skorob
Hi-Fi freak
Må bli med classe elektronikk da... er ikke det litt kjedelig?? ??????
Ser garantert ut til at mellomtone har fått en oppgradering, så har jeg videre funnet ut at " pandoras box " åpnes 10.sept. Og ikke i dag.Vis vedlegget 336569
Dette er hva jeg har funnet av info. Til nå!
Dette er ren gjettning fra meg men det ser ut som den plata på baksida har kjøleribber, noe som gjør den nye 800'serien aktiv eller hvertfall semi;-).... I tillegg ser jeg marlanboulben ikke går igjennom kabinettet lenger, diskanttuben har også fått ny fasong. Kanskje mellomtone elementet har fått facelift, og vinkan vinke farvel til gul kevlar?
Uansett! Aktive 800 passer meg utmerket.......
Jeg liker den diskre elegansen til 800 Diamond (serien) - ser ikke de nye litt "påtatt-techie" ut? Kanskje det bare er meg. Jeg skal innrømme at jeg heller ikke var spesielt fan an den nye Kef Reference serien da den kom i fjor. Nå må jeg innrømme at jeg synes at de er pene.Jeg tok feil i mine gjetninger om aktiv deling. Må si jeg er spent på å se og høre disse så snart det lar seg gjøre. Forstår jeg dem rett er det kun delefilter mellom diskant og hele veien ned i dypet?
Disse ser litt mer konevennlig ut en de jeg besitter ut fra bildene, men regner med de ser mer ut som F35 Raptor " live"
skulle gjerne fått specsa pronto......
Jeg har veldig lyst til å være enig med deg da jeg eier de, og jeg måtte smøre frua med bred pensel når de skulle i hus. Ingenting er bedre enn at jeg klarer å "skru" bedre lyd ut av det som allerede er i hus.Jeg liker den diskre elegansen til 800 Diamond (serien) - ser ikke de nye litt "påtatt-techie" ut? Kanskje det bare er meg. Jeg skal innrømme at jeg heller ikke var spesielt fan an den nye Kef Reference serien da den kom i fjor. Nå må jeg innrømme at jeg synes at de er pene.Jeg tok feil i mine gjetninger om aktiv deling. Må si jeg er spent på å se og høre disse så snart det lar seg gjøre. Forstår jeg dem rett er det kun delefilter mellom diskant og hele veien ned i dypet?
Disse ser litt mer konevennlig ut en de jeg besitter ut fra bildene, men regner med de ser mer ut som F35 Raptor " live"
skulle gjerne fått specsa pronto......
Joda, jeg husker godt da Diamond-serien kom. Kjøpte faktisk et demopar av 804S rett etter at Diamond-serien var lansert, og jeg synes jeg slapp billig unna den gang. Men synes likevel det er mer ekstremt nå. Nye 803 D3 koster jo det dobbelte av 803 Diamond, som jeg nå skaffet meg.Nå har jo 800-serien allerede opplevd ganske spinnville prisøkninger (om man ser prisøkningen fra første generasjon 8xxN-serie til dagens 8xx Diamond-serie), men siden det har gått så lang tid har vi klart å venne oss til dette. Tipper at det kommer til å gå en del av denne nye serien også når det nye designet får sunket litt inn hos oss og vi har sett prislappen mange nok ganger til at det ikke føles like ille.
Faktisk tror jeg at lanseringen av den nye 800-modellen neste år vil øke salget av de mindre variantene, siden det da er noe som er enda mer spinnvilt prismessig, og da vil de mindre modellene virke nøkterne i forhold.
Sant nok, men nå er vel 803 den modellen som har fått den største endringen også. Det separate hodet påfører en hel del mer kompleksitet og kostnader som ville vært mulig å slippe unna dersom den nye 803 hatt fått samme formfaktor som den nye 804.Nye 803 D3 koster jo det dobbelte av 803 Diamond, som jeg nå skaffet meg.
Blir interessant å se hvor den havner prismessig her i Norge. et sted mellom 250.000 og 300.000 blir det nok, men i hvilken ende?Eneste 800 D3 bilde med kvalitet jeg har klart å snoke fram på web'n.
Ser heldigvis litt mer potent ut enn 802...
Siden jeg hadde 804S fra før ble det feil å oppgradere til 804 Diamond. Skulle jeg først oppgradere skulle det være til noe større, med mer tyngde, noe jeg fikk.803Diamond er en kjempehøyttaler.. men også den som trengte en oppgradering, da den låter mye mer lukket enn f.eks 804 og 802. Men så er det også den modellen som tålte mest juling (etter hva jeg erfarte iallefall) av de 3 uten å bli for pågående.
Jeg endte opp med 804Dia da den i mine ører låt mest åpen og "best". 802 var den beste, men priset seg også ut(logisk nok)..
Ja. Det gule kevlar er erstattet med et nye materiale som kaldes continuum.Har de virkelig droppet gulfargen på mellomtonene?
Jeg og. Men rommet er for lite.Disse har jeg lyst på !!!!!
Nærfelts lytting oct.......Jeg og. Men rommet er for lite.Disse har jeg lyst på !!!!!
mvh