weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Antall liker
- 14.359
Om man ikke er i stand til å innse den komplette og totale idioti i en slik demonstrasjon i disse tider så må man virkelig ta seg et stort lass med boller. Det gjelder først og fremst de som har satt dette i gangAnsvarlig? Det er jo alle de tusener som møter opp uten invitasjon, det. Hver og en. Og arrangørene som må ha sett det komme.
Det er kanskje greit å minne om hva som skjer her: Det møter opp 10-15.000 foran det norske Stortinget for å demonstrere mot institusjonalisert rasisme i det amerikanske politiet. Om man er av den oppfatning at dette er så viktig å markere at man kan drite tynt i alt av smittevernsregler som hele Norge har levd etter de siste tre månedene så er det usedvanlig mørkt. Hadde demonstrasjonen i det minste hatt den minste relevans for Norge og norske politikere så hadde det muligens, men knapt nok da, vært en grunn. Det siste åpenbart rasitiisk motiverte drapet i Norge skjedde vel i 2001.
Dagbladet prøve jo for noen år siden å påvise institusjonalisert rasisme i den norske ambulansetjenesten og det endte selvsagt med et gigantisk mageplask.
Jeg tror strengt tatt dette egentlig går greit og håper jeg har rett. Men hvor gjennomført komplett idioter disse folkene er finner jeg vanskelig å uttrykke. Hvor høye på seg selv er det mulig å bli?
Vi siterer geniet Moxnes:
Rødt-leder Bjørnar Moxnes mener likevel regjeringen må ta grep, og viser til grunnloven.https://www.vg.no/nyheter/utenriks/...e?utm_source=inline-teaser&utm_content=aw65aM
– Grunnloven er krystallklar på at vi har ytringsfrihet og forsamlingsfrihet i Norge, sier Moxnes.
Grunnloven er også krystallklar på at enhver borger i Norge har bevegelsesfrihet innenfor riket så lenge man har lovlig opphold. Men Moxnes krevde ingen prinsipiell vurdering mot grunnloven da det ikke ble lov å dra på hytta.
Fy faen for en idiot. Jeg har ikke registrert noen andre toppolitikere som mener at det burde samles horder i Oslo sentrum, så det er i alle fall fortsatt noenlunde omløp i topplokket hos de fleste.