Bryston BHA-1

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Ja den Suzukien var en versting på Rudskogen - Har ingen sykler nå men masse unger ;)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Svarte boksers fordeler

    Ut til Biltema i morgen for å "anodisere" min Mjolnir til sort.

    Hm. Kanskje ikke.
    Eneste grunn for at jeg liker svart bedre er at den forsvinner lettere inn i racket kanskje uten å bli bemerket av ...images
    Jeg foretekker svarte bokser fordi svarte bokser fra ulike fabrikanter passer bedre sammen/skiller seg mindre fra hverandre/er likere enn bokser i andre farger.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    [...]
    Hva kan jeg si jeg er avhengig av svart (blank) i alle mine valg. ;)
    Håper ikke CDW ser dette....then i`m fucked.


    Vis vedlegget 159658
    1. Man skal ikke kimse av kollisjon på motorsykkel. Dét vet jeg fra personlig observasjon (, men jeg har selv ikke kjørt, enn si kollidert).

    2. De svarte boksene trenger langt fra å være (piano- eller lakk)blanke.

    3. ... tror jeg vi overlater til fantasien.

    100mm_stiletto_heel_knee_high_boots_black_patent_leather_9300_4.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    BHA-1 med eksternt power - Bortkastet dog men ser stilig ut. Mer enn dobler prisen noe som jo igjen blir helt meningsløst i seg selv.


    ec83b044_BrystonBHP-1prototypeblackfrontwithMPS-2.jpg
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Newsflash fra bruker James Tanner (Member of the Trade; Bryston): "...the distributor is saying you ordered a BHA-1 without the INTERNAL power supply and we are considering not offering that version any longer..."
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Omskrevet: For de (få) som vil ha den eksterne strømforsyningen; raska på - siden Bryston "are considering not offering that version any longer"
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ja nettopp, ja. Klumsete skrevet, man kan ikke regne med at folk lese ting med begge øynene.

    Den eksterne strømforsyningen gav visst lite gevinst så det er neppe noe tap
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Bryston BHA-1 ultra-mini review

    Vel, da har jeg fått lytta til denne dingesen.

    Først med LCD-3 (4-pin) - mitt første inntrykk var "Wow". Det betyr jo ikke alltid så mye, men det var noe med bassen den gjorde veldig riktig. Mellomtonen var akkurat passe varm og tilstede, og det hele var presist, smooth og deilig. Bra med headroom, uten at det ble for kantete. Jeg har lenge hatt en fordom mot Bryston som litt skarp, men dynamisk. Her var det mer "smooth og dynamisk".

    Da jeg koblet HD650 til, fikk jeg uventet nok en ny "Wow" - og den holdt seg. Det var en skikkelig kanonmatch. Det er sjelden jeg går over fra LCD-3 til HD650 og tenker "Wow". Det må understrekes at det ikke var fordi LCD-3 ikke låt bra - men at HD650 låt utrolig bra på BHA-1. Det var liksom helt perfekt.

    BHA-1 er en forsterker jeg kunne leve godt med tror jeg. Tre innganger har den også. Den er dårlig på RMS-watt i forhold til Mjolnir, men for dynamikkens del er det tross alt ikke kontinuerlig strømleveranser som er det viktigste, men hvor kjapt strpmmen kommer. Der har Bryston et godt rykte, for å si det mildt. Og jeg tror de har putta litt av dette i BHA-1 - på en overrasskende smooth måte.

    Volumkontrollen ble holdt mellom kl 8 og 9, og siden den begynte på 7, oppleves det som det er litt å gå på rent volummessig. Og dette var med gain på "low". Utgangsvolumet er lavere på TRS pluggen - sikkert noe med balansert vs ubalansert. Kilden var en Cary CD-spiller via balanserte kabler (XLR)

    Hade vært gøy på prøve den opp mot forsterkere jeg kjenner, det er jo begrenset hva man kan si når man sammenligner basert på de små upålitelige grå. Men jeg begynner å bli vant til god lyd fra hodetelefoner,og tror jeg kjenner det igjen når jeg hører det.

    Alt i alt - jeg er ingen grunn til at man ikke skal vurdere denne dingsen.

    For dem som lurer er norsk forhandler http://www.lyrichifi.no/ (siden er muligens nede for vedlikegold et par dager ble det meg fortalt), og Tor (Mr Lyric) sa han han skulle ta inn opptil flere enheter av BHA-1
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Er det gresk for deg, Loevhagen?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Mer germansk, vil jeg påstå. Duden har ikke hørt en bedre musikkformidler til 11.000 kroner er vel den enkle konklusjonen.

    Jeg skulle ønske jeg hadde hørt BHA-1 - og at den germanske duden hadde hørt Mjonir...
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg skal høre Mjolnir snart, og da skal jeg skrive noe tvetydig bare for ytterligere å stimulere akkurat det ønsket ,)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Først: Takk til ardilla.

    DUDEN – was bedeutet das?
    Was bedeutet das?
    Mer germansk, vil jeg påstå. Duden har ikke hørt en bedre musikkformidler til 11.000 kroner er vel den enkle konklusjonen.

    Jeg skulle ønske jeg hadde hørt BHA-1 - og at den germanske duden hadde hørt Mjonir...
    Jeg er noe usikker på om Loevhagen bevisst forsøker å skape forvirring eller gjør det i vanvare. "Duden" er et begrep innen tysk språk:
    ardillas demokilde
    Vel, da har jeg fått lytta til denne dingesen.
    Seriøst:

    1) Og hvilken dings (kilde, DAC, DAK, digitaltilanalogkonverter, etc) foret du denne dingesen med?
    [...]
    Det skrev han, om enn ikke modellbetegnelsespresist:
    [...] Kilden var en Cary CD-spiller via balanserte kabler (XLR) [...]
    Gain/lydstyrke: Uegnet for lave lydstyrkenivåer?
    [...]
    Volumkontrollen ble holdt mellom kl 8 og 9, og siden den begynte på 7, oppleves det som det er litt å gå på rent volummessig. Og dette var med gain på "low". Utgangsvolumet er lavere på TRS pluggen - sikkert noe med balansert vs ubalansert.
    [...]
    Dette tyder på at den er uegnet for oss som lytter med høyst moderat eller svakt lydstyrkenivå. Stemmer det?

    Forbilledlig uselvhøytidelighet
    [...]
    Alt i alt - jeg er ingen grunn til at man ikke skal vurdere denne dingsen.
    [...]
    :D
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Lyttevolum:

    Jeg lytter på lavt volum selv, og vil fremdeles absolutt anbefale bha-1 for sånne som oss. Andre omtaler jeg har lest tyder på at folk flest guffer litt mer på enn meg. Jeg vet ikke hvordan Bryston regulerer volumet, men ved f.eks. regulering av direkte gain trenger ikke signalet forringes ved lavt volum (diskuterte dette med Lyrics tekniske reperatørguru siom var til beleilig til stede)
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Lydstyrkenivå og justerbar gain

    Lydstyrkenivå
    Lyttevolum:

    Jeg lytter på lavt volum selv, og vil fremdeles absolutt anbefale bha-1 for sånne som oss. Andre omtaler jeg har lest tyder på at folk flest guffer litt mer på enn meg.
    Samtaler med to forhandlere tyder på at jeg sannsynligvis lytter med meget lav lydstyrke. Begge uttrykte regelrett overraskelse.

    Normalfordeling_Standard_deviation_diagram_svg.png


    Vi lar normalfordelingens x-akse være lydstyrke og y-aksen være antall/andel lyttere. Jeg befinner meg helt sikkert nedenfor 2 standardavvik, og det er langtfra usannsynlig at jeg er nedenfor 3.

    Den ene forhandleren fortalte at han hadde observert mange hodetelefonkunders lydstyrke gjennom flere år, og han hadde aldri tidligere observert en kunde med like lav lydstyrke som meg. Han fant det endog nødvendig å spørre om jeg faktisk pleide å lytte med slike lave lydstyrkenivåer, og jeg svarte "Ja, men det kan ofte godt være litt lavere avhengig av sinnsstemning m.m., og fordi jeg ikke har ventilasjonsstøy o.l. i mitt hjem". Da forstod han straks og meget klart hvorfor jeg ikke falt for Audeze.

    Jeg har dermed fremdeles en (sterk) mistanke om at jeg ligger noen lydstyrkenivåer under deg. Det er derfor synd at du ikke har Grace Design m903 eller Lynx Hilo slik at vi kunne ha sammenlignet lydstyrketall.

    Justerbar gain
    Jeg vet ikke hvordan Bryston regulerer volumet, men ved f.eks. regulering av direkte gain trenger ikke signalet forringes ved lavt volum (diskuterte dette med Lyrics tekniske reperatørguru siom var til beleilig til stede)
    Hvis man har ekte gainregulering, m.a.o. at forsterkerkretsen har regulerbar forsterkningsgrad, ville jeg jo tro at lav gaininnstilling endog kunne gi (litt) bedre lyd fordi man forsterker innsignalet mindre.

    Hvis det derimot er snakk om et justerbart signaldempeledd før eller etter selve forsterkerkretsen, blir det (formodentlig) heller litt/noe dårligere.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    "Duden . Was bedeutet das?" het den ordboka som ble benyttet i tyskundervisning tidlig på 80-tallet. ;)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ......
    Jeg har dermed fremdeles en (sterk) mistanke om at jeg ligger noen lydstyrkenivåer under deg. Det er derfor synd at du ikke har Grace Design m903 eller Lynx Hilo slik at vi kunne ha sammenlignet lydstyrketall.
    ....
    Er listen din på head-fi oppdatert mht utstyr? Har vi noen hodetelefoner felles? Vi ser begge ut til å ha SB Touch i det minste.. den har jo hodetelefonutgang. Så kan vi spille samme spor av samme kvalitet osv.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Løsøreoversikten
    ......
    Jeg har dermed fremdeles en (sterk) mistanke om at jeg ligger noen lydstyrkenivåer under deg. Det er derfor synd at du ikke har Grace Design m903 eller Lynx Hilo slik at vi kunne ha sammenlignet lydstyrketall.
    ....
    Er listen din på head-fi oppdatert mht utstyr?
    Ja.

    Jeg forsøker etter beste evne å holde løsøreoversikten oppdatert av i hvert fall to grunner:
    • Det kan være nyttig for en del som leser mine innlegg å ha en viss formening om hvilket utstyr som danner grunnlag for mine observasjoner
    • Etter at jeg publiserte den, har jeg sluppet at noen forsøker "pengetrikset" i diskusjoner. Dét alene er en sann velsignelse
    Felles hodetelefoner
    Har vi noen hodetelefoner felles?
    Hvis jeg ikke blingser, er det kun Sennheiser HD 650. Min er, som tidligere nevnt, ganske ny og nyankommet. I skrivende stund har den ligget til innspilling på mitt lyttenivå i 280 timer med musikk (for øyeblikket Willie Nelson "All the songs I've Loved Before"). Vanligvis kjører jeg innspilling med en god del høyere lydstyrke og bølgeopptaket fra Ultrasone-CDen.

    DAK + hodetelefonforsterkere med lydstyrkeangivelse
    Vi ser begge ut til å ha SB Touch i det minste.. den har jo hodetelefonutgang. Så kan vi spille samme spor av samme kvalitet osv.
    Du har visst glemt å liste din Apple iPod på Head-Fi.org. Har du glemt noe annet?

    Jeg har i liten grad forsøkt hodetelefonutgangen på Logitech Squeezebox Touch. Fungerer den OK (i hvert fall til dette formålet) med Sennheiser HD 650?

    Musikk
    Jeg har en del rippede CDer i ALAC og FLAC med foobar2000-beregnet replaygain lett tilgjengelig for Logitech Squeezebox Touch. En del mere kan antagelig aksesseres. Dessuten har jeg en del som foreløbig kun finnes i 256 kbps vbr mp3 enkodet med LAME for en god del år siden.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Samtaler med to forhandlere tyder på at jeg sannsynligvis lytter med meget lav lydstyrke. Begge uttrykte regelrett overraskelse.
    - Husk at folk som regel lytter på høyere volum på demoer enn hva de gjør i lengden hjemme
    - Husk at lyttevolum hjemme / demo ikke er en stokastisk variabel - og normalfordeling således ikke er relevant
    - Audeze spiller fantastisk på lave volum (også)

    Innlegget ditt gir allikevel nyttig informasjon med tanke på at du mener at volum er av signifikant betydning når det gjelder hvordan en hodetelefon oppfattes. Sett i sammenheng med at du lytter på (kanskje Norges) laveste volum, så burde de som leser slike vurderinger legge seg det på minnet.
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Jeg hadde jo en mistanke om at mine observasjoner ikke ville bli oppfattet positivt av alle. Dét er forøvrig intet nytt, men er allikevel stadig noe overraskende. Det burde ikke overraske noen at mennesker opplever forskjellig og har forskjellige meninger. Dét er faktisk en berikelse, og bør oppfattes som nettopp det.

    Samtaler med to forhandlere tyder på at jeg sannsynligvis lytter med meget lav lydstyrke. Begge uttrykte regelrett overraskelse.
    - Husk at folk som regel lytter på høyere volum på demoer enn hva de gjør i lengden hjemme
    - Husk at lyttevolum hjemme / demo ikke er en stokastisk variabel - og normalfordeling således ikke er relevant
    Det er neppe særlig galt å anta at f.eks. 100.000 lytteres lydstyrkevalg vil gi noe i nærheten av en normalfordeling. Normalfordelingen er ofte en rimelig god tilnærming selv om dataene ikke er et resultat av helt tilfeldige hendelser, og man ikke har et stort antall datapunkter. Det er (vel) litt som med Newtons lover: De er ikke korrekte, men de virker i praksis (ofte) godt allikevel.

    KMI er et eksempel på et biologisk fenomen som faktisk gir en skjev fordeling. Man blir KMI-messig ganske raskt så undervektig at man dør av det, mens man kan bli meget overvektig før man (raskt) dør av det. Det er m.a.o. "liten plass" på undersiden av normalen og "stor plass" på oversiden.

    - Audeze spiller fantastisk på lave volum (også)
    Du liker Audeze. Jeg liker noe annet. Dét bør det gå an å leve fint med, og samtidig være vel forlikt.

    [...]
    Innlegget ditt gir allikevel nyttig informasjon med tanke på at du mener at volum er av signifikant betydning når det gjelder hvordan en hodetelefon oppfattes. Sett i sammenheng med at du lytter på (kanskje Norges) laveste volum, så burde de som leser slike vurderinger legge seg det på minnet.
    Dét har jeg ment ganske lenge, og er langtfra alene om det. Derfor har jeg da også ganske lenge hatt følgende i min signatur, nettopp for at de som leser mine innlegg skal være oppmerksomme på nettopp det:
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Det er ingen overraskelse at du oppfatter min nøkterne kommentar som negativt. Det er synd. Jeg synes (som deg) at ulike syn er en berikelse.

    Dette handler ikke om "å like en hodetelefon - eller ikke" - men trender og trekk. Når det gjelder Audeze er du et utskudd. Og, det er gjerne positivt - men destp like forbannet - et utskudd. :) Vær stolt av det.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hva er det for slags logikk?

    "Det er vel det de ikke gjør. Jeg har iallfall tatt meg selv i å dra på mye mer med de enn med dynamiske hodetelefoner." Fordi du drar på for å nyte dem enda mer, så spiller de ikke bra på lavt volum? Har du vurdert at grunnen til at du ønsker å øke volumet skyldes andre ting (mindre forvregning, e.l. i forhold til dine øvrige hodetelefoner.)

    Med samme logiske resonnement, så kan vi da si at alle de (og det er jaggu ikke få på verdensbasis) som liker Audeze spiller på øredøvende nivå? Tull.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Om utskudd og outliers

    Det er ingen overraskelse at du oppfatter min nøkterne kommentar som negativt. Det er synd. Jeg synes (som deg) at ulike syn er en berikelse.

    Dette handler ikke om "å like en hodetelefon - eller ikke" - men trender og trekk. Når det gjelder Audeze er du et utskudd. Og, det er gjerne positivt - men destp like forbannet - et utskudd. :) Vær stolt av det.
    Er det så rart? Ordet "utskudd" regnes normalt som negativt:
    I utskudd n1 (eg 'noe som er vraket el. skutt ut', jf II utskott) kriminell el. asosial person, pøbel, pakk
    I data- og statistikksammenheng snakker man på engelsk om outliers. For øyeblikket husker jeg ikke hva det heter på norsk. Jeg vet at jeg ofte ikke er helt gjennomsnitlig, og har hverken noe problem med eller legger skjul på det. "Utskudd" er derimot noe helt annet.

    e9c2e0821228b0a5998760ef915119e3864dcac6.JPG


    Apropos tidligere innlegg:
    Figuren viser både en "outlier" og en noe skjevfordelt hoveddatamengde. Sistnevnte adskiller seg dog allikevel ikke all verden fra en normalfordeling.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det er vel det de ikke gjør. Jeg har iallfall tatt meg selv i å dra på mye mer med de enn med dynamiske hodetelefoner.
    Folk justerer gjerne volum etter forskjellige parametere. Min kompis som er vant til noen lav-kaste bass-monstere av noen hodefoner, justerer normalt volumet etter bassen. Det funker dårlig når han skal høre på greiene mine (selv Audeze). Han har imidlertid lært nå..

    Hodetelefoner med lavere forvregning er det generelt lettere å "dra på med".





    Samtaler med to forhandlere tyder på at jeg sannsynligvis lytter med meget lav lydstyrke. Begge uttrykte regelrett overraskelse.
    - Husk at folk som regel lytter på høyere volum på demoer enn hva de gjør i lengden hjemme
    - Husk at lyttevolum hjemme / demo ikke er en stokastisk variabel - og normalfordeling således ikke er relevant
    - Audeze spiller fantastisk på lave volum (også)

    Innlegget ditt gir allikevel nyttig informasjon med tanke på at du mener at volum er av signifikant betydning når det gjelder hvordan en hodetelefon oppfattes. Sett i sammenheng med at du lytter på (kanskje Norges) laveste volum, så burde de som leser slike vurderinger legge seg det på minnet.
    Jepp
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Hva er det for slags logikk?

    "Det er vel det de ikke gjør. Jeg har iallfall tatt meg selv i å dra på mye mer med de enn med dynamiske hodetelefoner." Fordi du drar på for å nyte dem enda mer, så spiller de ikke bra på lavt volum? Har du vurdert at grunnen til at du ønsker å øke volumet skyldes andre ting (mindre forvregning, e.l. i forhold til dine øvrige hodetelefoner.)

    Med samme logiske resonnement, så kan vi da si at alle de (og det er jaggu ikke få på verdensbasis) som liker Audeze spiller på øredøvende nivå? Tull.
    For meg som liker lave lyttevolum synes jeg de blir tamme selv sammenlignet med HD600. Det er så lite fres i toppen at det høres tamt ut frem til en skrur opp, så enkelt er det.

    På lavt volum med en god forsterker er ikke forvrengning noe tema enten det er snakk om dynamisk, elektrostatisk eller ortho.

    Hvem som farer med tull er i mine øyne et åpent spørsmål, uansett så har flommen av copy paste fra utenlandske forum gjort denne underkategorien lite interessant.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har i liten grad forsøkt hodetelefonutgangen på Logitech Squeezebox Touch. Fungerer den OK (i hvert fall til dette formålet) med Sennheiser HD 650?
    Den fungerer OK. Låter ganske bramed HE500 faktisk. Men den støyer litt med følsomme ting (earbuds) Har egentlig ikke testet så mye.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    For meg som liker lave lyttevolum synes jeg [Audeze] blir tamme selv sammenlignet med HD600. Det er så lite fres i toppen at det høres tamt ut frem til en skrur opp, så enkelt er det.
    Dette passer meget bra med min opplevelse bortsett fra at jeg aldri "skrudde opp".

    Hodetelefoner med lavere forvregning er det generelt lettere å "dra på med".
    På lavt volum med en god forsterker er ikke forvrengning noe tema enten det er snakk om dynamisk, elektrostatisk eller ortho.

    [...]
    Det samme har jeg tenkt når jeg leser om forvrengning, resonans osv. Dessuten tror jeg (vel) at ganske mye av det jeg har uansett ikke har overstadig mye forvrengning.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det samme har jeg tenkt når jeg leser om forvrengning, resonans osv. Dessuten tror jeg (vel) at ganske mye av det jeg har uansett ikke har ovestadig mye forvrengning.
    1) Mye frovregning fører til at man drar på for å høre detaljene bedre, lav forvregning fører til at man letter kan dra på fordi det ikke høres høyt ut....

    2) Skulle tro du har mindre forvregning på hodetelefonfronten enn snittbefolkiningen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn