Burmester`s venner
Bra tiltak med en Burmester-tråd
Har selv vært på OHC og hørt på et par Burmesteranlegg sammen med Geir T. Ble helt slått ut av opplevelsen!
Om en stund skal vi bygge oss hus, og da skal jeg få et eget dedikert hifi/kino-rom ;D Iom at jeg skal ha kun ett lytterom, skal jeg kombinere stereo og hjemmekino. Er det noen av dere som bruker Burmester til både surround og stereo? Hvilke erfaringer har dere med det?
Har da sett for meg B30 eller B50, samt C8. C8 har samme mellomtone og diskant som B50 (?), så vil den være en bedre match til B50 enn B30? Noen alternativer til surroundht som passer bra til Burmester? Skal henges på vegg, gjerne dipole.
Til forsterker har jeg sett på 032 eller 082. Leste at det ikke er vesentlig store forskjeller mellom 082 og 032, og at 082 derfor er et bedre valg? Er det stor prisforskjell på disse to? Passer de bra til B30 eller B50? Har ikke sett noen test av 032 enda, noen som vet om noen på norske eller engelsk (ikke tysk
). Begge forsterkerne har home theatre throughput terminal, slik at bare effektdelen er i bruk og jeg kan styre dem med en processor når jeg skal bruke surround. Og så kan jeg bruke den dedikerte forsterkeren når jeg skal kjøre stereo (hvis jeg har forstått det rett). Og det er akkurat det jeg er ute etter. 082 har en mindre strømforsyning enn 032, så vil den klare å drive B50 like godt som 032?
Kilde vil komme etterhvert (bruke det jeg har nå til og begynne med). Da vil jeg også bruke dacen i cdspilleren til å koble til eventuelle andre medier.