Jeg foretekker svarte bokser fordi svarte bokser fra ulike fabrikanter passer bedre sammen/skiller seg mindre fra hverandre/er likere enn bokser i andre farger.Eneste grunn for at jeg liker svart bedre er at den forsvinner lettere inn i racket kanskje uten å bli bemerket av ...imagesUt til Biltema i morgen for å "anodisere" min Mjolnir til sort.
Hm. Kanskje ikke.
1. Man skal ikke kimse av kollisjon på motorsykkel. Dét vet jeg fra personlig observasjon (, men jeg har selv ikke kjørt, enn si kollidert).[...]
Hva kan jeg si jeg er avhengig av svart (blank) i alle mine valg.
Håper ikke CDW ser dette....then i`m fucked.
Vis vedlegget 159658
Seriøst:Vel, da har jeg fått lytta til denne dingesen.
Seriøst:Vel, da har jeg fått lytta til denne dingesen.
1) Og hvilken dings (kilde, DAC, DAK, digitaltilanalogkonverter, etc) foret du denne dingesen med?
2) Hva er villedende pris hos den forhandleren?
Was bedeutet das?
Jeg er noe usikker på om Loevhagen bevisst forsøker å skape forvirring eller gjør det i vanvare. "Duden" er et begrep innen tysk språk:Mer germansk, vil jeg påstå. Duden har ikke hørt en bedre musikkformidler til 11.000 kroner er vel den enkle konklusjonen.
Jeg skulle ønske jeg hadde hørt BHA-1 - og at den germanske duden hadde hørt Mjonir...
Det skrev han, om enn ikke modellbetegnelsespresist:Seriøst:Vel, da har jeg fått lytta til denne dingesen.
1) Og hvilken dings (kilde, DAC, DAK, digitaltilanalogkonverter, etc) foret du denne dingesen med?
[...]
Gain/lydstyrke: Uegnet for lave lydstyrkenivåer?[...] Kilden var en Cary CD-spiller via balanserte kabler (XLR) [...]
Dette tyder på at den er uegnet for oss som lytter med høyst moderat eller svakt lydstyrkenivå. Stemmer det?[...]
Volumkontrollen ble holdt mellom kl 8 og 9, og siden den begynte på 7, oppleves det som det er litt å gå på rent volummessig. Og dette var med gain på "low". Utgangsvolumet er lavere på TRS pluggen - sikkert noe med balansert vs ubalansert.
[...]
[...]
Alt i alt - jeg er ingen grunn til at man ikke skal vurdere denne dingsen.
[...]
Samtaler med to forhandlere tyder på at jeg sannsynligvis lytter med meget lav lydstyrke. Begge uttrykte regelrett overraskelse.Lyttevolum:
Jeg lytter på lavt volum selv, og vil fremdeles absolutt anbefale bha-1 for sånne som oss. Andre omtaler jeg har lest tyder på at folk flest guffer litt mer på enn meg.
Hvis man har ekte gainregulering, m.a.o. at forsterkerkretsen har regulerbar forsterkningsgrad, ville jeg jo tro at lav gaininnstilling endog kunne gi (litt) bedre lyd fordi man forsterker innsignalet mindre.Jeg vet ikke hvordan Bryston regulerer volumet, men ved f.eks. regulering av direkte gain trenger ikke signalet forringes ved lavt volum (diskuterte dette med Lyrics tekniske reperatørguru siom var til beleilig til stede)
"Duden . Was bedeutet das?" het den ordboka som ble benyttet i tyskundervisning tidlig på 80-tallet.
Er listen din på head-fi oppdatert mht utstyr? Har vi noen hodetelefoner felles? Vi ser begge ut til å ha SB Touch i det minste.. den har jo hodetelefonutgang. Så kan vi spille samme spor av samme kvalitet osv.......
Jeg har dermed fremdeles en (sterk) mistanke om at jeg ligger noen lydstyrkenivåer under deg. Det er derfor synd at du ikke har Grace Design m903 eller Lynx Hilo slik at vi kunne ha sammenlignet lydstyrketall.
....
Ja.Er listen din på head-fi oppdatert mht utstyr?......
Jeg har dermed fremdeles en (sterk) mistanke om at jeg ligger noen lydstyrkenivåer under deg. Det er derfor synd at du ikke har Grace Design m903 eller Lynx Hilo slik at vi kunne ha sammenlignet lydstyrketall.
....
Hvis jeg ikke blingser, er det kun Sennheiser HD 650. Min er, som tidligere nevnt, ganske ny og nyankommet. I skrivende stund har den ligget til innspilling på mitt lyttenivå i 280 timer med musikk (for øyeblikket Willie Nelson "All the songs I've Loved Before"). Vanligvis kjører jeg innspilling med en god del høyere lydstyrke og bølgeopptaket fra Ultrasone-CDen.Har vi noen hodetelefoner felles?
Du har visst glemt å liste din Apple iPod på Head-Fi.org. Har du glemt noe annet?Vi ser begge ut til å ha SB Touch i det minste.. den har jo hodetelefonutgang. Så kan vi spille samme spor av samme kvalitet osv.
- Husk at folk som regel lytter på høyere volum på demoer enn hva de gjør i lengden hjemmeSamtaler med to forhandlere tyder på at jeg sannsynligvis lytter med meget lav lydstyrke. Begge uttrykte regelrett overraskelse.
Det er neppe særlig galt å anta at f.eks. 100.000 lytteres lydstyrkevalg vil gi noe i nærheten av en normalfordeling. Normalfordelingen er ofte en rimelig god tilnærming selv om dataene ikke er et resultat av helt tilfeldige hendelser, og man ikke har et stort antall datapunkter. Det er (vel) litt som med Newtons lover: De er ikke korrekte, men de virker i praksis (ofte) godt allikevel.- Husk at folk som regel lytter på høyere volum på demoer enn hva de gjør i lengden hjemmeSamtaler med to forhandlere tyder på at jeg sannsynligvis lytter med meget lav lydstyrke. Begge uttrykte regelrett overraskelse.
- Husk at lyttevolum hjemme / demo ikke er en stokastisk variabel - og normalfordeling således ikke er relevant
Du liker Audeze. Jeg liker noe annet. Dét bør det gå an å leve fint med, og samtidig være vel forlikt.- Audeze spiller fantastisk på lave volum (også)
Dét har jeg ment ganske lenge, og er langtfra alene om det. Derfor har jeg da også ganske lenge hatt følgende i min signatur, nettopp for at de som leser mine innlegg skal være oppmerksomme på nettopp det:[...]
Innlegget ditt gir allikevel nyttig informasjon med tanke på at du mener at volum er av signifikant betydning når det gjelder hvordan en hodetelefon oppfattes. Sett i sammenheng med at du lytter på (kanskje Norges) laveste volum, så burde de som leser slike vurderinger legge seg det på minnet.
Jeg lytter med høyst moderate lydstyrkenivåer.
Det er vel det de ikke gjør. Jeg har iallfall tatt meg selv i å dra på mye mer med de enn med dynamiske hodetelefoner.- Audeze spiller fantastisk på lave volum (også)Samtaler med to forhandlere tyder på at jeg sannsynligvis lytter med meget lav lydstyrke. Begge uttrykte regelrett overraskelse.
Er det så rart? Ordet "utskudd" regnes normalt som negativt:Det er ingen overraskelse at du oppfatter min nøkterne kommentar som negativt. Det er synd. Jeg synes (som deg) at ulike syn er en berikelse.
Dette handler ikke om "å like en hodetelefon - eller ikke" - men trender og trekk. Når det gjelder Audeze er du et utskudd. Og, det er gjerne positivt - men destp like forbannet - et utskudd. Vær stolt av det.
I data- og statistikksammenheng snakker man på engelsk om outliers. For øyeblikket husker jeg ikke hva det heter på norsk. Jeg vet at jeg ofte ikke er helt gjennomsnitlig, og har hverken noe problem med eller legger skjul på det. "Utskudd" er derimot noe helt annet.I utskudd n1 (eg 'noe som er vraket el. skutt ut', jf II utskott) kriminell el. asosial person, pøbel, pakk
Folk justerer gjerne volum etter forskjellige parametere. Min kompis som er vant til noen lav-kaste bass-monstere av noen hodefoner, justerer normalt volumet etter bassen. Det funker dårlig når han skal høre på greiene mine (selv Audeze). Han har imidlertid lært nå..Det er vel det de ikke gjør. Jeg har iallfall tatt meg selv i å dra på mye mer med de enn med dynamiske hodetelefoner.
Jepp- Husk at folk som regel lytter på høyere volum på demoer enn hva de gjør i lengden hjemmeSamtaler med to forhandlere tyder på at jeg sannsynligvis lytter med meget lav lydstyrke. Begge uttrykte regelrett overraskelse.
- Husk at lyttevolum hjemme / demo ikke er en stokastisk variabel - og normalfordeling således ikke er relevant
- Audeze spiller fantastisk på lave volum (også)
Innlegget ditt gir allikevel nyttig informasjon med tanke på at du mener at volum er av signifikant betydning når det gjelder hvordan en hodetelefon oppfattes. Sett i sammenheng med at du lytter på (kanskje Norges) laveste volum, så burde de som leser slike vurderinger legge seg det på minnet.
For meg som liker lave lyttevolum synes jeg de blir tamme selv sammenlignet med HD600. Det er så lite fres i toppen at det høres tamt ut frem til en skrur opp, så enkelt er det.Hva er det for slags logikk?
"Det er vel det de ikke gjør. Jeg har iallfall tatt meg selv i å dra på mye mer med de enn med dynamiske hodetelefoner." Fordi du drar på for å nyte dem enda mer, så spiller de ikke bra på lavt volum? Har du vurdert at grunnen til at du ønsker å øke volumet skyldes andre ting (mindre forvregning, e.l. i forhold til dine øvrige hodetelefoner.)
Med samme logiske resonnement, så kan vi da si at alle de (og det er jaggu ikke få på verdensbasis) som liker Audeze spiller på øredøvende nivå? Tull.
Sett i sammenheng med at du lytter på (kanskje Norges) laveste volum, så burde de som leser slike vurderinger legge seg det på minnet.
Den fungerer OK. Låter ganske bramed HE500 faktisk. Men den støyer litt med følsomme ting (earbuds) Har egentlig ikke testet så mye.Jeg har i liten grad forsøkt hodetelefonutgangen på Logitech Squeezebox Touch. Fungerer den OK (i hvert fall til dette formålet) med Sennheiser HD 650?
Dette passer meget bra med min opplevelse bortsett fra at jeg aldri "skrudde opp".For meg som liker lave lyttevolum synes jeg [Audeze] blir tamme selv sammenlignet med HD600. Det er så lite fres i toppen at det høres tamt ut frem til en skrur opp, så enkelt er det.[...]
Hodetelefoner med lavere forvregning er det generelt lettere å "dra på med".
Det samme har jeg tenkt når jeg leser om forvrengning, resonans osv. Dessuten tror jeg (vel) at ganske mye av det jeg har uansett ikke har overstadig mye forvrengning.På lavt volum med en god forsterker er ikke forvrengning noe tema enten det er snakk om dynamisk, elektrostatisk eller ortho.
[...]
1) Mye frovregning fører til at man drar på for å høre detaljene bedre, lav forvregning fører til at man letter kan dra på fordi det ikke høres høyt ut....Det samme har jeg tenkt når jeg leser om forvrengning, resonans osv. Dessuten tror jeg (vel) at ganske mye av det jeg har uansett ikke har ovestadig mye forvrengning.