Burmester B25

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Lenge siden noen har skrevet i denne tråden nå. Andre som har vært og lyttet på B25/B30 og/eller kjøpt dem og kan dele mer av sin erfaringer i denne tråden?
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.657
Antall liker
1.422
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg skal snart prøve et par hjemme!
 

Defo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.09.2007
Innlegg
396
Antall liker
1
Torget vurderinger
4
Valentino skrev:
Man kan ut fra denne in-room målingen gjøre seg antakelser om at bass og mellomtone ikke klarer å møtes helt.
Man kan ikke gjøre noen antakelser om det er en in-room måling.
 

eyefihifi

Medlem
Ble medlem
29.07.2008
Innlegg
11
Antall liker
0
Anfield skrev:
Lenge siden noen har skrevet i denne tråden nå. Andre som har vært og lyttet på B25/B30 og/eller kjøpt dem og kan dele mer av sin erfaringer i denne tråden?
Vel, da har jeg fått mine B25 i hus! De imponerer stort. Spiller helt supert på min 991, men tåler ikke ekstreme volum. De skal nytes en stund før jeg evt. kommer til å oppdatere forsterkersiden. Men lyden som i dag triller uanstrengt ut er både varm og detaljert, både når det kommer til liveopptak fra Pink Floyd, akustisk blues fra Keb Mo og alt fra Yello til Bjørn Berge. Blir mange timer med god lyd fremover i lytterommet. Mer utfyllende info vil evt komme etterhvert. Ser det er lenge siden tråden har vært aktiv, men legger nå inn et innlegg.
 

eyefihifi

Medlem
Ble medlem
29.07.2008
Innlegg
11
Antall liker
0
eyefihifi skrev:
Anfield skrev:
Lenge siden noen har skrevet i denne tråden nå. Andre som har vært og lyttet på B25/B30 og/eller kjøpt dem og kan dele mer av sin erfaringer i denne tråden?
Vel, da har jeg fått mine B25 i hus! De imponerer stort. Spiller helt supert på min 991, men tåler ikke ekstreme volum. De skal nytes en stund før jeg evt. kommer til å oppdatere forsterkersiden. Men lyden som i dag triller uanstrengt ut er både varm og detaljert, både når det kommer til liveopptak fra Pink Floyd, akustisk blues fra Keb Mo og alt fra Yello til Bjørn Berge. Blir mange timer med god lyd fremover i lytterommet. Mer utfyllende info vil evt komme etterhvert. Ser det er lenge siden tråden har vært aktiv, men legger nå inn et innlegg.
Vil bare presisere at grunnen til at Jeg må begrense volumet er at forsterkeren ikke strekker helt til ved for høy lytting:) Så er herved på utkikk etter litt mer krefter, og tenker da i retning Burmester 082.
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
30.044
Antall liker
24.375
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Defo skrev:
Valentino skrev:
Man kan ut fra denne in-room målingen gjøre seg antakelser om at bass og mellomtone ikke klarer å møtes helt.
Man kan ikke gjøre noen antakelser om det er en in-room måling.
Å joda.

Dersom man kjenner hvordan andre høyttalere har målt i det samme rommet kan man det.
 

Dynamic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
130
Antall liker
6
vil også bare legge inn min hyllest til disse høyttalerne - de er rett og slett utrolig bra.

steget fra B20 - B25 er enormt og disse slår alt av AP i samme prisklasse etter min mening. Tør jeg gjette på B30.. neh.. det blir for dyrt :D
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.416
Antall liker
1.140
Torget vurderinger
4
Dynamic skrev:
vil også bare legge inn min hyllest til disse høyttalerne - de er rett og slett utrolig bra.

steget fra B20 - B25 er enormt og disse slår alt av AP i samme prisklasse etter min mening. Tør jeg gjette på B30.. neh.. det blir for dyrt :D
Det å slå AP i samme prisklasse er ikke akkurat noe mål, da jeg var innom OHFC sist (sikkert 4-5 år siden) låt T+A høyttalerne til 15-20k betydelig bedre enn Virgo 5.
 

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
207
Antall liker
18
Huff da ???
Da står det dårlig til både med B25 og Virgo 5. Jeg lyttet til både B25 og Virgo 5 og valgte Virgo 5 fordi de låt bedre i mine ører på 082 og 061. Har Burmester og ønsket virkelig B25, men i mine ører ble det virgo 5. Så har det kommet en betydelig bedre versjon av virgo som heter virgo 25. Den er med Burmester elektronikk helt suveren. Men uannsett så burde jeg kanskje valgt T+A og spart mange penger. ;)

061+082+virgo 25 med tyr kabling er en knall kombinasjon i riktig rom!

Tillegger at disse høyttalere endrer seg alt etter hva forsterker som kobles til. Derfor blir det vel et slag i blinde den kommentaren om T+A som bedre enn virgo 5.

Tror det ikke før jeg hører det med riktig elektronikk.

mvh stereo
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.416
Antall liker
1.140
Torget vurderinger
4
Jeg formidler bare mine lytteinntrykk fra OHFC. Forøvrig synes jeg det jeg har hørt av Burmester høyttalere har vært meget bra.

(T+A høyttalerne hørte jeg med Music Player og en integrert digitalforsterker fra samme produsent, relativt rimelige komponenter det også)
 

Dynamic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
130
Antall liker
6
Anonym skrev:
Dynamic skrev:
vil også bare legge inn min hyllest til disse høyttalerne - de er rett og slett utrolig bra.

steget fra B20 - B25 er enormt og disse slår alt av AP i samme prisklasse etter min mening. Tør jeg gjette på B30.. neh.. det blir for dyrt :D
Det å slå AP i samme prisklasse er ikke akkurat noe mål, da jeg var innom OHFC sist (sikkert 4-5 år siden) låt T+A høyttalerne til 15-20k betydelig bedre enn Virgo 5.
jeg har selv vært vitne til at folk liker vidt forskjellige ting - selv på OHFC.

AP er litt tilbakelent, kan ha noe med det å gjøre..
 

brook

Fersking
Ble medlem
18.07.2018
Innlegg
1
Antall liker
0
Jeg har 022 og syntes også at de hadde litt lite bass i seg,nesten litt unnselige...Til jeg fant ut at jeg har en innstilling som gir høy/lav ifra platespillern...At så små høytalere kan gi så mye OG god lyd er helt utrolig og totalt uvventet.Jeg har MK2,kjøpt i 06 på Oslo Hifisenter.Fabelaktig høytalere!!
 
Topp Bunn