Christian's kino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Da er stoff rammer frest, pusset og malt. Klare for stoff, men det blir ikke før teppet er lagt. Starter vel og matte ned dører i morgen før et par strøk sort.

christian-kinorom154.jpg
    christian-kinorom155.jpg

Har ikke tatt bilde av lyset i tunnelen tror jeg, så her kommer det.

christian-kinorom156.jpg
    christian-kinorom157.jpg

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Malt og styra de siste dagene. Dører og høyttaler kasser ferdig malt. Skulle montere dørhåndtak, men skruene var jo så klart for korte, så må få handlet det iløpet av uka. Teppet og lerret er også på plass.
    christian-kinorom158.jpg
    christian-kinorom159.jpg
    christian-kinorom160.jpg
    christian-kinorom161.jpg
    christian-kinorom162.jpg

Podiet neste.

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Godt igang med podiet. Glemte å ta bilder underveis, men har på sikt tenkt å fylle det med isolasjon, så da blir jo plater tatt av igjen så jeg får tatt litt bilder. Har gjenbrukt endel av gamle podiet og lagd noe nytt. Ikke vits å finne opp hjulet på nytt.
    christian-kinorom163.jpg

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Siden ht er så høye og slanke måtte jeg finne en måte å feste dem i veggen uten at jeg må skru dem fast. Ble å ta 9mm finer som jeg lagde 30 grader på før jeg limte å skudde opp listen. Tapet så fast pergo underlag på fineren i skrå og front så det forhåpentligvis ikke skal lage noen ulyder.

christian-kinorom164.jpg
    christian-kinorom165.jpg
    christian-kinorom166.jpg
    christian-kinorom167.jpg
    christian-kinorom168.jpg
    christian-kinorom169.jpg

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Dec 24, 2022
    Fått i resten av elementene i fronter og satt opp sub kassene. Ikke skrudd i alle skruer enda i tilfelle noe har gått skeis i montering. Ohmer ut i andre enden på ht ledninger for å sjekke, men rakk ikke det idag.
    christian-kinorom172.jpg

Har også montert kasse med forsterkerene til fronter. Gleder meg veldig til å surre med disse. Har jo hørt Hypex ncore ved flere anledninger og alle jeg har hørt det hos har fått et stort løft i lyden. Ikke hørt disse da, så spent.
    christian-kinorom173.jpg

christian-kinorom174.jpg
    christian-kinorom175.jpg
    christian-kinorom176.jpg

christian-kinorom177.jpg

christian-kinorom178.jpg

Teppe på podiet er også lagt.
    christian-kinorom179.jpg

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Ja da senker julefreden seg her og mesteparten av familien har reist hjem. Fikk lyd i LCR og bilde rett før gjestene kom idag. Lagde et raskt filter i HFD programmet og lastet inn i forsterkerene. Ikke peiling på hvordan det måler, men økte bassen 5db etter 1 min med lyd. Hjalp absolutt selv om ting ikke er på stell. Utrolig deilig å endelig ha fått lyd! Gleder meg til å begynne ratte dette inn, men må få opp subbene og surround før jeg begynner bruke for mye tid på justeringer.

christian-kinorom180.jpg
    christian-kinorom181.jpg

Jeg og brodern som er på besøk kjører premiere i kinoen med Hamburger hill i dag. Passe dårlig lyd og 2.0 format, så perfekt å se den nå siden jeg sikkert ikke gidder se den når alt er på plass. Husker jeg ble så skuffet 😂. Uansett God Jul alle som følger med her inne.😊

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Dattern fikk omgangssyke natt til 1 juledag, så jeg har gjemt meg i kinoen store deler av dagen. Fått sammen subbene og små justert dem litt. Sett litt film med guttungen og tuslet med litt småtteri. Tok noen raske målinger i rew og justerte deling litt på Frontene så noen dipper ble bedre. Tror dette kan bli veldig greit og jeg kan kose meg mange timer med denne provisoriske sub løsningen.
    christian-kinorom182.jpg

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Tusla litt de siste dagene selv om energi nivået har vært labert. Ville prøve å lage en hot wire kutter for å kutte diffusorene. Dette gir vesentlig bedre kutt i styrofoam enn kniv og etterlater en lukket overflate. Har et gammelt mascot power liggende som jeg tenkte var fin strømforsyning siden volt og amper kan justeres. Fant noe søppel av spon, mdf og 2x4" og skrudde å limte sammen. En øyekrok i topp og en i bunnen med hotwire tråd imellom. Koblet så en ledning til hver øyekrok og skrudde på poweret. Justerte spenning til den kutta og kuttet i vei. Tråden jeg brukte ryker lett så gikk med drøye 2m på det jeg fikk kuttet. Må kjøpe mere tråd til uka. Uansett ble det vesentlig bedre kutt enn med kniv, så absolutt verdt det. Kutter har kostet meg under en hundre lapp og må nok bruke en hundre lapp til på tråd før jeg er ferdig med alt.

christian-kinorom190.jpg
    christian-kinorom191.jpg
    christian-kinorom192.jpg

Dette er mengden lim jeg bruker på hver diffusor. Sitter godt.
    christian-kinorom193.jpg

Kommet langt på himling siden dette er en rask jobb. Elementer er også montert i surround, så nå har jeg 7.1. Der det mangler diffusorer skal også atmos midten og bak stå. Atmos front blir bak velouren. Miderste atmos har jeg ikke mulighet til enda med den prossesoren jeg har, men bygger dem og montere så det er klart til fremtiden.

christian-kinorom194.jpg
    christian-kinorom195.jpg
    christian-kinorom196.jpg

Har også funnet en sprekk mellom feste plate og magnet til den 12ern som er ødelagt. Ser ut til at den har flyttet seg ca 1 mm når jeg måler. Veldig sannsynlig frakt som har gjort dette tenker jeg. Er i dialog med forhandler, så ordner seg nok. Er i hvertfall optimistisk.

christian-kinorom197.jpg
    christian-kinorom198.jpg

Atmos bygging på starten av nyåret er planen, så da gjenstår det bare å ønske alle som leser et Godt Nyttår 😊

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Da har vi kommet til det stadiet kinoen var for akkurat et år siden. Får prøve fortsette i morgen. Nå har store deler av dagen gått med til sofa og diverse forum som jo passer perfekt etter et hyggelig selskap med gode venner.😊 Ble dessverre litt flytting av snø også😅.

Uansett får alle ha et fortsatt Godt nyttår!

PS: den som starter bakerst som jeg ofte gjør og bare har lest første innlegg børr hoppe til innlegg 35 for litt sammenheng

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.985
    Torget vurderinger
    23
    Forbilledlig dokumentering av et flott anlegg/rom! Litt artig - med slik innredning og mørke farger så virker rommet faktisk større enn det er.

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Forbilledlig dokumentering av et flott anlegg/rom! Litt artig - med slik innredning og mørke farger så virker rommet faktisk større enn det er.
    Takk! Ja rommet virker på ingen måte lite selv om alt er sort. Hjelper jo fælt at det ikke er noe på gulvet mellom reclinere og lerret for romfølelsen.😊

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.052
    Sted
    Langesund
    Juksa litt og tok meg tid til å gå forholdsvis raskt i gjennom den nære 400 innleggs lange tråden på AV-forum. Fullspekket med bilder og dokumentasjon.

Ekstremt med tid og innsats lagt ned i den kinoen og kan tenke meg det gir en herlig følelse å synke ned i lytterposisjonen med god film og musikk.

Mektig imponert :)

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Juksa litt og tok meg tid til å gå forholdsvis raskt i gjennom den nære 400 innleggs lange tråden på AV-forum. Fullspekket med bilder og dokumentasjon.

Ekstremt med tid og innsats lagt ned i den kinoen og kan tenke meg det gir en herlig følelse å synke ned i lytterposisjonen med god film og musikk.

Mektig imponert :)
    Fint man kan jukse litt når man leser ting man syntes er gøy😂. Blir mange timer kos der nede ja, men er mange fler her inne som nok koser seg med sitt anlegg. Viktigste med dette det😊

Takk igjen!😊

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.313
    Torget vurderinger
    0
    Likte måte Håvard og Tom avsluttet artikkelen.
    Vis vedlegget 982730
    Det som EGENTLIG ble sagt i bilen på hjemveien var nok heller følgende:

"Det utrolige er at all verdens kabler og/eller strømrensere ikke klarer
    å skape god lyd på et så høyt nivå som dette........"

Sånn er det bare......med den saken 👍

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774

Nå har jeg ikke lyst på noe kabel diskusjon her inne, men hadde nok vært konkurs med dyre kabler til dette rommet her. 600m pluss med ht kabel og ca 50 meter signal kabel pluss div. Men er nøye på at det er OFC kobber i ht kabel for minst motstand og lett å trekke i rør.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.052
    Sted
    Langesund

Tenkte ikke i de baner i det hele tatt, og det å dra inn det du preiker om var ikke intensjonen.
    Oppleve bare slutten som om de er voksne mennesker som ikke alltid skal ha med det berømte "men" for å hevde seg. Pirk finner en alltid, men en bør være forsiktig da det ofte faller på ens egen smak eller kanskje utilstrekkelighet.....

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Tenkte ikke i de baner i det hele tatt, og det å dra inn det du preiker om var ikke intensjonen.
    Oppleve bare slutten som om de er voksne mennesker som ikke alltid skal ha med det berømte "men" for å hevde seg. Pirk finner en alltid, men en bør være forsiktig da det ofte faller på ens egen smak eller kanskje utilstrekkelighet.....
    Som du sier finner man alltid noe og pirke på hvis man vil. Går mye på preferanser og hvordan lyd osv man er vandt til, og liker. Det viktigste til syvende og sist er jo at man er fornøyd selv og ikke hva andre sier.😊

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.740
    Vet egenlig ikke om jeg blir inspirert eller mest skremt vekk når jeg ser alt arbeidet, misunnelsen er stor fra min side.

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Vet egenlig ikke om jeg blir inspirert eller mest skremt vekk når jeg ser alt arbeidet, misunnelsen er stor fra min side.
    Man må gjøre det man liker og har muligheten til. Har en særdeles aktiv hjerne når jeg får nye ideer og må egentlig bare få det unna med å bygge(skape) noe. Blir mye søvnløse netter ellers. 😅 Født relativt praktiske med hendene i tillegg, og bakgrunn som tømrer i lite firma hjelper også stort. Hadde aldri hatt råd eller mulighet til dette rommet ellers. Håper ikke misunnelsen ødelegger, for det er ikke bra😊

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Lite som har skjedd i det siste. Sittet godt i med all sykdom. Fått sammen kassene til atmos i dag. Første dagen i går jeg faktisk følte meg i form til å starte litt igjen. Alt var ferdig kappet opp før jeg fikk influensa.
    christian-kinorom200.jpg

Kassene limt og klare til pussing og ta ut hull til diskantene. De to kassene på toppen er til atmos midten. Kommer ikke til å være i bruk før jeg eventuelt kjøper ny prossesor, men vil ha dem på plass i himlingen, så jeg kan gjøre ferdig diffusorene. Baffel på front og back er 45⁰ så treffer hodet på første rad, mens atmos midten er vinklet sånn mye som var praktisk.
    christian-kinorom201.jpg

christian-kinorom202.jpg

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Klarte ikke få ferdig atmos i helgen, men er godt igang. Lagd rammer til stoff fronter på de som blir synlig også.

christian-kinorom204.jpg
    christian-kinorom205.jpg
    christian-kinorom206.jpg
    christian-kinorom207.jpg
    christian-kinorom208.jpg

Fått ferdig rammen til lerretet. Brukt "piano" hengsel i topp. Trekt med velour.

christian-kinorom209.jpg
    christian-kinorom210.jpg
    christian-kinorom211.jpg
    christian-kinorom212.jpg

På bunn listen har jeg lagd hull så ikke knuten til tauet blir synlig som jeg bruker til å henge opp lerretet når jeg vipper det opp.

christian-kinorom213.jpg
    christian-kinorom214.jpg

Lerretet ble ca 160" 16/9. Veldig fornøyd med størrelsen og man lever seg skikkelig inn i filmen.

christian-kinorom215.jpg
    christian-kinorom216.jpg

Har forberedt kona på trekking av høyttaler kabel til atmos i morgen, så burde få dem opp iløpet av uka ihvertfall.

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Kassene til atmos front er oppe. Bare fylle med litt polyfill og sette inn elementer, så er det klart for lyd i front. Klarte trekke ht kabel selv til 5 av atmosene. Tomt for kabel, så holdt ikke med 450m😅. Får bestille 100 meter til så jeg har til front wide også.
    christian-kinorom217.jpg

christian-kinorom218.jpg

christian-kinorom219.jpg

Diskant treffer hodet i sweetspot og er blitt akkurat som tiltenk. Kan eventuelt bytte side på dem hvis det blir et problem at innerste element ligger så nærme dempingen, men tror ikke det blir merkbart. Siden det ble et tomrom bak atmos satt jeg opp noe diffusor rester. Kan umulig skade.

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Etter litt om og men fikk jeg i elementene i front. Hadde gjort en brøler, så måtte frem med dremmel for å få plass til magneten på 7erne. Det viste seg at 8ohms varianten som jeg bruker på alle surrerundt kanaler har litt større diameter på magneten enn 4ohms versjonen. Jeg bruker en defekt 4 ohms variant til å kontrollere alt når jeg bygger for skrue hull og div. Teknisk tegninger av elementene fra produsent viser at de er like, så har ikke brydd meg og se om det er forskjell. Dumt av meg😅.

christian-kinorom220.jpg
    christian-kinorom221.jpg
    christian-kinorom222.jpg
    christian-kinorom223.jpg

Tror ikke jeg rekker så mye mer før neste uke nå dessverre. Ble jo satt tilbake noen timer med feilen jeg hadde gjort.

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Har til nå lagd analoge filter. De filtrene jeg bruker på snurrerundt nå er egentlig lagd for inwall, så ikke tatt høyde for baffelsteppet som også høres uten kalibrering. På ingen måte noe proff og filterne ble lagd etter prøv og feil prinsippet. Viste diskant skulle deles rundt 2500hz 3 ordens og gikk ut fra det. Ble og ha komponenter på en plate ved siden av høyttaler prototype og teste forskjellige komponenter. Brukte sukkerbiter til montering av komponenter. Dette ble gjort på gjesterommet som er et rom med bare harde flater og ikke veldig god lyd, men brukte "nærfelt" målinger og hadde ht diagonalt på rommet for avstand til vegger osv. Etter filter var akseptabelt var det inn og montere i veggen på gamlekinoen og gjøre noen justeringer før jeg produsente 8 like filtere til surround. Brukte et LCR meter jeg har arvet av min far til å måle ut indukstans i spoler og matche kondensatorer.
    christian-kinorom224.jpg

Fikk alle spoler og kondensatorer innenfor 0,001% eller hva det var. Husker ikke helt der, men fikk alt "likt". Hadde litt små spoler, så ende med å vikle på tråd får å få de store nok. Klarte ikke måle noe særlig forskjell i motstand på de jeg viklet selv og de som var store nok, så tror ikke det gjør så mye. Sånn ble filteret. Ikke noe fancy, men virker.
    christian-kinorom225.jpg

Ble tilbudt å låne en 5 kanal effekt av en kamerat i går, så da har jeg nok kanaler til å gå aktivt med minidsp, så kommer til å teste det først som sist nå. Veldig spent.
    christian-kinorom226.jpg

Funker dette så blir det bare å spare til flere hypexer. Jeg tror jo det vil funke så det er sagt😂

EDIT: Bruker forøvrig rundt 30uF kondensatorer på diskantene når jeg går aktivt. Bånddiskanter krevet kondensatorer når man går aktivt, så man ikke kortslutter forsterker. "Måler 0 ohm" Valgt 30uF så den ruller av "langt" under der jeg deler så det ikke spiller så stor rolle på FR og lager problemer med den aktivte delingen.

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Endelig kom 12ern jeg mangla, så nå er det på stell også. Soundimports ordnet så jeg slapp moms og tollgebyr på erstatningen også. Veldig seriøse! Funker greit til jeg får skrapet sammen litt kroner.

christian-kinorom227.jpg
    christian-kinorom228.jpg

Har fått lista dører og vindu og er klar til å sette opp de siste atmos kassene. Bare ventet på litt ht kabel så jeg får trekt siste atmosen før jeg setter de opp. Kom i dag, så kanskje jeg får til noe denne helgen

christian-kinorom229.jpg
    christian-kinorom230.jpg
    christian-kinorom231.jpg
    christian-kinorom232.jpg

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Siden guttungen et syk om dagen og jeg er hjemme med han passer det fint og sette opp noen minidsp 2x4 for deling. Hadde en 2x4HD og en vanlig 2x4. Kjøpt 2 stk 2x4 til og satt dem opp helt enkelt med 5 ordens butterworth filter på 2500hz. Ikke justert noe nivå mellom diskant og woofer siden 2stk 7" og diskant (AURUM CANTUS G2 som jeg bruker på surround har korte bånd og litt bedre vertikal spredning) har litt har relativt lik følsomhet(96db). Tok noen bilder i rekkefølge for å vise hvor lett basic er på deling. Må bare holde tunga rett i munnen så man kobler riktig også. Derfor skrev jeg en lapp for å slippe bli usikker. Også viktig med en kondensator på plussen på bånddiskanten så man ikke kortslutter forsterker. Blir 24uF siden jeg hadde 8 like liggende. Det blir jo egentlig et 1 ordens filter så viktig det ruller av godt under den aktive delingen. Ideelt er nok 30uF eller høyere, men prøver med det jeg har først. 24uF på 8ohms ht er en avrulling på 6db pr oktav fra ca 830hz som jo er et stykke under min deling på 2500hz.

Vanlig 2x4. Først route signaler til utganger. Så gå inn på crossover og sette deling og orden. Lagre så det blir raskt å legge inn på de neste dspene. Koble til neste dsp og laste inn osv.

christian-kinorom239.jpg
    christian-kinorom240.jpg
    christian-kinorom241.jpg
    christian-kinorom242.jpg
    christian-kinorom243.jpg
    christian-kinorom244.jpg

2x4HD ser litt annerledes ut, men er det samme man gjør. Kan sette litt flere eq punkter og på vilken frekvens du vil. Også mulighet for dirac på den som jo er litt spennende.

christian-kinorom245.jpg
    christian-kinorom246.jpg
    christian-kinorom247.jpg
    christian-kinorom248.jpg
    christian-kinorom249.jpg

Og der var minidspene klare til oppkobling, så håper få det opp iløpet av kvelden. Har akkurat 24stk rca kabler som jeg trenger for å koble opp dette.
    christian-kinorom250.jpg

Edit: Siden jeg ska bruke to forskjellige forsterker må nok gain justeres mellom dem. Er en ht som woofer vil gå på rotelen og diskant på yamaha og er nok sannsynlig det er noe forskjell på gain. Rotelen er jo bare en forsterker jeg har lånt, så kommer nok ikke til å legge alt for mange timene i det.

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Ingen nye bilder, men fikk atmos igang på tirsdag og gjorde en rask kalibrering med yapo for å få lyd til dem og avstander. Justert nivåer med rew og avstand til sub manuelt. Kjører alle høyttalere uten yapo sin eq. Atmosen spiller stort og er kjempe fornøyd. Tror dette blir mega når jeg får justert litt og kjørt en dirac kalibrering. Er bare den dempingen av første refleksjon som må bygges da😅

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Fått startet litt på demping i første refleksjon idag. Hadde splittet opp mesteparten av mdfen og har fått kappet til lengdene. Skal borre masse hull i all stående mdf så luften/lydbølger går igjennom rammen noen steder ihvertfall.
    christian-kinorom251.jpg

Har også kommet godt igang med sidefeltene til lerretet. Her skal hengsler festes så jeg får åpnet opp demping til dører og kontakter. Rammene vil stå på møbel hjul.

christian-kinorom252.jpg
    christian-kinorom253.jpg
    christian-kinorom254.jpg

Lime en festelist til og male sort før jeg trekker sidefeltet med lydtransparent velour.
    christian-kinorom255.jpg

Dempingen vil bli ca 20cm dyp med ca 6cm luft bak. 6cm er valgt for å gå klar av dørhåndtak og diverse, så ingen vitenskapelig dybde annet enn at det er bra med litt luft bak grunn demping. En annen fordel med luft bak er jo at det blir varmt der, så man ikke får noe problem med kondens inn mot grunnmuren. Man flytter kondens punktet lenger inn med isolasjon innvendig og skal være forsiktig. Kommer til å bruke disse skum platene ytterst for så 10cm rockwool innenfor, før da 6cm luft. Syntes disse platene er tøffe og gjorde en veldig god jobb i gamlekinoen alene. Jobbet overraskende langt ned i forhold til tykkelse.
    christian-kinorom256.jpg

Da gjenstår det å se hvor lang tid denne konstruksjonen tar og hvilke problemer jeg eventuelt må løse på konstruksjonen. Var forøvrig endelig en deilig dag å jobbe ute på.

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    774
    Da har jeg trekt sidefeltene med velour og satt de opp. Flyttet også subbene inn mot midten igjen så de står i "SBA". Mister litt headroom i forhold til å ha de i hjørnene, men låter bedre der de står nå. Tenker jeg tar rockfonen jeg har og fyller opp imellom subbene og center høytaler og setter noe isolasjon i hjørnene også så det blir en baffelvegg på en måte. Ikke helt fullverdig, men det gidder jeg ikke med tanke på mine planer om SBA senere.

christian-kinorom257.jpg
    christian-kinorom258.jpg
    christian-kinorom259.jpg
    christian-kinorom260.jpg
    christian-kinorom261.jpg

Ble fint om jeg kan si det selv

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn