Enig, en strippa linuxversjon, med et bra kort for å sende digitale signaler. Så sikkert kontroll på at det som leses fra usb er korrekt og "stålkontroll" på det som sendes til DAC'en...Man skrev:Litt merkelig sak den der Bryston BDP-1. Avspilling kun via USB. Streamer ikke. Kun digitalt ut. Nettverket er kun der for å fjernkontrollere den via GUI.
edit: Etter å ha skummet litt til virker det som spilleren teknisk sett er en Linuxbox med MPD installert og ferdig konfigurert.
Vet ikke, men regner med det er disse : http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=3&produkt_type=12&merke=126&produkt_id=470ou812rh skrev:Noen her som vet hvilken type sikring som sitter i en 4B SST? Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på å bytte ut den som står i da jeg har gode erfaringer med dette i andre komponenter. Så slipper jeg å koble ifra alt, løfte ut og åpne topplokket. Svar motas med takk
OU812
Hvor mange A?niels skrev:Vet ikke, men regner med det er disse : http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=3&produkt_type=12&merke=126&produkt_id=470ou812rh skrev:Noen her som vet hvilken type sikring som sitter i en 4B SST? Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på å bytte ut den som står i da jeg har gode erfaringer med dette i andre komponenter. Så slipper jeg å koble ifra alt, løfte ut og åpne topplokket. Svar motas med takk
OU812
Nå har jeg sjekket - og jeg har nok husket litt feil her. Beklager det. De sikringene jeg kjøpte for å ha i bakhånd, er sikringer til mine Bryston Power Pack monoblokker, som i ethvert henseende er helt like - med unntak av dette med sikringer.ou812rh skrev:Noen her som vet hvilken type sikring som sitter i en 4B SST? Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på å bytte ut den som står i da jeg har gode erfaringer med dette i andre komponenter. Så slipper jeg å koble ifra alt, løfte ut og åpne topplokket. Svar motas med takk
OU812
Skulle du også ønske at jeg kunne oppgradere Sorry, men min blir nok ikke lagt ut med det første! Ser det ligger et par 7B SST C ute, sikle sikleorso skrev:Synes en av dere godt kan legge ut en Bryston 4B SST til salgs for halvpris snart. På tide å oppgradere gutter!
Gratulerer marsboer Det blir nok bra, men litt annerledes en EC!marsboer skrev:Da har jeg endelig oppfylt en mangeårig drøm (4 år for å være helt nøyaktig) og bestilt en stk flunkende ny Bryston 4B SST². Gleder meg som en unge! Har ikke sett noen med 2-er versjonen her på forumet enda.
Dette er hva Bryston selv sier om saken - om du blir så mye klokere av det er en annen sak... http://bryston.com/pdfs/09/Bryston_SST2.pdfKarre skrev:Kunne noen gi meg en liten beskrivelse på forskjellen mellom 4BSST og 4BSST2? Jeg vurderer ny-kjøp , men har nå et greit tilbud på en pent brukt av førstnevnte.
En takk til wizard for denne linken som han la inn for et års tid siden:Karre skrev:Kunne noen gi meg en liten beskrivelse på forskjellen mellom 4BSST og 4BSST2? Jeg vurderer ny-kjøp , men har nå et greit tilbud på en pent brukt av førstnevnte.
Gratulerer og velkommen som storfanmarsboer skrev:Da har jeg hatt min Bryston 4B SST² i et par dager og fått lyttet en del. Jeg hadde før Electrocompaniet AW400. Foreløpig konklusjon er at dette er et latterlig bra effekttrinn. Jeg er Bryston fan!
:-[ :-[Ulf-B skrev:Hehe - han må vel gjerne ha to stykker hvis han vil oppleve noe som ligner på stereo.
Electrocompaniet er vel ikke noe tess...marsboer skrev:Da har jeg hatt min Bryston 4B SST² i et par dager og fått lyttet en del. Jeg hadde før Electrocompaniet AW400. Foreløpig konklusjon er at dette er et latterlig bra effekttrinn. Jeg er Bryston fan!
Mine AW400 var nå ikke noe som helst dårligere enn Bryston på oppløsning, perspektiv og lignende. Det Bryston imidlertid skiller seg ut på er en helt vanvittig balanse, total forvrengningsfrihet og en total kontroll som overgår absolutt alt jeg har hørt av effekttrinn tidligere. Jeg har aldri hørt slikt skyv som det 4B SST² har i absolutt hele bassområdet. Brystonen låter så fantastisk åpent og ufarget helt uten skarpe kanter uten å virke tørr eller formatte noe som helst slik alt for mange såkalte "nøytrale" forsterkermoduler fra våre gode venner litt lenger sør gjør. Dette er det beste effekttrinnet jeg har hørt. Ferdig.niels skrev:Electrocompaniet er vel ikke noe tess...marsboer skrev:Da har jeg hatt min Bryston 4B SST² i et par dager og fått lyttet en del. Jeg hadde før Electrocompaniet AW400. Foreløpig konklusjon er at dette er et latterlig bra effekttrinn. Jeg er Bryston fan!
Jeg benytter Audio Valve Eclipse. En kanonpre forøvrig.AB1 skrev:Hvilken forforsterker bruker du på 4b sst? Jeg vurderer bp26 på mine 7b.
Har du sammenlignet Eclipse med BP26/MPS-2? I så fall hva opplevde du av forskjeller?marsboer skrev:Jeg benytter Audio Valve Eclipse. En kanonpre forøvrig.AB1 skrev:Hvilken forforsterker bruker du på 4b sst? Jeg vurderer bp26 på mine 7b.
Eier et par 28B og annbefaler de på det varmeste, mer trøkk, dynamikk, oppløsning og spilleglede er vanskelig å finne til prisen !klakri skrev:Hvorfor bruke Krell eller Theta prosessor når det finnes skikkelige greier fra The Great North?
Jeg kjører med SP 1.7 i kinoen - funker som en kule. Den har forresten en strålende tokanals analog pre-amp, visstnok samme kretser som gamle BP25.
Gøyfaktoren med 9B SST i kinoen er stor - her smeller det skikkelig. Men jeg må innrømme at den er mer brutal enn sofistikert. Og slik skal det jo være i kino'n!
By the way - 28B ser j... gøy ut. Må bare installere to ekstra 20 ampers kurser først... Noen som har hørt den?