Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• delta

Fersking
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    62
    Burmester`s venner

Hei,,

takker for rask tilbakemelding.

Da blir det vel bare å fortsette å spare litt til. Syns lyden av b50 er ganske mye bedre enn b25 og 30. Men på en annen side hadde det vært fint med noe mens man sparer.

Må nok i tenkeboksen ::)

enw

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

Var på OHC sin messe i går. Her fikk jeg demonstrert den nye preamp phono forsterker til Burmester. Vanvittig bra ;D. Den spilte på Avida platespiller, B80 og 2 stk 911, med sedvanlige gode Nordost kabler.

Fraværet av "jitter", rom, nærhet og musikalitet var fenomenal. Selv en 089 etterpå var nesten en nedtur. :p.

Min sønn på 4 måneder som satt i babybjørnen passet på å le og kose seg hver gang platespilleren ga lyd...!

erikno

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.421
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

enw skrev:
    Var på OHC sin messe i går. Her fikk jeg demonstrert den nye preamp phono forsterker til Burmester. Vanvittig bra ;D. Den spilte på Avida platespiller, B80 og 2 stk 911, med sedvanlige gode Nordost kabler.

Fraværet av "jitter", rom, nærhet og musikalitet var fenomenal. Selv en 089 etterpå var nesten en nedtur. :p.

Min sønn på 4 måneder som satt i babybjørnen passet på å le og kose seg hver gang platespilleren ga lyd...!

erikno
    Hørte dette på Munchen messen, det spilte fantastisk med platespiller og den nye preamp phono forsterkeren :)
    Espen

enw

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

Man kan jo lure på om dette er veien å gå istedet for ny cd spiller....

hilsen

erikno

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

Det ble B20 ja. :)

Grattulerer, må få hørt disse på OHC i helga.

Geir Arne

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Burmester`s venner

Espen L skrev:
    Hørte dette på Munchen messen, det spilte fantastisk med platespiller og den nye preamp phono forsterkeren :)
    Espen
    Ja, det er korrekt ;D Slik var min opplevelse også!

Og det sitter "litt" langt inne å si, Krell-gutt som jeg er :D

Burmester er et topp merke i min bok! :)

Cheers!
    G

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

Espen L skrev:
    enw skrev:

erikno
    Espen
    Mangler bare vinylrigg nå Espen så har du komplett "Demopakke" ;)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.421
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

hifiguru skrev:
    Espen L skrev:
    enw skrev:

erikno
    Espen
    Mangler bare vinylrigg nå Espen så har du komplett "Demopakke" ;)
    Der har du et poeng Hifiguru :)
    Plutselig dukker det kanskje en Vinylrigg av dimensjoner opp ;)
    Espen

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

Var en tur på OHC i går og hørte på B25 og jeg må melde meg inn i klubben som er meget imponert over disse. De spiller nok ikke "snor-rett" men herregud så morsomt. Og et trykk jeg aldri hadde trodd en så "liten" høytaler kunne levere. Den regelrett vasket gulvet med min Scorpio II ved direkte sammenligning.

Men, dette skal for min del brukes i en kino og Burmester har som kjent bare 1 center, C8, som er litt over middels dyr. Er det noen som har hørt denne? Trenger den sykt med power den også? Kan den trykke som B25 (eller mer :p)? Håper noen vet da jeg ikke fikk hørt på den men må bestemme meg i løpet av uken.

Geir Arne

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Burmester`s venner

ganilsen skrev:
    Var en tur på OHC i går og hørte på B25 og jeg må melde meg inn i klubben som er meget imponert over disse. De spiller nok ikke "snor-rett" men herregud så morsomt. Og et trykk jeg aldri hadde trodd en så "liten" høytaler kunne levere. Den regelrett vasket gulvet med min Scorpio II ved direkte sammenligning.

Men, dette skal for min del brukes i en kino og Burmester har som kjent bare 1 center, C8, som er litt over middels dyr. Er det noen som har hørt denne? Trenger den sykt med power den også? Kan den trykke som B25 (eller mer :p)? Håper noen vet da jeg ikke fikk hørt på den men må bestemme meg i løpet av uken.

Geir Arne
    Burmester, AP og T+A har alle lagt vekt på å levere skikkelig senterkanal, noe som er ett must da det stort sett er 60% eller mer av lyden som kommer fra senter. Min erfaring dog er at så lenge en sitter sånn noenlunde i senter når en ser film blir det best å fordele sporet på frontene (med en god surr-preamp) da de har mer omphf å komme med. Den generelle regelen med htt gjelder nok her også; jo mindre høytaler desto større forsterker ;)

Senter er ofte vanskelig å få skikkelig trøkk fra pga størrelsen. For å få det skikkelig må en imo ha samme høytaler som front. Selv da vil sidene foran kunne gi mer trøkk da de er to....

Suomela

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    Burmester`s venner

Bruker 'eliot' på det svenska forumet Euphonia foretar sig varje år en "HiFi-resa" på kontinenten som dokumenteras mycket väl.

De intresserade finner i årets tråd HiFi-resan sommaren '10 bland annat ett "in house"-reportage fra Burmester Audio Systems GmbH.

/Suomela

C

Cappuccino

Gjest
    Burmester`s venner

Suomela skrev:
    Bruker 'eliot' på det svenska forumet Euphonia foretar sig varje år en "HiFi-resa" på kontinenten som dokumenteras mycket väl.

De intresserade finner i årets tråd HiFi-resan sommaren '10 bland annat ett "in house"-reportage fra Burmester Audio Systems GmbH.

/Suomela
    Takk for linken. Mye flotte bilder!

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.421
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

Suomela skrev:

/Suomela
    Bra link takker :)
    Espen

C

Cappuccino

Gjest
    Burmester`s venner

Nå må vi da få litt liv i denne tråden ::) Har ikke vært mest aktiv selv heller. Nyter musikkeni fulle drag. S8 står dog høyt på listen. Oppgraderinger anyone?

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.421
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

Cappuccino skrev:
    Nå må vi da få litt liv i denne tråden ::) Har ikke vært mest aktiv selv heller. Nyter musikkeni fulle drag. S8 står dog høyt på listen. Oppgraderinger anyone?
    Hei Cappuccino
    Mener og huske at du har en 069 cd spiller? jeg skal snart teste 069 mot 089 for og høre hvor stor lydmessig gevinst det er og gå for 069 kontra 089. Oslo hificenter har en 069 uten ekstern strømforsyning i bestilling fra Burmester som de venter på i disse dager ,skal da få testet dette. Jeg for da låne begge to og får testet dette i min egen stue. Skal bytte ut min 001 cd spiller i nær fremtid.
    Mvh: Espen

C

Cappuccino

Gjest
    Burmester`s venner

Espen L skrev:
    Hei Cappuccino
    Mener og huske at du har en 069 cd spiller? jeg skal snart teste 069 mot 089 for og høre hvor stor lydmessig gevinst det er og gå for 069 kontra 089. Oslo hificenter har en 069 uten ekstern strømforsyning i bestilling fra Burmester som de venter på i disse dager ,skal da få testet dette. Jeg for da låne begge to og får testet dette i min egen stue. Skal bytte ut min 001 cd spiller i nær fremtid.
    Stemmer det. 089 var ikke på markedet den gangen jeg anskaffet 069, og må innrømme at jeg aldri har hørt den i ettertid heller. Selv opplevde jeg det definitivt som en stor oppgradering å gå fra 001 til 069, og merkelig nok syntes jeg det var vesentlig større forskjell i mitt eget lytterom enn hva jeg opplevde av forskjell hos OHC.

Jeg trodde 069 kun var med ekstern strømforsyning, enten i topline utgave eller som reference. Om det er mulig å få den i en nedskalert utgave med innebygget strømforsyning var nytt for meg. Men for preampen 077 har denne muligheten vært der hele tiden etter hva jeg vet.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.421
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

Cappuccino skrev:
    Espen L skrev:
    Hei Cappuccino
    Stemmer det. 089 var ikke på markedet den gangen jeg anskaffet 069, og må innrømme at jeg aldri har hørt den i ettertid heller. Selv opplevde jeg det definitivt som en stor oppgradering å gå fra 001 til 069, og merkelig nok syntes jeg det var vesentlig større forskjell i mitt eget lytterom enn hva jeg opplevde av forskjell hos OHC.

Jeg trodde 069 kun var med ekstern strømforsyning, enten i topline utgave eller som reference. Om det er mulig å få den i en nedskalert utgave med innebygget strømforsyning var nytt for meg. Men for preampen 077 har denne muligheten vært der hele tiden etter hva jeg vet.
    Jada 069 for du med innebygget strømforsyning, trur denne muligheten har vært der nesten hele tiden

enw

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

Hei!

Espen har rett, 069 uten ekstern strøforsyning har vært tilgjengelig over lengre tid. Det som tiltaler meg med 069 er DAC'en. På sikt blir dette kanskje den siste cd spiller man kjøper, og da vil jeg tro at en CD spiller med en god DAC som er oppgraderbar OG med et linjetrinn hentet fra 077, må sies å være et columbi egg?

erikno

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

Har nå vært så heldig å få prøve 082 integrert forsterker og 061 cd-spiller i heimen over helga. Og jeg må bare si at jeg er meget imponert over både lydkvalitet og byggekvalitet på disse produktene! Fantastiske produkter, og spesielt 061-spilleren er meget lekker. Og for en forskjell det var fra mitt vanlige oppsett med 992 rondo og krell 400xi! Kan neppe se noen annen utvei enn å grave dypt i lommeboka :)

stereo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

De to siste årene har jeg virkelig fått løftet lydkvaliteten hjemme. Startet med 061, kav400xi, heimdal og virgo 5. Så ble kav400xi byttet ut med 082 og lyden ble løftet mye. Men etter at jeg fikk virgo 25 med tyr kabler så må jeg si at dette anlegget med 061, 082, tyr og virgo 25 spiller musikk med tyngde og kraft, live følelse og luftighet uannsett volum. Cd platene høres jo nesten ut som virkeligheten. Dette er knall bra. Med min interesse for musikk er dette den beste investeringen jeg har gjort!

mvh

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.426
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

stereo skrev:
    De to siste årene har jeg virkelig fått løftet lydkvaliteten hjemme. Startet med 061, kav400xi, heimdal og virgo 5. Så ble kav400xi byttet ut med 082 og lyden ble løftet mye. Men etter at jeg fikk virgo 25 med tyr kabler så må jeg si at dette anlegget med 061, 082, tyr og virgo 25 spiller musikk med tyngde og kraft, live følelse og luftighet uannsett volum. Cd platene høres jo nesten ut som virkeligheten. Dette er knall bra. Med min interesse for musikk er dette den beste investeringen jeg har gjort!

mvh
    Moro å lese!

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Burmester`s venner

stereo skrev:

mvh
    Flott å høre. Er flere som kjenner seg igjen i det du sier her. AP. Burmester + Nordost spiller musikk. Lukk øynene og du "er der".

Edit: kjenner meg igjen fra tid med 061, 035, 036, Tyr, Avanti 5

C

Cappuccino

Gjest
    Burmester`s venner

Min 069 gir meg fortsatt tårer i øyekroken...

Vidar11

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

Jeg har hatt min 089 i ca 1 år nå, og er meget fornøyd. Jeg kan bekrefte det som står i testen.

Jeg ønsker for øvrig Espen lykke til med nytt lytterom og etterhvert ny cd-spiller.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.421
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

Vidar11 skrev:
    Jeg har hatt min 089 i ca 1 år nå, og er meget fornøyd. Jeg kan bekrefte det som står i testen.

Jeg ønsker for øvrig Espen lykke til med nytt lytterom og etterhvert ny cd-spiller.
    Hei Vidar
    Trenger virkelig lykke til ja :'( her er det ekko og ekko og ekko i rommet. I morgen blir det en stor handledag med masse planter, tepper osv... må ty til det meste for og få dempet rommet. Vi skal også bestille spisestue i morgen (og det skal bli en stor en med masse stoler) her er det bare og få dempet i vei :)

Vidar11

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

Tomt rom er lik masse romklang. Glem ikke prolyd.no som har en rekke dekorative og effektive produkter med høy WAF til en rimelig penge.

For øvrig: "Steg for steg" er vel gangbar metode, antar jeg. Hold oss oppdatert.

Gratulerer så mye med ny kåk!

mvh
    Vidar

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.426
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

Espen L skrev:
    Vidar11 skrev:

Hei Vidar
    Trenger virkelig lykke til ja :'( her er det ekko og ekko og ekko i rommet. I morgen blir det en stor handledag med masse planter, tepper osv... må ty til det meste for og få dempet rommet. Vi skal også bestille spisestue i morgen (og det skal bli en stor en med masse stoler) her er det bare og få dempet i vei :)
    Håper det blir masse stoffmøbler!

Lykke til!

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

Burmester 061 i hus! Meget fornøyd!! :D

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

Forøvrig bestilt en egen versjon av racket Burmester V6 i høyglans hvit. Den vanlige V6 var litt høy og med en hylle for mye for mitt bruk, så det blir produsert en versjon hvor den øverste hyllen er kuttet bort. Blir meget lekkert skulle jeg tro :D

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

Og når jeg er igang... Er det anbefalt å spille med oppsamplingen på 192 khz på?

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.426
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

oyvind skrev:
    Og når jeg er igang... Er det anbefalt å spille med oppsamplingen på 192 khz på?
    Det er bare å switche, noen foretrekker det ene og noen det andre. Kan være litt etter musikk og, noe låter bedre på 192, og annet på 96!

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.421
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

oyvind skrev:
    Gratulerer med spilleren :D
    Har testet litt dette med 192 V/S 96 khz, konklusjonen min ble at på veldig bra opptak så var det best med 192, på noe dårligere inspillinger så kunne det i flere tilfeller være "bedre" med 96 khz. Dette er på grunnlag av en testing kun 1 kveld så jeg har ikke nok grunnlag egentlig til og uttale meg. Håper snart og få på plass 089 cd spiller så da skal jeg nok få testet dette over tid ;)

C

Cappuccino

Gjest
    Burmester`s venner

192 nesten alltid best synes jeg, men noen unntak er det.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.426
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

Cappuccino skrev:
    192 nesten alltid best synes jeg, men noen unntak er det.
    Spørs og litt på hvor langt unna en sitter høyttalerne!

Nå er forresten RIAAen i fra Burmester koblet opp og spiller på Oslo Hi-Fi Center!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn