Burmester`s venner
Vidar11 skrev:
Cappuchino:
Det er hyggelig å høre at flere har gjort de samme erfaringene som meg i forhold til strøm. Jeg begynner å tro på dem som sier at en enkel Odin strømkabel kan være en av de beste oppgraderingene man kan gjøre. Derfor tør jeg ikke prøve en slik en.. :
Skjønner! - og ikke helt uenig, nei...
Tillater meg ellers å komme med litt tips og råd - basert på mye utprøving! - vedr 948 i kombinasjon med Quantum QX4 som jeg ser du også har. Hver enkelt må jo naturligvis prøve selv, men dette er i hvert fall det jeg har erfart:
Det er best med Quantum
etter 948 og ikke før, altså mellom 948 og komponenter. Man kan best forstå dette som at 948 bør stå nærmest mulig strømkurs/sikringsskap, dvs. koblet rett i vegguttak (med best mulig nettkabel), og at Quantum bør være nærmest mulig komponentene.
Hos meg er det i hvert fall klart bedre med f.eks. en stk Quantum mellom preamp og 948 i stedet for å ha Quantum´en før 948 selv om i sistnevnte tilfelle ville også cd spilleren som er koblet til 948 fått utbytte av Quantum.
Nettkabler bør prioriteres i denne rekkefølge:
1) Nettkabel fra vegg til 948
2) Nettkabel ut fra Quantum til komponent
3) Nettkabel inn i Quantum
Det bryter litt med vanlig tankegang, men kabelen ut fra Quantum er faktisk viktigere enn kabelen inn...
Jeg har testet det samme med monoblokkene mine, samme erfaring der.
Om man beveger seg opp på Odin nettkabler er det også slik at Odin til amp er viktigst, deretter preamp og så CD. Mine erfaringer sammenfaller her med hva Nordost selv anbefaler, og som også det er litt motsatt av hva som er gjengs oppfatning. Om du benytter 948 til front-end kan muligens en Odin frem til 948 være viktigere enn frem til amp.