Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• joneinar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Antall liker
    225
    Ble til at jeg ville hjelpe Dali’ene mine litt der i bunn, og valget da falt på en liten sak fra B&W.

BD4C02D3-7CA8-4514-BA4A-05ECEE56907C.jpg

Har hatt den en ukes tid, og inntrykket sålangt er meget bra. Bruker den bare til musikk, og stort sett foregår lytting på moderate volum så denne passer perfekt inn her.

89232C53-0E13-41F6-A50A-171BFE760741.jpg

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    655
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    For ordens skyld kan jeg legge til at jeg i dag kjører noe så uspennende som en NAD M22 på B&W CT8.2LCR og er strålende fornøyd med jobben forsterkeren gjør med disse høyttalerne (som også har litt av den samme kurven som mine gamle 804 hadde). Dog var det litt nedtur å oppleve at esken veide like mye som forsterkeren. Liten og lett sak med andre ord, men den har hittil ikke klart å skuffe på noe som helst vis ut over det.
    Støtter denne M22 er en knall flott uspennende liten amp som bare gjør jobben sin slik den skal .

Mvh

3xM22 + M27

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    840
    Torget vurderinger
    9
    Ble til at jeg ville hjelpe Dali’ene mine litt der i bunn, og valget da falt på en liten sak fra B&W.

Vis vedlegget 477849

Har hatt den en ukes tid, og inntrykket sålangt er meget bra. Bruker den bare til musikk, og stort sett foregår lytting på moderate volum så denne passer perfekt inn her.

Vis vedlegget 477850
    Lekkert oppsett og pen sub! :)

Er det DB4s?

joneinar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Antall liker
    225
    Det er en db3d ;D Veldig fornøyd, føles mer som at jeg har lagt til mer effekt på høyttalerene istede for å ha supplert med sub. Så «borte» i lydbilde blir den, samtidig som jeg har fått ekstremt mer fyldig lyd.

MusicBear

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.01.2013
    Antall liker
    1.948
    Torget vurderinger
    0
    For ordens skyld kan jeg legge til at jeg i dag kjører noe så uspennende som en NAD M22 på B&W CT8.2LCR og er strålende fornøyd med jobben forsterkeren gjør med disse høyttalerne (som også har litt av den samme kurven som mine gamle 804 hadde). Dog var det litt nedtur å oppleve at esken veide like mye som forsterkeren. Liten og lett sak med andre ord, men den har hittil ikke klart å skuffe på noe som helst vis ut over det.
    Støtter denne M22 er en knall flott uspennende liten amp som bare gjør jobben sin slik den skal .

Mvh

3xM22 + M27

Well, «uspennende» - siste versjon M22.2 må vel falle inn under kategorien spennende, med muligheter for brokobling til 2 x 900 watt. Spiller det bra, og takler lave impedanser, tror jeg NAD har en bombe for både ørene og lommeboka :)

joneinar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Antall liker
    225
    Software trøbbel dbd-serien

Bare av nyskjerrighet så lurte jeg på om det var fler her inne som eier en sub fra dbd-serien og må leve med en (egentlig uhørbar, men veldig hørbar når man først har lagt merke til den) susing fra subwooferen? Er visst en software feil som B&W jobber med å få løst. Fikk beskjed om at det bare var å bruke den som normalt i mellomtiden, og det skal jeg klare å leve med, men det er nå noe med det å vite at alt ikke er heeelt 100% da. Derfor lurte jeg på om det var flere i «samme båt» her inne. Kanskje danne en støttegruppe for oss med uønsket susing eller noe???

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.361
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    8
    Hmm... etter utallige SVS subwoofere i heimen, er faktisk mine 2x SB16 de første ifra den produsenten som har sus når jeg kommer ned på -10 på telleren (på subben).

Kanskje dem bruker samme forsterkermodul produsent?

joneinar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Antall liker
    225
    Det vet jeg ikke. Her er ihvertfall susingen lik uansett volum, veldig lav susing. Og den blir borte et par sekunder etter at musikken har stoppet. Og da er den tyst helt til den mottar signal igjen (spilles musikk).

begd

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.01.2018
    Antall liker
    29
    Sted
    Trondheim
    B&W P5

Slenger meg på!

Kjøpte i desember et par B&W P5 (brukt for 1500,-), og de kommer til å følge meg leeeeenge!
    De får alt de trenger fra en Densen B-100, en forsterker som i mine ører gir en musikalsk og ivrig framstilling av musikken :)

Jeg føler dog at jeg ikke får utnyttet Cobex-elementenes fulle potensial. Dette kan være relatert til de foreløpig spinkle signalkildene, hvor en Cambridge Azur 640C og Chromecast audio utgjør alt av signal inn til forsterkeren. Neste på lista er en D/A-konverterer, noe jeg håper kan sparke litt mer liv i bass-regionen.
    Tips til en god og rimelig D/A-konverterer mottas med takk!

gjomle

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Antall liker
    285
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Nok en B&W P5

Hei alle!

Har for ikke lenge siden startet mitt liv som entusiast, og har gjort et par små innkjøp. Det siste var et par pent brukte B&W P5 høyttalere fra 90-tallet. Disse drives av en Electrocompaniet ECI-3 sammen med en Abrahamsen V6 DAC. Gull-kombo :). Har også skaffet meg en Sony SCD-XB940 CD-spiller som jeg forhåpentligvis kommer til å ha mye glede av fremover.

Stian.Eide

Medlem
    Ble medlem
    07.06.2012
    Antall liker
    11
    Spikes til 803 D2

Hei, jeg venter på et par B&W 803 D2 som jeg har kjøpt brukt. Og tenkte jeg skulle bestille soundcare spikes til dem, og lurer på om det er noen av dere som vet om det er M6 eller M8 gjenger/bolter som passer?

Stian.

ropheim

Medlem
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    1
    Hei.

Noen som har erfaring med B&W 683 S2 og Hegel H160?
    Har lånt Röst, men synes den var vel mye frempå og opplevde litt lyttetretthet etter en stund. Bassen var det snert i og markert ved lavt volum.
    Ev. H90.
    Har nettopp solgt H80, men synes den var litt slapp i bunn og ved lavt volum. Spørs om H160 er omtrent lik?

MoonDust

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Antall liker
    89
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    3
    H300 på CM9 synes jeg var i svakeste laget. Dette i et rom på ca 20m2. Spiller sjeldent over 90db.

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.361
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    8
    Hegel 300 ble for snill og slapp i toppregisteret på mine Klipsch p37.. tror ikke det er noe god match på dine bw. Primare løftet lyden betraktelig hos meg, sikkert mye anna som ville gjort det og. Men pre32 og a34.2 er ekstremt gunstig priset på bruktmarkedet .

slendrian

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Antall liker
    132
    Sted
    Rødøy
    Har H300 på mine CM9 mk1 nå og synes det spiller greit, men hvis Primare anbefales må jeg nok revurdere før Hegelen får permanent adresse på garasjeloftet

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.361
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    8
    På cm9 kan jeg også anbefale nad M2, kjempekombo. M3 ble for lat på dem.

MarkusH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2015
    Antall liker
    490
    Sted
    Brøttum
    Torget vurderinger
    1
    Trodde aldri jeg skulle eie noen b&w-produkter, men fikk tak i en billig asw 300 for ei stund sia og må si den imponerer. Bruker den bak i en kino sammen med to passive subber og det trøkker litt, vurderer helt klart flere asw-subber etterhvert da de er små og låter bra. 😊

MrMarbles

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.02.2013
    Antall liker
    11
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hva forskjellen på de forskjellige 800-diamond, D og D S2 seriene? Noen som har en kort oppsummering? Hva kom når, hvordan kan man skille de fra hverandre osv.

Assy74

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    175
    Sted
    Kristiansand
    Utseende er helt likt tror jeg.
    Største forskjellen skal være et nytt delefilter!
    Lurer på om det var noe med diskanten også, mellomtone og bass er likt såvidt jeg vet....

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    1
    Fant en beskrivelse på nett som dekker det meste (jeg er lat og orket ikke finne utav alle forskjellene selv :))

The newer D-2's have narrow chrome ring trim around the cone drivers and chrome trim ring around the screen cover of the Diamond tweeter. The older D series has the letters B&W on the lower grill cloth where as the D-2 has the names bowers&wilkins on them. My two cents worth, and I suspect I will get heat from this as I have in the past. I compared the older 802D-1 vs 802D-2 side by side, same equipment same room and could hear virtually no difference between the two. Two other salespersons had the same reaction. Although it was a whole new story with either the 800D or 800D-2 vs either 802 newer or older.
    kilde: https://forum.audiogon.com/discussions/b-w-d1-vs-d2-diamond-d1-vs-diamond-d2

Men jo, delefilteret er nok største forskjellen utenom de kosmetiske endringene.

fredrik0831

Medlem
    Ble medlem
    21.12.2015
    Antall liker
    1
    Hei! Er det noen som har erfaringer med DB3D subwooferen, eventuelt de andre i serien? Ser disse får veldig gode skussmål i ulike tester, men få som snakker om de. Jeg har 707 s2, men synes disse kan bli litt spinkle, spesielt til film, og kunne tenkt meg å supplere med en subwoofer. Noen som har erfaring med DB3D til 700-serien?

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.245
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    707 s2 er en frisk sak det men har jo såklart naturlige begrensninger! Har testet 707/706 med db4s og det gir en helt annen opplevelse! App-oppsettet funker brukbart og følger du målingene blir det ganske så ryddig! Db3 er jo selvsagt garantert ennå morsommere!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn