Dette er jo komplett usaklig, man kan vel ikke stole på en person som hevder noe sånt.Viktig å ta ordentlig i. 75 millioner amerikanere er også under 18 år om vi runder av til 0 dødsfall i denne gruppen så skal man ha en dødelighet på 20% for amerikanere over 18 år. Det er vel "litt" i meste laget?
Det bor 330 millioner mennesker i USA. Hvis man skal "miste" 50 millioner mennesker til Corona....er det ingen ting i hodet som "varsler" at tallet kanskje er litt høyt..? Eller stoler vi på ekspertene..?Det er en av verdens fremste eksperter på virusvaksine som sier det, weld77. En av de to forskerne bak Moderna-teknologien.
Det sier i så fall sitt om "verdens fremste eksperter"Det er en av verdens fremste eksperter på virusvaksine som sier det, weld77. En av de to forskerne bak Moderna-teknologien.
Det er 15% av alle amerikanere. Dvs komplett usaklig.Det bor 330 millioner mennesker i USA. Hvis man skal "miste" 50 millioner mennesker til Corona....er det ingen ting i hodet som "varsler" at tallet kanskje er litt høyt..? Eller stoler vi på ekspertene..?
Jeg tipper det er lost in translation hos DN. Tallet er jo helt åpenbart feil, det burde vel være mulig å finne ut ved å regne litt på baksiden av en konvolutt?Det er en av verdens fremste eksperter på virusvaksine som sier det, weld77. En av de to forskerne bak Moderna-teknologien.
Eneste jeg kan skjønne er at de har kjørt gjentatte simuleringer og tatt absolutt verste utfall. Eller de har bomma med en null i rapporten.Det er 15% av alle amerikanere. Dvs komplett usaklig.
Skulle gjerne sett forutsetningene i simuleringen av kåråna som gir totale dødstall på 15% av hele befolkningen. Ingen steder i verden har vært noe sted i nærheten av noe sånt engang.Eneste jeg kan skjønne er at de har kjørt gjentatte simuleringer og tatt absolutt verste utfall. Eller de har bomma med en null i rapporten.
Sant. De må kjøre alle mulige scenarioer. En mutasjon ala spanskesyken kan kanskje lage noe sånt. En ekstra hissig sådann.Skulle gjerne sett forutsetningene i simuleringen av kåråna som gir totale dødstall på 15% av hele befolkningen. Ingen steder i verden har vært noe sted i nærheten av noe sånt engang.
Jepp, i forhold til "ekspertisen" her inne så er de nok bare synsere / glade hobbyanalytikere...Det sier i så fall sitt om "verdens fremste eksperter"
Hehehe, noen hadde vel trodd på det om det hadde stått 150% dødelighet ogsåDet er åpenbart en skrive feil/tastefeil/etc med en null for mye og vel så det, og sånn sett ikke relevant.
Det som er interessant er at dommedagsgutta ikke umiddelbart skjønner at det er feil.
ville satans synsere; også hurtigtester da; gir bare falsk trygghet!:Russiske sjøfolk reiser flere dager rundt i Norge uten negativ test
94 prosent av smittetilfellene i Sør-Varanger kommune stammer fra Russland. Nå etterlyser kommunen hjelp fra nasjonale myndigheter.www.tv2.no
Vi importerer smitte fortsatt.
Som de avslutter artikkelen med, tillitsbaserte systemer gjør at vi ikke har kontroll.
Artog at dere henger dere opp i tallet 50 millioner.Jeg tipper det er lost in translation hos DN. Tallet er jo helt åpenbart feil, det burde vel være mulig å finne ut ved å regne litt på baksiden av en konvolutt?
USA har så langt 28 millioner bekreftede tilfeller, det reelle tallet er estimert så høyt som 100 millioner. Selv om vi bruker den lavest mulige nevneren så kommer vi frem til en dødsrate på 1.7% for USAs del.
Det er lov å ro. Det var jo tallet 50 millioner som skulle hamre inn poenget for galskapen med flokkimmunitet.Artog at dere henger dere opp i tallet 50 millioner.
Det kommer vel an på hva man mener med "kontroll".Han sier at det aldri har skjedd at et virus har blitt bragt under kontroll gjennom naturlig flokkimmunitet. Aldri. Han sier det er umulig.
Jeg ror ikke. Men hvorfor skal jeg gjøre det lett for deg å snakke vekk 50 millioner?Det er lov å ro. Det var jo tallet 50 millioner som skulle hamre inn poenget for galskapen med flokkimmunitet.
Jeg synest det er artigere at du fortsatt stod på det fordi det var en vaksineekspert som sa det etter å ha blitt vist hvor åpenbart feil det var. CDC opererte med anslag på rundt 1.5 millioner for det samme, for øvrig. De er vel også eksperter, skulle man tro.
Selv ikke med Mats-Gilbert-matte kommer man opp i noe slikt.
Må ha vært før Trond Giskes tid.hot spot trondheim. i min tid der oppe, mens epa hadde rulletrapp i sentrum , så var det hot pants som var tingen. masse mye mer smittsomt - flere hundre om dagen ble det meldt om. men rådhuset stod åpent.
Hva føler du mangler..?...og for de som lurer, så etterlyser jeg en bredere debatt.