morbid
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 24.08.2018
- Antall liker
- 3.012
^^Har ikke noe problemer med det jeg, men det tyder jo på at det har vært et press på den ordinære kapasiteten.
Selvsagt.Jeg har en sterk mistanke om at hvis høyre og kompani får sitte med makta en periode til, så er neste trekk å gjøre det værre for alle de som er rammet av krisen - de permiterte, arbeidsledige og de som er erstattet av polakker...
Dumt at jeg ikke leverte inn lotto kupongen, hadde sikkert fått meg en 4 rette+tilleggDa var det tid for ukens Fredags tips; Snart kommer ordføreren i Nordre Follo og mener de bør først i vaksinekøen.
Håper du tar feil derJeg har en sterk mistanke om at hvis høyre og kompani får sitte med makta en periode til, så er neste trekk å gjøre det værre for alle de som er rammet av krisen - de permiterte, arbeidsledige og de som er erstattet av polakker...
Det er vel nettopp derfor den ordinære kapasiteten må økes. Hvis denne pandemien virkelig er så fæl så hadde det vært rart om man klarte seg gjennom med normal kapasitet^^Har ikke noe problemer med det jeg, men det tyder jo på at det har vært et press på den ordinære kapasiteten.
Husk; det kan man da ikke vite før etterpå.Det er vel nettopp derfor den ordinære kapasiteten må økes. Hvis denne pandemien virkelig er så fæl så hadde det vært rart om man klarte seg gjennom med normal kapasitet
Pandemien kom litt for tidlig for Høyre. De hadde ikke et privat selskap klare til å ta over tjenestene til FHI.Jeg har en sterk mistanke om at hvis høyre og kompani får sitte med makta en periode til, så er neste trekk å gjøre det værre for alle de som er rammet av krisen - de permiterte, arbeidsledige og de som er erstattet av polakker...
Jeg håper av hele meg selv at kompani, dvs Ropstad, forsvinner ..... i vold.Jeg har en sterk mistanke om at hvis høyre og kompani får sitte med makta en periode til, så er neste trekk å gjøre det værre for alle de som er rammet av krisen - de permiterte, arbeidsledige og de som er erstattet av polakker...
Selvsagt er det press på den ordinære kapasiteten. Det er en pandemi.^^Har ikke noe problemer med det jeg, men det tyder jo på at det har vært et press på den ordinære kapasiteten.
Nei, helsevesenet er overbelastet når ikke alle får den behandlingen de trenger.Så hva er det egentlig vi diskuterer? Argumentet var at Sverige har klar seg helt fint uten overbelastning av helsevesenet. Når forsvaret setter opp feltsykehus så tyder vel det på at helsevesenet har vært overbelastet?
Så dumt at det bare er du som tenker fremoverIkke i kalkulator-verden, nei. Hos de som evner å tenke framover; ja.
Som du ser i tråden;Så dumt at det bare er du som tenker fremover
i 25 år har det vært tverrpolitisk enighet om å bygge ned all form for beredskap i dette landet. dette har ikke for.eks Sverige gjort i så omfattende grad. Så å dra partipolitikk inn i dette er bare vås. tilfeldigvis er det en Høyreledet regjering på vakt. resultatet hadde vært tilnærmet likt om et annet parti hadde holdt i tømmene. Smatt smatt for meg selvVi diskuterer ikke; vi har fastslått at myndighetene stinker på planlegging, forberedelse og evne til å ta høyde for ulike scenarier. I dette konkrete tilfellet; testkapasiteten.
Så har vi selvsagt vaksinetempo, importsmitte, preventiv testing (som de åpenbart enda ikke har tenkt på), støtteordninger osv.
Jeg kjøpte meg ny snøskuff i høst, siden det var greit å ha til vinteren. I fjor vår kjøpte jeg vifte - siden det ofte blir over 30 varmegrader her om sommeren....
Men ikke spesielt reflekterteSom du ser i tråden;
Vi er mange som har sett lyset. Så er jo også intelligensnivået høyt her inne.
Halleluja
Vi trenger ikke det; vi forutserMen ikke spesielt reflekterte
Men når det gjelder Sverige så gjelder det å begrave tusenvis av spesifikke covid-dødsfall i historisk statistikk?Men disse dødsfallene og skjebnene havner ikke i Korona-statistikken, så mission accomplished! Det var ikke påvist koronasmitte i deres blod 30 dager før dødsfallet inntraff.
Personen som ble kastet ut av rusbehandlingstilbudet i mars ble funnet død 9 dager etterpå, han døde av koronatiltakene og grov uforstand fra politikerne, men det var ikke koronavirus i blodet hans, så han er for lengst glemt.
VG burde ha en overdoseteller og selvmordsteller ved siden av koronatelleren.
Jeg ser ikke noen korona-dødsfall begravet i statistikken i Sverige.Men når det gjelder Sverige så gjelder det å begrave tusenvis av spesifikke covid-dødsfall i historisk statistikk?
(Ja, jeg vet at du «bare» er heiagjeng.)
Løsningsforslagene har haglet siden august.løsningsforslag takk
Du tror kanskje det er bedre i land der myndighetene ikke tar grep, feks i Trumps USA, at det vi gjør i Norge har en usosial profil. Jeg tror det er omvendt.Jeg ser ikke noen korona-dødsfall begravet i statistikken i Sverige.
Jeg ser derimot svært mange bruke den statistikken som en fasit på at vi trenger drakoniske tiltak i Norge.
Fortell meg hvorfor 16-åringer som lider av anoreksi skal dø som følge av vår pandemi? Det er hva som gjennomføres i Oslo i disse dager. Alt er stengt, så de som sliter med spiseforstyrrelser har høy sannsynlighet for forverring. Av disse vil noen dø innen 5 år.
Synes det er riktig at disse skal ta støyten nok en gang?
gud, hvem har vel noen gang hørt om dette? helt nyttLøsningsforslagene har haglet siden august.
for å nevne noe:
Full kontroll på grensene.
Få stanset importsmitten
Testing på institusjoner.
Lokale tiltak ved utbrudd.
Ha mange parallelle planer.
God testkapasitet (med labkapasitet).
la være å stenge skoler og barnehager.
Være obs å viktigheten på sosiale arenaer.
Gi økonomisk trygghet til de som rammes av tiltakene, slik at den fysiske og psykiske helsen ikke blir forverret.
Om det skulle dø fem 70-åringer av at vi ikke stenger ned 100 % så får det bare være. Jeg er ikke villig til å drepe en rekke ungdom, ta fra dem deres fremtid og liv bare for å redde noen skrøpelige eldre.
Folk som sier vi skal slippe alt vi har i hendene for å redde risikogrupper fra korona skal vi ikke lytte til, fordi de har aldri selv vært villige til å slippe det de har i hendene for å redde andre risikogrupper som er sårbare for andre sykdommer.
Hehe, så det å ikke dø av kåråna skal være det viktigste i livet i all fremtid. Lykke til med denThe Big Picture - det blir verre framover, men med maske, hansker og avstand er mye gjort for en lang periode...
Vis vedlegget 692202
Noen svært få gnålere & synsere har "fastslått"...Vi diskuterer ikke; vi har fastslått at myndighetene stinker på planlegging, forberedelse og evne til å ta høyde for ulike scenarier. I dette konkrete tilfellet; testkapasiteten.
Så har vi selvsagt vaksinetempo, importsmitte, preventiv testing (som de åpenbart enda ikke har tenkt på), støtteordninger osv.
Jeg kjøpte meg ny snøskuff i høst, siden det var greit å ha til vinteren. I fjor vår kjøpte jeg vifte - siden det ofte blir over 30 varmegrader her om sommeren....
Vi vil muligens få en indikasjon på virkningsgraden hvis USA klarer 100 dager med munnbind slik det er annonsert...Hehe, så det å ikke dø av kåråna skal være det viktigste i livet i all fremtid. Lykke til med den