Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Skink_123 skrev:
    Burmester vs Wadia i 50 000,- klassen, noen som har lytte erfaring på akkurat dette?
    Hei
    Det har jeg både testet og eid selv, jeg skal ikke si hva som er best da dette er smak, men min erfaring er:

    Burmester: Spiller åpnere noe mer detaljert, litt varmere og mer homogent over hele lydbilde.
    Wadia : Noe mer trøkk i lydbilde litt mer fun factor og "rockete"

    Jeg har hørt og eid og testet flere varianter av begge merkene. Min mening og smak er :Gå for Burmester. 069 går nå for og være noe av det desiderte beste som er og få kjøpt for penger når det gjelder cd spiller i dag ,ikke i følge bare mine ører men også flere av de største fagtidskriftene som har rukket og teste den, men den er "grisedyr" de har nå også kommet med en ny som heter 089 den er også ekstremt bra spesielt med tanke på at den ikke er så ekstrem dyr som 069. 001 er fortsatt en kjempespiller tross av at den nå går ut + at den har vært noen år, men for du tak i en 001 brukt så vil du gjøre et kjempekjøp med tanke på lyd pr krone ;)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.658
    Antall liker
    1.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    e.i.l skrev:
    Skink_123 skrev:
    Burmester vs Wadia i 50 000,- klassen, noen som har lytte erfaring på akkurat dette?
    Hei
    Det har jeg både testet og eid selv, jeg skal ikke si hva som er best da dette er smak, men min erfaring er:

    Burmester: Spiller åpnere noe mer detaljert, litt varmere og mer homogent over hele lydbilde.
    Wadia : Noe mer trøkk i lydbilde litt mer fun factor og "rockete"

    Jeg har hørt og eid og testet flere varianter av begge merkene. Min mening og smak er :Gå for Burmester. 069 går nå for og være noe av det desiderte beste som er og få kjøpt for penger når det gjelder cd spiller i dag ,ikke i følge bare mine ører men også flere av de største fagtidskriftene som har rukket og teste den, men den er "grisedyr" de har nå også kommet med en ny som heter 089 den er også ekstremt bra spesielt med tanke på at den ikke er så ekstrem dyr som 069. 001 er fortsatt en kjempespiller tross av at den nå går ut + at den har vært noen år, men for du tak i en 001 brukt så vil du gjøre et kjempekjøp med tanke på lyd pr krone ;)
    Hva tror du en 001 er mulig å få tak i til?
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.581
    Antall liker
    4.587
    Torget vurderinger
    10
    Burmester`s venner

    Skink_123 skrev:
    e.i.l skrev:
    Skink_123 skrev:
    Burmester vs Wadia i 50 000,- klassen, noen som har lytte erfaring på akkurat dette?
    Hei
    Det har jeg både testet og eid selv, jeg skal ikke si hva som er best da dette er smak, men min erfaring er:

    Burmester: Spiller åpnere noe mer detaljert, litt varmere og mer homogent over hele lydbilde.
    Wadia : Noe mer trøkk i lydbilde litt mer fun factor og "rockete"

    Jeg har hørt og eid og testet flere varianter av begge merkene. Min mening og smak er :Gå for Burmester. 069 går nå for og være noe av det desiderte beste som er og få kjøpt for penger når det gjelder cd spiller i dag ,ikke i følge bare mine ører men også flere av de største fagtidskriftene som har rukket og teste den, men den er "grisedyr" de har nå også kommet med en ny som heter 089 den er også ekstremt bra spesielt med tanke på at den ikke er så ekstrem dyr som 069. 001 er fortsatt en kjempespiller tross av at den nå går ut + at den har vært noen år, men for du tak i en 001 brukt så vil du gjøre et kjempekjøp med tanke på lyd pr krone ;)
    Hva tror du en 001 er mulig å få tak i til?

    For ca. 3 år siden sto det par stk. til 39.

    Mvh.
    SAL
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Skink_123 skrev:
    e.i.l skrev:
    Skink_123 skrev:
    Burmester vs Wadia i 50 000,- klassen, noen som har lytte erfaring på akkurat dette?
    Hei
    Det har jeg både testet og eid selv, jeg skal ikke si hva som er best da dette er smak, men min erfaring er:

    Burmester: Spiller åpnere noe mer detaljert, litt varmere og mer homogent over hele lydbilde.
    Wadia : Noe mer trøkk i lydbilde litt mer fun factor og "rockete"

    Jeg har hørt og eid og testet flere varianter av begge merkene. Min mening og smak er :Gå for Burmester. 069 går nå for og være noe av det desiderte beste som er og få kjøpt for penger når det gjelder cd spiller i dag ,ikke i følge bare mine ører men også flere av de største fagtidskriftene som har rukket og teste den, men den er "grisedyr" de har nå også kommet med en ny som heter 089 den er også ekstremt bra spesielt med tanke på at den ikke er så ekstrem dyr som 069. 001 er fortsatt en kjempespiller tross av at den nå går ut + at den har vært noen år, men for du tak i en 001 brukt så vil du gjøre et kjempekjøp med tanke på lyd pr krone ;)
    Hva tror du en 001 er mulig å få tak i til?
    Vis du for tak i en til ca 40000 så bør du være KJEMPE fornøyd, men mulig du må litt opp da det er sjeldent de er på bruktbørsen nå om dagen
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Kan jo bare nevne at OHC har en demobrukt 061 til salgs. Den er nok også et godt kjøp. I tillegg har de flere Wadiaspiller som også selges brukt. Skulle være muligheter her?

    Ellers vil jeg bare si at det beltedrevne drivverket som 001 og 069/089 har, antakeligvis er det beste som finnes. Med det drivverket får man "gravd" fram mer informasjon fra cd- platene i hylla di. Det betyr mer musikk og større glede.

    Jeg har akkurat ansakaffet 089, men vurderte også Wadia i samme priskalsse. Det ble ikke til at jeg prøvde Wadia da jeg synes at den ser "billigere" ut. Knapper, skuff og chassis er ikke av samme klasse som Burmester. Det oser ikke presisjon på samme måte som Burmester.

    Wadia leverer for øvrig avspillingsmuligheter for andre digitale formater enn vanlig CD. Noen mener det er en fordel å ha mulighet til å spille f.eks. SACD. Jeg har for det aller meste vanlige CD- plater og ønsker å rendyrke dette formatet. Noen hevder at en rendyrket CD- spiller (som Burmester) er bedre på dette formatet enn en multispiller som f.eks en Wadia.
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Skink... Du har cordis? Gitt at du har Adyton ville jeg vurdert Wadia. Burmester låter alltid best med Burmester i alle ledd. Det er konstruert slik. Likevel, kan hende du foretrekker Burmester, jeg presenterer bare egne erfaringer og kunders.

    861, 381..
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Jeg er enig i at Burmester spiller ekstremt bra vis du "parrer" det med Burmester hele veien, men jegt har hørt cd spillerene til Burmester i såpass mange oppsett nå at jeg kan med trygghet si at cd spillerene til Burmester vil ikke feile i omtrent noen oppsett ,de er ekstremt korrekte i framføringen av lyd samt at de har varme og homogenitet som svært få andre har+ spiller ekstremt åpent og detaljert. Eneste du kan få problemer er vis du har et anlegg som ikke er tunet bra ,for Burmester er veldig ærlig i framføringen av lyden ,har du gjort noe feil så for du ikke noe hjelp av Burmester komponeneter, men har du "matchet anlegget riktig så for du lyd "made in heaven"Driverket til Burmester er nok det råeste du kan få tak i med henhold til støy og jitter på spesielt på grund av reimen de bruker + den ekstreme modifiseringen de gjør ellers med drivverket. Jeg har også hørt Adyton med Burmester og for og si det kort det også spiller fantastisk sammen. Så mitt råd er ikke kjøp wadia før du har testet Burmester.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.581
    Antall liker
    4.587
    Torget vurderinger
    10
    Burmester`s venner

    e.i.l skrev:
    Jeg er enig i at Burmester spiller ekstremt bra vis du "parrer" det med Burmester hele veien, men jegt har hørt cd spillerene til Burmester i såpass mange oppsett nå at jeg kan med trygghet si at cd spillerene til Burmester vil ikke feile i omtrent noen oppsett ,de er ekstremt korrekte i framføringen av lyd samt at de har varme og homogenitet som svært få andre har+ spiller ekstremt åpent og detaljert. Eneste du kan få problemer er vis du har et anlegg som ikke er tunet bra ,for Burmester er veldig ærlig i framføringen av lyden ,har du gjort noe feil så for du ikke noe hjelp av Burmester komponeneter, men har du "matchet anlegget riktig så for du lyd "made in heaven"Driverket til Burmester er nok det råeste du kan få tak i med henhold til støy og jitter på spesielt på grund av reimen de bruker + den ekstreme modifiseringen de gjør ellers med drivverket. Jeg har også hørt Adyton med Burmester og for og si det kort det også spiller fantastisk sammen. Så mitt råd er ikke kjøp wadia før du har testet Burmester.
    Velkommen tilbake Espen L. ;)
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.705
    Antall liker
    298
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Burmester`s venner

    Velkommen tilbake Espen L. ;)
    [/quote]

    Pseudonym?
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Da vil jeg ønske alle Burmestervenner God jul og godt nytt år.

    V snakkes i neste Burmesterår!

    Vidar
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    Da vil jeg ønske alle Burmestervenner God jul og godt nytt år.

    V snakkes i neste Burmesterår!

    Vidar
    Takk i lige måte Vidar, Vi satser på et nytt og flott Burmester år.
    Espen
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Hei enw
    Jeg var en tur innom Oslo Hificenter for noen dager siden, der var det en ful som kvitret i mitt øret at du hadde bestilt 911 :eek:
    er det oppgradering på gang ;)
    Mvh: Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    e.i.l skrev:
    Hei enw
    Jeg var en tur innom Oslo Hificenter for noen dager siden, der var det en ful som kvitret i mitt øret at du hadde bestilt 911 :eek:
    er det oppgradering på gang ;)
    Mvh: Espen
    Hehe, ja det er det! Det måtte jo komme en gang! Om jeg ikke kjører 911, får jeg i hvertfall høre på en ;D

    Ha en fortsatt god jul!

    erikno
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Hei,

    Jeg trenger hjelp fra dere burmester venner! Jeg er på høytalerjakt om dagen og har B25 som et alternativ.
    Jeg kan starte med hva jeg bruker om dagen først:

    Tannoy prestige sandringham se ht
    2x mcintosh275r effekttrinn brokobling
    dcs puccini kilde

    Høytalerjakten er fordi jeg ikke får liv i tannoyen når jeg spiller musikk som metallica, red'hot og whitesnake ect. Er ellers fornøyd med musikkleveringen i de andre sjangerne. Har prøvd høytaler kabler som transparent ultra og fått det til som jeg vil ha, men prisen blir omtrent som å kjøpe en B25.

    Jeg var innom Oslohifi i går blir det vel og fikk høre B25 og burmester oppsett. Ja, jeg kan vel ikke si annet enn at opplevelsen forsterker min lyst til å gå for kjøpet. Jeg får høre at opplevelsen blir komplett med burmester oppsett, noe jeg forventet å høre. Men samtidig får jeg høre at mc og burre ht ikke er en god match og OHC har testet dette og det var ikke noe å rope hurra for.
    Oppsettet jeg har når jeg har bygget opp de siste 3 mnd. så komponentene er fersk i hjemmet. Jeg er veldig glad i mc'ene og vil ikke bytte ut disse med det første.

    Så til spm: Er det noen her som har paret burmester ht med mcintosh eller dcs puccini. Og hvordan er erfaringene rundt dette?

    Takk på forhånd for alle erfaringer og tilbakemelding av alle slag.

    Mvh. jonlam
     

    ToffenGunnufsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    7
    Burmester`s venner

    Hi!

    Det går nok i retning av at jeg bytter ut min 051 og 061 med en 089 og 911mk3. Det koster selvfølgelig noen kronasjer i mellom. Regner med at preampen i 089 er av god kvalitet. Noen hevder den er av samme kvalitet som 088. Vet dere noe om dette? Det flotte med 089 er den ene analoge ingangen som gjør det mulig å kjøre phonotrinn eller tape. Hva slags digitale innganger er det på 089? Hadde håpet det var en USB inngang der slik at man kunne kople til pc. ::)

    MVH, ToffenG
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    ToffenGunnufsen skrev:
    Hi!

    Det går nok i retning av at jeg bytter ut min 051 og 061 med en 089 og 911mk3. Det koster selvfølgelig noen kronasjer i mellom. Regner med at preampen i 089 er av god kvalitet. Noen hevder den er av samme kvalitet som 088. Vet dere noe om dette? Det flotte med 089 er den ene analoge ingangen som gjør det mulig å kjøre phonotrinn eller tape. Hva slags digitale innganger er det på 089? Hadde håpet det var en USB inngang der slik at man kunne kople til pc. ::)

    MVH, ToffenG
    Hei Toffen
    Du vil garantert få et kjempeløft med bytte du her nå vil gjøre, når det gjelder 089 så kan du bestille den med usb ingang vis du ønsker det. Jeg kommer selv i løpet av dette året og bytte ut min 001 mot 089 :)
    Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    [/quote]
    Hei Toffen
    Du vil garantert få et kjempeløft med bytte du her nå vil gjøre, når det gjelder 089 så kan du bestille den med usb ingang vis du ønsker det. Jeg kommer selv i løpet av dette året og bytte ut min 001 mot 089 :)
    Espen
    [/quote]

    Hei Espen,

    Du vurderer ikke istedet å gå for en integrert 069, som har større oppgraderingsmuligheter lengre ned i veien. Hadde en lang samtale med Burmester under PULS dagene på OHC om akkurat forskjellene mellom 089 og 069. Skal for øvrig på fabrikkbesøk neste uke hos Burmester i Berlin, noe som skal bli kjekt! ;D

    erikno
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Burmester`s venner

    Hei Toffen
    Du vil garantert få et kjempeløft med bytte du her nå vil gjøre, når det gjelder 089 så kan du bestille den med usb ingang vis du ønsker det. Jeg kommer selv i løpet av dette året og bytte ut min 001 mot 089 :)
    Espen
    [/quote]

    Hei Espen,

    Du vurderer ikke istedet å gå for en integrert 069, som har større oppgraderingsmuligheter lengre ned i veien. Hadde en lang samtale med Burmester under PULS dagene på OHC om akkurat forskjellene mellom 089 og 069. Skal for øvrig på fabrikkbesøk neste uke hos Burmester i Berlin, noe som skal bli kjekt! ;D

    erikno
    [/quote]

    Hold oss oppdatert om oppgraderingsmulighetene/planene for 069. Jeg er også interessert i denne.

    Mvh
    Roysen
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Roysen skrev:
    Hei Toffen
    Du vil garantert få et kjempeløft med bytte du her nå vil gjøre, når det gjelder 089 så kan du bestille den med usb ingang vis du ønsker det. Jeg kommer selv i løpet av dette året og bytte ut min 001 mot 089 :)
    Espen
    Hei Espen,

    Du vurderer ikke istedet å gå for en integrert 069, som har større oppgraderingsmuligheter lengre ned i veien. Hadde en lang samtale med Burmester under PULS dagene på OHC om akkurat forskjellene mellom 089 og 069. Skal for øvrig på fabrikkbesøk neste uke hos Burmester i Berlin, noe som skal bli kjekt! ;D

    erikno
    [/quote]

    Hold oss oppdatert om oppgraderingsmulighetene/planene for 069. Jeg er også interessert i denne.

    Mvh
    Roysen
    [/quote]
    Hei Roysen
    Skal du ned til Berlin :) da må du gi meg en fyldig rapport når du kommer hjem igjen. Skulle så gjerne vært med på den turen, hvordan fikk du ordnet med og komme in på fabrikken? var det mellom OHFC? Når det gjelder cd spillere så er jeg enig med deg i at 069 hadde vært det helt rette og gå for (har hørt begge to) men 069 koster det dobbelte ,men er fortsatt i tenke stadiet så en skal aldri si aldri ;) sikler også på en vinylspiller etterhvert derfor tenkte jeg på 089 men ikke umulig at jeg dropper vinyl og går rett på 069. Oppgraderte til 2 stk 911 for en måned siden fikk da et veldig løft + at jeg har fått dobbel så stor stue som jeg hadde når du var hos meg.
    Mvh: Espen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Burmester`s venner

    Hei, Espen.

    Det har blitt noe tull med "Sitat" funksjonen for et innlegg her ser jeg. Det er ikke jeg som skal til Berlin. Jeg er imidlertid meget interessert i den spilleren og dens oppgraderingsmuligheter/planer.

    Jeg planlegger en tur til Grenland på nyåret når Steb er hjemme for å høre på noen anlegg. Kanskje det hadde vært mulig med en audiens hos deg også? Jeg syntes det spilte fremragende når jeg var der sist også, så det hadde vært spennende.

    Mvh
    Roysen
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Roysen skrev:
    Hei, Espen.

    Det har blitt noe tull med "Sitat" funksjonen for et innlegg her ser jeg. Det er ikke jeg som skal til Berlin. Jeg er imidlertid meget interessert i den spilleren og dens oppgraderingsmuligheter/planer.

    Jeg planlegger en tur til Grenland på nyåret når Steb er hjemme for å høre på noen anlegg. Kanskje det hadde vært mulig med en audiens hos deg også? Jeg syntes det spilte fremragende når jeg var der sist også, så det hadde vært spennende.

    Mvh
    Roysen
    Hei Roysen
    Du er hjertelig velkommen bare hyggelig om du tar en tur.Har skjedd en del spennende oppgraderinger både hos SAL og meg siden sist dere var og lyttet.
    Mvh: Espen
     

    ToffenGunnufsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    7
    Burmester`s venner

    Hi!

    Takk for svar :D

    Jeg vil nok gå den analoge veien først. Har noen tusen vinylskiver som skriker imot meg hver dag. Deretter blir det nok Burmester all the way. Siden økonomien spiller inn her, så virker 089 sammen med 911mk3 som en riktig vei å gå. Hva koster en 077 preamp? Har preampen USB inngang? Er det mulig å montere både konverter og riaa, eller må man velge? Man kunne jo tenke seg 077 og 911mk3 og beholdt 061. Streaming av high rez filer fra nettet vil jo visserlig bli en løsning å ta med seg fremover.

    MVH, Toffen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Hei Roysen
    Skal du ned til Berlin da må du gi meg en fyldig rapport når du kommer hjem igjen. Skulle så gjerne vært med på den turen, hvordan fikk du ordnet med og komme in på fabrikken? var det mellom OHFC?
    Hei Espen!

    Det er nok jeg som skal nedover neste uke. Jeg fikk en god prat med Thorsten i fjor høst under OHC sine Puls dager og vi avtalte at jeg skulle ta kontakt med han neste gang jeg var i Berlin, så det var dett! Fyldig rapport vil komme!

    Kunne forøvrig godt tenke meg en liten lytt hos deg med ditt oppsett ved en gylden anledning!

    Hilsen

    Erik
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Hei Roysen
    Skal du ned til Berlin da må du gi meg en fyldig rapport når du kommer hjem igjen. Skulle så gjerne vært med på den turen, hvordan fikk du ordnet med og komme in på fabrikken? var det mellom OHFC?
    Hei Espen!

    Det er nok jeg som skal nedover neste uke. Jeg fikk en god prat med Thorsten i fjor høst under OHC sine Puls dager og vi avtalte at jeg skulle ta kontakt med han neste gang jeg var i Berlin, så det var dett! Fyldig rapport vil komme!

    Kunne forøvrig godt tenke meg en liten lytt hos deg med ditt oppsett ved en gylden anledning!

    Hilsen

    Erik
    Hei Erik
    Bare og gi beskjed når det passer du er hjertelig velkommen, ta gjerne og vent til det blir litt værmere i være så har jeg muligens en ny cd spiller på plass ;) misunner deg virkelig turen til Berlin :'( her MÅ du komme med en fyldig rapport på sentralen og ta gjerne noen bilder vis du for lov til og ta bilder fra produksjonen.
    Mvh: Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Hei Erik
    Bare og gi beskjed når det passer du er hjertelig velkommen, ta gjerne og vent til det blir litt værmere i være så har jeg muligens en ny cd spiller på plass misunner deg virkelig turen til Berlin her MÅ du komme med en fyldig rapport på sentralen og ta gjerne noen bilder vis du for lov til og ta bilder fra produksjonen.
    Mvh: Espen
    Espen, vi har en plan..!

    Erik
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    ToffenGunnufsen skrev:
    Hva koster en 077 preamp? Har preampen USB inngang? Er det mulig å montere både konverter og riaa, eller må man velge? Man kunne jo tenke seg 077 og 911mk3 og beholdt 061. Streaming av high rez filer fra nettet vil jo visserlig bli en løsning å ta med seg fremover.

    MVH, Toffen
    069 har som standard 3 eksterne digitale innganger (2 x rca + 1 x toslink), dog ikke usb. Spilleren har ellers en nokså stor ledig ekspansjonsslot (kalt MMI) så det er vel ikke unaturlig å tenke at Burmester vil tilby usb inngang her på sikt.

    077 har en egen modulport som leveres standard som en ubalansert linjeinngang. Denne kan byttes ut med enten riaa eller dac, ikke begge deler. Men har man både spiller + preamp er det vel mest naturlig å ha riaa på preampen og så alle digitalinnganger på kilden. Tror 077 ligger i samme prisleie som 069 eller bittelitt rimeligere, men det begynner å bli såpass lenge siden jeg fikk min at jeg ikke husker i farten hva jeg ga.

    Jeg ville heller ha satset på 069 fremfor 077. Å kjøre 061 + 077 slik du nevner blir i hvertfall litt bakvendt slik jeg ser det. Bevares, 077 er utrolig bra, men personlig tror jeg at 069 alene vil være bedre enn 061+077. 061 blir vel litt brems da så tror ikke potensialet i 077 kommer like godt frem i en slik konstellasjon. Vær oppmerksom på at 069 har egen analog xlr inngang, slik at om du har ekstern riaa i dag så kan du klare deg med 069+911.

    mvh Cappuccino
     

    ToffenGunnufsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    7
    Burmester`s venner

    Hei!

    Takk for råd :)

    Ja, det beste er nok 089 sammen med 911mk3 og phonotrinn til grammofon. Det er jo en investering på ca. kr. 300,000 pluss kr. 100,000 til grammofon (inkl. brukt riaa, Graham Phantom arm og Lyra pickup). Så det er bare å starte med å spare ::)

    Har dere testet strømkabler på Burmester? Har Brahma mellom Thor og vegguttak. Men har erfart at flere Brahma blit litt vel åpent og analytisk. Tenker på Shunyata Python CX for cd og amp. Noen ideer her?

    Gleder meg!

    MVH, ToffenG
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.658
    Antall liker
    1.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Hva med Burmesters egne strømkabler? Testet de?
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    Noe har vel vært diskutert tidligere i tråden her, men kan for min egen del si at jeg har prøvd en god del ulike nettkabler til Burmester: Nordost Brahma/Valhalla/Odin, Wireworld Silver/Gold Electra, AudioQuest NRG-5, Gardas Golden Reference, Dillenhøfer NKF-5 Gold, Analysis Plus Oval 2 og naturligvis Burmesters egne (både sort og sølv varianten). Har ingen kjennskap til Shunyata dessverre.

    For meg har konklusjonen vært enkel: jeg synes Burmester låter overlegent best med Nordost kabling. Men det betinger at man kjører Nordost kabler all-the-way (signal, ht, strøm). Hvis ikke oppnår man på langt nær samme effekt. Beklager om det høres ut som om Nordost propaganda, men det er bare min "dyre"-kjøpte erfaring. Så like godt å være rakt på sak.

    Produkter på det nivået vi snakker om (topline eller reference) fortjener ikke noe dårligere enn Valhalla etter min mening. Jeg startet selv med Brahma kabler, men opplevde oppgradering til Valhalla som betydelig. Vil også anbefale Furutech sine nye referanse plugger. OHC selger disse og kan hjelpe til med omterminering.

    Ellers vil jeg anbefale Burmester 948 strømrenser til front-end. Den har en helt spesiell synergi med andre produkter fra Burmester.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Jeg kan bekrefte at jeg har samme erfaring med Nordost strømkabler. Jeg har Valhalla fra vegg til nettgeneratoren min (PS Audio PPP) og Brahma videre til de forskjellige komponentene. Furutech terminering hele veien. Det er det beste jeg har prøvd så langt. Viktig erfaring: Den beste kabelen bør brukes nærmest veggen. Det gir best effekt.

    Ellers i vurderingen om 089 er et godt alternativ: Jeg har hatt min nye 089 i ca en måned nå, og jeg mener den er klart bedre enn 001 og 061. I forhold til 061 er det først og fremst drivverket som skiller. Det er smått utrolig hvor mye informasjon dette drivverket greier å ghrave fram fra cd-platene.
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Noe har vel vært diskutert tidligere i tråden her, men kan for min egen del si at jeg har prøvd en god del ulike nettkabler til Burmester: Nordost Brahma/Valhalla/Odin, Wireworld Silver/Gold Electra, AudioQuest NRG-5, Gardas Golden Reference, Dillenhøfer NKF-5 Gold, Analysis Plus Oval 2 og naturligvis Burmesters egne (både sort og sølv varianten). Har ingen kjennskap til Shunyata dessverre.

    For meg har konklusjonen vært enkel: jeg synes Burmester låter overlegent best med Nordost kabling. Men det betinger at man kjører Nordost kabler all-the-way (signal, ht, strøm). Hvis ikke oppnår man på langt nær samme effekt. Beklager om det høres ut som om Nordost propaganda, men det er bare min "dyre"-kjøpte erfaring. Så like godt å være rakt på sak.

    Produkter på det nivået vi snakker om (topline eller reference) fortjener ikke noe dårligere enn Valhalla etter min mening. Jeg startet selv med Brahma kabler, men opplevde oppgradering til Valhalla som betydelig. Vil også anbefale Furutech sine nye referanse plugger. OHC selger disse og kan hjelpe til med omterminering.

    Ellers vil jeg anbefale Burmester 948 strømrenser til front-end. Den har en helt spesiell synergi med andre produkter fra Burmester.
    Hei Cappuccino
    Spennende dette du her skriver om strømkabler, har i dag Burmester strømkabler og Valhalla ellers i anlegget. Er på Husjakt i disse dager så jeg vil vente til jeg har kommet in i nytt hus med og begynne og teste strømkabler da jeg ikke har egen kurs der jeg bor i dag. Har nylig byttet kabler fra Tyr til Valhalla på effekt og interconnect og jeg må si når jeg byttet fra Tyr til Valhalla: Hadde ALDRI trudd at jeg skulle få det løfte som jeg fikk :eek:
    Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Når det gjelder strømkabler, kjører jeg Brahma over hele linja. Så prøvde jeg en Odin imellom veggen og 948'en. Gå ta banen... :p! DET var en oppgradering. Nå er det andre ting som står først i løypa, men min plan inneholder definitivt kabler med navnet ODIN. Spørsmålet er dog hele tiden hvor i systemet, for ODIN over hele linja er overambisiøst ift andre former for oppgraderinger. Men at det er forskjell på kabler, så absolutt, spesielt tror jeg at man merker det ved High End anlegg, hvor endringer kommer tydeligere frem.

    Erik
     

    ToffenGunnufsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    7
    Burmester`s venner

    Hi!

    Det blir nok testing av Valhall på signal og høyttalersiden til uka. Har ikke testet Valhall siden jeg fikk nye høyttalere, så det blir sikkert en opplevelse. Skal også teste Shunyata Python opp mot 2 Brahma / Valhall strømkabler. Odin tør jeg rett og slett ikke teste. Har en plan for oppgarderingene, og det blir nok grammofon først...

    Har noen av dere erfaring med dSC Puccini / Paganini / Meridian 808.2 / Ayre C-5xeMP universal stereo player vs Burmester 089? Alle de nevnte cd spillere er jo bra produkter.

    MVH, ToffenG
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Når det gjelder strømkabler, kjører jeg Brahma over hele linja. Så prøvde jeg en Odin imellom veggen og 948'en. Gå ta banen... :p! DET var en oppgradering. Nå er det andre ting som står først i løypa, men min plan inneholder definitivt kabler med navnet ODIN. Spørsmålet er dog hele tiden hvor i systemet, for ODIN over hele linja er overambisiøst ift andre former for oppgraderinger. Men at det er forskjell på kabler, så absolutt, spesielt tror jeg at man merker det ved High End anlegg, hvor endringer kommer tydeligere frem.

    Erik
    Hei Erik
    Spennende dette du her sier om Odin, vet ikke om jeg tør og prøve de hjemme ;) men med en gang jeg for kjøpt meg et nytt Hus/Leilighet og for lagt opp til egen kurs så skal testingen av strømkabler begynne. Frykter dette blir kostbart med duverden og gøy det skal bli. Når reiser du til Berlin?
    Espen
     

    Steb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    62
    Antall liker
    1
    Sted
    Porsgrunn
    Burmester`s venner

    Hei Espen
    Forskjellen fra Tyr til Valhalla er tydelig, forskjellen mellom Valhalla og Odin er stoerre !
    Naar man da har stroemkablene i orden i tillegg er det ennu lettere aa faa med seg forskjellen.
    Ha en fin helg.
    Mvh. Steb
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.658
    Antall liker
    1.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Steb skrev:
    Hei Espen
    Forskjellen fra Tyr til Valhalla er tydelig, forskjellen mellom Valhalla og Odin er stoerre !
    Naar man da har stroemkablene i orden i tillegg er det ennu lettere aa faa med seg forskjellen.
    Ha en fin helg.
    Mvh. Steb
    Noe forteller meg at jeg må bli ferdig med studiene så jeg har råd til Valhalla hele veien :)
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    Steb skrev:
    Forskjellen fra Tyr til Valhalla er tydelig, forskjellen mellom Valhalla og Odin er stoerre !
    Det stemmer, og med nokså klar margin.
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Når det gjelder strømkabler, kjører jeg Brahma over hele linja. Så prøvde jeg en Odin imellom veggen og 948'en. Gå ta banen... :p! DET var en oppgradering. Nå er det andre ting som står først i løypa, men min plan inneholder definitivt kabler med navnet ODIN. Spørsmålet er dog hele tiden hvor i systemet, for ODIN over hele linja er overambisiøst ift andre former for oppgraderinger. Men at det er forskjell på kabler, så absolutt, spesielt tror jeg at man merker det ved High End anlegg, hvor endringer kommer tydeligere frem.
    Ja, det vil jeg tro, og kanskje også mer fornuftig oppgradering enn å oppgradere Brahmaene til Valhalla. Selv startet jeg med Odin signal mellom cd pg pre og deretter Odin power mellom vegg og 948. Og jeg kan konstatere at nettkabelen ga et minst like stort løft som signalkabelen, men på en annen måte. Signalkabelen fremskaffet utrolig mye mer detaljer, mens nettkabelen fikk alt til å bli mye mer musikalsk/organisk.

    Om man skal anbefale prioritering av Odin nettkabler tror jeg det er fornuftig å starte med kilde, deretter pre og til slutt effekt. Jeg ville også ha startet med signalkabler mellom kilde og pre. Dette er også i tråd med Lars Christensen i Nordost sine anbefalinger. I følge ham er det siste man bør oppgradere signalkablene mellom pre og effekt og til slutt høyttalerkablene. Han anbefaler altså Odin nettkabler over hele linja før det.

    Ser ut til at man virkelig må tenke igjennom saken før man låner med seg mer Odin hjem. Det er garantert ikke noen morsom opplevelse å måtte levere de tilbake!
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    Skink_123 skrev:
    Noe forteller meg at jeg må bli ferdig med studiene så jeg har råd til Valhalla hele veien :)
    Driver du med denne hobbyen som student?:eek: Hvordan skal det da gå når du kommer ut i arbeid?!?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.658
    Antall liker
    1.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Skink_123 skrev:
    Noe forteller meg at jeg må bli ferdig med studiene så jeg har råd til Valhalla hele veien :)
    Driver du med denne hobbyen som student?:eek: Oi, hvordan skal det da gå når du kommer ut i arbeid?!?
    Ja det var det ;o)

    Den burmester strømrenseren, har den noe for seg i et ikke burmester oppsett?

    Foresten så kan vi kansje ta å snakke om nordost her:

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=23275.0 (link til vennetråden)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn