Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.003
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Noen her som vet hvilken type sikring som sitter i en 4B SST? Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på å bytte ut den som står i da jeg har gode erfaringer med dette i andre komponenter. Så slipper jeg å koble ifra alt, løfte ut og åpne topplokket. Svar motas med takk :)

OU812

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ja, jeg vet - jeg har nemlig kjøpt et par ekstra - men jeg kommer ikke hjem før i morgen kveld. Har ingen andre svart før den tid, legger jeg inn info her i tråden.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    542
    Torget vurderinger
    1
    Litt merkelig sak den der Bryston BDP-1. Avspilling kun via USB. Streamer ikke. Kun digitalt ut. Nettverket er kun der for å fjernkontrollere den via GUI.
    edit: Etter å ha skummet litt til virker det som spilleren teknisk sett er en Linuxbox med MPD installert og ferdig konfigurert.

Sober

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Antall liker
    385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Man skrev:
    Litt merkelig sak den der Bryston BDP-1. Avspilling kun via USB. Streamer ikke. Kun digitalt ut. Nettverket er kun der for å fjernkontrollere den via GUI.
    edit: Etter å ha skummet litt til virker det som spilleren teknisk sett er en Linuxbox med MPD installert og ferdig konfigurert.
    Enig, en strippa linuxversjon, med et bra kort for å sende digitale signaler. Så sikkert kontroll på at det som leses fra usb er korrekt og "stålkontroll" på det som sendes til DAC'en...

Sober

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Antall liker
    385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Noen som har erfaringer med Bryston sine kabler?

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.337
    Sted
    Nadadouro, Portugal

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.003
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    niels skrev:
    ou812rh skrev:
    Noen her som vet hvilken type sikring som sitter i en 4B SST? Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på å bytte ut den som står i da jeg har gode erfaringer med dette i andre komponenter. Så slipper jeg å koble ifra alt, løfte ut og åpne topplokket. Svar motas med takk :)

OU812
    Vet ikke, men regner med det er disse : http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=3&produkt_type=12&merke=126&produkt_id=470
    Hvor mange A?

OU812

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    ou812rh skrev:

OU812
    Nå har jeg sjekket - og jeg har nok husket litt feil her. Beklager det. De sikringene jeg kjøpte for å ha i bakhånd, er sikringer til mine Bryston Power Pack monoblokker, som i ethvert henseende er helt like - med unntak av dette med sikringer.

Alle eiere av 4B SST kan slappe helt av - i følge Bryston har disse ingen sikringer. Blant opplistede "features":

“Electronic” front panel membrane power switch (no moving parts); rear panel toggle power switch doubles as circuit breaker reset (no fuses).

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.003
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Aha, da slipper jeg å tenke mer på det :) Takker Ulf-B.

OU812

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Synes en av dere godt kan legge ut en Bryston 4B SST til salgs for halvpris snart. På tide å oppgradere gutter!

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Halv pris er omtrent det du må regne med. Pluss/minus. Men det blir nok ikke min, er jeg redd. De dukker imidlertid opp på bruktbøresen dann og wann - det er bare å følge med så ordner det seg nok.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.003
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    orso skrev:
    Synes en av dere godt kan legge ut en Bryston 4B SST til salgs for halvpris snart. På tide å oppgradere gutter!
    Skulle du også ønske at jeg kunne oppgradere :) Sorry, men min blir nok ikke lagt ut med det første! Ser det ligger et par 7B SST C ute, sikle sikle ;)

OU812

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.337
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Ikke så interessant kanskje, men jeg brukte et sett D`Feldt 2 sammen med pc`en. I det seneste har jeg hatt disse i stuen for forsterkeren var pakket vekk, jeg fikk da lyd fra Get boksens analoge utgange, samt fra min Nakamichi tapedeck til disse høyttalerne.
    Lyden var jo dårlig men sånn skulle det sikkert være med disse små aktive høyttalere.
    Skjønte bare ikke hva "all the fuss was about" med disse høyttalere.
    I dag hentet jeg Bryston frem igjen, koblet høyttalerne til preout på Bryston og blev kjempe overrasket over lyden, enorm forbedring.
    Så nå skjønner jeg "all the fuss" med D`Feldt.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Phobos
    Da har jeg endelig oppfylt en mangeårig drøm (4 år for å være helt nøyaktig) og bestilt en stk flunkende ny Bryston 4B SST². Gleder meg som en unge! Har ikke sett noen med 2-er versjonen her på forumet enda.

Jeg har virkelig troen på dette effekttrinnet. Nå håper jeg bare at jeg ikke gjorde noe dumt når jeg byttet ut mine EC AW400 med Bryston.

Den blir forøvrig parret med SlimDevices Transporter som kilde og en Audio Valve Eclipse rørpre. Høyttalere er B&W 805S.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.003
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    marsboer skrev:
    Da har jeg endelig oppfylt en mangeårig drøm (4 år for å være helt nøyaktig) og bestilt en stk flunkende ny Bryston 4B SST². Gleder meg som en unge! Har ikke sett noen med 2-er versjonen her på forumet enda.
    Gratulerer marsboer :) Det blir nok bra, men litt annerledes en EC!

OU812

Karre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2007
    Antall liker
    0
    Kunne noen gi meg en liten beskrivelse på forskjellen mellom 4BSST og 4BSST2? Jeg vurderer ny-kjøp , men har nå et greit tilbud på en pent brukt av førstnevnte.

N

nb

Gjest
    Karre skrev:
    Kunne noen gi meg en liten beskrivelse på forskjellen mellom 4BSST og 4BSST2? Jeg vurderer ny-kjøp , men har nå et greit tilbud på en pent brukt av førstnevnte.
    Dette er hva Bryston selv sier om saken - om du blir så mye klokere av det er en annen sak... http://bryston.com/pdfs/09/Bryston_SST2.pdf

Bryston SST2 Series Amplifiers:

PERFORMANCE WITHOUT COMPROMISE

With today’s increased clarity and dynamic range in recordings and movie soundtracks, you need equipment that not only equals, but surpasses, the parameters of the most demanding material available. The SST2 C–Series is without peer in meeting this performance challenge.

what we’ve done

Depending on the specific amplifier model advancements in the SST2 Series include:
    New power supply transformer design
    New push on/off power switch
    New chassis design
    New Soft-Start Circuit
    New Balanced input stage
    New Power Supply board
    Bridging mode performance improvement
    Reduced point to point wiring
    Reduced circuit board count
    Redesigned output chokes

Modular design and separate power supplies for each channel ensure cross-talk is essentially nonexistent, and provide precise and focused soundstaging. Components mount directly into glass-epoxy circuit boards, eliminating variations in signal travel and wire interaction. Reviewers agree: sound quality is improved to a stunning degree, realizing a higher, and far more consistent standard of musical accuracy across a line of amplifiers than ever before possible.

Karre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2007
    Antall liker
    0
    Takker, Ulf-B. Nettopp det jeg trengte, tenker jeg....

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Phobos
    Da har jeg hatt min Bryston 4B SST² i et par dager og fått lyttet en del. Jeg hadde før Electrocompaniet AW400. Foreløpig konklusjon er at dette er et latterlig bra effekttrinn. Jeg er Bryston fan!

Sober

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Antall liker
    385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    marsboer skrev:
    Da har jeg hatt min Bryston 4B SST² i et par dager og fått lyttet en del. Jeg hadde før Electrocompaniet AW400. Foreløpig konklusjon er at dette er et latterlig bra effekttrinn. Jeg er Bryston fan!
    Gratulerer :) og velkommen som storfan :)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Er det er noen her inne som er i besittelse av (2x) 28B SST2 og som dermed kan tenke seg å ta i mot besøk av meg KW for en lytt og sjekk?
    Helst ikke alt for mange milene fra Oslo, så ville jeg være svært takknemlig for det.
    Send meg i så fall en PM.

Mvh.KW

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    TO stk??!!!
    Hva i allverden ska de drive da? ;)
    Ok- greit med litt headroom.....

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - han må vel gjerne ha to stykker hvis han vil oppleve noe som ligner på stereo.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ulf-B skrev:
    Hehe - han må vel gjerne ha to stykker hvis han vil oppleve noe som ligner på stereo.
    :-[ :-[
    Det har du søren klype meg rett i. Beklager KW.
    Som Brystonfan burde jeg ikke hatt det så travelt med å legge inn den dumme kommentaren.
    Trekker meg stille og rolig tilbake i stigen...sørens parabol...

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    ;D ;D
    Ingen skade skjedd ;)
    KW

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.337
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    marsboer skrev:
    Electrocompaniet er vel ikke noe tess... :p

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Phobos
    niels skrev:
    marsboer skrev:
    Electrocompaniet er vel ikke noe tess... :p
    Mine AW400 var nå ikke noe som helst dårligere enn Bryston på oppløsning, perspektiv og lignende. Det Bryston imidlertid skiller seg ut på er en helt vanvittig balanse, total forvrengningsfrihet og en total kontroll som overgår absolutt alt jeg har hørt av effekttrinn tidligere. Jeg har aldri hørt slikt skyv som det 4B SST² har i absolutt hele bassområdet. Brystonen låter så fantastisk åpent og ufarget helt uten skarpe kanter uten å virke tørr eller formatte noe som helst slik alt for mange såkalte "nøytrale" forsterkermoduler fra våre gode venner litt lenger sør gjør. Dette er det beste effekttrinnet jeg har hørt. Ferdig.

AB1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2010
    Antall liker
    1
    Hvilken forforsterker bruker du på 4b sst? Jeg vurderer bp26 på mine 7b.

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.337
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Det du skriver med fantastisk åpent og ufarget helt uten skarpe kanter er en veldig god beskrivelse.
    Det er vanskeligt å summe opp alle fordeler med Bryston sin lyd synes jeg, for alt er bare så homogent. Den utrolige transparensen formelig tar pusten fra en første gang man hører den og de der er vant med andre forsterkere karakteriserer ofte lyden som spiss, hvilket jo er helt feil.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.275
    Torget vurderinger
    10
    marsboer skrev:
    AB1 skrev:
    Hvilken forforsterker bruker du på 4b sst? Jeg vurderer bp26 på mine 7b.
    Jeg benytter Audio Valve Eclipse. En kanonpre forøvrig.
    Har du sammenlignet Eclipse med BP26/MPS-2? I så fall hva opplevde du av forskjeller?

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Phobos
    Nei. Om BP26/MPS-2 kommer i en oppdatert utgave med hjemmekino passthrough skal jeg vurdere å teste den.

hgjerde

Medlem
    Ble medlem
    26.08.2004
    Antall liker
    0
    klakri skrev:
    Hvorfor bruke Krell eller Theta prosessor når det finnes skikkelige greier fra The Great North?

Jeg kjører med SP 1.7 i kinoen - funker som en kule. Den har forresten en strålende tokanals analog pre-amp, visstnok samme kretser som gamle BP25.

Gøyfaktoren med 9B SST i kinoen er stor - her smeller det skikkelig. Men jeg må innrømme at den er mer brutal enn sofistikert. Og slik skal det jo være i kino'n!

By the way - 28B ser j... gøy ut. Må bare installere to ekstra 20 ampers kurser først... Noen som har hørt den?
    Eier et par 28B og annbefaler de på det varmeste, mer trøkk, dynamikk, oppløsning og spilleglede er vanskelig å finne til prisen !

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.275
    Torget vurderinger
    10
    Jeg vurderer å gå tilbake til Bryston igjen. Mine Harbeth C 7 ES3 har en snill impedanskurve og er forholdsvis lettdrevne, men de oppleves slanke i bassen og kunne gjerne trengt et tilskudd av kropp og tyngde her. Jeg spiller aldri høyt, så nå lurer jeg på om jeg like godt kunne velge 2BSST2 som 4BSST2, kombinert med BP26 / MPS-2. Hva mener folket? Hva vil jeg i så fall risikere å miste av godlyd?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg er neppe den rette til å gi gode råd her - biased som jeg er, med en 4B SST til å drive mine små-ProAc'er.

Dog allikevel: Den "offisielle" prislappen hos Lyric Hifi tilsier at en 2B SST2 koster ca. 70% av en 4B SST2 - og da ville jeg ha gravd litt ekstra i lommeboken og gått for storebror. I teorien går du naturligvis ikke glipp av noe ved å satse på lillebror - men så var det dette med praksis, da... For min egen del kan jeg bare si at hadde jeg hatt plass her hjemme - det har jeg dessverre ikke - ville jeg ha kjøpt meg noen enda større Bryston til ProAc'ene mine. Det kan aldri bli stort nok, spør du meg.

M.h.t. kropp og tyngde i bassen, er det likevel ikke sikkert at Bryston ordner den biffen. Du har ikke vurdert en sub eller to? Selv med en knapt hørbar tuning, har det gjort underverker hjemme hos meg - som natt og dag.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.275
    Torget vurderinger
    10
    Er vel kommet fram til litt av det samme, så for å være på den trygge siden ble det 4BSST2.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn