Jaggu!
Ja Berg, jeg er fortsatt svært fornøyd med Lectoren, og alt det andre forøvrig.
Hyggelig at du tenkte på denne tråden da du åpnet en bedre flaske vin! ;D
Nå kan jeg vel si at jeg er inne i den perioden tidsmessig hvor det vanligvis begynner å klø litt...dvs at greiene har fått spilt seg inn, lyden har satt seg, svakheter begynner å tre frem...og tanken på oppgradering begynner å melde seg.
Men, ikke denne gangen ser det ut som! ASR-forsterkeren er jeg fantastisk fornøyd med, ikke bare spiller den stort og mektig som en røramp, men så brukervennlig, så stille, så uanstrengt, så...helhetlig og komplett. Jeg har egentlig svært lite å klage på. It`s love baby!
Lectoren har også fått gått sine timer, og jeg syntes også der det har blitt en knallmatch med det andre jeg har. I kveld har jeg vært gjennom ymse fiolinkonserter(Brahms og Beethoven for det meste), Pat Metheny & Charlie Haden, Frode Haltli`s "Passing Images"(fabelaktig plate forresten), Litany av Arvo Pärt og litt Joni Mitchell...og det er bare glede hele veien. Og slik pleier det ikke å være
Så jeg er happy, og har nok mistet mye av HFS-driven...de morsomme trådene uteblir med noen få unntak, de morsomste menneskene også - igjen med noen få unntak - det er kanskje en konsekvens av at en ikke er på jakt lenger...
VPIen, ASR-riaaen og Dynavector puen lider en ublid og mørk skjebne nedpakket i esker. Og der må de nok være til jeg får samlet familien min i ett hus..da skal det pakkes opp, kobles opp, justeres etter alle kunstens regler - det gleder jeg meg svært til! Har altfor mye vinyl til ikke å kose meg med det...
Så det ser jo ut som det ble en reell "call off the search"..faktisk
Det blir helt sikkert noen Avantgarde Duo, Wilson Sophia 2 eller Duette, Mårtens et elller annet, eller kanskje et par Summit engang? Men foreløpig er galloene med som før, de henger med det meste! Jeg smiler hver gang folk i ekstase forteller "høyttalerne forsvinner i lydbildet" etc, det vet alle som har Gallo Reference 3 alt om ;D
So far so good. Time to listen. Og mens vi er inn på det, Arve Henriksen kom med en ny plate i dag, DEN gleder jeg meg til
O.