Bryston BHA-1

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Mishus

    Medlem
    Ble medlem
    25.09.2011
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Har akkurat skaffet denne hodetelefonforsterkeren og spillt noen få timer. Rett ut av boksen er den helt utrolig bra. Spiller den fra Naim Dac til Bryston BHA 1 og videre til Grado PS 1000. Jeg tviler på at det kan bli bedre, innenfor menneskelige høye beløp. Anbefaller virkelig Bryston til alle interesserte. Ja, den har mange tilkoblingsmuligheter. Men, en fjernkontroll hadde vært fint å ha. Har skjønt at den kan styres fra Bryston preamp. Jeg får fortsette og forholde meg til volymkontrollen i Jriver. Pris for Bryston er 9998.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg har også denne hodetelefonforsterkeren som et alternativ til Lehmann Audio Black Cube Linear. Jeg har hatt for alt mye bakgrunnstøy i rommet etter at jeg fikk BHA-1 til at jeg kan gi noen ordentlig sammenligning med de hodetelefonene jeg disponerer (HD800 og HE-500), men dette har nå endret seg siden jeg endelig har flyttet. Jeg vil derfor kunne si noe mer holdbart om BHA-1 etterhvert. Jeg kjører BHA-1 balansert sammen med BDA-1 for å få brukbar lyd når jeg sitter foran PCen.
     

    Mishus

    Medlem
    Ble medlem
    25.09.2011
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Etter et halvt år med Bryston BHA-1 hodetelefonforsterkeren kan følgende sies: Dette er lyttekvalitet på det høyeste nivået som man kan komme med hodetelefoner. Jeg spiller fra en Aurender S10, til Bryston BDA 2, videre gjennom Bryston BHA-1 og ut gjennom Grado PS 1000. Systemet har stålkontroll i alle register, og gir fra seg detaljer som man ikke viste fantes i innspillingen. Sist jeg skrev på tråden benyttet jeg Naim DAC. Etter byttet til Bryston dac er lyden blitt enda klarere og varmere i klangen. Nå kjøres det full balansert tilkobling i alle ledd, frem til Grado. Anbefaler virkelig en tur til Lyric Tor for å prøve ut Bryston kombinasjonen.
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Bryston BHA-1 ultra-mini review

    Vel, da har jeg fått lytta til denne dingesen.

    Først med LCD-3 (4-pin) - mitt første inntrykk var "Wow". Det betyr jo ikke alltid så mye, men det var noe med bassen den gjorde veldig riktig. Mellomtonen var akkurat passe varm og tilstede, og det hele var presist, smooth og deilig. Bra med headroom, uten at det ble for kantete. Jeg har lenge hatt en fordom mot Bryston som litt skarp, men dynamisk. Her var det mer "smooth og dynamisk".

    Da jeg koblet HD650 til, fikk jeg uventet nok en ny "Wow" - og den holdt seg. Det var en skikkelig kanonmatch. Det er sjelden jeg går over fra LCD-3 til HD650 og tenker "Wow". Det må understrekes at det ikke var fordi LCD-3 ikke låt bra - men at HD650 låt utrolig bra på BHA-1. Det var liksom helt perfekt.

    BHA-1 er en forsterker jeg kunne leve godt med tror jeg. Tre innganger har den også. Den er dårlig på RMS-watt i forhold til Mjolnir, men for dynamikkens del er det tross alt ikke kontinuerlig strømleveranser som er det viktigste, men hvor kjapt strpmmen kommer. Der har Bryston et godt rykte, for å si det mildt. Og jeg tror de har putta litt av dette i BHA-1 - på en overrasskende smooth måte.

    Volumkontrollen ble holdt mellom kl 8 og 9, og siden den begynte på 7, oppleves det som det er litt å gå på rent volummessig. Og dette var med gain på "low". Utgangsvolumet er lavere på TRS pluggen - sikkert noe med balansert vs ubalansert. Kilden var en Cary CD-spiller via balanserte kabler (XLR)

    Hade vært gøy på prøve den opp mot forsterkere jeg kjenner, det er jo begrenset hva man kan si når man sammenligner basert på de små upålitelige grå. Men jeg begynner å bli vant til god lyd fra hodetelefoner,og tror jeg kjenner det igjen når jeg hører det.

    Alt i alt - jeg er ingen grunn til at man ikke skal vurdere denne dingsen.

    For dem som lurer er norsk forhandler http://www.lyrichifi.no/ (siden er muligens nede for vedlikegold et par dager ble det meg fortalt), og Tor (Mr Lyric) sa han han skulle ta inn opptil flere enheter av BHA-1
    Har du testet den med HD800? Jeg er litt på utkikk etter SS til HD800s. Synes rør er litt mye fuzz.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn