Tja, alt går som normalt for deg kanskje Det er nok også endel som vil se det annerledes.Vi har nå hatt 1 av de i en liten måned nå, ingenting har gått av skaftet enda, foreløpig så går nå livet videre tilnærmet som normalt. Bortsett fra at vi må vaske henda og ha på oss denne "bleia".
Vi begynner vel å nærme oss halve befolkningen i noe som ligner mer på portforbud enn på hverdag.Vi har nå hatt 1 av de i en liten måned nå, ingenting har gått av skaftet enda, foreløpig så går nå livet videre tilnærmet som normalt. Bortsett fra at vi må vaske henda og ha på oss denne "bleia".
Fryktelige tilstander! Ikke rart det sutres og klages...Vi har nå hatt 1 av de i en liten måned nå, ingenting har gått av skaftet enda, foreløpig så går nå livet videre tilnærmet som normalt. Bortsett fra at vi må vaske henda og ha på oss denne "bleia".
Joda, det er jo riktig, men her var det snakk om Trondheim, inntil videre veldig lite tiltak her utover de jeg har nevnt.Vi begynner vel å nærme oss halve befolkningen i noe som ligner mer på portforbud enn på hverdag.
Det stemmer ikke, uansett hvor mye du hevder det.Joda, det er jo riktig, men her var det snakk om Trondheim, inntil videre veldig lite tiltak her utover de jeg har nevnt.
Det brukes som unnskyldning for å opprettholde nasjonale tiltak og anbefalinger.Men utbruddet hos denne stålprodusenten for snart en måned siden har ikke redusert i endrede tiltak som var det som ble diskutert her. Sammenlignet med Bergensområdet og store deler av Østlandet er det jo "ikkeno"
Målstengene flyttes hele tiden. Det er veldig få smittede, og dødsraten er veldig veldig lav. Likevel er inngrepene ("tiltakene") mer inngripende enn noensinne, og viser ingen tegn på å avta.Det er jo etter hvert ganske enkelt å flåse med dette og stakkars den som av en eller annen grunn er avhengig av å forholde seg til disse endringene eller skal planlegge noe langsiktig i disse tider.
Men det blir spennende å se hva som skjer etter hvert. Vi har jo nå, om vi skal tro FHI, for Norges del gått til ca 1/10 av den opprinnelige dødsraten, estimatene for Norge er vel nå 0.12%, som er ca 1/10 av den tidligere ballpark på 1%. Man kan være enig eller uenig i det estimatet, men det er nå en gang hva FHI sier gjelder for Norge, riktig nok med noe antagelser.
Og etter hvert blir stadig flere av de eldste og andre i risikogruppene vaksinerte. Like vel snakker man altså om ut til kanskje høsten før man skal tilbake til en slags normal. Det er i alle fall mye som tyder på at målstengene har blitt flyttet fryktelig langt den siste tiden.
Tror ikke disse tjue hos Smith har vært veldig utslagsgivende hos fhi, det er jo områder som er langt mer alvorlig enn her, og sikkert mye bedre unnskyldninger for å plage befolkningen unødig.Det brukes som unnskyldning for å opprettholde nasjonale tiltak og anbefalinger.
Det spiller en veldig stor rolle. Fordi det hadde vist at man er frampå, får gjort ting, styrke moralen, raskere får vaksinert helsepersonell. Det ville vist at man er i stand til å hive seg rundt. Når alt går i sirup- både med importsmitte, innføre tiltak, avvikle tiltak der de ikke er nødvendig, ikke er smidig og rask med vaksinasjon, virker det demoraliserende. Og tilliten til myndighetene blir mindre og mindre.Men herregud - spiller det noen rolle. Så lenge det ikke akkumulerer seg store lager - så spiller det jo absolutt NULL rolle om noen blir vaksinert denne uken eller neste.
Nettopp.i dag eller neste år, hvem bryr seg.
Jeg får i grunn mye større tiltro til helsevesenet om de gjør ting på en skikkelig måte og ikke løper rundt som hodeløse høns, vi trenger ikke flere feil og uhell med vaksiner enn det vi har hatt. Google fortalte meg at det er 300 000 ansatte i helsevesenet - så vi trenger 10-15 slike forsendelser til.Det spiller en veldig stor rolle. Fordi det hadde vist at man er frampå, får gjort ting, styrke moralen, raskere får vaksinert helsepersonell. Det ville vist at man er i stand til å hive seg rundt. Når alt går i sirup- både med importsmitte, innføre tiltak, avvikle tiltak der de ikke er nødvendig, ikke er smidig og rask med vaksinasjon, virker det demoraliserende. Og tilliten til myndighetene blir mindre og mindre.
Dette står da ikke på helsevesenet. Det er jo myndighetene som har lagt planen. Det er jo bare å få vaksinene distrubuert, satt sprøyta og ferdig med det.Jeg får i grunn mye større tiltro til helsevesenet om de gjør ting på en skikkelig måte og ikke løper rundt som hodeløse høns, vi trenger ikke flere feil og uhell med vaksiner enn det vi har hatt. Google fortalte meg at det er 300 000 ansatte i helsevesenet - så vi trenger 10-15 slike forsendelser til.
Det er allerede vaksiner som er transportert for kaldt, satt med feil spiss og blandet ut feil.Dette står da ikke på helsevesenet. Det er jo myndighetene som har lagt planen. Det er jo bare å få vaksinene distrubuert, satt sprøyta og ferdig med det.
At de velger å gi den til folk med immunforsvar som ikke tåler det, har jo med no brain å gjøre- ikke selve vaksinene og distribusjonen.
Synes du dødsraten er for lav i forhold til tiltakene?Målstengene flyttes hele tiden. Det er veldig få smittede, og dødsraten er veldig veldig lav. Likevel er inngrepene ("tiltakene") mer inngripende enn noensinne, og viser ingen tegn på å avta.
Jeg svarer her, selv om det er stilet til OMF.og det er fordi det går for fort?
Si det, men vi trenger å vaksinere godt over 2 millioner for at det skal monne noe, så betyr vel ikke å veldig mye om man ikke hadde 20 000 doser liggende i bufferlager noen få dager.og det er fordi det går for fort?
Og så var det det med portforbud da. Er det det du vil ha innført?Og hvorfor i all verden skal vi stenge ned hele samfunnet bare fordi det er utbrudd blant utlendinger tilknyttet en byggeplass. Kan de ikke ha sivilforsvaret til å holde vakt slik at disse holder karantenen?
Se her ja, her kommer truslene om portforbud som Erna betimelige plantet.Og så var det det med portforbud da. Er det det du vil ha innført?
Også var dette med kontroll, testing og faktisk og reell karantene når man kommer som importert arbeidskraft! Så svaret er; få for helvete dette til å funke! Har ingenting som helst med portforbud å gjøre.Og så var det det med portforbud da. Er det det du vil ha innført?
Vel, det var ditt forslag.Se her ja, her kommer truslene om portforbud som Erna betimelige plantet.
Hvor forslo jeg det?Vel, det var ditt forslag.
Look to Sweden og helsesjefen der. Nå lukkes det!Vel, det var ditt forslag.
Kalles "Høyre- kverulering".Hvor forslo jeg det?
I innlegg #20540 som jeg kommenterte i innlegg #20551. Det er svakt hvis du ikke vil vedkjenne deg dine egne utsagn.Hvor forslo jeg det?
Særdeles antivellykket prosjekt. X antall bortevekk!Look to Sweden og helsesjefen der. Nå lukkes det!