vi snakker om en moderne klassiker her, så sjansen for at de skal spille himmelsk med snellene, er jo svært så store. jeg er nok ikke verdens største ekspert på snell, men har ved to anledninger hørt snellene spille veldig musikalsk sammen med en moderate rør-integrerte. det var iallefall ikke mangel på dynamikk og engasjement! ;DVurderer å kjøpe meg en CJ premier 11A.
Noen som kjenner til denne effektforsterkeren?
Vil den evt passe med resten av HIFI utstyret mitt?
Musikk smak: Prog/artrock i hovedsak fra 70-tallet.
LF
trå veldig forsiktig dersom du gjør dette. kjenner et par som har fått seg stygge karameller i fjor. man gidder jo ikke å evt dra til LA for å lete opp en svindler, heller! nei, de som vil ta sjansen, kan bare gjøre det. da får jeg heller kjøpe av dem senere ;D. men er det snakk om en seriøs forhandler, derimot, så er det som regel intet problem (har importert fra forhandler selv).Du kan eventuelt bruktimportere den selv og får den strømkonvertert, for å spare litt penger. Men det er jo masse stress, da. Og kanskje litt riski også, med tanke på den lange frakten.
Hvor mye skal du gi for den, forresten? Dersom du ikke skal ha den, så hadde det vært fett om du sender meg en PM med kontaktinfo på selgeren. Jeg kunne godt tenkt meg en Premier 11A selv, jeg ;DVurderer å kjøpe meg en CJ premier 11A.
Noen som kjenner til denne effektforsterkeren?
Vil den evt passe med resten av HIFI utstyret mitt?
Musikk smak: Prog/artrock i hovedsak fra 70-tallet.
LF
Problemet er at forhandlere gjerne setter høyere pris, og da er det jo ikke så mye å spare alt i alt.trå veldig forsiktig dersom du gjør dette. kjenner et par som har fått seg stygge karameller i fjor. man gidder jo ikke å evt dra til LA for å lete opp en svindler, heller! nei, de som vil ta sjansen, kan bare gjøre det. da får jeg heller kjøpe av dem senere ;D. men er det snakk om en seriøs forhandler, derimot, så er det som regel intet problem (har importert fra forhandler selv).
k-k
Jeg opplever Premier 11A som alt annet enn slank og med begrenset dynamikk! Den er tvert imot varm og med god pondus - dersom kilden og preampen er istand til å levere. Tydeligvis har matching med komponenter og rom mye å si. Det jeg liker aller best ved 11A, er at den er dynamisk og detaljert, og samtidig varm og blomstrende. Enkelte rørforsterkere kan bli "for mye av det gode" - mørk og pløsete (skyldes som oftest dårlige utgangstrafoer).For å gjøre det litt vanskeligere kan jeg vel spe på med litt salt
6550 "rockerøret" ??? ??? ???
Tydeligvis er det forskjellige oppfatninger ute og går.
For meg er 6550 selve symbolet på det jeg oppfatter som "hifi-lyd" !
I mine øret er KT88 MYE mer musikalsk enn 6550 !
Har en kompis som har Premier 12 monoblokker hvor han for øyeblikket spiller med 6550 ettersom JJ(Tesla) KT88 som han en stund hadde bare skapte problemer ( JJ KT88 er beryktet som et upålitelig rør i CJ og alle andre KT88 kan brukes).
For meg er det nå totalt uinterressant å høre musikk hos ham (anlegget ellers består i Guerneri, DP67 og Premier 16LS), men selv er han fornøyd. ???
Når det gjelder Premier 11A så oppfatter jeg denne som en forsterker med en glatt, åpen og slank lyd med begrensetn slagkraft og dynamikk (selv om det sikkert vil hjelpe noe å sette inn KT88).
Om den lyden passer sammen med dine høyttalere og din musikksmak skal jeg derimot ikke uttale meg om.
Så mitt råd er soleklart.
Ikke kjøp før du har fått prøvd den selv.
Muligens du liker den, muligens ikke.
Hvorfor blir JJ KT88 "alltid" dårlig (i det minste beryktet som upålitelig) i CJ??! Har selv rørforsterker som bruker 8 stk 6550 eller KT88, og har prøvd KT88 fra Golden Dragon, Sovtek, Svetlana og JJ Electronic. Kun de to siste merkene har vært pålitelige over lengre tid i min forsterker og samtidig de beste rent musikalsk/lydmessig. Er derimot enig med deg at det er noe mer futt og musikalitet i 88'rn en 6550-rørene.For å gjøre det litt vanskeligere kan jeg vel spe på med litt salt
Har en kompis som har Premier 12 monoblokker hvor han for øyeblikket spiller med 6550 ettersom JJ(Tesla) KT88 som han en stund hadde bare skapte problemer ( JJ KT88 er beryktet som et upålitelig rør i CJ og alle andre KT88 kan brukes).
For meg er det nå totalt uinterressant å høre musikk hos ham (anlegget ellers består i Guerneri, DP67 og Premier 16LS), men selv er han fornøyd. ???
Når det gjelder Premier 11A så oppfatter jeg denne som en forsterker med en glatt, åpen og slank lyd med begrensetn slagkraft og dynamikk (selv om det sikkert vil hjelpe noe å sette inn KT88).
Om den lyden passer sammen med dine høyttalere og din musikksmak skal jeg derimot ikke uttale meg om.
ikke umulig at vi oppfatter rørenes lydsignatur forskjellig . men 6550 er i allefall av bla hihi-world og stereophile (husker desv ikke navn på skribentene ), beskrevet som rocka. men om den er helt rocka i alle forsterkere den sitter på, se det er en annen sak! ja, den er litt slankere enn kt88 (som er mer romantiske), men det betyr jo ikke den er mindre rocka, for så si det sånn. jeg ville ha valgt kt88 dersom jeg lytter mye til klassisk og jazz, el34 hvis jeg er glad i stemmer, kt90 hvis dynamikk veier tyngst, og 6550 hvis jeg digger rock.(erfaringer gjort med cj, unison research, arc, jadis, copland, audio innovations og spark). (her har jeg valgt å se bort fra andre mer spesielle rør, som feks 300b og 845)For å gjøre det litt vanskeligere kan jeg vel spe på med litt salt
Det kan nok stemme at JJ KT88 og Conrad Johnson ikke liker hverandre noe særlig... Har hørt andre sie det samme. Men det er flust med KT88 som funker i CJ-forsterkere.Hvorfor blir JJ KT88 "alltid" dårlig (i det minste beryktet som upålitelig) i CJ??! Har selv rørforsterker som bruker 8 stk 6550 eller KT88, og har prøvd KT88 fra Golden Dragon, Sovtek, Svetlana og JJ Electronic. Kun de to siste merkene har vært pålitelige over lengre tid i min forsterker og samtidig de beste rent musikalsk/lydmessig. Er derimot enig med deg at det er noe mer futt og musikalitet i 88'rn en 6550-rørene.
bare hyggelig å kunne hjelpe . bare husk meg den dagen du skal selge ear-pre'en, ok?! :-*Takker for alle svarene. Rart med det, men slike tilbakemeldinger gjør valget litt lettere.
Kaare jeg må si meg enig at EAR forforsterkeren er litt av et funn. Etter å ha byttet ut Doxa preen min med EAR, låt det himmelsk. Hadde aldri trodd at det kunne være så stor forskjell. For en dynamikk, varme, musikalitet, driv. Den slitsomme diskanten var plutselig bare helt nydelig og bassen . yesssss. Trodde ikke rørforsterkere kunne gjøre noe slikt med bunn og topp jeg. Merkelig at ikke flere har fått øynene opp for EAR 864, ja.
Tørr ikke importere jeg, vet du.
Sendte akkurat en SMS om at jeg slår til på CJèn. Men du vet jo aldri, kanskje innlegget mitt er med på å presse opp prisen.
LF
feit lyd er ikke nødvendigvis det samme som perfekt lyd. alt må stå ifht den musikksjangeren man til enhver tid lytter til. drivet i rockmusikk er annerledes enn drivet i klassisk-, jazz- eller rapmusikk.Et lite spørsmål. Hva menes med feit lyd?
Vil at lyden fra annlegget skal ha mest mulig ekte live lyd.
Kanskje jeg er litt på feil spor da?
Audionut: Liker jeg den ikke (har enda ikke hørt noe fra selger) , så kan jo du overta den.
Tror aldri EARèn min skifter eier. Men om det skulle skje, så vil du Kaare være den første jeg kontakter ;D
LF
Du gjør det...
Er godt fornøyd med Doxa 70Bèn min, og jeg tror ikke på den store lydforbedringen. Men jeg får jo håpe jeg tar grundig feil.
LF
Audio hadde en underlig test av Premier 11A en gang i tiden, om jeg ikke husker feil. Testen ble jeg ikke stort klokere av å lese, men forsterkeren har jeg levd lykkelig med noen år nå.
Kimber KCAG gjør seg til de grader sammen Premier 11a. Fra preamp (også cj), digitalkilde (Theta) og ..brum,brum..platespiller (LP12, Benz Reference, EAR). Bytt ut hvilken som helst av disse kabelstumpene, og lufta går i varierende grad ut av ballongen, lyden stikker av i en eller annen retning. Silver Bullet Plugs bidrar også positivt.
Dette er ikke et innlegg i noen slags kabeldebatt, de er stort sett slitsomme, men mer et uhøytidelig tips om en subjektivt opplevd heldig kombinasjon som fikk lokket 11a til å synge fint. Luftig, åpent, engasjerende med nok substans og fundament.
Takk til Joaquin (ble det riktig, tro?), som i sin tid tipset om kombinasjonen og mere til.