Cash 63
Æresmedlem
Chapter precis 250s testet i April nr av Lyd&bilde ;D, de er godt kjendt med Chapter forsterkerne, har nå skrevet om mkl,ll,lll
som jag selv også vært igenom.
som jag selv også vært igenom.
Muligens en grei oversettelse: http://translate.google.com/transla....jefferson-hifi-video.com/?p=1216&sl=fr&tl=enStereofix skrev:
Det er vel denne?niha skrev:Hei!
Hadde en gang skrevet ut brukermanualen til Chapter Precis mk.1. Skal sannsynligvis få prøve en forsterker på hjemlån og kan ikke finne igjen denne manualen. Finner heller ingen henvisning til brukermanualer til utgåtte produkter på Chapter sine hjemmesider. Kan noen hjelpe meg med en link?
Spennende! kom med tilbake meldning, om Sonett, Tore.relløm skrev:Skal til hifihuset på Fredag for å høre Sonett .
Er det noen her som har den og eventuelle intrykk .
Hilsen Tore .
Ja, dette blir spennende. Tore har jo to ganske "greie" cd-spillere i utgangspunktet...cash 63 skrev:Spennende! kom med tilbake meldning, om Sonett, Tore.relløm skrev:Skal til hifihuset på Fredag for å høre Sonett .
Er det noen her som har den og eventuelle intrykk .
Hilsen Tore .
mvh Roger
Det skal du få når den er innspilt. Lyden ut av boks var ikke mye å rope hurra for, men heldigvis ble det MYE bedre i løpet av noen timer ;Dspennade att du har satset på 400s, kom med tilbake meldninger
VTL MB-450 Serie II og VTL 6.5 Serie II, de siste 3 årene.vad har du brukt tidl?
Førvisso ikke, men gode inbytte/oppgrad gjør det ikke så svidende likevel. Kos deg med en vanvittig bra forsterker ;D Og vitskapen om att nya høyder ikke er urimlige.niha skrev:Det vet jeg, men de er jo ikke helt gratis disse forsterkerne fra Chapter!
Har koplet opp enheten til overskuddselektrinikk som jeg har igjen etter å ha solgt mitt naim oppsett. Det består av en rimelig DacMagic med de billigste rca kablene man får tak i (rca kablene som følger med når man kjøper billig elektronikk) og et par rimelige van den hul clearwater høytalerkabler. På enden har jeg et par Tannoy DC10t som er meget sensitive (Sensitivity (2.83 Volts @ 1m) 92dB). Det låter veldig bra, men nå har jeg hatt Naim fra før og det er ikke akkuratt dårlig i sammenlikning, bare annerledes, fyldigere, varmere og mer luft i toppen, dog noe mindre punch, men tenker at noe av dette kan ordnes med en bedre dac.f skrev:Du burde kjøre Chapter Precise balansert hvis du har muligheten til det!
Finn et par høytalere med høy db, gjerne over 90...
Det er en meget driftsikker forsterker du har kjøpt deg, og det tar vel en stund før du blir vant til det klare lydbildet