Clearaudio Ambient

Steinawarjar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.05.2011
Antall liker
0
Sted
Sør Trøndelag
Noen som har denne platespiller'n? Jeg har lest mye om den, i hovedsak lovord. Jeg trur den ville passet fint her hjemme i forhold til "lydsignatur" som blir nevnt i flertallet av anmeldelsene og sist men ikke minst synes jeg den er helt flott utseendemessig.

Takker for erfaringer!

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Vel, jeg har ikke akkurat denne spilleren.
Men jeg har en Clearaudio Champion Level II med SMEV arm og Ortofon Kontrapunkt C pickup.
Det spiller forykende bra, en autoritær bass og en følsomhet og nærhet i mellomtonen som CD spillerene mine bare kan drømme om....

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Steinawarjar skrev:
Kan man bruke SME arm på Ambient? Har hørt litt blanda erfaringer om Unify-arma...
Det vil jeg tru. Du må ha et feste for SME armer.
Når de har dette til Champion Level II så har de det sikkert til Ambient også.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.344
Torget vurderinger
4
Steinawarjar skrev:
Noen som har denne platespiller'n? Jeg har lest mye om den, i hovedsak lovord. Jeg trur den ville passet fint her hjemme i forhold til "lydsignatur" som blir nevnt i flertallet av anmeldelsene og sist men ikke minst synes jeg den er helt flott utseendemessig.

Takker for erfaringer!
Har du fått med deg de nye Emotion SE/Performance SE og Ovation fra Clearaudio? Vet ikke om nytt alltid er bedre, men det hender. Utseende er jo i samme stilen som Ambient. http://www.clearaudio.de/_en/Laufwerke.php

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg har ingen erfaring med Ambient, men det er heilt sikkert en knallgod spiller! Jeg tror ikke du behøver å frykte for at arma ikke skal holde mål, men det kommer jo an på hvilke ambisjoner du har m.t.p. pickupvalg. Og RIAA. Det er synergien i heile combo'en som teller, IMO. Så vidt jeg veit, lager Clearaudio både motorer og armene sine sjøl. Mener å ha sett at de bruker det at alt produseres innen "eget hus" som en garnti for kvalitet i alle ledd.

Performance SE har jeg hørt, og det er veldig bra spiller, prisen tatt i betraktning. Jeg var på nippnippen til å kjøpe en ny hos Soundgarden i Trondheim, da Vpi Scout'en tilfeldigvis dukka opp på "Brukt'en". Så da ble det den. Jeg har ikke angra, fordi jeg var og er svært godt fornøyd med den combo'en ( se underlinja ), men det forhindrer ikke at Performance SE er en skikkelig god spiller.

Jeg fikk veldig god veilendning hos nevnte forhandler, hos en fyr som hadde skikkelig peiling. Han kom med tilrådning på RIAA ( jeg hadde en brukt Dino på handa ), og spilleren kunne leveres ferdig oppsatt, men Clearaudio Virtuoso eller Maestro p.u. Som sagt, hadde ikke Sout'en dukka opp, ville jeg kjøpt Performance'n uten å blinke.

Ambient'en er jo ikke akkurat stygg,heller... :D Kjøper du ny eller brukt? Hvor ligger Ambient'en prismessig??

Steinawarjar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.05.2011
Antall liker
0
Sted
Sør Trøndelag
Jeg har sett priser på nett, men de har variert veldig. Om det blir denne har jeg egentlig tenkt at jeg skal dra til med kliss ny spiller. Dette er også fordi jeg ikke har sett en ambient til salgs på forumet her eller andre steder så lenge jeg kan huske.
Jeg har sett for meg pakken Clearaudio har til Ambient, Ambient+Unify+Concerto++.
I forhold til synergien du snakker om VilhelmW så tenker jeg at det kan ikke være et feiltrinn. I alle fall om jeg ender med Clearaudios Balance+ riaa.

Ellers så bor jeg ikke langt fra Trondheim så jeg blir å ta meg en tur innom Soundgarden etter hvert å høre med dem.
Jeg må si at jeg er litt skuffa over at det er klin umulig å få hørt for eksempel denne eller andre platespillere i denne (pris)klassen i midtnorge...

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Sånn er det. Man må kjøpe uhørt.
Jeg kjøpte min Champion Level II kun på utseende.
Men har ikke angra et sekund. Den grusa min Thorens TD320 noe så jævlig.
Spørsmålet vil jo bestandig bli om jeg kunne fått noe bedre for pengene.
Men når man bor i gokk blir spørsmålet heldigvis ubesvart.

S

Stereo_Mono

Gjest
Sannsylig noe under i prisklassen, men kan trygt anbefale Marantz TT-15s1.
Det er oppgradert Emotion med Virtuso Wood Pu inkl i prisen.
Vet ikke hvorfor men den er svært godt priset med tanke på spec (16k)

Ligger bilder av min nye i Marantz venner tråden.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Digiman, virkelig flott spiller! Men hvordan henger dette sammen? Hva er koplingen mellom Clearaudio og Marantz??

Vedr. Performance, så hadde de en "Black Pearl"-utgave stående rigga i Trondheim på den tida da jeg var i kontakt med forretningen. Jeg hadde ingen turer til Nidarøstaden på den tida, så jeg var beredt til å kjøpe den uhørt. Jeg forespurte litt her på forumet, og fikk kjempegod hjelp, og masse gode råd. Og som tidligere nevnt, ble det ikke Clearaudio på meg i denne omgang - men hvem veit??

Uansett, lykke til!

S

Stereo_Mono

Gjest
VilhelmW skrev:
Digiman, virkelig flott spiller! Men hvordan henger dette sammen? Hva er koplingen mellom Clearaudio og Marantz??
Det er et samarbeid i mellom Marantz og Clearaudio (Designet av Marantz og bygget av Clearaudio).
Marantz ønsket en god vinylspiller til å matche sin 15 serie og oppover elektronikk. Som forøvrig har meget god innebygd RIAA :)
Utgangspunktet for spilleren er en Emotion, men bedre dempet massive føtter, noe tjukkere tallerken og ikke minst en veldig god MM pickup med i pakken.
Er storfornøyd med spilleren og den ser ut som en smykke.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.382
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
No har eg ikkje testa dei nyaste Clearaudiospelarane, men eg må seie at det var eit merkbart kvalitetshopp mellom dei spelarane som hadde liten motor og dei som hadde stor. Dei store motorane var heilt tydeleg medverkande til endå "svartare bakgrunn" i lydattgjevinga. Eg tykte også at Solution var hakket betre enn Champion, men her var det mindre markant enn ned til Emotion. Ambient har eg høyrt, men eg har ikkje hatt han til test, og heller ikkje gjort direkte samanlikning med dei andre. Anar ikkje om dei har funne på noko "lurt" for å få den vesle motoren til å verte like god som dei gamle, store, men det drivast då utviklingsarbeid, reknar eg med.

Clearaudio har også veldig flotte modellar med fleire motorar, tangentialarmar i ulike prisnivå, og ei rekkje utbyggingssett for den som vil opp & fram. Det fell seg dyrare enn å kjøpe komplett toppmodell, men ein kan bruke lenger tid på å bestemme seg, og så splittar ein opp betalinga. Utbygginga av dei ulike modellane har samsvarande kvalitet. Ein Champion Level 2 vil vere ganske mykje betre enn både Champion og Solution sine enklare modellar.
Eg hadde truleg enda opp med anten Nottingham eller Clearaudio, hadde det ikkje vore for VPI sin livlege/dynamiske/engasjerande spelestil, og den svært gode platekransen. No treng ein ikkje platekrans alltid, men for meg som har ei platesamling som for det meste er kjøpt inn på 80-talet, er det kjærkome at plata ligg skikkeleg på den ekstra tunge tallerkenen.

Topp Bunn