CJ`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    ThomasN

    Gjest
    Hmm...

    Fikk dette svaret fra Jeff Fischel som er eier av CJ:

    The audio capacitors in the PREM11 do not degrade over time , but replacing these capacitors with our CJD TEFLON caps will definitely improve the sound quality.

    Så hvis dette stemmer, så må det være noe annet enn kondensatorene som er problemet. Rørene er relativt nye. Jeg bruker PM Guitar tubes, som er Golden Dragon rør. Ifølge importør så er det bare estetikken på rørene som gjør at de blir selektert som Golden Dragon eller PMGT.

    vh
    Jeg lever i en verden hvor jeg ikke tror at noe varer evig og at ting som ikke skal skje kan skje. Det var liten tvil om at det var caps som måtte byttes på min premier 12, og da ble de selvsagt bytta på begge selv om den andre var helt fin.

    Trolig er de av bedre kvalitet også, selv om det ikke er teflon.
     
    Sist redigert av en moderator:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Premier 8 er helt fantastiske forsterkere. De avgir også nok varme til å varme opp en 120 kvm. bolig helt uten hjelp av ovner og/eller gulvvarme! Jeg snakker av erfaring.

    Forbered deg på mye kveldslytting i t-skjorte og undik.

    Mvh
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    ThomasN, fantastisk alter. At Conrad klarer dra MBL overasker meg litt , men samtidig har tiden lært meg at verden er ikke lineær. CJ er nydelig utstyr. Driver noen horn med dem selv.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    ThomasN, fantastisk alter. At Conrad klarer dra MBL overasker meg litt , men samtidig har tiden lært meg at verden er ikke lineær. CJ er nydelig utstyr. Driver noen horn med dem selv.
    Det er Vera Audio som drar MBL. Bruker kun CJ på mellomtone/diskant. Eller fra 170hz som delingen er mellom høy og lav. Det fungerer meget bra 👍
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Se der! Hos meg driver Crown basstårna, mens Conrad tar seg av resten!
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Premier 8 er helt fantastiske forsterkere. De avgir også nok varme til å varme opp en 120 kvm. bolig helt uten hjelp av ovner og/eller gulvvarme! Jeg snakker av erfaring.

    Forbered deg på mye kveldslytting i t-skjorte og undik.

    Mvh

    Hehe, jeg lover at jeg ikke skal sende bilde av meg i helsetrøye og undik mens jeg lytter til Premier 8. Kan ikke skremme bort folk fra forumet heller... :eek:
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Hei!

    Hva er grunnen til at du har byttet kondensatorer? Jeg bruker en Premier 11A og har tendenser til hard mellomtone. Forsterkeren virker 100 %, men den magiske mellomtonen er borte. Kan det være kondensatorene?

    vh

    Vinsnobben
    Fikk tak i noen ubrukte NOS General Electric signalrør. Det er jo rørene som ble brukt i utviklingen av Premier 11a. Og det hjalp en god del. Får sjekke ut andre utgangsrør også.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Fikk tak i noen ubrukte NOS General Electric signalrør. Det er jo rørene som ble brukt i utviklingen av Premier 11a. Og det hjalp en god del. Får sjekke ut andre utgangsrør også.
    Jeg har litt lett blanding. Har kjøpt Gold Lion KT88 rør og Gold Lion 12AU7 (Fungerte bedre enn alt jeg har prøvd av NOS 5751 og Tung Sol 5751)
    Men 6FQ7 rørene er RCA NOS rør og fungerer meget bra :)
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Jeg har litt lett blanding. Har kjøpt Gold Lion KT88 rør og Gold Lion 12AU7 (Fungerte bedre enn alt jeg har prøvd av NOS 5751 og Tung Sol 5751)
    Men 6FQ7 rørene er RCA NOS rør og fungerer meget bra :)
    Synes det er litt rart for de NOS Westinghouse og QTL som jeg bytta ut, fungerer veldig bra i Premier 8. Men GE-rør gjorde som sagt susen i P11a.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Synes det er litt rart for de NOS Westinghouse og QTL som jeg bytta ut, fungerer veldig bra i Premier 8. Men GE-rør gjorde som sagt susen i P11a

    Er jo novice på rør, hadde aldri trodd jeg skulle innom det. Men nå er jeg mer usikker på om det er en vei ut.

    Nå er det totalt 34 rør i oppsettet. Så ingen overhengende fare for frost innendørs i vinter 😀

    Ett reelt hopp fra Prem 11a til Prem 8 👍
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Ja herlig med peis! :D

    Gleder meg til å få koblet opp Premier 8. Har liksomblitt høst/vinter-forsterkeren det, og så bruker jeg Premier 11 sommerhalvåret. Fin måte å økonomisere på rørbruken. Koster jo fort 10000 for nye rør til P8...
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Ja herlig med peis! :D

    Gleder meg til å få koblet opp Premier 8. Har liksomblitt høst/vinter-forsterkeren det, og så bruker jeg Premier 11 sommerhalvåret. Fin måte å økonomisere på rørbruken. Koster jo fort 10000 for nye rør til P8...
    aha, så du har hatt begge samtidig. Er savnet stort til P8 når våren kommer, eller går det greit? :)
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    aha, så du har hatt begge samtidig. Er savnet stort til P8 når våren kommer, eller går det greit? :)
    Ja, har hatt Premier 11 i tjuefem år nå siden den var ny. Premier 8 har jeg hatt siden 2011 eller 2012. Begge er gode forsterkere, men Premier 8 er nok noen hakk kvassere. Når våren kommer blir det ikke så mye lytting, og sommeren er mest utetid, så da synes jeg det er greit å bruke Premier 11. Har tenkt å sette den opp i et anlegg nr 2 sammen med en CJ PF2 jeg har stående, men må finne noen passende høyttalere først.
     

    JCT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2013
    Innlegg
    146
    Antall liker
    14
    Hei

    jeg får meg snart en P14 til min EC 100DMB med kit 1.

    noen som har prøvet P14 på EC?

    har P14 en bra timing og kan følge rytmen i musikken?

    hører gjerne til dere erfaringer..

    hilsen
    JCT
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.132
    Antall liker
    937
    Torget vurderinger
    2
    Hei Sniker meg inn som ubuden gjest.
    Har noen Magnapan MG1.7 som går ned imot 2ohm (diskant og superdiskan)
    Jeg lurer på om en Pemier 350 kan være medisin for denne høyttaleren. Er 350 fortsatt relevant, eller beggyner de å dra på åra. Det vil si forbigått av nyere amper. Og store sannsynligheter for feil ved bruktkjøp?
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hei Sniker meg inn som ubuden gjest.
    Har noen Magnapan MG1.7 som går ned imot 2ohm (diskant og superdiskan)
    Jeg lurer på om en Pemier 350 kan være medisin for denne høyttaleren. Er 350 fortsatt relevant, eller beggyner de å dra på åra. Det vil si forbigått av nyere amper. Og store sannsynligheter for feil ved bruktkjøp?
    Det ligger ikke akkurat haugevis ute til salgs. Jeg mener å huske at det ble produsert litt i overkant av 200 stk totalt, så det er kanskje ikke så rart.

    Jeg har 2 prem 350er, og de bruker jeg daglig. Jeg har hatt dem i noen år, og foreløpig holder de seg godt. Solide greier! :)

    Mvh
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.132
    Antall liker
    937
    Torget vurderinger
    2
    Hei tkr
    Takk for tilbakemelding. Har du to stykk. Da burde du donere en til meg :). Du har eid dem i mage år uten å ha noen tekniske problemer?
    Har du noe formening om hvor mange som finnes her på berget?
    Har sett etter forster en stund. Det er ikke lett å finne. Mye forsterkere i dag. Koster mer enten 150+. Eller så er de ikke egnet for laster under 4ohm. (som Vera og Rotel Michi +fler)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Donasjon er nok utelukket. Må biampe, så jeg trenger begge to.

    Jada, den ene står her på femte året, den andre kjøpte jeg for to år siden. Det skulle forundre meg om det fantes mer enn 3 eller 4 her på berget, og jeg vet med sikkerhet bare om mine to.

    mvh
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.132
    Antall liker
    937
    Torget vurderinger
    2
    Det var synd du ikke er med på donasjon:)
    Jeg får følge med på finn om noen selger unna en.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det var synd du ikke er med på donasjon:)
    Jeg får følge med på finn om noen selger unna en.
    Hehe, ja, enig, trasige greier! :D

    Du er ikke den første som er frempå om donasjon/salg/arv. Men en Premier 350 er ikke lett å finne, for ikke å snakke om å få klørne i to. Jeg har i hvert fall ingen planer om å selge mine.

    mvh
     

    scratchmytail

    Fersking
    Ble medlem
    28.05.2021
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Sted
    Nordland
    Usikker om dette er riktig tråd eller ikke, men la gå.

    Jeg kjøpte en CJ mv55 for omtrent ett år siden. Har slitt med svidd elektrisk lukt siden jeg fikk den. Har hatt den på reparasjon lokalt og fikk vite at kortet var noe svidd samt et av inngangsrørene var ødelagt. Lyden ble bedre men jeg kjenner fortsatt lukta. Er det noe håp om å kunne fikse dette? Noen som har noen tips?
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Tja.. vaske kretskortet med eddikvann eller luktfjerner? Bare la det tørke ordentlig før du tar på strømmen igjen..

    Men har verkstedet sjekket at det ikke blir like varmt fortsatt? Kan jo være at noen komponenter avgir mer varme enn de skal.
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Takk for svar. Har sendt Jeff mail med beskrivelse av problemene jeg opplever. Finnes det noen gode CJ-verksteder i Norge? 🤔
    Usikker. Audiofreaks har vel et verksted de bruker i Bergen. Selv har jeg brukt Dalens i Nittedal, men det er en stund siden.
     

    ponyman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.02.2004
    Innlegg
    65
    Antall liker
    67
    Sted
    Hell
    Torget vurderinger
    2
    En CJ MV55: er det noen som har gode råd for hva som er å anbefale for preamp. Rør eller transistor, eventuelt konkrete anbefalinger om merke og type. Men budskjett er ikke ubegrenset... Det er vel mange synspunkter antar jeg, men jeg tar det som kommer.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    766
    Antall liker
    108
    Sted
    Bærum
    En CJ MV55: er det noen som har gode råd for hva som er å anbefale for preamp. Rør eller transistor, eventuelt konkrete anbefalinger om merke og type. Men budskjett er ikke ubegrenset... Det er vel mange synspunkter antar jeg, men jeg tar det som kommer.
    Om du ser etter CJ preamp, så er mitt råd at du styrer unna den billige PV10 (både den rene linje og den andre) Den er avrullende i toppen og ullen i bunn og sammen med din EL34 power amp gir dette etter min smak alt for mye "klassisk rør".
    Men, finn gjerne en mer moderne CJ pre i CT/ET seriene, de fungerer utmerket sammen med din power amp.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn