Spiralis skrev:
Det største problmet med VAG i Norge er dessverre verkstedisden hos Møllergruppen. Der er det mye rart ute å går. Med Skodaen har jeg så langt holdt meg til avdelingen i tromsø og den virker så langt å være brukbar. Min lokale VW sjappe imponerer IKKE!!.
Det der med Møllegruppens dårlige rykte er vanskelig å forstå. Kanpt noen bruker mer resurser på kundetilfredshet. Har jeg bilen på verksted for den minste filleting (slik som omlegging av dekk) blir jeg oppringt av Norsk Gallup.
Uansett; ikke alle VAG verksteder er like dårlige. Noen er riktig bra slik som mitt lokale.
Når det gjelder Tromsø hadde jeg min forrige bil; En Audi Coupè med femsylindra motor, på sine to første servicer der etter den var ny. Den ble kjøpt i 1992 så dette er en stund siden (het Nordmotor den gang). Da jeg hadde min tredje service på bilen på et annet VAG verksted spurte mekanikeren om jeg skrudde selv?. Han visste meg flere skruer hvor skruehodene var maltraktert slik at de måtte skiftes. Deretter hevdet han hårdnakket at det antagelig aldri var skiftet luftfilter på bilen. Han visste meg all møkka han hadde gravd ut og at filteret var praktisk talt tett. Han sa det var svært vanskelig å komme til fordi det var så trangt i motorrommet; nordmotor hadde nepppe giddet å skifte filter.
Sånn pedantisk hadde jeg reklamert da jeg synes motoren enkelte ganger kunne nøle litt ved gasspådrag. Nordmotor skiftet promte motorens styringsboks med den følge at bilen oppførte seg som en kenguru når man gikk av gassen. Jeg måtte vente tre uker for å få time igjen. Da visste deg seg at de hadde satt inn en styringsenhet til en firesylindra motor, ikke femmeren jeg hadde, Den ene pluggen var totalt nedsota ;D.
Siden har jeg sldri brukt VAG verksted i Tromsø.