Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    The digital inputs accept all digital signal with up to 96kHz sampling frequency. All incoming digital signals are also processed with the selected Sample Rate Conversion (SRC) up to 96kHz or 192kHz
    Dette sitatet her hentet fra 069. Det betyr ganske sikkert at 089 ikke aksepterer signal inn på 24/192.

    erikno
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Burmester`s venner

    dumdumboy skrev:
    er det ikke dette du spurte om ?

    "Den nye 088 forforsterkeren er interessant. På baksiden sitter en tom modulspalte, hvor man kan plugg inn en 24-bits/192kHz digitalkonverter, slik at man kan bruke forforsterkeren med digitale lydkilder"(Lyd og Bilde)
    Nei, det blir ikke helt svaret jeg var på utkikk etter fordi vi her ikke snakker om en signalkilde men en preamp og fordi selv om du der kan sette inn en 24/192 DAC ikke nødvendigvis har noen 24/192 input. Det er mulig at den kun aksepterer 24/96 på input og upsampler til 24/192. Det er ikke det samme.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    The digital inputs accept all digital signal with up to 96kHz sampling frequency. All incoming digital signals are also processed with the selected Sample Rate Conversion (SRC) up to 96kHz or 192kHz
    Dette sitatet her hentet fra 069. Det betyr ganske sikkert at 089 ikke aksepterer signal inn på 24/192.

    erikno
    Ja, det var nettopp det jeg antok ovenfor. Det kunne imidlertid vært spennende og bli litt informert om Burmesters planer for fremtiden nå som det finnes så mye 24/192 nedlasbart på nettet.

    Mvh
    Roysen
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

    Når dagens/kveldens siste cd er lyttet på lurer jeg på hva som er best for min 061 mhp minst slitasje på drivverk, cd klamp og linse. (linse mhp støv)

    Jeg lar siste cd plate være i spiller og setter den i standbye. Nå vil klamp ligge på cd og ikke ”gnisse” mot spindel. Linse vil være mer ”beskyttet” mot støv da cd plate dekker denne. Om det ikke har noen betydning om cd plate ligger i cd spiller når denne er avslått føler jeg dette er beste måte å forlate 061 på.

    Tar jeg cd plate ut må jeg åpne lokk og legge klamp på spindel som vil rotere når lokk føres tilbake. Her blir det ”gnissing” mellom klamp og spindel. Men linse blir dekket av klamp.

    Eller jeg tar ut både plate og klamp. Da roterer spindel alene uten ”motstand” eller ”gnissing” men linse blir liggende uten noe over. Lokket på cd spiller vil jo alltid være lukket så det er vel begrenset hvor mye støv som legger seg på linsa uansett.

    Noen med Burmester topploadere som kan dele sine rutiner?
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Burmester`s venner

    Hei!

    Har en Burmester 948 strømrenser på lån. Det er 4 sett med doble stikk på baksiden. Hvem av dem er med HF-filter, høyre eller venstre, sett bakfra
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.566
    Antall liker
    4.558
    Torget vurderinger
    10
    Burmester`s venner

    8x12_TOM skrev:
    Hei!

    Har en Burmester 948 strømrenser på lån. Det er 4 sett med doble stikk på baksiden. Hvem av dem er med HF-filter, høyre eller venstre, sett bakfra
    Hei!
    Har hatt en 948 selv, tror det varierer litt! Etter det jeg skjønner kan man bestille de med litt ulike oppsett med filtre?
    Akkurat som når du er på demo hos OHS, du vet ikke hvor mange AP subber du hører på i tilleg til Burmester høytalerne som det blir kjørt demo på i det store rommet... ;)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Burmester`s venner

    Fant en Burmester manual på nettet som viser standar versjonen

    STRØM Out 1 (FILTER1): Forforsterker, Phono forforsterker, platespiller, FM-tuner
    STRØM Out 2 (FILTER2):ulike digitalt utstyr, som D / A-omformer, CD-spiller, DVD-spiller
    STRØM Out 3 og 4: variabel forsterkere med større kraft håndteringer
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Har noen testet ut Burmesters høyttalerkabler?

    I så fall: Hvordan er de og hvilket nivå befinner de seg på f.eks. sammenlignet med Nordost Valhalla eller Tyr?
     
    D

    Denver

    Gjest
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    Har noen testet ut Burmesters høyttalerkabler?

