Sevald
Avviker.
Tror han skriverier virker mot sin hensikt hvis det skal fremstå som reklame.Så finnes det medlemmer som en skulle tro er sponset av kabelprodusenter som muligens også burde fått en "tittel"...
Tror han skriverier virker mot sin hensikt hvis det skal fremstå som reklame.Så finnes det medlemmer som en skulle tro er sponset av kabelprodusenter som muligens også burde fått en "tittel"...
Ja, det at de får mye kostbart utstyr gratis er jo på et vis betalingen de får for å dele "opplevelsen sin" med andre. Altså er jo det et krav til såkallte ambassadører, ikke noe de kan velge selv om de gjør. Motytelsen til produsent er jo at de aktivt bruker sosiale mediekanaler, relevante forum osv for å drive profilering. For produsentene er det en måte å drive markedsføring på hvor "markedsføreren" er en person som er en intern del av miljøene og en måte å nå direkte inn til primærkundegruppen ved å bruke en "likemann" som "selger"...Selv om jeg skjønner at det kan være sunt å ta opplevelsen til en "ambassadør" med en klype salt, tenker jeg at en ambassadør også typisk er en entusiast som deler en geniun opplevelse. Forskjellen på ambassadøren og en vanlig kunde er (eller hvertfall bør være) at de faktisk deler opplevelsen sin med andre.
Personlig har jeg aldri gitt bort noen ting til noen, men det kan jo hende noen gjør det også. Jeg ønsker ingen ambassadører eller "referansekunder" som ikke faktisk synes produktene er bra og verdt å betale for, jeg kan ikke skjønne annet enn at det ville virke mot sin hensikt.Ja, det at de får mye kostbart utstyr gratis er jo på et vis betalingen de får for å dele "opplevelsen sin" med andre. Altså er jo det et krav til såkallte ambassadører, ikke noe de kan velge selv om de gjør. Motytelsen til produsent er jo at de aktivt bruker sosiale mediekanaler, relevante forum osv for å drive profilering. For produsentene er det en måte å drive markedsføring på hvor "markedsføreren" er en person som er en intern del av miljøene og en måte å nå direkte inn til primærkundegruppen ved å bruke en "likemann" som "selger"...
Ja, jeg har ikke så sterke meninger noen vei bare konstaterer et fenomen som har økt på mange arenaer de siste 8-10 årene, det kom kanskje særlig med det der influenserfenomenet ja...Personlig har jeg aldri gitt bort noen ting til noen, men det kan jo hende noen gjør det også. Jeg ønsker ingen ambassadører eller "referansekunder" som ikke faktisk synes produktene er bra og verdt å betale for, jeg kan ikke skjønne annet enn at det ville virke mot sin hensikt.
Hvorfor skriver du ikke i en tråd der bransje aktører ikke kan delta? Det finnes her på HFS.Hvem er bransjeaktører foruten “eieren(e)” ?
Ser at det er flere som ikke er merket bransjeaktører, men allikevel er det.
Hvorfor er det forskjell? Har spurt O store Ugh Ugh om dette på PM men fikk ikke svar.
Ergo så tar vi det her. Det finnes produsenter som har tatt steget ifra hobby til og få en jobb ut av dette. Og dem bruker HFS som en aktivt markedsføringsplass. HFS bør og få litt tilbake igjen for dette…
Og hvor går grensen for hobby, og det som da er / blir en jobb ??
Poenget mitt er at jeg som bruker, og det gjelder kanskje spesielt for de som ikke henger herinne 24/7 er og vite hvem man diskuterer med, argumentasjonen blir jo som kjent noe farget da man favoriserer et merke eller firma.
Det er jo etter hvert en del "ambassadører” rundt om, og det er jo veldig positivt!!
Men det hadde vært på sin plass at dem var bedre tagget.
Ingenting er så bra som om at det kommer flere engasjerte bransjefolk og entusiaster som bringer glede til denne hobbyen/livsstilen.
Men som sagt, jeg og andre vil se “hvem” man diskuterer med!!
Jeg vet ikke helt hvordan, men en mulighet er vel sitat feltet ? Egen farve for eierne, og en for ambassadører ? Og så står det hvilket firma / merke man representerer ?
Kan ikke dy meg helt for og ikke legge inn litt mindre alvor her....
Snakk om de som ikke er bransjeaktører, og det er da både bransjeaktører og høvdingen som har svart her.Hvorfor skriver du ikke i en tråd der bransje aktører ikke kan delta? Det finnes her på HFS.
Hensikten med å komme med et priseksempel er å peke på hvilket referansegrunnlag den enkelte som uttaler seg faktisk har inne. De fleste som opererer med systemer i en høyere prisklasse har som regel lengre fartstid og et bedre erfaringsgrunnlag, sammenlignet med en som i hovedsak bare har erfaring med rimeligere systemer Det er selvfølgelig ikke relevant i forhold til å glede seg over musikk eller lydopplevelser, eller entusiasmen knyttet til å ønske å oppnå god lyd., men du har sikkert rett, jeg bommer fullstendig.Spennende at det er prislappen som bestemmer hvor mye du kan !! Gratulerer, men du bommer med trådhensikten altså.
Den erfaringen jeg opplever enkelte folk tilegner seg grunnet tykkere lommebok, er ikke alltid like kledelig. Litt arrogant og oven ifra og ned holdning. Det er jo ikke pentHensikten med å komme med et priseksempel er å peke på hvilket referansegrunnlag den enkelte som uttaler seg faktisk har inne. De fleste som opererer med systemer i en høyere prisklasse har som regel lengre fartstid og et bedre erfaringsgrunnlag, sammenlignet med en som i hovedsak bare har erfaring med rimeligere systemer Det er selvfølgelig ikke relevant i forhold til å glede seg over musikk eller lydopplevelser, eller entusiasmen knyttet til å ønske å oppnå god lyd., men du har sikkert rett, jeg bommer fullstendig.
Nå har jeg gått igjennom alle innleggene til @capita , og du har helt rett, det er kun ovenifra og ned holdning.Den erfaringen jeg opplever enkelte folk tilegner seg grunnet tykkere lommebok, er ikke alltid like kledelig. Litt arrogant og oven ifra og ned holdning. Det er jo ikke pent
Du har nok et ekstremt snevert og feil syn på ting..Hensikten med å komme med et priseksempel er å peke på hvilket referansegrunnlag den enkelte som uttaler seg faktisk har inne. De fleste som opererer med systemer i en høyere prisklasse har som regel lengre fartstid og et bedre erfaringsgrunnlag, sammenlignet med en som i hovedsak bare har erfaring med rimeligere systemer Det er selvfølgelig ikke relevant i forhold til å glede seg over musikk eller lydopplevelser, eller entusiasmen knyttet til å ønske å oppnå god lyd., men du har sikkert rett, jeg bommer fullstendig.
Du burde heller rette denne kritikken til de redaksjonene som jevnlig gir ut den ene gode testen etter den andre, av diverse utstyr som veldig ofte kommer fra en importør som samme skribent har gitt gode tester tidligere, og spørre den enkelte journalist om hva han eller hun sitter med hjemme privat og be om dokumentasjon på hva de har betalt for det.
Det er Vansklig å komme utenom at en del folk snakker pent om noe de har hjemme og tilfeldigvis gjorde en god deal.
Helt enig i at de som bare blar opp ikke legitimerer at de har kunnskap og kompentanse av den grunn. De fleste av oss må prioritere over tid for å komme opp i det nivået vi ønsker oss, og det kom ikke godt nok frem i forrige innlegg. Det samme gjelder for at alle kan selvfølgelig ha meninger om hva som helst, det er de bastante absolutte og spissformulerte utsagnene jeg siktet til, det var heller ikke tydelig nok.QUOTE="The Shy, post: 4042391, member: 28522"]
Den erfaringen jeg opplever enkelte folk tilegner seg grunnet tykkere lommebok, er ikke alltid like kledelig. Litt arrogant og oven ifra og ned holdning. Det er jo ikke pent
Jeg er datanisse så jeg ser 0 og 1 og har utført nok tester på digital audio til å forstå hva som skjer når nettet har avvik. Det gjør meg ikke til verdensmester. Men det gjør meg til en person med nok teknisk erfaring til å dementere for kjøpeanbefalinger av switch og ethernettkabler til 20.000 ++. Hvor eventuelt lydforskjeller garantert ikke skyldes hvordan switchen utfører sine oppgaver på nettverket.Jeg har ikke noen problemer med dette. da jeg har vært med lenge nok til å ha forholdsvis oversikt over hvem, Det er mye mer slitsomt med selverklærte verdensmestere som vet og kan det meste uten å ha kjøpte et eneste komponent over 200K, eller gjerne en eller annen ingeniør som da vet alt fordi vedkommende mener å ha teorigrinnlaet og er dermed verdensmester, eller folk som jobber med en eller annen digital teknologi der alt da er alt "bare" ett tall og nuller uansett om det er snakk om kabler, dacer, streamere, switcher for å nevne noe. Poenget er atom du er bransjeaktører eller hvem som helst ellers her inne, så er det klokt å være kritisk til det som presenteres. I forhold til å gardere seg mot potensielle skjulte egeninteresser og dobbeltkommunikasjon, det kommer det frem over tid og mellom linjene. Høvdingen er da moderator og har selvfølgelig tilgang på alt.
De fleste som har virkelig mye kunnskap om det gjelder hifi eller annet er som regel ikke absolutte, bastante og i alle fall ikke nedlatende når de deler sine vurderinger., de er velmenende.Synes du at budskapet kommer frem, eller står ordene i veien for hva du prøver å si?