Ja, å være så syk at man havner på sykehus er aldri gøy. Men virkeligheten kaller. Det er ikke kun koronasyke som havner på sykehus. Hvor mange av de som er her inne har vært 1 uke eller 8 på sykehus grunnet influensa, beinbrudd, hjerteoperasjon, kreft, psykose, reumatisme, ME, infeksjon, you name it? Hvor mange her inne tror du fryktet for sitt liv mens de lå på sykehuset?
Jammen, jammen, koronapasienter melder at de knapt har pust etter innleggelsen. De blir helt utmattet. Vel, hvor mange andre pasienter kan melde at de følte seg som før innleggelsen etter å ha vært innlagt i flere uker? Hvor mange måneder med opptrening tror du de andre trenger etter sin innleggelse?
Hvorfor er det koronapasienter som skal ha slik særbehandling?
Jeg registrerte oppstandelsen i den tråden da en person ga malplassert motstand, men det var knapt et ord å lese i reaksjon mot de som ønsket å spinne på saken i sin retning, slik du nå gjør.
Jeg synes det er dybt forkastelig vi skal ødelegge livene til 20-åringer, fordi 65-åringer risikerer å havne på sykehus.
Jeg synes det er dybt forkastelig å overføre helse fra de som har livet foran seg til de som har levd mesteparten av sitt liv.
Jeg synes det er dybt forkastelig at helt uskyldige folk skal havne på ufør, fordi 60-åringer ikke håndterer å leve med frykt for egen helse.
En 70-åring som er så livssulten at han er villig til å kreve at 20-åringer havner på ufør kan med respekt å melde dra til helvete. Gjett hva. Det er dette som skjer nå gjennom nasjonale nedstengninger. Folk, unge som eldre, havner på ufør som direkte konsekvens. Gamlingene krever at ungdommen forsaker sin vitalitet slik at de selv kan leve litt lenger. Det å risikere å kaste 1 på en tyvesidet terning 4 ganger på rad er for skremmende for dem.