Det kan være de har en liggende på Hi-Fi huset som du kan kopiere fra. Det er folk som har spurt om nettopp dette før, og bruksanvisningen er tydeligvis ikke lett å finne. Jeg har en for 400W, men det hjelper vel ikke?hei, er det noen som vet hvor jeg kan finne en brukermanual for Chapter Couplet 250S?? Har lett på nettet uten hell :-(
Følger litt med på hjemmesiden til Chapter. Ikke noe nyheter enda ser det ut til.Hei,
noe nytt når det gjelder Chapter-produkter??
Det har vært stille på tråden her en tid, og kanskje stille på produsentsiden også??
Byttet ut med hva?Får bare melde meg ut her jeg da.. Ikke uvenner med Chapter - det er bare det at Chapter'n er bytta ut...
Kjetil.
Grattis. Spennende valg det. Hvilken Chapter hadde du, og hvordan låter Devaliet i forhold?Det ble en Devaliet D-Premier.... gitt.
Tusen takk Fugazi!Grattis. Spennende valg det. Hvilken Chapter hadde du, og hvordan låter Devaliet i forhold?Det ble en Devaliet D-Premier.... gitt.
Grattis med nytt forsterkeri Ser att du hade mkl av chapter, samme hade jeg først, siden mkll og nå Precis250 en trestegsrakett i utviklingen av lyden er detTusen takk Fugazi!Grattis. Spennende valg det. Hvilken Chapter hadde du, og hvordan låter Devaliet i forhold?Det ble en Devaliet D-Premier.... gitt.
Jeg hadde en Chapter Audio Precise mk1. Som jeg var veldig fornøyd med. Ingen verdens ting å sette fingeren på egentlig. At jeg hadde den i 5-6 år sier vel det meste, i og med at det berømte oppgraderingsspøkelse pleier også å komme hit til huset med gjevne mellomrom..
Devialet minner litt om Chapter'n når det gjelder "teknisk løsning", altså en slags klasse D hybrid. Men Devialet bruker en klasse A løsning i tillegg til D, som gjør at den er ganske nøytral - men heller mot litt "rør"klang. Åpenhet, dynamikk, kjapphet osv er som en klasse D... Mellomtonen mer som klasse A.... Chapter'n opplevde jeg som helt nøytral. Den er også high-tech i forhold til brukervennlighet - man velger selv hvilke rca kontakter som skal være coax, eller analoge - inngang eller utgang, den har to innganger toslink - m.a.o. har den innebygd DAC av ganske høy klasse (kan ikke si den er noe dårligere enn min Bel Canto 2.5). Den har innebygd riia, dersom behov. Wi-Fi for Bit perfect streaming fra PC og (egen PC/MAC applikasjon) og støtter 24bit 192khz.... 2x240w (riktignok i 6ohm) men klarer seg fint..
Det korteste svaret jeg klarer på ditt spørsmål om hvordan det låter ift Chapter'n: Mer av alt, mye mer av god mellomtone!
Kjetil
Tusen takk! Tenkte å ta steget opp til Precis 250. og prøvde på det flere ganger. Men "jeg" klarte det ikke.... Hadde vært suverent, det er jeg sikker på. Chapter lager fantastiske produkter. Min mkI har fungert helt lytefritt i alle år. Men da var altså tiden moden for å forsøke seg på noe annet... Fungerer fantastisk. Rett og slett.Grattis med nytt forsterkeri Ser att du hade mkl av chapter, samme hade jeg først, siden mkll og nå Precis250 en trestegsrakett i utviklingen av lyden er detTusen takk Fugazi!Grattis. Spennende valg det. Hvilken Chapter hadde du, og hvordan låter Devaliet i forhold?Det ble en Devaliet D-Premier.... gitt.
Jeg hadde en Chapter Audio Precise mk1. Som jeg var veldig fornøyd med. Ingen verdens ting å sette fingeren på egentlig. At jeg hadde den i 5-6 år sier vel det meste, i og med at det berømte oppgraderingsspøkelse pleier også å komme hit til huset med gjevne mellomrom..
Devialet minner litt om Chapter'n når det gjelder "teknisk løsning", altså en slags klasse D hybrid. Men Devialet bruker en klasse A løsning i tillegg til D, som gjør at den er ganske nøytral - men heller mot litt "rør"klang. Åpenhet, dynamikk, kjapphet osv er som en klasse D... Mellomtonen mer som klasse A.... Chapter'n opplevde jeg som helt nøytral. Den er også high-tech i forhold til brukervennlighet - man velger selv hvilke rca kontakter som skal være coax, eller analoge - inngang eller utgang, den har to innganger toslink - m.a.o. har den innebygd DAC av ganske høy klasse (kan ikke si den er noe dårligere enn min Bel Canto 2.5). Den har innebygd riia, dersom behov. Wi-Fi for Bit perfect streaming fra PC og (egen PC/MAC applikasjon) og støtter 24bit 192khz.... 2x240w (riktignok i 6ohm) men klarer seg fint..
Det korteste svaret jeg klarer på ditt spørsmål om hvordan det låter ift Chapter'n: Mer av alt, mye mer av god mellomtone!
Kjetil
Har ikke hatt behov for å bytte ut min MK1 da det låter konge på PL300. Men av ren nyskjerrighet blir det vel med tid og stunder en 250 S hvis det dukker opp en på brukten til riktig pris.Tusen takk! Tenkte å ta steget opp til Precis 250. og prøvde på det flere ganger. Men "jeg" klarte det ikke.... Hadde vært suverent, det er jeg sikker på. Chapter lager fantastiske produkter. Min mkI har fungert helt lytefritt i alle år. Men da var altså tiden moden for å forsøke seg på noe annet... Fungerer fantastisk. Rett og slett.Grattis med nytt forsterkeri Ser att du hade mkl av chapter, samme hade jeg først, siden mkll og nå Precis250 en trestegsrakett i utviklingen av lyden er detTusen takk Fugazi!
Kjetil
Kjetil!
Ingen?Regner med dere som er kjennere av Chapter kan hjelpe meg. Hva vil en Precis 250s ligge på brukt sånn ca.
Vil tippe ca halv pris av veiledende. Kanskje litt under. Ser det har ligget en ute på brukten en god stund til 35.000,- den lå lenge. Vet ikke om den ble solgt.Ingen?Regner med dere som er kjennere av Chapter kan hjelpe meg. Hva vil en Precis 250s ligge på brukt sånn ca.
Send meg mailadressen din så ordner vi det!Hei, jeg har kjøpt meg Chapter Precis MKI. Er det noen som har manual på denne digitalt? Finner den ingen steder på nettet.
Hei. Jeg har Oyade Tunami. Må være ærlig å innrømme at jeg ikke hørte særlig forskjell fra en standard kabel.Takk for det! Jeg fikk den på mail fra en annen hyggelig kar =)
Er det noen som har testet Precis med andre strømkabler? Evnt. erfaringer?
Ingen som har noen peiling på kabler Chapter Audio laga.Hei, noen her på chapter Audios venner som har peiling på HT kabler i samme merket (chapter Audio) og hvilken typer det dreier seg om, ingen ting å finne på nettet om dem.
Jeg ville tatt en telefon til Hifi huset og snakket med Andre. Tror muligens de har høytalerkabler inne slik at du kan låne dem for test.Ingen som har noen peiling på kabler Chapter Audio laga.Hei, noen her på chapter Audios venner som har peiling på HT kabler i samme merket (chapter Audio) og hvilken typer det dreier seg om, ingen ting å finne på nettet om dem.
Er nå meir for å finne ut om desse kablene eg tenkte, er slutt med produktsjon av desse også forstår eg, prøvde å finne omtale på nettet men finner ingen ting , har kjøpt meg ein slik ht kabel brukt og har lyst å finne ut om desse kablene.Jeg ville tatt en telefon til Hifi huset og snakket med Andre. Tror muligens de har høytalerkabler inne slik at du kan låne dem for test.Ingen som har noen peiling på kabler Chapter Audio laga.Hei, noen her på chapter Audios venner som har peiling på HT kabler i samme merket (chapter Audio) og hvilken typer det dreier seg om, ingen ting å finne på nettet om dem.
Jeg har også slike kabler til høyttalerne, og har ikke hatt behov for å skifte dem ut. Det er forresten ganske stor forskjell på Premium- kablene og Reference i favør av sistnevnte.Prøver meg igjen om noen her inne har kjenskap til høyttalerkablene til Chapter Audio minner mye og er ganske like på kablene til xindak av utsende flate med bokser i hver ende med wbt spader og wbt banan finner ingen ting om dem på nettet, hadde vert ok å vist noe, formidler musikken fantastisk.
noaa
Nett kjøpt dei er ganske fornøyd ja, har du hatt dei lenge og veit du hva tid dei la ned produksjonen av kablene .Prøver meg igjen om noen her inne har kjenskap til høyttalerkablene til Chapter Audio minner mye og er ganske like på kablene til xindak av utsende flate med bokser i hver ende med wbt spader og wbt banan finner ingen ting om dem på nettet, hadde vert ok å vist noe, formidler musikken fantastisk.
noaa
Jeg har også slike kabler til høyttalerne, og har ikke hatt behov for å skifte dem ut. Det er forresten ganske stor forskjell på Premium- kablene og Reference i favør av sistnevnte.
Det finnes jo ganske mange kabelprodusenter etter hvert, så jeg vet ikke hvor lei man skal være for at disse kablene ikke blir produsert lenger. Men som antydet kan det jo være at de fortsatt lever i beste velgående, men under et annet varemerke.
Jeg har hatt dem i 3 1/2 år. Den gangen var de nye. Om de også var nyproduserte, vet jeg ikke. Jeg innbiller meg imidlertid at det ikke er mer enn et par tre år siden jeg sist så Verse-kabler på Chapters hjemmeside.Nett kjøpt dei er ganske fornøyd ja, har du hatt dei lenge og veit du hva tid dei la ned produksjonen av kablene .Prøver meg igjen om noen her inne har kjenskap til høyttalerkablene til Chapter Audio minner mye og er ganske like på kablene til xindak av utsende flate med bokser i hver ende med wbt spader og wbt banan finner ingen ting om dem på nettet, hadde vert ok å vist noe, formidler musikken fantastisk.
noaa
Jeg har også slike kabler til høyttalerne, og har ikke hatt behov for å skifte dem ut. Det er forresten ganske stor forskjell på Premium- kablene og Reference i favør av sistnevnte.
Det finnes jo ganske mange kabelprodusenter etter hvert, så jeg vet ikke hvor lei man skal være for at disse kablene ikke blir produsert lenger. Men som antydet kan det jo være at de fortsatt lever i beste velgående, men under et annet varemerke.
Fra XLR out når du bruker subben i stereo med 250S, Selv kobler jeg over sub til receivern vid surround bruk.Hei. Noen som vet hvordan en kobler sub til en precis 250S? Hrujer den i stereo og som effekt i surround ig ville vært bedre å kjøre den i chapteren enn i receiveren.