Chapter Audio, s "venner"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.889
    Antall liker
    26.702
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Noen som veit om hifi huset fortsatt har butikken åpen? Vært forbi men kun skilt på døra om stengt pga sykdom?
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    De har vel byttet lokale å navn.
    De holder nå til i Drengsrudbekken er det vel i Asker. Rett ved Toyota.

    Audiocenteret heter det nå.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Å notetegnet i stedet for i ligner da litt :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Noen som har peiling på "Polk Audio"?

    Selve navnet vekker ikke akkurat tillit, men for min del kan det godt være et kvalitetsmerke.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Noen som har peiling på "Polk Audio"?

    Selve navnet vekker ikke akkurat tillit, men for min del kan det godt være et kvalitetsmerke.
    Polk Audio er vel en ren replica av et annet merke:confused:.


    mvh
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Noen som har peiling på "Polk Audio"?

    Selve navnet vekker ikke akkurat tillit, men for min del kan det godt være et kvalitetsmerke.
    Polk Audio er vel en ren replica av et annet merke:confused:.


    mvh
    Ja vel? Ser at det finnes en vennetråd:

    http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/77710-polk-audio.html
    Ikke mange som postet i den tråden;). Aner ikke om det er replica, men ser jo staselig ut.


    mvh
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    André er der han ja.
    De har vel merkene Polk og definitive technology, trur de 2 merkene har noe slikt som 30% av høyttaler andelen i USA. Vært innom der å hørt på begge, pluss innbygging av lyttere de har der i vegger å tak. Må si det spiller bra, både de på gulv å i vegger.
    Sound United som jeg mener eier Polk å def tech har vel og kjøpt opp marantz å denon vel.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    André er der han ja.
    De har vel merkene Polk og definitive technology, trur de 2 merkene har noe slikt som 30% av høyttaler andelen i USA. Vært innom der å hørt på begge, pluss innbygging av lyttere de har der i vegger å tak. Må si det spiller bra, både de på gulv å i vegger.
    Sound United som jeg mener eier Polk å def tech har vel og kjøpt opp marantz å denon vel.
    Ja, fant ut noe slikt jeg også når jeg googlet det. :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Noen som har vært på besøk hos Hr. Malmin i Semsmoveien i Hokksund og sett en Chapter kube stående? Muligens full av støv etter mer enn 2 1/2 års års stillstand.
    Jeg vet at jeg har spurt etter denne kuba tidligere også, men den som intet vover, intet vinner. Jeg kan jo ha Flax for en gangs skyld jeg også.
    Hvis noen skulle komme over kr 20k flagrende i strøket der, vil det også være fint å få vite det. Kanskje de ligger gjemt et sted inne i kuba.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Betalte du forskudd for service oppdraget?
    Egentlig ikke. Men jeg betalte avtalt pris (som var drøy nok) da jeg hentet den "ferdig reparert". Da jeg kom hjem og plugget den i, var det tyst som i graven. Dette måtte Malmin ha visst for han hadde hatt den inne i fire måneder. Da jeg klaget, kom han sporenstreks og hentet den for å "fikse feilen". Siden har det gått over to år med stadige lovnader og vas - i den grad det i det hele tatt har vært mulig å få tak i ham. Høvdingen har vært inne i bildet, og den gangen skulle forsterkeren være "straks ferdig". "Straks" nærmer seg nå ett år.

    NB. Vi er ikke uenige om pris eller noe sånt. Problemet er kun at jeg ikke får tilbake min kjære forsterker, og at jeg er blitt forledet til å betale. Jeg trodde ærlig talt ikke at han var i stand til å kreve betaling for noe som ikke var ordnet og dessuten tilbakelevere produktet som om alt var OK. Jeg har ikke giddet å se etter i lovverket hvilke straffebestemmelser dette rammes av, men kan kanskje bli nødt til å gjøre det etter hvert.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Skjønner frustrasjonen.. Er ikke mange av de cubene heller!
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Betalte du forskudd for service oppdraget?
    Egentlig ikke. Men jeg betalte avtalt pris (som var drøy nok) da jeg hentet den "ferdig reparert". Da jeg kom hjem og plugget den i, var det tyst som i graven. Dette måtte Malmin ha visst for han hadde hatt den inne i fire måneder. Da jeg klaget, kom han sporenstreks og hentet den for å "fikse feilen". Siden har det gått over to år med stadige lovnader og vas - i den grad det i det hele tatt har vært mulig å få tak i ham. Høvdingen har vært inne i bildet, og den gangen skulle forsterkeren være "straks ferdig". "Straks" nærmer seg nå ett år.

    NB. Vi er ikke uenige om pris eller noe sånt. Problemet er kun at jeg ikke får tilbake min kjære forsterker, og at jeg er blitt forledet til å betale. Jeg trodde ærlig talt ikke at han var i stand til å kreve betaling for noe som ikke var ordnet og dessuten tilbakelevere produktet som om alt var OK. Jeg har ikke giddet å se etter i lovverket hvilke straffebestemmelser dette rammes av, men kan kanskje bli nødt til å gjøre det etter hvert.
    Jeg hadde nok kontaktet forbrukerrådet ved en slik sak. Dette er jo helt utrolig slett oppførsel !
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Betalte du forskudd for service oppdraget?
    Egentlig ikke. Men jeg betalte avtalt pris (som var drøy nok) da jeg hentet den "ferdig reparert". Da jeg kom hjem og plugget den i, var det tyst som i graven. Dette måtte Malmin ha visst for han hadde hatt den inne i fire måneder. Da jeg klaget, kom han sporenstreks og hentet den for å "fikse feilen". Siden har det gått over to år med stadige lovnader og vas - i den grad det i det hele tatt har vært mulig å få tak i ham. Høvdingen har vært inne i bildet, og den gangen skulle forsterkeren være "straks ferdig". "Straks" nærmer seg nå ett år.

    NB. Vi er ikke uenige om pris eller noe sånt. Problemet er kun at jeg ikke får tilbake min kjære forsterker, og at jeg er blitt forledet til å betale. Jeg trodde ærlig talt ikke at han var i stand til å kreve betaling for noe som ikke var ordnet og dessuten tilbakelevere produktet som om alt var OK. Jeg har ikke giddet å se etter i lovverket hvilke straffebestemmelser dette rammes av, men kan kanskje bli nødt til å gjøre det etter hvert.
    Jeg hadde nok kontaktet forbrukerrådet ved en slik sak. Dette er jo helt utrolig slett oppførsel !
    Ja, jeg vurderer å gjøre det. Men om de egentlig kan gjøre så mye når det kommer til stykket, er jeg usikker på. Men jeg kan jo ta en telefon til dem i alle fall.
    Høvdingen skal ha all ære for sitt forsøk på å få til noe. Men i Hokksund er det tydeligvis jungelens lov som gjelder.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.889
    Antall liker
    26.702
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Snakket med Andre før ferien han mente det kanskje var noe på gang ang reparasjoner av Chapter produkter, men det snakkes også en god del fra han også:rolleyes: men det er lov og håpe!
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Bare for å få det 100 % bekreftet.
    Er det slik at du har pratet med Malmin selv, eller har alt dette gått gjennom André? Sånn at du TROR at den har vært hos Malmin?
    Jeg kan nesten garantere deg at du aldri kommer til å se den forsterkeren igjen hvis dette har gått gjennom André. De påståtte reperasjonene har aldri blitt foretatt. Det er sånn han driver.
    Flere av hans tilhengere har valgt å tro på han og handle videre etter jeg har advart de. Listen er lang på offer som ikke har fått varene sine. ALDRI betal André på forskudd.

    Meridian Norge som ble ny importør i Norge tok personlig kontakt med meg for å høre min versjon, og alt tilsa at jeg snakket sant. De prøvde å gjøre opp på en måte de kunne leve med ca 10 år etter den ble sendt inn til reperasjon.

    Den kostet 55.000- Borte-10 forskjellige unnskyldninger i 6 år. Funnet igjen av Meridian Norge 10 år etterpå.
    DVD-spiller til 6000 ble levert inn samme dag som Meridian. Borte-André har aldri mottatt den sier han selv.
    Jeg tapte 61.000 der.
    Chapter forsterker jeg fikk som låne forsterker-Noe møl som låt dårlig, som viste seg var defekt. Ved en tilfeldighet fant jeg ut på Avforum at noen andre hadde levert inn den samme forsterkeren til reperasjon. André hadde ikke peiling på at jeg hadde den forsterkeren når jeg leverte den tilbake 2 år etterpå. Null kontroll på ting han der.
     

    marturas

    Medlem
    Ble medlem
    30.05.2012
    Innlegg
    9
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Chapter-eier

    Da har tiden kommet til en ny tråd start, og det skal bli moro og se hvor mange som er skap..... når det gjelder dette merket.

    Nekter å tro (vet) at undertegnede er alene, som eier av dette merket, så kom med synspunktene deres.

    Det gikk en tråd for lenge siden, men den ble kuppet ganske raskt, så prøver derfor på nytt ;).
    Hei! Jeg byttet til meg en Chapter Two som viste seg å ikke virke. Fyren går under navnet alghatar her på hifisentralen. Hans egentlige navn er Chris Dahl. Jeg soner og har derfor ikke anledning til å reise til Haugesund og hente Lyngdorfen og pengene jeg la imellom. Jeg har levert Chapteren til rep,men det er så lite info på nett,at det er litt problematisk for reparatør å finne skjema. Men jeg håper det blir en orden på den snart. Planen er å drive to passive subber jeg har bygd.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Da har tiden kommet til en ny tråd start, og det skal bli moro og se hvor mange som er skap..... når det gjelder dette merket.

    Nekter å tro (vet) at undertegnede er alene, som eier av dette merket, så kom med synspunktene deres.

    Det gikk en tråd for lenge siden, men den ble kuppet ganske raskt, så prøver derfor på nytt ;).
    Hei! Jeg byttet til meg en Chapter Two som viste seg å ikke virke. Fyren går under navnet alghatar her på hifisentralen. Hans egentlige navn er Chris Dahl. Jeg soner og har derfor ikke anledning til å reise til Haugesund og hente Lyngdorfen og pengene jeg la imellom. Jeg har levert Chapteren til rep,men det er så lite info på nett,at det er litt problematisk for reparatør å finne skjema. Men jeg håper det blir en orden på den snart. Planen er å drive to passive subber jeg har bygd.
    For å pirke litt. Hette modellen Two+? 2x300 watter med blå startknapp på toppen? Det var en slik jeg hadde hjemme. Må ha vært defekt fordi den tålte så lite pådrag før den gikk i protect. Hvis det er den så er det kanskje den som har blitt sendt rundt ferdig reparert, men som det aldri har blitt gjort noe med.
     

    Lyttegnomen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.04.2006
    Innlegg
    95
    Antall liker
    13
    Kode for fjernkontroll til Chapter Audio Preface Plus

    Er det noen som kjenner til hvilken kode fjernkontrollen til Chapter Audio Preface Plus bruker?

    Eller eventuelt hvilken annen fjernkontroll som fungerer slik at jeg kan programmere en Logitech Harmony One

    Chapter Audio Preface Plus.jpg
     

    xtz 69

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    555
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen som kjenner til hvilken kode fjernkontrollen til Chapter Audio Preface Plus bruker?

    Eller eventuelt hvilken annen fjernkontroll som fungerer slik at jeg kan programmere en Logitech Harmony One

    Vis vedlegget 482238
    Hei du! Hadde en Hegel HD 20 som iallefall volumkontrollen virket på Chapter precis 250 S :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ser at det fra tid til annen ligger Chaptere på brukten. Noen som har kjøpt noen av disse som kan dele erfaringer? Noen som har fått reparert noe som helst?
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Ser at det fra tid til annen ligger Chaptere på brukten. Noen som har kjøpt noen av disse som kan dele erfaringer? Noen som har fått reparert noe som helst?
    Malmin vet jeg har reparert Chapter.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ser at det fra tid til annen ligger Chaptere på brukten. Noen som har kjøpt noen av disse som kan dele erfaringer? Noen som har fått reparert noe som helst?
    Malmin vet jeg har reparert Chapter.
    Min feirer 4 års bursdag der i disse tider. Jeg bør kanskje feire med kake. Noen som kjenner noen andre som reparerer Chapter?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Er vel ingen hemmelighet lenger at Chapter har hatt mye problemer - og at det er vanskelig å få fikset det. Hadde styrt unna å kjøpe det merket av samme grunn.
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kunne nok tenke meg å by deg på den kaka Harald.
    I kjelleren her.

    Roar
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Er vel ingen hemmelighet lenger at Chapter har hatt mye problemer - og at det er vanskelig å få fikset det. Hadde styrt unna å kjøpe det merket av samme grunn.
    Tror desverre det er ett godt råd. I motsetning til mitt.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Vet ikke om merket eksisterer lenger ? Hørte rykter om at han som startet Chapter "forsvant " en stund i kjølevannet av mange problemer. Jeg vet han jobbet for Chord Electronics før han startet Chapter . John Franks ( Chord) var ikke villig til å endre designet i sine forsterkere - (noe de kanskje kan være glad for ) og Chapter oppsto da som eget merke - med et design som sikkert delvis er basert på Chord sine forsterkere , men som altså viste seg å ikke være stablle nok over tid. Dette er slik jeg har litt fortalt historien bak det , men om det er helt korrekt skal jeg ikke sverge på.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Vet ikke om merket eksisterer lenger ? Hørte rykter om at han som startet Chapter "forsvant " en stund i kjølevannet av mange problemer. Jeg vet han jobbet for Chord Electronics før han startet Chapter . John Franks ( Chord) var ikke villig til å endre designet i sine forsterkere - (noe de kanskje kan være glad for ) og Chapter oppsto da som eget merke - med et design som sikkert delvis er basert på Chord sine forsterkere , men som altså viste seg å ikke være stablle nok over tid. Dette er slik jeg har litt fortalt historien bak det , men om det er helt korrekt skal jeg ikke sverge på.
    Jeg har telefonnummeret til Duncan liggende. Forsøkte å ringe det en gang, men ikke uventet fikk jeg ikke svar. Noe av problemet er visst kretskortene til strømforsyningen. Duncan sitter på "koden", men nekter å gi den fra seg. I mitt tilfelle er kretskortene gått til helvete, og da står vi der. Armand arbeider nå med å lage et alternativ. Ære være ham for det, og det blir spennende å se hva han får til. Men ventingen har jo gjort meg ganske gal av og til.
     

    Henrik81

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2018
    Innlegg
    12
    Antall liker
    4
    Sted
    akershus
    Hei alla Chapter folk :)
    Må si ja har alltid like lyden til Chapter veldigt gott.

    Men efter att ha lest her inne og på andra forum, Så har ja blitt litt skeptisk.
    Vågar man køpe en brukt chapter effektforsterker ?
    Eller finnes de noen andre merken som har litt chapter driv og lyd ?
    Mvh
    Henrik
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg tror jeg ville ha styrt unna. Selv har jeg erstattet Chapter med Luxman. Slett ikke helt like i lyden, men med Luxman får man i alle fall noe som er bygget for å skulle vare lenge.
     

    Henrik81

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2018
    Innlegg
    12
    Antall liker
    4
    Sted
    akershus
    Hei Grammofon.
    Takk for svar.
    Ja du har ikke haft så mye flaks med din chapter (har lest tråden her)
    Luxman , Ska ta og lese mig litt opp på de merket.
    Takk :)
     

    trean27

    Medlem
    Ble medlem
    14.12.2015
    Innlegg
    8
    Antall liker
    1
    Sted
    ASKER
    Hei, er det noen som har bruker manual til chapter 250 , effekt forsteren.
    Eller som vet funskjonerne.
    Holder på att restorerer en havarert forsterker og fått den att fungere, men lurer lit på funksjoner osv.
    Kommer etterhvert en på salgs, som får bedre kondensatorer Nichicon og forsterket under på kopperbaner.
    Mvh Niklas.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn