Zerostat
Hi-Fi freak
Hører at flere foretrekker CD-spillere ! Jeg forlot dette digitalmediet for mange år siden. Har jeg gått glipp av noe igjen?
Offline mode?Bare det å kunne høre på musikk uten nett-tilgang er en frihet i seg selv.
Offline bruker jeg kun når jeg er på reise med iPad i bagasjen, som nå. Det er fordi TIDAL kun tilbyr offline på mobile medier, ikke PC. Spotify Premium har offline-mudus også med PC-appen, men er som kjent mindre oppløst enn Redbook.Offline mode?Bare det å kunne høre på musikk uten nett-tilgang er en frihet i seg selv.
Forstår ikke hvordan strømming kan være bannlyst. Er det ikke innholdet om er viktigst? Og sikring av den bransjen som leverer dette innholdet? Nisjeprodukter som vinyl, CD og kassett bidrar veldig lite til økonomien utover detaljistenes, og de er også avhengig av at resten av industrien er profitabel.
Det gjelder ikke deltakere i denne tråden, men det finnes faktisk mange med dyr Hifi som ikke ønsker å betale for musikk fra etablerte kanaler. Det finnes de som bruker titusener på komponenter hvert år, men som synes at å betale 100 eller 200 for strømming er for dyrt. Den holdningen startet da det ble mulig å lage 1:1-kopier av CD for småpenger. Heldigvis tror jeg de er svært få her inne. Vi betaler for musikken våre form av nye utgivelser på enten fysiske medier eller som nedlasting. Men det er faktisk mer optimalt for bransjen som helhet at vi har et strømmeabo i tillegg.
Nei, jeg overvurderer ikke de inntektene. De er for lave i dag, men det skyldes tildels inntektene som strømmeselskapene har. Med større omsetning så får produsentene bedre kort på hånden i framtidige forhandlinger. Det er strømming som utgjør omsetningsøkningen til bransjen de siste to årene, etter mange år negativ utvikling. Og det er strømming som er framtiden, uansett hva dere ønsker i den boblen vi befinner oss i.Forstår ikke hvordan strømming kan være bannlyst. Er det ikke innholdet om er viktigst? Og sikring av den bransjen som leverer dette innholdet? Nisjeprodukter som vinyl, CD og kassett bidrar veldig lite til økonomien utover detaljistenes, og de er også avhengig av at resten av industrien er profitabel.
Det gjelder ikke deltakere i denne tråden, men det finnes faktisk mange med dyr Hifi som ikke ønsker å betale for musikk fra etablerte kanaler. Det finnes de som bruker titusener på komponenter hvert år, men som synes at å betale 100 eller 200 for strømming er for dyrt. Den holdningen startet da det ble mulig å lage 1:1-kopier av CD for småpenger. Heldigvis tror jeg de er svært få her inne. Vi betaler for musikken våre form av nye utgivelser på enten fysiske medier eller som nedlasting. Men det er faktisk mer optimalt for bransjen som helhet at vi har et strømmeabo i tillegg.
Jeg kan bare svare for meg selv. Men jeg hadde spotify abonnement i ett halvt års tid. Det ble sagt opp fordi jeg rett og slett ikke brukte det. Jeg er nok gammeldags av meg og foretrekker fysiske media. Tror også du overvurderer inntektene artistene får fra streaming. I dag er det bilettinntekter fra opptredener som gjelder. Og det er ikke sikkert at det er negativt.
Uansett hva man bruker som kilde er det viktig å betale for musikken man hører påForstår ikke hvordan strømming kan være bannlyst. Er det ikke innholdet om er viktigst? Og sikring av den bransjen som leverer dette innholdet? Nisjeprodukter som vinyl, CD og kassett bidrar veldig lite til økonomien utover detaljistenes, og de er også avhengig av at resten av industrien er profitabel.