Trængte en ny mellemtone da det var svageste led.
HiFi Klubben i Bergen skulle få inn 804 D3 i begynnelsen av oktober, antar at de andre modellene kommer inn samtidig.Synes designet blir bedre & bedre. Mon tro når de kan beskues i Marcus Thranesgt.
mvh
Er nok de som kommer til å kjøpe. Men designet falt ikke i smak for min, og prisen gjør nok at færre kommer til å kjøpe dem. For prisøkningen er formidabel, større enn da 800 Diamond kom og overtok for Signature og første generasjon D-serie.Må bare si at utseende på de nye modellene var rett og slett skrekkelige! Og prisen er jo veldig stiv, tviler på disse vil slå an. Virker som en full sjømann prosjekt......
@ MusicBear: Ikke så kategorisk. B&W er vel v. siden av JBL, verdens største h.t. produsenter. I mine ører lyder B&W 8xx serie best. Dessverre for lite lytterom til å få m. meg alt disse utmerkede kreasjonene presterer. Har prøvet. Helt opp til 803 D. Beklageligvis for store, og da må man finne andre alternativer. Hva jeg bruker nu, står i min signatur.
mvh
Ja, du sier noe der.Om det er 800 D3 som er på bildet her oppe, så ser den betydelig bedre ut enn sine småsøsken (802 og 803) Mye pga mellomtonehuset blir rett å slett for stort iforhold til kroppen på 802 og 803, vertfall slik det ser ut utifra bildene.. Men blir riktignok spennende å se og høre den nye serien!
Forklar gjerne!Flere Duelund ideer har sneget sig ind. Ser de første 3.
Skal innrømme at D3 serien ser litt bedre ut på real life bilder, her er ett jeg fant av 802 D3.
Vis vedlegget 337640
Hvilken model er dette?Den buede baffelen er jo veldig uvant for oss, men det gir jo absolutt mening.
Og vi har jo sett dette før, men ikke i så stort omfang som nå. Men vi kan jo lene oss tilbake og være trygge på at dette er godt gjennomtenkt, for det ble åpenbart høstet mye gode resultater fra denne modellen, selv om det var mange meninger om estetikken:
Stemmer at dette er Signature Diamond. En jubileumsmodell lansert i 2007 i begrenset antall med 500 par i 2 forskjellige finisher. Hvit og Wakame (avbildet). Jeg sitter på et slikt par og er svært fornøyd med både estetikk og lyd. En helt rå høyttaler med tanke på størrelse. Den gang den kom spilte den fletta av den eksisterende 800 serien med unntak av den dypeste bassen naturlig nok. Men den spiller absolutt dypt nok, særlig paret med skikkelig kvaliteteselektronikk. Fidelity og Knut Vadseth testet denne i sin tid, og hadde mye pent å si.Hvilken model er dette?Den buede baffelen er jo veldig uvant for oss, men det gir jo absolutt mening.
Og vi har jo sett dette før, men ikke i så stort omfang som nå. Men vi kan jo lene oss tilbake og være trygge på at dette er godt gjennomtenkt, for det ble åpenbart høstet mye gode resultater fra denne modellen, selv om det var mange meninger om estetikken:
Btw, spilt endel på 805d3 på jobben. Enorm sak som spiller med mer fundament enn forgjengeren. Ikke fullrange høyttaler selvsagt men i mindre rom og korrekt plassert tror jeg ikke mange savner mye bass med mindre du skal fylle et dansegulv. Dynamikken er utrolig på trommer f.eks, mange som blir lange i fjeset
Vis vedlegget 346370
Så braHørte 803 D3 i går. Høyttaler high-tec med uvanlig forseggjorte kabinetter og diamant dome.
De spilte finfint. Klart og rent, med god evne til å skille instrumenter og la deg fokusere på musikken.
Meget flott finish i svart pianolakk.
Det høres bra ut, da er du på forholdsvis trygg grunn!803 D3 ble ikke hørt hjemme hos meg, men i et annet privat hjem.
Ei stue i en enebolig hvor det er kjælt litt ekstra med akustikk.
Har skrevet litt mer i tråden min, og der kommer det også noen bilder etterhvert.
Mvh