Hei
Tenkte jeg skulle skrive litt om anleggene mine her:
Først "grom"anlegget i stuen: 8)
Forsterker: Electrocompaniet ECI-5 (2010mod)
Effektforst.:Electrocompaniet AW250 R (2011mod) ;D
D/A-conv. : Abrahamsen v 6.0 (2010mod)
Cd-spiller: Marantz CD5003 (2010mod)
Høyttalere: KEF XQ40 i sort pianolakk (2010mod)
Kabler: Kimber XLR (fra dac til eci5, og fra eci 5 til aw250)
Kimber HT kabel
Hører en del på cd, men også på Itunes og Spotify premium. DAC er derfor et must.
Er veldig fornøyd med anlegget, som nylig ble oppgradert med effektforsterkeren (merket stor forskjell i dynamikk og bass, samt at vokalene ble mer "fremme" i lydbildet på en måte!)
Må si at jeg har lagt min elsk på EC sine komponenter. De låter meget bra, og gir i tillegg et eksklusivt og solid inntrykk med sin særegne design.
Noen innspill på oppsettet? Erfaringer med like komponenter?
Har og et hjemmekinoanlegg på dedikert rom:
Onkyo TXNR900 surroundreceiver (2004mod, begynner å dra på årene)
PS3 som kilde
KEF Q65.2 front (fra ca 2003)
KEF Q55.2 bak (fra ca 2002)
KEF Q9C center (fra ca 2005)
Velodyne SPL1200 mk2 SUB (2009mod)
Mitsubishi 5500 Full HD PJ (2009mod)
Kabler fra Monster på alt.
I et lite rom på ca 13-14 kvadrat og med ca 100" bilde så blir dette en artig opplevelse. Spiller med god dynamikk og bra kvalitet, mest av alt fornøyd med oppgraderingene i 09 med ny sub og PJ. Den beste oppgraderingen var å få HD-PJ, fantastisk bilde og en helt annen filmopplevelse enn med den gamle Infocusen jeg hadde.
Kom gjerne med synspunkter og innspill
PS! Får dessverre ikke lagt ut bilder enda, kameraet takket for seg nylig. Skal prøve å få fikset det om ikke så lenge..
Tenkte jeg skulle skrive litt om anleggene mine her:
Først "grom"anlegget i stuen: 8)
Forsterker: Electrocompaniet ECI-5 (2010mod)
Effektforst.:Electrocompaniet AW250 R (2011mod) ;D
D/A-conv. : Abrahamsen v 6.0 (2010mod)
Cd-spiller: Marantz CD5003 (2010mod)
Høyttalere: KEF XQ40 i sort pianolakk (2010mod)
Kabler: Kimber XLR (fra dac til eci5, og fra eci 5 til aw250)
Kimber HT kabel
Hører en del på cd, men også på Itunes og Spotify premium. DAC er derfor et must.
Er veldig fornøyd med anlegget, som nylig ble oppgradert med effektforsterkeren (merket stor forskjell i dynamikk og bass, samt at vokalene ble mer "fremme" i lydbildet på en måte!)
Må si at jeg har lagt min elsk på EC sine komponenter. De låter meget bra, og gir i tillegg et eksklusivt og solid inntrykk med sin særegne design.
Noen innspill på oppsettet? Erfaringer med like komponenter?
Har og et hjemmekinoanlegg på dedikert rom:
Onkyo TXNR900 surroundreceiver (2004mod, begynner å dra på årene)
PS3 som kilde
KEF Q65.2 front (fra ca 2003)
KEF Q55.2 bak (fra ca 2002)
KEF Q9C center (fra ca 2005)
Velodyne SPL1200 mk2 SUB (2009mod)
Mitsubishi 5500 Full HD PJ (2009mod)
Kabler fra Monster på alt.
I et lite rom på ca 13-14 kvadrat og med ca 100" bilde så blir dette en artig opplevelse. Spiller med god dynamikk og bra kvalitet, mest av alt fornøyd med oppgraderingene i 09 med ny sub og PJ. Den beste oppgraderingen var å få HD-PJ, fantastisk bilde og en helt annen filmopplevelse enn med den gamle Infocusen jeg hadde.
Kom gjerne med synspunkter og innspill
PS! Får dessverre ikke lagt ut bilder enda, kameraet takket for seg nylig. Skal prøve å få fikset det om ikke så lenge..