    I så fall: Hvordan er de og hvilket nivå befinner de seg på f.eks. sammenlignet med Nordost Valhalla eller Tyr?
    Her ville jeg nok godt for Nordost Valhalla,selv om jeg vet at det er noen som foretrekker Burmester sine da de er sølv og mener at de da har noe mer hurtighet og er veldig oppløst i toppen noe som kler Burmester veldig godt.Men når det gjelder strømkabler så er de nye til Burmester de beste jeg har testet og de er ikke så veldig dyre heller.
     

    Lespaul

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    47
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Denver skrev:
    Her ville jeg nok godt for Nordost Valhalla,selv om jeg vet at det er noen som foretrekker Burmester sine da de er sølv og mener at de da har noe mer hurtighet og er veldig oppløst i toppen noe som kler Burmester veldig godt.Men når det gjelder strømkabler så er de nye til Burmester de beste jeg har testet og de er ikke så veldig dyre heller.
    Jeg har hørt på dem noen dager nå, men visste ikke at det var sølvkabler. Jeg ville tippet kobber da de i mitt anlegg (bare burmester) var varmere og fyldigere enn de jeg hadde (Audience au24). Dette uten å miste oppløsningen. Audience var nok noe strammere og analytisk her. Har ikke hørt valhalla, men ut fra det jeg har lest tror jeg disse passer meg bedre, her var det en viktig brikke som falt på plass. Smak og behag dog.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.657
    Antall liker
    1.422
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Denver skrev:
    Vidar11 skrev:
    Har noen testet ut Burmesters høyttalerkabler?

    I så fall: Hvordan er de og hvilket nivå befinner de seg på f.eks. sammenlignet med Nordost Valhalla eller Tyr?
    Her ville jeg nok godt for Nordost Valhalla,selv om jeg vet at det er noen som foretrekker Burmester sine da de er sølv og mener at de da har noe mer hurtighet og er veldig oppløst i toppen noe som kler Burmester veldig godt.Men når det gjelder strømkabler så er de nye til Burmester de beste jeg har testet og de er ikke så veldig dyre heller.
    De nye burmester strømkablene? De til 4k?
     
    D

    Denver

    Gjest
    Burmester`s venner

    Lespaul skrev:
    Denver skrev:
    Her ville jeg nok godt for Nordost Valhalla,selv om jeg vet at det er noen som foretrekker Burmester sine da de er sølv og mener at de da har noe mer hurtighet og er veldig oppløst i toppen noe som kler Burmester veldig godt.Men når det gjelder strømkabler så er de nye til Burmester de beste jeg har testet og de er ikke så veldig dyre heller.
    Jeg har hørt på dem noen dager nå, men visste ikke at det var sølvkabler. Jeg ville tippet kobber da de i mitt anlegg (bare burmester) var varmere og fyldigere enn de jeg hadde (Audience au24). Dette uten å miste oppløsningen. Audience var nok noe strammere og analytisk her. Har ikke hørt valhalla, men ut fra det jeg har lest tror jeg disse passer meg bedre, her var det en viktig brikke som falt på plass. Smak og behag dog.
    De "beste Burmester kablene er sølv" de rimeligere modellene er det ikke, så her spørs det hva du har testet. De har også nå kommer med nye Høytallerkabler har ikke testet de så jeg aner ikke hva de står for men mener og ha lest at de også er sølv kabler.
     

    Lespaul

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    47
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Denver skrev:
    Lespaul skrev:
    Denver skrev:
    Her ville jeg nok godt for Nordost Valhalla,selv om jeg vet at det er noen som foretrekker Burmester sine da de er sølv og mener at de da har noe mer hurtighet og er veldig oppløst i toppen noe som kler Burmester veldig godt.Men når det gjelder strømkabler så er de nye til Burmester de beste jeg har testet og de er ikke så veldig dyre heller.
    Jeg har hørt på dem noen dager nå, men visste ikke at det var sølvkabler. Jeg ville tippet kobber da de i mitt anlegg (bare burmester) var varmere og fyldigere enn de jeg hadde (Audience au24). Dette uten å miste oppløsningen. Audience var nok noe strammere og analytisk her. Har ikke hørt valhalla, men ut fra det jeg har lest tror jeg disse passer meg bedre, her var det en viktig brikke som falt på plass. Smak og behag dog.
    De "beste Burmester kablene er sølv" de rimeligere modellene er det ikke, så her spørs det hva du har testet. De har også nå kommer med nye Høytallerkabler har ikke testet de så jeg aner ikke hva de står for men mener og ha lest at de også er sølv kabler.
    Dette er snakk om de nye burmester "blu" høyttaler kablene.
     
    D

    Denver

    Gjest
    Burmester`s venner

    Lespaul skrev:
    Denver skrev:
    Lespaul skrev:
    Denver skrev:
    Her ville jeg nok godt for Nordost Valhalla,selv om jeg vet at det er noen som foretrekker Burmester sine da de er sølv og mener at de da har noe mer hurtighet og er veldig oppløst i toppen noe som kler Burmester veldig godt.Men når det gjelder strømkabler så er de nye til Burmester de beste jeg har testet og de er ikke så veldig dyre heller.
    Jeg har hørt på dem noen dager nå, men visste ikke at det var sølvkabler. Jeg ville tippet kobber da de i mitt anlegg (bare burmester) var varmere og fyldigere enn de jeg hadde (Audience au24). Dette uten å miste oppløsningen. Audience var nok noe strammere og analytisk her. Har ikke hørt valhalla, men ut fra det jeg har lest tror jeg disse passer meg bedre, her var det en viktig brikke som falt på plass. Smak og behag dog.
    De "beste Burmester kablene er sølv" de rimeligere modellene er det ikke, så her spørs det hva du har testet. De har også nå kommer med nye Høytallerkabler har ikke testet de så jeg aner ikke hva de står for men mener og ha lest at de også er sølv kabler.
    Dette er snakk om de nye burmester "blu" høyttaler kablene.
    Ja det er de
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

    Bak på min 061 blinker det et gult lys oppe ved burlink ut/inngangen når jeg spiller musikk. Varierende blinking. Dette lyset står også på når jeg slår av cd spilleren, eller det er slukt. Dette varierer også. Skal dette være slik? eller er det en innstilling som er slått på som ikke skal være på?.

    Det er ikke tilknyttet noe til denne inn/utgang.

    Om noen vet så takker jeg for svar.

    Jeg kommer sikkert til å høre med OHC når jeg er i kontakt med dem.

    mvh
     

    JG

    Medlem
    Ble medlem
    05.10.2007
    Innlegg
    37
    Antall liker
    10
    Burmester`s venner

    stereo skrev:
    Bak på min 061 blinker det et gult lys oppe ved burlink ut/inngangen når jeg spiller musikk. Varierende blinking. Dette lyset står også på når jeg slår av cd spilleren, eller det er slukt. Dette varierer også. Skal dette være slik? eller er det en innstilling som er slått på som ikke skal være på?.

    Det er ikke tilknyttet noe til denne inn/utgang.

    Om noen vet så takker jeg for svar.

    Jeg kommer sikkert til å høre med OHC når jeg er i kontakt med dem.

    mvh
    HEI!

    HAR SAMME SPILLEREN SELV. VED SPILLING AV MUSIKK LYSER DET IKKE HER.
    EG HAR HELLER IKKE NOE TILKOPLET DER.


    MVH

    J.G.
     
    D

    Denver

    Gjest
    Burmester`s venner

    Martin OHC skrev:
    B30 står nå i demorommet ;D Big and bold!
    Har fått høre B30 nå, fy fa... og de spilte. Større lydbilde og noe mer dybde en B25 etter min mening
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.566
    Antall liker
    4.558
    Torget vurderinger
    10
    Burmester`s venner

    Denver skrev:
    Martin OHC skrev:
    B30 står nå i demorommet ;D Big and bold!
    Har fått høre B30 nå, fy fa... og de spilte. Større lydbilde og noe mer dybde en B25 etter min mening
    Vi hørte B30 vi også, det låt imponerende! Men når de ble "fersket" med AP subene i drift ble det hele bare flaut..... ::)
     
    D

    Denver

    Gjest
    Burmester`s venner

    SAL skrev:
    Denver skrev:
    Martin OHC skrev:
    B30 står nå i demorommet ;D Big and bold!
    Har fått høre B30 nå, fy fa... og de spilte. Større lydbilde og noe mer dybde en B25 etter min mening
    Vi hørte B30 vi også, det låt imponerende! Men når de ble "fersket" med AP subene i drift ble det hele bare flaut..... ::)
    I stuen til Kjell som jeg hørte disse i så er det overhode ingen Sub, di hadde en fantastisk nydelig bass som var stram hurtig ,og ikke minst som i vanlig Burmester stil de spiller homogent det var ikke for mye av noen ting alt bare hang sammen .
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.566
    Antall liker
    4.558
    Torget vurderinger
    10
    Burmester`s venner

    Denver skrev:
    SAL skrev:
    Denver skrev:
    Martin OHC skrev:
    B30 står nå i demorommet ;D Big and bold!
    Har fått høre B30 nå, fy fa... og de spilte. Større lydbilde og noe mer dybde en B25 etter min mening
    Vi hørte B30 vi også, det låt imponerende! Men når de ble "fersket" med AP subene i drift ble det hele bare flaut..... ::)
    I stuen til Kjell som jeg hørte disse i så er det overhode ingen Sub, di hadde en fantastisk nydelig bass som var stram hurtig ,og ikke minst som i vanlig Burmester stil de spiller homogent det var ikke for mye av noen ting alt bare hang sammen .
    Ikke misforstå, dette er meget fine og bra høytalere! Men blir bare for dumt med demo på B30 når man "glemmer" å fortelle at går 2-4 suber i kulissene.... ;) Du hadde jo også qoutet OHC demo rom.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    De subbene humpet og gikk en gang jeg var der og hørte B100, Geir opplyste om dette og mente de stort sett alltid var med grunnet kraftig "utsuging" i rommet og mente det tilsvarte et normalt rom der hjemme uten subber. Betryggende å vite ingen farer med lurendreierier.... ::) ::) ::) ::) ::)
     
    D

    Denver

    Gjest
    Burmester`s venner

    hifiguru skrev:
    De subbene humpet og gikk en gang jeg var der og hørte B100, Geir opplyste om dette og mente de stort sett alltid var med grunnet kraftig "utsuging" i rommet og mente det tilsvarte et normalt rom der hjemme uten subber. Betryggende å vite ingen farer med lurendreierier.... ::) ::) ::) ::) ::)
    Samme opplevde jeg også ,fikk beskjed at de sto på da rommet er stort og høytallerene små til dette store rommet. Hadde blitt veldig stor forsjell trur jeg vis ikke subbene hadde stått på i det store rommet og deretter kjøpt de og tatt de med hjem i en liten stue ;) har nå fått hørt både B25 og B30 i en normal stue og de trenger ivertfall ikke noe sub i en vanlig stue ;D ;D
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Helt korrekt Denver. B25 og B30 trenger ingen sub.

    Når det gjelder de to AP Minos som står i "grotten", så står de ofte med strømmen på uten å være tilkoblet. Med spenning på elementet stjeler subbene mindre energi fra høyttalerne som spiller. Desto færre par høyttalere i rommet desto bedre.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.566
    Antall liker
    4.558
    Torget vurderinger
    10
    Burmester`s venner

    Martin OHC skrev:
    Helt korrekt Denver. B25 og B30 trenger ingen sub.

    Når det gjelder de to AP Minos som står i "grotten", så står de ofte med strømmen på uten å være tilkoblet. Med spenning på elementet stjeler subbene mindre energi fra høyttalerne som spiller. Desto færre par høyttalere i rommet desto bedre.
    Nå var vi jo borte og kjente på de og de var i drift på B30 demo`n, tysker`n ble helt satt ut. Ett par av OHC folkene sto ikke til Oscar....
    Nok en gang, dette er glimrende høytalere! Men juks og fanteri blir det når man ikke opplyser om hva man faktisk hører på!


    Mvh.
    SAL
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.657
    Antall liker
    1.422
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Personlig så skjønner jeg ikke hva en skal med mer bass fra Burmester sitt oppsett enn det som er i et par gulvstående.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    SAL skrev:
    Nok en gang, dette er glimrende høytalere! Men juks og fanteri blir det når man ikke opplyser om hva man faktisk hører på!


    Mvh.
    SAL
    Når man beskylder folk for uredelighet, skal man være helt sikker i sin sak. Tillit er noe man opparbeider, og jeg har ikke samme erfaring som deg med OHC. Tvert imot. Alle produkter jeg har kjøpt derfra har vist seg å holde mål - og vel så det. I tillegg er de best på oppfølging ETTER kjøp.

    Hva skulle nå OHC tjene på å drive med juks og fanteri? Du sier jo selv at aktuell høyttaler står godt på egne ben. Grunnen til at OHC har overlevd i mange år, er etter min mening at de ikke har drevet med kortsiktige og kjappe løsninger. Jeg mener påstanden din om bevisst juks og fanteri er urimelig og den mangler logikk i forhold til OHC`s motiver. At det kan ha vært begått feil er IKKE det samme som juks og fanteri. Derfor synes jeg du skal moderere dine påstander.

    Vidar
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.566
    Antall liker
    4.558
    Torget vurderinger
    10
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    SAL skrev:
    Nok en gang, dette er glimrende høytalere! Men juks og fanteri blir det når man ikke opplyser om hva man faktisk hører på!


    Mvh.
    SAL
    Når man beskylder folk for uredelighet, skal man være helt sikker i sin sak. Tillit er noe man opparbeider, og jeg har ikke samme erfaring som deg med OHC. Tvert imot. Alle produkter jeg har kjøpt derfra har vist seg å holde mål - og vel så det. I tillegg er de best på oppfølging ETTER kjøp.

    Hva skulle nå OHC tjene på å drive med juks og fanteri? Du sier jo selv at aktuell høyttaler står godt på egne ben. Grunnen til at OHC har overlevd i mange år, er etter min mening at de ikke har drevet med kortsiktige og kjappe løsninger. Jeg mener påstanden din om bevisst juks og fanteri er urimelig og den mangler logikk i forhold til OHC`s motiver. At det kan ha vært begått feil er IKKE det samme som juks og fanteri. Derfor synes jeg du skal moderere dine påstander.

    Vidar

    Nå var det ca. 10 mennesker som var med på denne seansen, alle oppserverte samme sak! Nok en gang, glimrende høytaler, men det bør opplyses om at det benyttes suber i tillegg. Stort rom og demo som andre også nevner her. Glimrende lyd.

    Mvh.
    SAL
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    [/quote]


    Nå var det ca. 10 mennesker som var med på denne seansen, alle oppserverte samme sak! Nok en gang, glimrende høytaler, men det bør opplyses om at det benyttes suber i tillegg. Stort rom og demo som andre også nevner her. Glimrende lyd.

    Mvh.
    SAL
    [/quote]

    Selvfølgelig kan dette ha skjedd, det er ikke det jeg betviler. Men når man beskylder noen for fusk og fanteri, så betyr det at man mener at den det gjelder bevisst har forsøkt å lure folk. Det tror jeg ikke noe på og det er ikke i tråd med de erfaringer jeg har med OHC. Derfor reagerte jeg negativt på påstanden din.

    mvh
    Vidar
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Da er 089 vel i hus.

    Selv om den ikke er innspilt, er det lett å høre at dette er en klar forbedring i forhold til 006/935. Jeg kommer tilbake med mer etter en ukes innspilling.

    Jeg har ikke hatt 001 i mitt eget oppsett og kan ikke svare på om hvordan 089 er i forhold til denne. Men det kan kanskje tenkes at forskjellen kan sammenlignes med forskjellen mellom 006 og 061? Kanskje noen har hørt begge og kan si mer om dette?

    mvh
    Vidar
     

    g.b

    Fersking
    Ble medlem
    24.11.2009
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    Da er 089 vel i hus.

    Selv om den ikke er innspilt, er det lett å høre at dette er en klar forbedring i forhold til 006/935. Jeg kommer tilbake med mer etter en ukes innspilling.

    Jeg har ikke hatt 001 i mitt eget oppsett og kan ikke svare på om hvordan 089 er i forhold til denne. Men det kan kanskje tenkes at forskjellen kan sammenlignes med forskjellen mellom 006 og 061? Kanskje noen har hørt begge og kan si mer om dette?

    mvh
    Vidar
    Gratulerer Vidar, 089 går for og være noe av det helt ypperste innen cd spillere i dag, har hørt 001 mot 089 og 089 er et kvantesprang bedre. 089 er nok den beste cd spilleren jeg har hørt av de jeg har testet og hørt og jeg har testet og hørt mye :)
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Takk for den.

    Sier du det, ja... Så 089 er en markert forbedring, ja. Ikke så rart kanskje, når de først slipper en ny modell, så bør det jo være noe å hente.

    mvh
    Vidar
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.566
    Antall liker
    4.558
    Torget vurderinger
    10
    Burmester`s venner

    Gratulerer Vidar11! Tror du har fått deg en skikkelig spiller der! Har ikke hørt den i omgivelser jeg kjenner, men mistenker den havner hos en kamerat av meg snart. Blir spennende å høre hvordan den er i forhold til 001`n han har nå. Kom med videre rapport om utv. på innspillings-fronten! ;)

    Mvh.
    SAL
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Den er grei!

    Den står nå her på "repeat" og godgjør seg. Rapport kommer.

    mvh
    Vidar
     

    ToffenGunnufsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    7
    Burmester`s venner

    Hi!

    Kanskje noen av dere kan hjelpe meg. Satser på kjøp av en Burmester 911mk3 til våren. Jobber også med å sette sammen et high end pc basert system i tillegg til min 061.

    Akkurat nå har jeg en 051 som driver en par med Wilson Sophia 2. Forsterkeren er litt i minste laget, og jeg håper jeg kan få råd til en 911mk3 om ikke så altfor lenge. I forbindelse med pc systemet så skal jeg kjøpe en Berkeley Alpha Dac, som har fått mye skryt. Også for sin preamp del. Jeg vet at Burmester leker best med Burmester, men en 011 eller 088 får komme litt senere.. Hvilke krav setter 911mk3 til preampen med hensyn til følsomhet? Har hørt at matching er litt tricky her.

    Berkeley Alpha DAC har følgende specs mht. utgang:

    -Balanced analog output level: +18dBu maximum, +12dBu or lower recommended
    -Unbalanced analog output level: 3.25Vrms maximum, 2Vrms or lower recommended
    -Digital attenuation and balance control: 0.1dB/step with .05dB/step trim, 60dB range

    Hva tror dere?

    MVH, Toffen
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Hvis du først skal legge så mye penger i en forsterker....

    Da er mitt soleklare råd at du også prøver en Adyton Cordis 1.8. Etter min mening (og flere er enig) er det en bedre forsterker enn 911. Og ettersom vi da snakker om samme forhandler, så ville jeg spurt Geir T. om råd fordi han har hørt de fleste kombinasjonene.

    Det er mitt råd...selv om dette er Burmesters vennetråd. ;-)

    mvh
    Vidar
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Da er det vel på tide å skrive noen ord om 089. Den har fått surret og gått for seg selv i vel 250 timer og nå virker det som om ting begynner å sette seg.

    Hvordan skal man så beskrive denne spilleren og dens egeskaper uten å bruke alle klisjeene? Ikke lett. Det jeg tror jeg har grunnlag for å si er at dette er en cd spiller som overgår 001 med klar margin og som har tatt store steg i retning 069. 089 koster omtrent 150 tusen og 069 omtrent 200 tusen mer. Jeg tror Burmester blir rimelig opptatt med å produsere 089 framover, for jeg tror etterspørselen vil merkes da 089 åpenbart vil være et meget godt kjøp for dem som utøver i hi-end markedets ekstremsport.

    Det jeg konstaterer er at 089 gjør musikksamlingen min langt mer musikkalsk. Den evner å presentere musikken med en uhørt autoritet, lidenskap og nerve som jeg ikke har hørt andre steder. Cd innspillinger som tidligere kunne oppleves som litt flate og likegyldige, har nå fått en vitalitet jeg ikke trodde fantes.

    Det er bare å gratulere Burmester med et fabelaktig produkt.

    Ærbødigst
    Vidar
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.566
    Antall liker
    4.558
    Torget vurderinger
    10
    Burmester`s venner

    @ Vidar11.
    Moro å høre dine erfaringer med 089`n! Tydelig at Burmester har gjort en meget god etterfølger til 001 som også er en meget bra spiller. Opplevelser av at sølvskivene får nytt liv er jeg godt kjent med, når det gjelder kilder er det noen ganger dramatiske forskjeller! Folk som hevder det ingen eller liten forskjell på kilder eller elektronikk har tydligvis ikke testet utstyr i forskjellige divisjoner.... ;)

    Mvh
    SAL
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    Selv syntes jeg det var nokså stor forskjell mellom 001 og 069 så denne spilleren ser ut til å fylle en naturlig plass i Burmester sitt sortiment.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.657
    Antall liker
    1.422
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Burmester vs Wadia i 50 000,- klassen, noen som har lytte erfaring på akkurat dette?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn