S
Slubbert
Gjest
^^ Jada bror. Korrelasjoner forteller oss om hva, kausalitet forteller oss om hvorfor. Walla.
|
Corona må jo være som manna fra himmelen for klimaaktivistene. Det barberer populasjonen, setter en demper for reisetrangen og fører til negativ økonomisk vekst... og viser at totalitære styresett er det mest effektive. Alt de har ønsket seg og rene ...Urix i går på NRK om Corona og levende bilder fra Wuhan i Kina, filmet av innbyggere der.
Ganske oppsiktsvekkende at myndigheten plomberte dører utvendig på boligenheter for å hindre at folk gikk ut av hjemmene sine.
Også dette med at millionbyer ble hermetisk lukket og mange kontrollposter for inn-/utpasseringer som om det skulle vært et nytt Tsjernobyl.
En kommentator på slutten av sendingen konkluderte med at totalitære regimer har en bedre evne til å hindre spredning av farlige virus i gitte situasjoner enn vestlige demokratier, nettopp fordi de kan kontrollere befolkningen som de vil.
«Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe» ������
Det har vært noen land som har ligget påfallende lavt - det betyr sannsynligvis ikke mer enn at det har tatt litt lenger tid før det kom dit og/eller at det har tatt noe tid før testingen kommer igang. Det var jo en teori om at Belgia ikke var så rammet fordi de ikke hadde rullet ut 5G i særlig skala, men nå kommer de også til tross for mindre 5G enn andre steder.At Sveits går fra 87 til 210 smittede på et døgn, er tankevekkende.
Fordelt over flere måneder så kan ganske mange håndteres av helsevesenet, men har du tall på hvor mange av de 2300 som kom ut med dødstattest ?2300 har vært innlagt på sykehus i år pga vanlig influensa.
Nei, men normalt er det vel rundt 1000 eller så som dør. Må vel anta at ganske mange av disse har vært innlagt. Årets sesong har vært relativt mild, så godt mulig tallet er lavere.Fordelt over flere måneder så kan ganske mange håndteres av helsevesenet, men har du tall på hvor mange av de 2300 som kom ut med dødstattest ?2300 har vært innlagt på sykehus i år pga vanlig influensa.
Det spiller ikke så stor rolle, det er på slutten det regnestykket ryker. Dobling annehver dag innebærer jo for Norge sin del at kun 37000 er smittet 2 uke før alle 5 millioner er smittetDet er litt surr med tallene mine, skal korrigere om jeg får ånden over meg. Poenget er uansett at ting etter hvert går Veldig Fort om man ekstrapolerer en eksponetiell vekst av noe.
S-kurve dersom man plomberer inngangene til leilighetskompleks, setter ut væpnede vakter, sperrer av en region med femti millioner mennesker og forbyr alle forsamlinger, lukker skoler, osv.Det er litt surr med tallene mine, skal korrigere om jeg får ånden over meg. Poenget er uansett at ting etter hvert går Veldig Fort om man ekstrapolerer en eksponetiell vekst av noe.
Nei. Det skjer uansett. Om ikke annet enn fordi det etter hvert blir færre å smitte. Det er heller ikke alle i Norge som får vanlig influensa selv om det ikke er mer enn ca 1/5 som vaksinerer seg med en vaksine som ikke garanterer å ikke bli smittet og det er før noen tiltak siden de langt fleste gir faen i den årvisse influensaen.S-kurve dersom man plomberer inngangene til leilighetskompleks, setter ut væpnede vakter, sperrer av en region med femti millioner mennesker og forbyr alle forsamlinger, lukker skoler, osv.Det er litt surr med tallene mine, skal korrigere om jeg får ånden over meg. Poenget er uansett at ting etter hvert går Veldig Fort om man ekstrapolerer en eksponetiell vekst av noe.
Vi får satse på at vi ikke får italiensk tempo på utbredelsen.
Influensaer er også virus.Covid 19 er vel strengt taket en virus, og ikke en influensa.
Folk flest tar fejl av disse 2 begreper.
Covid19 virus har flere karastiker som gør at den skiller sig ut fra hva folk vanligvis betrakter som en influensa.
Bla. , evne til at overleve på materiale overflater over tid, samt smitte evnen generel over tid.
Med mindre den mutere sig selv ihjel, er udsigterne til en total spredning i befolkningene på verdensplan svært sannsynlig, og da genstår bare spørsmålet om hva dødeligheten blir i %
Men op med humøret husk We are, Born To Die, men det er sku bemerkelsesverdig at konstatere at ansvarlige ikke inplisere beskyttelse for neste generation og stenger de barnehager og skoler på landsplan.,
Vis det skyldes økonomiske aspekter i forhold til at en del av landes arbejds styrke uteblivelse, er de i mine øjne direkte uforsvarlige til at lede i disse krise tider.
En ting er at en del av den eldre del av befolkning rydder av i svinget, men det er sku helt krise vis vi ikke er istand til at beskytte vores avkom, og den nye generation.
Tak for kaffe og god helg
Jepp, vi er nesten like trege som danskene når det gjelder som verst.De møtes vel til fest i skoven her i helgen.
Ola Flat Pande Norman forstår ikke alvoret, endnu!
Karantene brud, og brud på retnings linjer som udstikkes av ansvarlige myndigheter, bør udløse dagbøter i størelse orden på en månedslønn, da glider det in Hos selv Ola.
Der hjelper jo et fet med helse forsikring i Usa, eller for den sags skyld her i Norge , når der ikke er tilstrekkelig kapasitet av Puste maskiner til rådighet, da bliver det udvelgelse prosessen , Rig/ fattig, Ung/ Gammel, Barn/ ikkebarn, Ryger/ ikke Ryger, OVS.Blir spennende å se hvordan USA takler covid 19,
https://www.nrk.no/urix/koronaviruset_-usa-har-testet-1500-personer_-sor-korea-140.000-1.14932188
Bl.a.
USA har rundt 330 millioner innbyggere og har testet rundt 1500 personer for det nye koronaviruset. Sør-Korea har 51 millioner og har til sammenligning allerede gjennomført 140.000 koronatester.
Om lag 30 millioner amerikanere har ingen helseforsikring. Flere millioner andre har dårlige forsikringer med svært høye egenandeler.
The Financial Times siterer flere helseeksperter som tror at mange vil la være å teste seg. De har i alle fall ikke råd til behandling.
Det finnes ingen føderale lover som garanterer arbeidstakere lønn under sykdom. 11 delstater og 25 byer har pålagt private selskaper å betale sykelønn, men ordningene er sjelden i nærheten av den norske sykelønnsordningen.
Institusjoner med ansvar for folkehelsen frykter at smittede personer vil gå på jobb fordi de vil unngå lønnskutt.