Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    Skink_123 skrev:
    Den burmester strømrenseren, har den noe for seg i et ikke burmester oppsett?
    Har ikke prøvd selv, men det er Burmesters mest solgte produkt, så det er mange rundt om i verden som har denne i oppsett som ellers ikke består av Burmester elektronikk.

    Skink_123 skrev:
    Foresten så kan vi kansje ta å snakke om nordost her:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=23275.0 (link til vennetråden)
    Enig på generell basis, men Nordost diskusjonen i denne tråden har så langt vært knyttet opp mot synergi med Burmester og å forbedre/optimalisere effekten av Burmester produkter. (Mine uttalelser må i hvert fall ses i lys av det). Og så lenge det er dét som er fokus synes nå i hvert fall jeg at det har en naturlig plass her i denne tråden.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.657
    Antall liker
    1.422
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Skink_123 skrev:
    Den burmester strømrenseren, har den noe for seg i et ikke burmester oppsett?
    Har ikke prøvd selv, men det er Burmesters mest solgte produkt, så det er mange rundt om i verden som har denne i oppsett som ellers ikke består av Burmester elektronikk.

    Skink_123 skrev:
    Foresten så kan vi kansje ta å snakke om nordost her:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=23275.0 (link til vennetråden)
    Enig på generell basis, men Nordost diskusjonen i denne tråden har så langt vært knyttet opp mot synergi med Burmester og å forbedre/optimalisere effekten av Burmester produkter. (Mine uttalelser må i hvert fall ses i lys av det). Og så lenge det er dét som er fokus synes nå i hvert fall jeg at det har en naturlig plass her i denne tråden.
    Forsåvidt helt enig :)
     

    ToffenGunnufsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    7
    Burmester`s venner

    HI!

    Testet Valhall interconnect idag... Som å få himmelen inn i hus. Skal teste høyttalerkablene til uka... Har hatt Tyr, og mine forrige høyttalere ytet rett og slett hverken Burmester eller Nordost rettferdighet. Men det gjør Sophia 2.

    Hifi er jo mye snakk om matching, derfor er jo Nordost diskusjonen relevant mener jeg.

    MVH, ToffenG
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Steb skrev:
    Hei Espen
    Forskjellen fra Tyr til Valhalla er tydelig, forskjellen mellom Valhalla og Odin er stoerre !
    Naar man da har stroemkablene i orden i tillegg er det ennu lettere aa faa med seg forskjellen.
    Ha en fin helg.
    Mvh. Steb
    Hei steb
    Og det som er så flott nå etter at jeg har kjøpt en 911 til og brokoblet så trenger jeg dobbelt sett også ;D ;D
    Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Hei steb
    Og det som er så flott nå etter at jeg har kjøpt en 911 til og brokoblet så trenger jeg dobbelt sett også
    Espen
    Det er det jeg "frykter" hvis jeg etter hvert går over til monoblokker som du Espen :-\, Lyden vil bli fantastisk, men penga, ja de penga.. ;)

    Jeg reiser til Berlin tirsdag morgen og har avtalt omvisning på Burmester fabrikken etter lunsj. Håper det er greit at jeg tar med meg kamera inn..!

    Når det gjelder strømkabler, så er min opplevelse av Odin mellom vegg og 948 den samme som Cappucino, organisk og musikalsk. Å ta den vekk, var å miste en vesentlig komponent. Det var IKKE morro å lever den tilbake til OHC, men foreløpig har jeg fokus på andre komponenter som skal inn først ;D.

    Erik
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Hei Burmesters venner,

    Da har jeg nettopp kommet tilbake på mitt hotellrom etter 3 timers omvisning hos Burmester. En fyldig rapport med bilder vil komme senere, men det er en retur med stjerner i øynene!

    Fortsettelse følger....

    Erik
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.657
    Antall liker
    1.422
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Hei Burmesters venner,

    Da har jeg nettopp kommet tilbake på mitt hotellrom etter 3 timers omvisning hos Burmester. En fyldig rapport med bilder vil komme senere, men det er en retur med stjerner i øynene!

    Fortsettelse følger....

    Erik
    Moro!
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Hei Burmesters venner,

    Da har jeg nettopp kommet tilbake på mitt hotellrom etter 3 timers omvisning hos Burmester. En fyldig rapport med bilder vil komme senere, men det er en retur med stjerner i øynene!

    Fortsettelse følger....

    Erik
    Dette gleder jeg meg til Erik :)
    Espen
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Hei Burmesters venner,

    Da har jeg nettopp kommet tilbake på mitt hotellrom etter 3 timers omvisning hos Burmester. En fyldig rapport med bilder vil komme senere, men det er en retur med stjerner i øynene!

    Fortsettelse følger....

    Erik
    Høres ut som en som har hatt en god start på det nye året!
    Er selv nysgjerrig på hva vi kan vente av nyheter fra Burmester, men de er vel nokså tilbakeholdne med slikt.
    Ser frem til rapporten din!

    Kom ellers over denne videoen, kan ikke skjønne at jeg har unngått å se den før nå så mange ganger som jeg har vært inne på nettsidene til Burmester, men den viser i hvert fall litt av tysk "ordnung muss sein" i Burmesters lokaliteter.

    http://burmester.de/en/video/index.php?content=index.php&objCoreXmlList0=4
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Heisan!

    Rapporten begynner å ta form. Den blir lang, utfyllende og med en del bilder. Spørsmål, skal jeg legge den ut under denne tråden, eller skal jeg legge den ut under den generelle tråden? Antar den kan ha en viss interesse utover vår egen lille fanclub. Eller skal vi holde godbitene for oss selv ;)

    Erik
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Heisan!

    Rapporten begynner å ta form. Den blir lang, utfyllende og med en del bilder. Spørsmål, skal jeg legge den ut under denne tråden, eller skal jeg legge den ut under den generelle tråden? Antar den kan ha en viss interesse utover vår egen lille fanclub. Eller skal vi holde godbitene for oss selv ;)

    Erik

    Begge steder! Må du velge så her:)
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Hei!

    Etter en nærmere sjekk, kanskje tråden "på besøk hos...?"

    Erik
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    Ja, legg den der som Erik sier, men legg inn link til den her, slik at det er lett for de som kommer innom denne tråden senere å fange det opp.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Espen:
    Jeg har som du vet dine gamle B50. Når ble de kjøpt nye?

    mvh
    Vidar
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    Espen:
    Jeg har som du vet dine gamle B50. Når ble de kjøpt nye?

    mvh
    Vidar
    Hei Vidar
    Husker ikke helt datoen men de er ikke gamle, jeg hadde de bare noen måneder og du kjøpte de rett etter at jeg byttet de in mot B80. De var nok knapt innspilt når jeg byttet de inn da jeg jobber i Trondheim og bor i Langesund, så jeg for bare spilt i helgene.
    Espen
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    OK! Så du jobber i Trondheim? Kanskje du har lyst til å ta en tur en kveld for å høre hvordan de har funnet seg tilrette her hos meg? Det hadde vært hyggelig.

    mvh
    Vidar
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    OK! Så du jobber i Trondheim? Kanskje du har lyst til å ta en tur en kveld for å høre hvordan de har funnet seg tilrette her hos meg? Det hadde vært hyggelig.

    mvh
    Vidar
    Bor du i Trondheim:) hvor i Trondheim bor du? hadde vært kjempe hyggelig og besøkt deg.
    Reiser hjem i dag men er i Trondheim igjen på mandagen flott vis det passer en dag til uken :D
    Mvh: Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Hei alle sammen,

    Har litt arbeid igjen før storyen går i trykken, men her er i hvert fall en liten teaser ;)




    Erik
     

    Vedlegg

    Elmer Midd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    540
    Antall liker
    1.271
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Hei alle sammen,

    Har litt arbeid igjen før storyen går i trykken, men her er i hvert fall en liten teaser ;)




    Erik
    Jeg er ihvertfall teaset!

    Det er bare å pøse på :) :)

    Ole
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Hei alle sammen,

    Har litt arbeid igjen før storyen går i trykken, men her er i hvert fall en liten teaser ;)




    Erik
    Kommer det noe mer snart Erik :D
    Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Kommer det noe mer snart Erik
    Espen
    Hei!

    Rapporten kommer antakelig i kveld. Jeg har vært i konstant reisemodus/gjestemodus siden Berlin, men hittil har jeg skrevet vel 3 a4 sider... !

    Hilsen

    Erik
     

    Elmer Midd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    540
    Antall liker
    1.271
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Burmester`s venner

    Takker enw så mye for en strålende rapport fra Burmester besøket.
    Er ikke lei enda, så hvis du har flere bilder er det bare å legge ut :) :)

    Mvh Ole
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Takker enw så mye for en strålende rapport fra Burmester besøket.
    Er ikke lei enda, så hvis du har flere bilder er det bare å legge ut
    Fant et par til ;)

    Erik
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Takker enw så mye for en strålende rapport fra Burmester besøket, hadde de hele høytallerproduksjonen der også?
    Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Takker enw så mye for en strålende rapport fra Burmester besøket, hadde de hele høytallerproduksjonen der også?
    Espen
    Åjada, det var store områder med Høytalerproduksjon! Mye av underetasjen var okkupert av dette! Unntatt selvfølgelig selve lakkeringen og elementproduksjon som skjer med Underleverandører.

    Erik
     

    full blown

    Medlem
    Ble medlem
    18.11.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Rigtig fin rapport fra Burmester, de B100 er da for fede!.

    Jeg overvejer at købe en burmester B30 til a spille sammen med mit Densen udstyr, er der nogen der har erfaringer med den kombo?. Hvor stærk skal en amp være for at få en B30 til at lyde rigtig godt?.

    MVh F.B
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    OK! Så du jobber i Trondheim? Kanskje du har lyst til å ta en tur en kveld for å høre hvordan de har funnet seg tilrette her hos meg? Det hadde vært hyggelig.

    mvh
    Vidar
    Hei Vidar
    Takk for en kjempehyggelig kveld hjemme hos deg, spilte veldig flott med stor ro og som vanlig når man har Burmester komponenter så blir det en enorm åpenhet og regn lyd. Var uvant med en såpass nærfelts lytting men synes det fungerte veldig bra. Adyton fungerte flott med Burmester høytallere stor ro og en enorm kontroll ,synes også at 089 cd spilleren hadde en vanvittig oppløsning oppover så jeg gleder meg virkelig til jeg for byttet til en 089 eller 069. Veldig artig og høre igjen B50 Høytallerene forstår godt at du er strålende fornøyd med disse.
    Mvh: Espen
    Mvh: Espen
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Hei Espen!
    Det var veldig hyggelig å ha deg på besøk. Innspillene dine er nyttige for meg når det kommer til justeringer og forbedringer og det er veldig hyggelig å høre at du liker oppsettet. Det vil være noen små "tweaks" på gang i overskuelig framtid, og du er veldig velkommen til å ta en tur igjen når det passer slik.

    Det er moro å være blant erfarne hi-end folk på denne burmestertråden. Reportasjen fra Berlin er glimrende og svært inspirerende for oss entusiaster.

    Nærfeltslytting, ja? Jeg har forsåvidt ikke tenkt så nøye igjennom hva det heter, men etter "tusen" justeringer fant jeg ut at denne plasseringen ga den beste lyden.

    Vi snakkes om ikke lenge.

    mvh
    Vidar
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Hei Erik
    Har du fått den nye 911 på¨plass?
    Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Heisan!

    Nei, den vil nok ikke være på plass før mars, så den som venter - venter på noe godt ;)

    Erik
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Heisan!

    Nei, den vil nok ikke være på plass før mars, så den som venter - venter på noe godt ;)

    Erik
    Da må du gi oss en fyldig rapport på hva du synes i forhold til BAT som du har hatt.
    Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Når den tiden kommer, kommer en fyldig rapport!

    Erik
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Endelig, 911 er i hus! Eller som andre sier, the magic is back! ;D

    Erik
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Var den borte?
    Hehe, vel, jeg hadde hytteforsterkeren hjemme noen uker etter at min BAT ble solgt, og vel DET var en nedtur! En Xindak 6950 som for såvidt har fått gode kritikker, men ble bare heeelt feil. :p

    I kveld er dog anlegget blitt okkupert av OL, så vi får se når det blir anledning til litt mer seriøs lytting. Forsterkeren skal jo også spilles inn...

    Erik
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.657
    Antall liker
    1.422
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Var den borte?
    Hehe, vel, jeg hadde hytteforsterkeren hjemme noen uker etter at min BAT ble solgt, og vel DET var en nedtur! En Xindak 6950 som for såvidt har fått gode kritikker, men ble bare heeelt feil. :p

    I kveld er dog anlegget blitt okkupert av OL, så vi får se når det blir anledning til litt mer seriøs lytting. Forsterkeren skal jo også spilles inn...

    Erik
    Har hørt OL er perfekt til innbrenning ;)
     

    musse

    Fersking
    Ble medlem
    04.09.2009
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Hej på er Burmester vänner.

    Har en fråga, är det någon som lyssnat till Burmesters integrerade 082 och skulle kunna delge lite intryck?
    Gärna i jämförelse med 032:an

    Mvh
     

    ToffenGunnufsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    7
    Burmester`s venner

    Hi,

    Penger er dessverre nødvendig for å kjøpe stereo. Skulle vært enklere gitt!

    Jobber med å finansiere en 911mk3, men har pp dd ikke råd til å kjøpe en 089 cd spiller med preamp (og analog inngang) med det første. I mellomtiden så har man forskjellige alternativer:

    a) Beholde 061 og bruke 051 som preamp...
    b) Selge 051 og kjøpe en brukt 011...
    c) Selge 051 og 061 og kjøpe en brukt 001...

    Hva gir best lyd?

    MVH, ToffenG
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn