GnR3 skrev:Flotte barn DOG, grattis..
Kunne du lagt ut ett bilde av moren? For real altså
Får se itte ca.20 år i drivhusDog skrev:Takk for det - det er flotte jenter!
O.
johna skrev:Ser ut til at dere koser dere med musikk og gym...
Har du ikke mye av tiåret 65-75 på vinyl da?
erikk skrev:Snedig historie dette her.
Er ikke så mye på dette forumet men denne tråden ble jeg bare sittende og lese mesteparten av.
Må innrømme at jeg skvatt en smule når jeg så bilde av fruen. Tankene gikk unektelig til et annet forum hvor hentesveis er et nick jeg forbinder med det flotte bildet av fruen. Det skulle vel ikke tilfeldigvis være hundehentesveis ??
Antyder du han er "In the mood"? ;DValentino skrev:Det eneste du mangler er en kassettspiller med Glenn Miller på.
Valentino skrev:Det eneste du mangler er en kassettspiller med Glenn Miller på.
Hei,GnR3 skrev:Prøvd litt forskjellig jeg også, men bare puttet dem i rommet ved siden av. Dem kom fort tilbake.. Prøvd bass-forsterkeren dog?
Valentino skrev:
Mimreskive, Dog.
Spor 9: Arabesque cookie. Alle altsaxofonsoloers mor.
;Dimpulse skrev:Det høres ut som vi har sammenfallende oppfatninger nok engang, Lf.... Blir det Gallo i lytterommet ditt nå, eller?
Dog skrev:Du mener farget dynamikk antar jeg?
Jeg ble nesten forført av Avantgarde Duo...men bare nesten.
Hver mann sin gift!
O.
Lurer litt på ampen selv. Gleder meg til å høre hva du syntes om den.Dog skrev:Så...omsider:
Mye styr jeg ikke har begynt å forske veldig mye på ennå..
Pen er den ikke nei
Men bollene liker hva de hører!
Mer inntrykk etterhvert...
O.
Spørsmålet er hvilken frekvensrespons basforsterkeren har i foretrukket oppstilling (delefrekvens, bassboost, evt. også fase). Med unntak av fase kan dette enkelt måles med et dempeledd på utgangen av bassforsterkeren (forutsetter at utgangen har jord på minusterminalen) og et adekvat lydkort program, f.eks. RMAA (RightMark AudioAaalyser), mål først frekvensresponsen med kun lydkortet i «loopbackmode», plugg inn bassforsterkeren i «loopbacken» med dempeleddet mellom utgangen og inngangen på lydkortet og mål frekvensresponsen på nytt og mål frekvensresponsne til bassforsterkeren. Kalkuler også den totale forsterkningen i bassforsterkeren - den er antagelig nær 1 men ... Denne frekvensresponsen (med evt ekstra forsterkning ift tiltenkt effekttrinn) kan da replikeres med et aktivt delefilter bestående av en håndfull OPAMPer og passive komponenter av passende kvalitet (bør ikke bli mer komplisert enn at det kan legges ut på et eksperimentkort), med tillegg av en nivåkontroll (volum-potmeter) og det dempeledd på inngangen (for direkte tilkobling fra utgangen fra hovedforsterker ned til et nivå som kan håndteres av vanlige OPAMPer). Delefilteret monteres før nytt utgangstrinn av valgfri sortering, f.eks. ICE/NuForce/UcD eller noe helt annet. Med det samme man er i gang så ville jeg muligens ha vurdert å drive begge spolene i basselementet med et mer tradisjonel bi-amping ... men det er vel en annen historie.Dog skrev:...
Hvordan kunne man løst dette med ICE-forsterkeri? Noen som har noen forslag til hvordan man kunne laget et opplegg som gjør samme jobben med ICE/NuForce? Med lavpass-filter, delefilter etc etc?
O.