Høyttalere Carlsson endelig oppdaget!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • larsipan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.08.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har hørt teenage engineering od-11 ? Har bestilt 2 stk til stereo-oppsett i stua.

    -Lars-
     

    tralalalala

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.09.2009
    Innlegg
    69
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    2
    noop - har kun hatt et par oppgraderte OD-11 = lik størrelse.

    - Hadde vært utrolig gøy å høre hva du synes om lyden på disse nye OD-11-erne !
     

    larsipan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.08.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    1
    Ja, skal skrive litt om dem når de kommer. Får de forhåpentlig vis innen 14dager. Hører fra meg.
     

    larsipan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.08.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    1
    Fikk mitt par med od-11 i går! Nydelig innpakket, enkle å koble til nettverk (med iphone), ser lekre ut og byggekvaliteten virker meget bra. Lyden er meget klar og fin! Fiffig "loudness" til bass og treble som gir deilig trykk i bassen på helt lavt volum! Fantastiske å høre musikk på, uten antydning til lyttetretthet eller at man blir sittende å høre etter "feil". Er vel kanskje ikke hifi-korrekte, med hensyn til kanal separasjon etc, men de fyller rommet de står i med tung, deilig "sødme". De ser ut som to små subwoofere, og spiller dyp bass! På knut Reiersuds cover av "what a wonderfull world" så ligger bassen tung og god hele låta! Teenage Engineering har selv oppgitt frekvensmåling og jeg tviler ikke på tallene.
    https://www.teenageengineering.com/products/od-11/technology

    Var meget spente på disse i stereo-oppsett og dette var opptur!
    Hittil jeg bare prøvd spotify connect og airplay, og det helt uten problemer. Og da krever ikke jeg mer...
    mvh Lars
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.001
    Antall liker
    9.819
    Sted
    Trondheim
    Jeg har originale OD-11 stående i kjelleren. Jeg husker hvor imponert jeg ble av lyden da jeg kjøpte dem på slutten av 70-tallet. Nå er dessverre alle elementene ødelagt. Begge diskantene er sprengt og bassene er morkne. Jaja...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn