Martin OHC
Bransjeaktør
- Ble medlem
- 24.04.2009
- Antall liker
- 0
Smak og behag det. Adyton er jo kraftigere med de fordelene det medfører.
Ifølge svenske nettsteder så var det B80 som var koblet opp og ikke B25 når de ble kåret til messens beste lyd hørte selv B80 for første gang når jeg var på Arkenmessen i sommer tok ikke mange ukene før de da var bestiltMute skrev:Disse vant jo også messens beste lyd under Arken i 2008, men det var vel på referanseoppsett med dobbel 911, 077, 069 +++
Skulle likt å høre de høyttalere som låter dårlig da.
Absolutt verd et forsøk. Veldig presis effektforsterker i den, og Lyngdorf begynner jo etter sigende å få orden på romkorreksjonsalgoritmene sine også nå.52split skrev:Kjempe gode høyttalere, men ec forsterkeren min må byttes ut!
Lurer på hvordan de låter med lyngdorf tdai 2200 med room perfect???
Jeg var også innom og hørte på B20, en høyttaler som for meg er perfekt både med tanke på størrelse og krav til elektronikk. Enig at B25 er bedre, men de krever mye mer forsterker og ett større/mer tilpasset lytterom enn hva jeg disponerer for å få den til å yte maksimalt.TOBRA skrev:Jeg var på messen og hørte B20. Mye godlyd i de "småtassene", men mener å huske at prisen vil bli rundt 45000, og da synes jeg B25 er et langt bedre kjøp lydmessig til i underkant av 65000,- inntil videre. Etter en kort butikkdemo vurderer jeg B20 som en god høyttaler til prisen, men B25 er definitivt high-end Det var vel elektronikk fra Rondo serien som var koblet til B20, og det virket ihvertfall som at denne "billigserien" matchet bra!
Gratulerer så mye! Har selv blitt mektig imponert av demo av B25 hos Geir. Hyggelig å høre at det også spiller på mere "normal" elektronikk.JG skrev:Har nå fott mine B25 i hus.
J.G.
Gratulerer JGJG skrev:God morgen!
Har nå fott mine B25 i hus.
Lest gjennom hele tråden. Og mangen lurer på om disse spiller bra på mer normal elektronikk.
Det kan eg bekrefte.
Eg og Hegga var innom Geir i sin "hule" nå i sommer. Og eg var IKKE i tvil, disse var eg nøtt for og få i hus.
Var og litt skeptisk vedrørende elektronikken. Per i dag spiller eg med 061 og 051 disse er koplet opp med
valhalla ic. Så kilde og kabel er jo meget bra.
Til høytallerene har eg fortsatt DIY kabler, av reint sølv. 051 har "bare" 2 x 85 W vist eg husker rett. Lite og stille opp med mot Geir sitt gromanlegg.
Fikk høytallerene i hus på Torsdag. Og eg er fortsatt i sjokk. Disse spiller sykt bra. Har testen noen av mine ref plater. Mena, Boine, Bremnes, Ane Brun og så videre. ( ja, er glad i kvinnelig vokal) og det er B25 og :-D. Lydsignatur er ikke lett og definere, men sykt sykt bra, er vel det nermeste eg kan komme.
Har og prøvd Yellow, the race. Fortsatt samme konklusjon . Klar over at 2x911 hadde gitt meg enda meir, men savner dett ikke.
Hadde nabon på besøg på film og pils i går. Han kikka ut vinduet, og lurte på om det var rein ute. Men nei, på filmen ja. Sier meg en del om bredden B25 presterer .
Det var Virgo III som vart bytta ut, og disse er jo bra. Men er ikke i nørheten etter min mening.
Konklusjon: B25 kommer til og bli her i mangen år
J.G.
Det som jeg syntes er interessant, er å se hvordan den tar seg ut i hjemmlige omgivelser.JG skrev:Takker o bukker
Beklager det med bilder limvingen
Men de er av samme utførelse som Valentino har bilde av i første innlegg her på tråden.
J.G.
HEI torhaavard!torhaavard skrev:Hei JG. Hvor stort rom har du til B-25 og 051?
HEI!Imperial skrev:Skaff deg Sofia Jannok sitt album "Áogáttis By the Embers". Tipper det er bra "highlight" musikk for Burmesters lydkvaliteter.
Hvis du ikke allerede har det da!
mvh
Stereophile har testet og målt B25:orso skrev:Har også fått lyttet til B25. De gav et meget bra inntrykk. Bortsett fra litt fet og pløsete bass, satt det meste. En av de bedre butikk demoene jeg har hatt. Om svakhetene i bassen skyldes mest rommet, høyttalerne eller elektronikken (Burmester all the way) er vanskelig å si. Fikk også hørt B30 som har større mellomtone og bass. Flyttet mer luft, låt større og hadde mer pondus i bassen. Det gav riktig nok også noe mer bassproblemer, men slikt knerter man jo med bassfeller. Skulle det bli Burmester på meg, måtte det nok bli B30 for å få "stor nok" lyd og evne til å takle kompleks musikk.
Hej MartinMartin OHC skrev:Gratulerer med 036! En musikalsk og velbygget forsterker absolutt!
Når det gjelder B25 så får man si at man må høre de og ikke henge seg opp i fasevinkler og frekvensgang målt i et rom. De må selvsagt plasseres etter dette og gis en god forsterker. De har siste året vært en av våre bestselgere basert på subjektive opplevelser og sammenligninger med konkurrenter i prisklassen.
kan det ha noe med det begrensete dynamikkområdet å gjøre?Kjendis skrev:Jeg vedder på høyttalerne låter tamt i det du setter inn en vanlig kommers radio hit cd me begrenset dynnamikkområde.