Enda en sak jeg ikke skal hisse meg opp over (fra Nettavisen). Jeg tivler på det kommer kronikk fra 125 kommuneleger om hvor forferdelig dette er, selv om effekten er sånn ca den samme som hva de nå har klart å hisse seg så voldsomt opp over. Troppen utgjør neppe veldig mange, men det er nok en ting som har en homeopatisk effekt på det generelle vaksinasjonsprogrammet. Køyr debatt:
Edit: Det er 90 utøvere i OL og 16 i Paralympics + støtteapprat som skal dra. Om det blir OL i det hele, vel og merke. To doser skal de ha også før de drar, altså er vi vel totalt ca et sted rundt politikere som blir vaksinerte nå. Regner med kommunelegene skriver så blekket spruter.
Norges OL-tropp får første vaksinestikk denne uken
Vaksinasjonen av den norske troppen til Tokyo-OL begynner denne uken. Det gjør at Japan-farerne er fullvaksinerte i god tid før OL-ilden tennes 23. juli.
Toppidrettssjef Tore Øvrebø bekrefter overfor NTB tirsdag at startskuddet for vaksinasjonssprossen går allerede denne uken.
I forrige uke skisserte Øvrebø overfor TV 2 at det var håp om at de første vaksinene kunne bli satt innen utgangen av mai, men holdt muligheten åpen for at det kunne drøye noe lenger.
Nå er den endelige avklaringen på plass. Dermed starter vaksineringen i løpet av få dager.
– Det blir sånn. Første stikk blir denne uken, sier toppidrettssjef Øvrebø.
Hvis det ikke skjer noe spesielt, er dermed Tokyo-troppen fullvaksinerte i god tid før de utsatte sommerlekene starter.