Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• C

Cappuccino

Gjest
    Burmester`s venner

Det ble vel nevnt nylig i denne tråden at Burmester har ny surround prosessor på trappene også. Om det er kun spekulasjoner eller harde fakta gjenstår å se.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.292
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

Cappuccino skrev:
    Det ble vel nevnt nylig i denne tråden at Burmester har ny surround prosessor på trappene også. Om det er kun spekulasjoner eller harde fakta gjenstår å se.
    Hei
    Jeg reiser til Munchen på messen så da skal jeg få sjekket opp både det ene og det andre, gleder meg virkelig til denne messen :)
    Mvh: Espen

Supersound

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Antall liker
    15
    Burmester`s venner

Dette var veldig interresant. Moro om Burmester også ser verdien med å få til en high-end media server.
    Skal bli moro og se hvilken løsning de eventuelt vil velge.
    Regner med at vi får en utførlig rapport fra de som er så heldige å få med seg messen. ;)

wizard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    3.676
    Burmester`s venner

Cappuccino skrev:
    107 er planlagt lansert på High End.

Har sett bilde av 107 i et tyskt blad, 107 ligner på 077 - stort display i midten uten knapper/brytere ellers lik.

wizard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    3.676
    Burmester`s venner

Et bilde av musikk serveren som blir lansert på High End.

C

Cappuccino

Gjest
    Burmester`s venner

Ja, synes personlig ikke denne musikk-serveren så særlig lekker ut. Bryter også litt med design i forhold til hva man er vant med fra den kanten.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.292
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

Cappuccino skrev:
    Ja, synes personlig ikke denne musikk-serveren så særlig lekker ut. Bryter også litt med design i forhold til hva man er vant med fra den kanten.
    Enig med deg Cappuccino, dette var ikke mye lekkert :'(
    Merkelig at de bryter så mye med designe som de har fra før!

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

Noen/flere som kan hjelpe meg her?
    Jeg prøver å skrape sammen til et Burmester oppsett, for en plass må jeg begynne :)

935 mkII, er dette en bra forforsterker?
    Forsterkeren er i sort med blank front.
    Selger skal ha 8000,-

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.292
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

lovemusikk skrev:
    Jeg prøver å skrape sammen til et Burmester oppsett, for en plass må jeg begynne :)

Selger skal ha 8000,-
    Du har pm :)

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

Cappuccino skrev:
    Enig! Synes alt fra Burmester har hatt utrolig flott design. Ikke fullt så heldig med denne derimot....

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

Espen L skrev:
    lovemusikk skrev:

Selger skal ha 8000,-
    Du har pm :)
    Takk Espen :)

Frank S

Supersound

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Antall liker
    15
    Burmester`s venner

Noe jeg lurer på som noen av dere som kjenner Burmester CD spillere godt sikkert vet litt om.
    Jeg har bestillt en 089 som jeg selvfølgelig gleder meg til å få. Har 001 i dag så det skal bli morro og se hvor mye som har skjedd på 10 år.
    Nå til det jeg lurer på. Det er 2 digitale innganger som jeg kan koble til eksternt utstyr. Litt rart at det ikke er XLR inngang siden Burmester alltid har sverget til det? Hva skyldes det?
    Jeg lurer på å kjøpe en Olive O6HD Music Server også. Nå har den sin egen D/A converter, men all fornuft sier vel at D/A converteren i 089 er klart bedre. Eller?
    Men i tenkt bildet så laster jeg ned 24/192 musikk fra nettet. Så laster jeg dette ned til Olive O6HD Music Server. Når jeg da kobler dette opp digitalt over til 089 vil vel den klare å behandle dette signalet og gi meg best mulig lyd? Det er vel 24 bit Fac filer som en laster ned fra for eksempel HDtracks.com
    Håper noen kan hjelpe med svar på dette. Er det fornuftig å bruke 089 til dette eller bør en ha en separat DAC for å nyte det fullt ut?

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

Ikke dårlig, den Bluetooth modulen for 061 blir vel å bestille så fort som mulig. Burde være en fin oppgradering som gjør spilleren enda mer anvendelig. Noen som vet ca hva for slags pris det blir på dette, og om man må sende den helt til Tyskland for å få dette gjort?

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

burmester1 skrev:
    Noe jeg lurer på som noen av dere som kjenner Burmester CD spillere godt sikkert vet litt om.
    Jeg har bestillt en 089 som jeg selvfølgelig gleder meg til å få. Har 001 i dag så det skal bli morro og se hvor mye som har skjedd på 10 år.
    Nå til det jeg lurer på. Det er 2 digitale innganger som jeg kan koble til eksternt utstyr. Litt rart at det ikke er XLR inngang siden Burmester alltid har sverget til det? Hva skyldes det?
    Jeg lurer på å kjøpe en Olive O6HD Music Server også. Nå har den sin egen D/A converter, men all fornuft sier vel at D/A converteren i 089 er klart bedre. Eller?
    Men i tenkt bildet så laster jeg ned 24/192 musikk fra nettet. Så laster jeg dette ned til Olive O6HD Music Server. Når jeg da kobler dette opp digitalt over til 089 vil vel den klare å behandle dette signalet og gi meg best mulig lyd? Det er vel 24 bit Fac filer som en laster ned fra for eksempel HDtracks.com
    Håper noen kan hjelpe med svar på dette. Er det fornuftig å bruke 089 til dette eller bør en ha en separat DAC for å nyte det fullt ut?
    Usikker på om dacen klarer 192/24, men utenom det ville jeg helt klart kjørt via Mesteren. ;)

Geir Arne

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.292
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

oyvind skrev:
    Ikke dårlig, den Bluetooth modulen for 061 blir vel å bestille så fort som mulig. Burde være en fin oppgradering som gjør spilleren enda mer anvendelig. Noen som vet ca hva for slags pris det blir på dette, og om man må sende den helt til Tyskland for å få dette gjort?
    Hei
    Det skal være veldig enkelt og montere den Bluetooth modulen i spilleren, så dette er noe som de mest sansynlig vil kunne gjøre på OHC

Supersound

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Antall liker
    15
    Burmester`s venner

Blutooth høres spendene ut. Ser dere tidligere har spurt om pris? Har dere funnet ut noe om det?

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

burmester1 skrev:
    Blutooth høres spendene ut. Ser dere tidligere har spurt om pris? Har dere funnet ut noe om det?
    Nei, har hørt med OHC, de vet ikke så mye enda. Et par derfra skulle visst ned på messa, og jeg skulle få beskjed så snart de visste noe. Blir å bestille uansett, men jeg kan jo dele det her hvis jeg får noe info :)

Erni

Medlem
    Ble medlem
    12.03.2005
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

Det frågas en del här på vårt forum om skillnaden mellan 001 och 089. Har haft en 001 i 5 år och nu nyligen bytt den mot en 089. I samma slängen blev den gamla Lyngdorfen bytt mot en 036 effektförstärkare och Valhalla måtte byta plats med Odin som signalkabel (annars behållt Valhalla till högtalarna). Detta tillsamms må bara beskrivas som ett AVSEVÄRT steg upp i främst upplösning men också dynamik och holografi.

Men för min del är det detaljerna och den påtagliga ´luften´ runt instrument som gör detta till ett stort steg upp i kvalité. Andra förändringar var ett betydligt klarare stereoperspektiv, att övertonstrukturen är betyligt rikare (ger mer ´kropp´ och substans till instrumentklangen). Nu kanske detta låter som jag lyssnar på klassisk musik på akustiska instrument eller jazz, men det gjör jag i mycket liten mån. Allt det beskrivit ovan har jag märkt vid att lyssna på klassisk rock - mest proggrock från 70-talet. I de flesta fall på med högklassisk remastering eller på SHM-cd pressningar.

Jag har valt att alltid använda 192 kHz samplingen då denna ger en högre upplösning/finkornighet. Jag vet att en del väljer 96 kHz till rock då de anser detta ger mer ´punch´eller slam. Men jag är inte enig, tycker att musiken blir lite fattigare utan upsamplingen - och ej heller mer tryck som skulle passa för rock. Är det någon där ute som har synpunkter på detta så skulle det vara fint att se vad ni menar.

Att det är en analog ingång är väldigt bra då mina vinylskivor aldrig låtit så bra som när jag nu låter RIAA:n kopplas till 089:ans försteg. Detta var en ´höjdare´på alla sätt. (Burmesters 036 är ju i en klass för sig, menar jag, när det gäller transistoreffektförstärkare till ett vettigt pris. Kan inte fatta att det skulle behövas så mycket mer, eller ´bättre´i ett vanligt möblerat rum.)

För min del har jag alternativet med Stax 007 förstärkare och elektrostat hörlurar. Med detta settet blir ju all strävan med ´rumkorrektion´redudant. Kanske är det denna kombinationen som gör att jag upplever att min lyssningskvalite´och upplevelse nog ligger i närheten vad som kan anses tekniskt möjligt. Så väldigt mycket närmare ´orginalet´tror jag inte man kommer.

wizard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    3.676
    Burmester`s venner

Bilde av surround prosessoren 107

Blir lansert på HighEnd.

Pris ukjent, men blir nok rundt 007 sin pris på €35000.

Vedlegg

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.292
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

wizard skrev:
    Bilde av surround prosessoren 107

Blir lansert på HighEnd.

Pris ukjent, men blir nok rundt 007 sin pris på €35000.
    Den så lekker ut :eek:
    Spennende at de kommer med en del nyheter til helgen på messen
    Er det noen flere fra Burmester venner som skal på messen?

Espen

enw

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

Hei Espen!

Har så lyst å reise, men arbeid og byggearbeider (garasje - ikke AV rom ... ennå) gir små muligheter for slike utflukter. Ser derimot frem til en fyldesgjørende reportasje fra Burmester! Er spesielt nysjerrig på den nye Nettverksspilleren. Driver å streamer musikk i spisestuen på en B&W Zeppelin Air, og det er deilig med enkel tilgang til ens bibliotek.

BTW, så testet jeg en Marantz UD5005 vs UD8004 i oppsettet mitt. INGEN skal komme å si at en ren digital overføring ikke betinger fortsatt krav om godt drivverk, komponenter etc. For en forskjell! Needless to say, en UD 8004 er nå i mitt hjem, og konsertvideoer er blitt helt råe! dCS er også ute, så nå er det derfor spesielt spennende å se hva Burmester kan by på etter hvert innenfor avspillingsregimet.....

God reise!

Erik

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

Hva ligger en brukt Burmester forsterker på?

Skal på sikt ha kun Burmester, men pga pris blir det vel en krell til 10 max 15

eyefihifi

Medlem
    Ble medlem
    29.07.2008
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

lovemusikk skrev:

Ser du skal ha 992, så hvorfor ikke prøve med 991 også? Bør kunne anskaffes innen ditt budsjett. Har selv kjørt Audio Physic Virgo II uten problemer på min 991. Har nå fått B25 i hus, og må nok oppgradere forsterkeri etterhvert, men blir ikke helt med en gang, av økonomiske årsaker. Men det låter helt supert sånn som oppsettet er i dag, og 991 leverer som bare det. Må ha noe å strekke meg etter, så sikter meg kanskje inn på 032 med tid og stunder. Om du er interessert i en rimelig inngang til Burmester skal jeg etterhvert selge mine 022 stativhøyttalere, som uten tvil er de beste stativhøyttalerene jeg har hørt i prisklassen (Ca 40k nye).

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

eyefihifi skrev:
    lovemusikk skrev:

Ser du skal ha 992, så hvorfor ikke prøve med 991 også? Bør kunne anskaffes innen ditt budsjett. Har selv kjørt Audio Physic Virgo II uten problemer på min 991. Har nå fått B25 i hus, og må nok oppgradere forsterkeri etterhvert, men blir ikke helt med en gang, av økonomiske årsaker. Men det låter helt supert sånn som oppsettet er i dag, og 991 leverer som bare det. Må ha noe å strekke meg etter, så sikter meg kanskje inn på 032 med tid og stunder. Om du er interessert i en rimelig inngang til Burmester skal jeg etterhvert selge mine 022 stativhøyttalere, som uten tvil er de beste stativhøyttalerene jeg har hørt i prisklassen (Ca 40k nye).
    Testet 032 kontra 082? Synes prisdifferansen er noget høy på disse, slik at for min del var det 082 som gjaldt. Skal jeg strekke budsjettet neste gang blir det nok en spiller med innebygget preamp rett på et effekttrinn.

eyefihifi

Medlem
    Ble medlem
    29.07.2008
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

oyvind skrev:
    eyefihifi skrev:
    lovemusikk skrev:

Testet 032 kontra 082? Synes prisdifferansen er noget høy på disse, slik at for min del var det 082 som gjaldt. Skal jeg strekke budsjettet neste gang blir det nok en spiller med innebygget preamp rett på et effekttrinn.
    Ikke testet dem mot hverandre. 082 burde levere, så det skal absolutt vurderes før det investeres. Fornøyd med din? Vil vurdere ekstern DAC etterhvert for å få mer ut av også andre kilder. Får ta det steg for steg.

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

eyefihifi skrev:
    oyvind skrev:
    eyefihifi skrev:
    lovemusikk skrev:

Ikke testet dem mot hverandre. 082 burde levere, så det skal absolutt vurderes før det investeres. Fornøyd med din? Vil vurdere ekstern DAC etterhvert for å få mer ut av også andre kilder. Får ta det steg for steg.
    Jeg er meget fornøyd! Kombinasjonen med 061 er helt topp i mine ører. Dette er nok ikke mine siste Burmester-komponenter for å si det slik :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

eyefihifi skrev:
    lovemusikk skrev:

Jo gjerne Burmester 991, men budsjettet mitt i slutten av juni (skattepenger) blir vel på 10.000 ca, så var difor jeg tenkte brukt krell, kav 400 eller c300i.
    Så regner jeg med at den 991 koster nok en del mer vis en finner noe i det hele tatt. ;)

Men skal du selge din 991 senere og jeg kunne fått et hint om pris..? :p
    Høyttalere får eg jo nye AP, så må få teste det merket også. :)

eyefihifi

Medlem
    Ble medlem
    29.07.2008
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

lovemusikk skrev:
    eyefihifi skrev:
    lovemusikk skrev:

Jo gjerne Burmester 991, men budsjettet mitt i slutten av juni (skattepenger) blir vel på 10.000 ca, så var difor jeg tenkte brukt krell, kav 400 eller c300i.
    Så regner jeg med at den 991 koster nok en del mer vis en finner noe i det hele tatt. ;)

Jeg lover å ha deg i tankene, dersom det dukker opp et tilbud jeg "ikke kan takke nei til" på en 032 el 082:) I så tilfelle regner jeg med en pris på ca 12k for 991. Har i grunnen ikke tenkt på salg av den foreløpig. Men man vet jo aldri... :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

eyefihifi skrev:
    lovemusikk skrev:
    eyefihifi skrev:
    lovemusikk skrev:

Jeg lover å ha deg i tankene, dersom det dukker opp et tilbud jeg "ikke kan takke nei til" på en 032 el 082:) I så tilfelle regner jeg med en pris på ca 12k for 991. Har i grunnen ikke tenkt på salg av den foreløpig. Men man vet jo aldri... :)
    Du er en knupp ;) ;D Bare å ta kontakt senere en gang da. Det blir senere da og ikke nå i slutten av juni sant? (hadde det blitt det så hadde jeg jo styrt unna krell) ::) ;)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

Sorry masingen min her, men ;D

Jeg tenkte på en krell i begynnelsen..kav 400 eller s300i, men så begynner jeg å lure...
    Den 991 er vel på 2x85 watt kontra krells mye mer.. vis jeg kjøper en krell i juni/juli, er det da vits å bytte i 991 etterpå eller må jeg da ha mer krefter, og evnt hva som er bedre enn dei to krell???
    (Vet jo ingenting om Burmester) ;)

eyefihifi

Medlem
    Ble medlem
    29.07.2008
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

lovemusikk skrev:

Jeg tenkte på en krell i begynnelsen..kav 400 eller s300i, men så begynner jeg å lure...
    Den 991 er vel på 2x85 watt kontra krells mye mer.. vis jeg kjøper en krell i juni/juli, er det da vits å bytte i 991 etterpå eller må jeg da ha mer krefter, og evnt hva som er bedre enn dei to krell???
    Det vil nok bli en lydmessig vurdering fra din side. Krell har mer krefter, men 991 bør ikke ha noen problemer med din ht. Synnergieffekten av å ha Burmester i flere ledd er moro og imponerendes. De er jo også naturlig samkjørte, og passe godt i sammen. Burde testes dersom du får mulighet til det, og sammenligne med f.eks. Krell. Skal sies at jeg virkelig har falt for Burmester, og deres lyd. Designet er jo heller ikke skjemmendes. Lykke til med avgjørelsene, og gir selvfølgelig lyd om jeg tar noen grep tidligere enn planlagt:)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

eyefihifi skrev:
    lovemusikk skrev:

Det vil nok bli en lydmessig vurdering fra din side. Krell har mer krefter, men 991 bør ikke ha noen problemer med din ht. Synnergieffekten av å ha Burmester i flere ledd er moro og imponerendes. De er jo også naturlig samkjørte, og passe godt i sammen. Burde testes dersom du får mulighet til det, og sammenligne med f.eks. Krell. Skal sies at jeg virkelig har falt for Burmester, og deres lyd. Designet er jo heller ikke skjemmendes. Lykke til med avgjørelsene, og gir selvfølgelig lyd om jeg tar noen grep tidligere enn planlagt:)
    Bare gje en lyd uansett om det blir høst eller vinter eller vår igjen. ;) Til lengre det går til større sjangs er det at jeg kan ta en test Krell mot 991 ;D Går på økonomi her også. Du vet..disse damene (samboer) bruker så mye penger på svada.. ;D
    Var jeg stygg nå? ??? ::)

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

Nå har endelig mitt spesiallagde Burmester V6 rack ankommet - synes det ble meget bra :)

Vedlegg

eyefihifi

Medlem
    Ble medlem
    29.07.2008
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

oyvind skrev:
    Nå har endelig mitt spesiallagde Burmester V6 rack ankommet - synes det ble meget bra :)
    Utolig flott! Gratulerer:) Liker oppsettet ditt. 082 står på ønskelista mi... Kanskje jeg får legge til "custom made rack" på lista også...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn