Cardas Audios venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Vi savner virkelig bilde tråden din Ole! :) Savner du den ikke litt selv?

    Mvh
    Andreas



    PS melder med frivillig til å komme hjem til deg å ta noen bilder ;D
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg her lagt ut noen der også men der er en liten stund siden :) Her det skjed noen nye endringer hos deg siden jeg var innom Continuo?

    Mvh
    Andreas
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    cardas skrev:
    Vi savner virkelig bilde tråden din Ole! :) Savner du den ikke litt selv?

    Mvh
    Andreas



    PS melder med frivillig til å komme hjem til deg å ta noen bilder ;D
    Den savner jeg faktisk.. Vurderer å lage en ny en faktisk! Du får ta turen snart! :) Bare å komme og ta bilder det! :)
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Det er nok flere en bare meg som ville blitt glad da. Det er gøy med bilde tråder! I alle fall med de super tingene du sitter å ruger på! ;)
    Kommer gjerne innom dere en dag for en hyggelig prat og litt lytting!

    Mvh
    Andreas
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    cardas skrev:
    Det er nok flere en bare meg som ville blitt glad da. Det er gøy med bilde tråder! I alle fall med de super tingene du sitter å ruger på! ;)
    Kommer gjerne innom dere en dag for en hyggelig prat og litt lytting!

    Mvh
    Andreas
    Hadde vært hyggelig, begynner å funke skikkelig her nå etter litt flytting av høyttalere rundt om, skulle ønske ikke plassering hadde en dritt å si, men det har det. Mye slit. Da er det bra det finnes arbeidspils :)
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Borgenvik skrev:
    cardas skrev:
    Det er nok flere en bare meg som ville blitt glad da. Det er gøy med bilde tråder! I alle fall med de super tingene du sitter å ruger på! ;)
    Kommer gjerne innom dere en dag for en hyggelig prat og litt lytting!

    Mvh
    Andreas
    Hadde vært hyggelig, begynner å funke skikkelig her nå etter litt flytting av høyttalere rundt om, skulle ønske ikke plassering hadde en dritt å si, men det har det. Mye slit. Da er det bra det finnes arbeidspils :)

    Ja, plasering er ikke alltid så lett. Så en arbeidspils er en nødvendighet i et sånt tillfele ;)
    Har begynnt å få det til brukbart her også så vi må få til en lytt en dag :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.442
    Antall liker
    26.313
    Torget vurderinger
    24
    Jeg må vel nesten melde meg inn her, jeg også. Selv bruker jeg Cardas strømkabler på platespiller, cd-spiller og begge Graafene (Hovland kabel på Hovland). Har dessuten Cardas signalkabler mellom step-up og riaa, mellom pre og BAM, mellom BAM og pre og mellom pre- og power. Videre Cardas mellom power og høyttaler. Alt for mange kabler med andre ord, og slik det er nå skulle jeg vel egentlig hatt en signalkabel til, mellom cd og pre, når jeg bare får bestemt meg for om jeg skal kjøre BAM mellom pre og power eller i tape-loop som per nu.
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Fosse skrev:
    Jeg må vel nesten melde meg inn her, jeg også. Selv bruker jeg Cardas strømkabler på platespiller, cd-spiller og begge Graafene (Hovland kabel på Hovland). Har dessuten Cardas signalkabler mellom step-up og riaa, mellom pre og BAM, mellom BAM og pre og mellom pre- og power. Videre Cardas mellom power og høyttaler. Alt for mange kabler med andre ord, og slik det er nå skulle jeg vel egentlig hatt en signalkabel til, mellom cd og pre, når jeg bare får bestemt meg for om jeg skal kjøre BAM mellom pre og power eller i tape-loop som per nu.


    Imponerende!

    Hvordan låter dine nye Merlin kontra de gammle? De forige du hadde var vel blitt noen år gammle så det har vel kanskje skjed noen forandringer med tanke på delefilter og lodding av det?

    Mvh
    Andreas
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    cardas skrev:
    Fosse skrev:
    Jeg må vel nesten melde meg inn her, jeg også. Selv bruker jeg Cardas strømkabler på platespiller, cd-spiller og begge Graafene (Hovland kabel på Hovland). Har dessuten Cardas signalkabler mellom step-up og riaa, mellom pre og BAM, mellom BAM og pre og mellom pre- og power. Videre Cardas mellom power og høyttaler. Alt for mange kabler med andre ord, og slik det er nå skulle jeg vel egentlig hatt en signalkabel til, mellom cd og pre, når jeg bare får bestemt meg for om jeg skal kjøre BAM mellom pre og power eller i tape-loop som per nu.


    Imponerende!

    Hvordan låter dine nye Merlin kontra de gammle? De forige du hadde var vel blitt noen år gammle så det har vel kanskje skjed noen forandringer med tanke på delefilter og lodding av det?

    Mvh
    Andreas



    Noen bilder av de nye Merlin VSMXe super BAM ;D ;D ;D ;D
    Bare til å legge ut her!!!! ;D ;D ;D

    Mvh
    Andreas
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    HCS skrev:
    Hei

    er det noen av dere Cardas folk som kan si noe om denne kabelen ? Det er en eldre topp utgave, hvordan står den seg ifht nyere ting hos Cardas ?

    http://www.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?cablspkr&1231968293&/Cardas-Hexlink-Golden-5-C-biwi


    Hei!

    Hexlink er virkelig en god kabel selv om den begynner å få noen år på baken. Den nye topp modellen som idag heter Golden Reference er mere oppløst har bedre dynamikk mere ro uten og miste noe detaljer/dynamikk mere musikalsk uten å bli mørk i det hele tatt en bedre kabel. Men vi snakker om små forskjeller. Får du en Hexlink til en god pris kliner du til det er en kjempe kabel :)

    Mvh
    Andreas
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.442
    Antall liker
    26.313
    Torget vurderinger
    24
    cardas skrev:
    cardas skrev:
    Fosse skrev:
    Jeg må vel nesten melde meg inn her, jeg også. Selv bruker jeg Cardas strømkabler på platespiller, cd-spiller og begge Graafene (Hovland kabel på Hovland). Har dessuten Cardas signalkabler mellom step-up og riaa, mellom pre og BAM, mellom BAM og pre og mellom pre- og power. Videre Cardas mellom power og høyttaler. Alt for mange kabler med andre ord, og slik det er nå skulle jeg vel egentlig hatt en signalkabel til, mellom cd og pre, når jeg bare får bestemt meg for om jeg skal kjøre BAM mellom pre og power eller i tape-loop som per nu.


    Imponerende!

    Hvordan låter dine nye Merlin kontra de gammle? De forige du hadde var vel blitt noen år gammle så det har vel kanskje skjed noen forandringer med tanke på delefilter og lodding av det?

    Mvh
    Andreas



    Noen bilder av de nye Merlin VSMXe super BAM ;D ;D ;D ;D
    Bare til å legge ut her!!!! ;D ;D ;D

    Mvh
    Andreas
    Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg nytt kamera snart, da skal jeg ta masse bilder.
    Ellers er vel anlegget mitt svært godt dokumentert under "Hjemme hos formannen" på OAS-avdelingen.
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Fosse skrev:
    cardas skrev:
    cardas skrev:
    Fosse skrev:
    Jeg må vel nesten melde meg inn her, jeg også. Selv bruker jeg Cardas strømkabler på platespiller, cd-spiller og begge Graafene (Hovland kabel på Hovland). Har dessuten Cardas signalkabler mellom step-up og riaa, mellom pre og BAM, mellom BAM og pre og mellom pre- og power. Videre Cardas mellom power og høyttaler. Alt for mange kabler med andre ord, og slik det er nå skulle jeg vel egentlig hatt en signalkabel til, mellom cd og pre, når jeg bare får bestemt meg for om jeg skal kjøre BAM mellom pre og power eller i tape-loop som per nu.


    Imponerende!

    Hvordan låter dine nye Merlin kontra de gammle? De forige du hadde var vel blitt noen år gammle så det har vel kanskje skjed noen forandringer med tanke på delefilter og lodding av det?

    Mvh
    Andreas



    Noen bilder av de nye Merlin VSMXe super BAM ;D ;D ;D ;D
    Bare til å legge ut her!!!! ;D ;D ;D

    Mvh
    Andreas
    Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg nytt kamera snart, da skal jeg ta masse bilder.
    Ellers er vel anlegget mitt svært godt dokumentert under "Hjemme hos formannen" på OAS-avdelingen.

    Ja, du er inne på noe der formann ;) Hadde bare håpet du kunne legge ut noen bilder i denne tråden også :) Men vi har god tid! Gleder oss uansett til kamera investeringen din :)

    Mvh
    Andreas
     

    tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Closeup av den genialt gode Cardas høyttalerkoblingene:

     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    tomerik skrev:
    Closeup av den genialt gode Cardas høyttalerkoblingene:


    Benytter man spader på høyttalerkablene sine er dette den mest geniale høyttalertilkoblingen jeg vet om! Det er noe Merlin og feks Avalon har skjønt også. Når jeg var en lykkelig Merlin eier elsket jeg denne patenten!
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Vi trenger jo litt julestemning på denne tiden av året. ;D


     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Fosse skrev:
    Hvilke Merlin hadde du?
    Ellers benytter Escalante samme typen, bare i en litt mer påkostet variant. http://www.oslo-audio-society.com/html/tester/Escalante/Escalante_Andre_01.html

    Jeg hadde TSM MM :)

    Escalante høyttalerne bruker samme type høyttalerterminal som Merlin bare med en annen type skruknott. Det finnes noen forskjellig custom typer som er ganske lekkre:

    http://www.cardas.com/content.php?area=oem&pagestring2=Patented%20Binding%20Posts&pagestring=Patented%20Binding%20Posts+(closeup)&content_id=10&part_id=56

    Mvh
    Andreas
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen som kjenner til en blå Cardas strømkabel?

    Har en sånn i bruk i anlegget mitt.
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Anonym skrev:
    Er det noen som kjenner til en blå Cardas strømkabel?

    Har en sånn i bruk i anlegget mitt.

    Hei!

    Kabelen du sikter til heter Quadlink Power. Det er en medium size strømkabel som er beregnet til små forsterkere, forforsterkere, CD-spillere, DVD-spillere, tunere, platespillere, etc.

    Mvh
    Andreas
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Tror du forveksler meg med en annen, jeg har kun den strømkabelen.

    Bruker Supra digitalkabler, Kimber Hero signal og Anti-Cables til høyttalere.

    Vet du hvor mye den kostet ny?
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Anonym skrev:
    Tror du forveksler meg med en annen, jeg har kun den strømkabelen.

    Bruker Supra digitalkabler, Kimber Hero signal og Anti-Cables til høyttalere.

    Vet du hvor mye den kostet ny?

    Beklager, det var ikke meningen. :) Er ikke helt sikker men vil tippe ca. 1500,- til 2000,- for en 1,5 meter.

    Mvh
    Andreas
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Det var Psychonaut som hadde litt div. Cardas kabler i systemet sitt :)
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Da har endelig de nye high end tøfflene fra Engelske Church's ankommet heimen ;D
    Disse ekstreme high end tøfflene er et must i vinter/hifi sesongen ;) Ser frem til mange koselig hifi stunder på hifi rommet i vinter! :)





    et til!!! :D




    og enda et!!! ;D





    Mvh
    Andreas
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Er det lov å melde seg inn her uten high end tøfler, bilder av lettkledde damer men med 1m Cardas Neutral Reference phono kabel?

    mvh,
    OS
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    OS skrev:
    Er det lov å melde seg inn her uten high end tøfler, bilder av lettkledde damer men med 1m Cardas Neutral Reference phono kabel?

    mvh,
    OS

    Det er klart OS! Du kommer mye lenger med Cardas Neutral Reference en med tøfler og lettkledde damer ;)

    Mvh
    Andreas
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    cardas skrev:
    Det var Psychonaut som hadde litt div. Cardas kabler i systemet sitt :)
    Eg er super fornøyd;) Blei en mykje bedre lydsignatur når eg bytta om til cardas på vinylfronten.
    Det eg merket mest var egentlig dynamikken, noe helt annet enn før. Vart også mykje mer "luft" i lydbildet.
    Så cardas, i love you ;D ;D

    Det er vell ingen som har ett sett med Cardas Golden Cross XLR kabler på ca 1m som de har lyst å selge???
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Nå har endelig Cardas kommet med sine nye High End singnal og høyttaler kabel serie CLEAR! ;D


    Cardas Clear interconnect


    Cardas Clear Beyond speaker


    Cardas Clear speaker



    Priser og mer info kommer snart, håper det dukker opp noe kabler om en måneds tid også ;D

    I mellomtiden sjekk ut www.cardas.com :)


    Mvh
    Andreas
     

    Vedlegg

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    cardas skrev:
    Nå har endelig Cardas kommet med sine nye High End singnal og høyttaler kabel serie CLEAR! ;D


    Cardas Clear interconnect


    Cardas Clear Beyond speaker


    Cardas Clear speaker



    Priser og mer info kommer snart, håper det dukker opp noe kabler om en måneds tid også ;D

    I mellomtiden sjekk ut www.cardas.com :)


    Mvh
    Andreas


    Hei!

    Da er endelig litt priser klare ;D


    Cardas Clear interconnect 1m RCA-RCA kommer på 14900,-
    Cardas Clear interconnect 1m XLR-XLR kommer til å havne på 16900,-

    Cardas Clear Beyond speaker 2m sett med valgfri terminering kommer på 59000,-

    Cardas Clear speaker 2m sett med valgfri terminaler kommer på 29500,-


    De første settene med Cardas Clear interconnect RCA-RCA på 1m og Cardas Clear speaker med spader 9mm på 2m annkommer landet ca. onsdag 21/1-09 ;D

    Mvh
    Andreas
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Spennende. Begynner å koste flesk nå skal man ha toppmodellene. Men det er nok blandt det beste du kan få der ute.
    Er du Cardasforhandler?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn