Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• morbid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Antall liker
    3.051
    nei, jeg tenker ikke på vaksinen, asbjørn

jeg tenker at vi er satt under det mest undertrykkende regime vi som ennå ikke har ankommet demensen har opplevd, og jeg tar det da for gitt at det jobbes under høytrykk bak kullissene. det argumenteres med føre-var i forhold til tiltak vi blir pålagt, men det virker ikke som det samme prinsipp er blitt aktualisert bak kullissene. at vi er på etterskudd er klart, men det på sin plass å still spørsmål med hvorfor det er tilfellet, før en setter i gang med de åndelige rasjonaliseringstiltak.
    Man kunne f.eks ha sekvensert en mindre andel av prøver, da ville man hatt kortere ventetid og kommet bedre ut i VG, men det er ikke gitt at det nødvendigvis er ønskelig. Hvor stor andel av prøvene man til enhver tid skal sekvensere for å ha en tilstrekkelig overvåkning er ikke jeg den rette til å svare på, er du?

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.705
    Svenskene advarer mot nordmenn. Det snur fort her i verden

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Man kunne f.eks ha sekvensert en mindre andel av prøver, da ville man hatt kortere ventetid og kommet bedre ut i VG, men det er ikke gitt at det nødvendigvis er ønskelig. Hvor stor andel av prøvene man til enhver tid skal sekvensere for å ha en tilstrekkelig overvåkning er ikke jeg den rette til å svare på, er du?
    du er vel sannsynligvis ikke den rette person til å stille spørsmål heller. jeg har selv aldri sagt at jeg alltid har de rette svar, ser en bort fra det som historien har bevilget meg.

morbid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Antall liker
    3.051
    Du mener jo åpenbart at vi er bakpå og ikke føre var. Da er det jo interesant å høre argumentene om hvorfor, bortsett fra en tabloid overskrift i VG

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.705
    Tipper for øvrig polet er åpent igjen i løpet av neste uke. Pol ligger uansett alltid på sentere og disse senterene har minst en matbuikk og et apotek som uansett er åpent. Polkøene vil uansett bare forskyve seg utover etter hvert som de finner på å stenge de rundt Oslo. Nå er ikke jeg veldiig ofte på polet men det er lenge siden jeg måtte stå i kø for å komme inn i alle fall.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Du mener jo åpenbart at vi er bakpå og ikke føre var. Da er det jo interesant å høre argumentene om hvorfor, bortsett fra en tabloid overskrift i VG
    at vi i stedet for å kjøre nytt skiarrangement heller tar reprise på lillehammer-ol. få som husker det nå, så det blir nesten nytt og friskt. ellers anbefales at en leser hva nesten taster.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Storbritannia har slitt med denne mutasjonen i månedsvis og Norge reagerer ikke før vi får smitten påvist.

Og statsministeren er personen som våget å si at hun var den eneste som forsto beredskap.

Hun var fullstendig uforberedt for pandemi i mars.
    Hun var fullstendig uforberedt for importsmitte.
    Hun var fullstendig uforberedt for england-mutasjonen.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.264
    Torget vurderinger
    96
    Tipper for øvrig polet er åpent igjen i løpet av neste uke. Pol ligger uansett alltid på sentere og disse senterene har minst en matbuikk og et apotek som uansett er åpent. Polkøene vil uansett bare forskyve seg utover etter hvert som de finner på å stenge de rundt Oslo. Nå er ikke jeg veldiig ofte på polet men det er lenge siden jeg måtte stå i kø for å komme inn i alle fall.
    Du har med andre ord ikke vært på polet på en stund? Har vært køer, til dels lange, omtrent overalt jeg har vært de siste 2 månedene, til og med på polet i Ytre Enebakk. Vakter ved inngangen som passer på antall i butikken og at du spriter hendene. Men nå er jeg av de som er teit nok til å dra akkurat på de tidene alle andre er ute :D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.890
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Storbritannia har slitt med denne mutasjonen i månedsvis og Norge reagerer ikke før vi får smitten påvist.

Og statsministeren er personen som våget å si at hun var den eneste som forsto beredskap.

Hun var fullstendig uforberedt for pandemi i mars. Og hun var fullstendig uforberedt for importsmitte. Hun er fullstendig uforberedt på england-mutasjonen.
    Bra hun forstår seg på noe da...

