Burmester`s venner
Dette blir en kortversjon, og kun musikk fra Spotify uten DAC på lakris rca kabel og simpel acer pc.
Spotify fordi, skal legge meg snart og måtte gå gjennom alt mulig av musikk.
Dere som har følgt meg, vil vite at, fortener en forsterker slakt, så får den det også fra meg.
Var som sakt livredd for at jeg fikk en forsterker med knapt mer enn effekten av rørforsterkeren jeg hadde, da den er oppgitt til
2x85watt i 8 ohm og 2x120watt i 4 ohm, og Krell jeg hadde før hadde oppgitt effekt på 200 og 400 watt, men det var ubegrunnet heldigvis.
Bassen:
Den spiller dypere enn Krell.
Det oppleves også som kraftigere bass. Minner om EC sin bass på blokkene til 180 og det må bli skryt, selv
om det kanskje er litt drøyt å samenligne med dei, men håper dere skjønner bassen da.
Mellomtonen og diskant:
Luftig.
Mye mer åpen enn Krell, som i direkte samenligning har et teppe over seg, men er vel gjerne typisk amerikansk mot europeisk?
Musikalsk, må vere et godt ord. Her låter alt bra uansett hva slags musikk du gir den.
Du får nemlig lyst å høre på alt og det er liksom ikke noen typer musikk som er bedre og dårligere.
Den spiller mye bedre dynamikk på lite volum, der Krell måtte litt opp på volumet før det kom litt guff.
Her har du dynamikken fra bunn. Omtrent som en dieselbil kontra bensin.
Dreiemoment kalles det vel.
Jeg sitter å digger R&B nå på lavt volum, mens jeg skriver. (hodet går opp og ned i takt med musikken)
Med krell på lavt volum, vart det brukt som bakgrunnsmusikk, mens jeg nå kan lytte.
Sitter nå og tramper takten med begge føttene på Vassendgutane. Mens jeg skriver her, bare glir jeg over til å høre musikk og så kommer jeg på at jeg skulle jo skrive noen ord, men tror jeg må komme tilbake til en mer seriøs lytteinntrykk til helgen eller noe.