Men hun har fått opp frykten igjen, og gitt 6er- banden skylden. Så valgkamp forstår hun seg på.

R

rr30629

Gjest
    Jeg tror at det å stenge polutsalgene er det som skal til for at viruset endelig må bite i det sure munnbindet. De skulle gjort dette for lenge siden.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Bra hun forstår seg på noe da...

Men hun har fått opp frykten igjen, og gitt 6er- banden skylden. Så valgkamp forstår hun seg på.
    Spørs om 1 million Oslo-boere er litt lydhøre for at denne nedstengningen kunne vært unngått med litt snev av fornuftig grensekontroll. Vi snakker selvsagt ikke om de betalende partimedlemmene da.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.705
    Du har med andre ord ikke vært på polet på en stund? Har vært køer, til dels lange, omtrent overalt jeg har vært de siste 2 månedene, til og med på polet i Ytre Enebakk. Vakter ved inngangen som passer på antall i butikken og at du spriter hendene. Men nå er jeg av de som er teit nok til å dra akkurat på de tidene alle andre er ute :D
    Var der vel sist for en uke siden (Lambertseter) og det var i prime time, altså på ettermiddagen. Men ikke på en lørdag - så vondt vil jeg ikke meg selv.

Vi får se hva som skjer. Når de har et statlig monopol på en vare som oppleves som viktig for mange så har de også et visst ansvar for at den er tilgjengelig. Synes i alle fall jeg.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.890
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Spørs om 1 million Oslo-boere er litt lydhøre for at denne nedstengningen kunne vært unngått med litt snev av fornuftig grensekontroll. Vi snakker selvsagt ikke om de betalende partimedlemmene da.
    "Erna ser deg", må vite. Hun skaper og dyrker frykten. Og folk føler de blir tatt vare på. Blir fort et par velgere av slikt, særlig når 6er- banden blir framstilt som uansvarlige.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Var der vel sist for en uke siden (Lambertseter) og det var i prime time, altså på ettermiddagen. Men ikke på en lørdag - så vondt vil jeg ikke meg selv.

Vi får se hva som skjer. Når de har et statlig monopol på en vare som oppleves som viktig for mange så har de også et visst ansvar for at den er tilgjengelig. Synes i alle fall jeg.
    Null stress for middelklassen å få sin rødvinsrus. Polet holder fortsatt på med hjemkjøring såfremt du har bankid-en din klar.

Er litt verre med alkoholikeren i de nedre klassene og hans nødvendige dagsdose for å overleve, men det er velkjent at disse bare får klare seg selv. Ifølge doktrinen så er det viljen det står på når man ikke blir frisk av sykdom, så de har jo bare seg selv å takke.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    "Erna ser deg", må vite. Hun skaper og dyrker frykten. Og folk føler de blir tatt vare på. Blir fort et par velgere av slikt, særlig når 6er- banden blir framstilt som uansvarlige.
    Det er bare for 4-banden å vise til alle de fornuftige vedtakene Stortinget har tvunget igjennom, fordi Erna ikke bryr seg om folk.

MDG kan seile sin egen sjø der noen av deres ledende skikkelser allerede har kaster seg på "stortingsregjereri"-myten.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Null stress for middelklassen å få sine rødvinsrus. Polet holder fortsatt på med hjemkjøring såfremt du har bankid-en din klar.

Er litt verre med alkoholikeren i de nedre klassene og hans nødvendige dagsdose for å overleve, men det er velkjent at disse bare får klare seg selv. Det er jo viljen det står ifølge doktrinen, så de kan takke seg selv.
    da jeg gjorde mitt lille middelklassekjøp i dag, så gjorde jeg meg litt lystig om hvordan vi fra hovedstaden skulle få vår lille kosedose. dama i kassa var ganske rask; det er jo folk som er avhengig av dette for å overleve. min lystighet fortok seg noe.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.890
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er bare for 4-banden å vise til alle de fornuftige vedtakene Stortinget har tvunget igjennom, fordi Erna ikke bryr seg om folk.

MDG kan seile sin egen sjø der noen av deres ledende skikkelser allerede har kaster seg på "stortingsregjereri"-myten.
    Frykt trumfer alt, for svært mange. Har hørt mange Ap- folk og SV- ere rose Solberg og Høie i nærmest euforiske vendinger siden 12.mars. Prøver man å antyde noe om den sosiale profilen på tiltak, manglende planlegging, importsmitte osv. gjør man lurest i å trekke hjem til den ventende single malt.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Husk at i går vedtok regjeringen at det var en strålende ide å ha:

Holmenkollen-femmila med fyllerør i skogen;
    fotballandskamp mot Tyrkia;
    verdenscup på Lillehammer;
    Skihopp i Vikersund

alt uten karantene.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Som å åpne for skjenking denne uken, mener du?
    Du får skylde på Høie som furtende åpnet for skjenking i Nordre Follo.

Opposisjonen åpnet for at indre sogn og fjordane skulle kunne ha øl til maten.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.890
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Husk at i går vedtok regjeringen at det var en strålende ide å ha:

Holmenkollen-femmila med fyllerør i skogen;
    fotballandskamp mot Tyrkia;
    verdenscup på Lillehammer;
    Skihopp i Vikersund

alt uten karantene.
    Nå må du da ikke komme med slike usakligheter. Dette er selvsagt noe heelt annet.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.772
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Du får skylde på Høie som furtende åpnet for skjenking i Nordre Follo.
    Neida, det var formannskapet i Nordre Follo, ledet av ordfører fra AP, som vedtok dette på torsdag kveld etter at de hadde fått muligheten av FpP/AP/SV. En time senere kom testresultatet fra FHI.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    erna antyder at det kan ende med portforbud.

panikken frakter oss langt på sine vinger.
    Hvorfor spør da ikke journalistene om hvorfor hun ikke stanset dette på grensene i høst? Hvorfor lar de henne slippe unna med 2. januar.

Hver gang Solberg bruker ordet portforbud så bør journalisten straks følge opp med spørsmålet om hun kommer til å trekke seg som statsminister.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.890
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Neida, det var formannskapet i Nordre Follo, ledet av ordfører fra AP, som vedtok dette på torsdag kveld etter at de hadde fått muligheten av FpP/AP/SV. En time senere kom testresultatet fra FHI.
    Må du slutte å gjøre deg dum, Asbjørn!

Regjeringen var de som vedtok å oppheve skjenkestoppen. Om du hyler fake news aldri så mye, er det uansett den eneste sannhet.

Det skal du ha; du prøver å fronte en alternativ virkelighet.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Tull og tøys. Dette var det Høie som bestemte. Stortinget fortalte regjeringen at regjeringen skulle sikre at steder med lite smitte skal kunne holde åpent.

At et sted med mye smitte så velger å åpne, fordi Høie furtende som en 6-åring åpnet for hele landet, er Høies ansvar.

hogen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Antall liker
    2.639
    Torget vurderinger
    2

Er det noen som har noe saklig å komme med ift dette? Hvor stor pålitelighet har denne PCR testen egentlig?

• Liker
    Reaksjoner: OMF

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.772
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Regjeringen var de som vedtok å oppheve skjenkestoppen. Om du hyler fake news aldri så mye, er det uansett den eneste sannhet.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.890
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Bla, bla, bla .

Høies metoder funker ikke her.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.772
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tull og tøys. Dette var det Høie som bestemte. Stortinget fortalte regjeringen at regjeringen skulle sikre at steder med lite smitte skal kunne holde åpent.

At et sted med mye smitte så velger å åpne, fordi Høie furtende som en 6-åring åpnet for hele landet, er Høies ansvar.
    Formannskapet i Nordre Follo anså seg tydeligvis som et sted med lavt smittetrykk.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.890
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Asbjørn; du er neppe så jævla dum at du tror på fjaset du bedriver.

Bli voksen.

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.422
    Torget vurderinger
    4
    Han presenter da kun kalde kjipe fakta

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.890
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jævla kverulering. Vi vet alle at Stortingets vedtak var å åpne for skjenking i områder med lite smitte.

Så slutt med tøvet!

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Er det noen som har noe saklig å komme med ift dette? Hvor stor pålitelighet har denne PCR testen egentlig?
    Steigan er som ei blind høne som leter etter korn. Treffer en sjelden gang. Traff han nå? ikke veldig sannsynlig.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.705
    Vi var jo innom dette - hva er lite smitte i en kommune?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn