Du farer med løgn og svada. Covid er ikke hoved-dødsårsak i Europa. De dominerende dødsårsakene er fortsatt kreft og hjertekarsykdommer. Mange land er rammet hardere enn Norge, men de fleste som omkommer dør av helt vanlige årsaker, og de som dør av covid er gamle og/eller har underliggende alvorlige sykdomstilstander. Vi har foreløpig ikke dramatisk høye dødstall, men de vil sikkert stige en del utover normalen lenger ut i vinteren. Se graf fra Euromomo under, der er avviket fra normalen siden vinteren 2017.
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps
Vårt helesvesen utgjør 10% av brutto nasjonalprodukt. Nå er dette systemet belastet med hele 221 covidpasienter. Om vi skal tro hysterikerne så er helsevesenet i ferd med å kollapse under belastningen. Med tanke på hvor mye vi legger av kroner i systemet tror jeg at de vil være i stand til å håndtere flere syke, om de tilpasser seg. Jeg ser ikke bort fra at 221 pasienter kan bety noen omrokkeringer, men jeg tviler på at det er veldig mange. Bare for å sette det hele i perspektiv, I år 2000 hadde Haukeland sykehus 3000 influensapasienter innlagt over en treukers periode. Hvert år dør i snitt 900 nordmenn av influensa. I sesongen 2016/17 døde 1700 i influensa, om jeg ikke husker feil. Det er et stykke igjen før vi er der med covid.
Det er dessverre umulig å diskutere realitetene uten å bli servert en masse svada om konspirasjonsteorier samt direkte personangrep. Din forvirrede virkelighetsoppfatning må åpenbart forsvares med alle midler, uansett hvor nedrige. Det er mildest talt underlig og bemerkelsesverdig at vaksinene promoteres på denne måten. Jeg antar at filosofien er at det skal være ubehagelig å stå utenfor vaksinehysteriet.
Og sist, men ikke minst; vaksinene virker ikke særlig godt. Det burde få deg til å tenke.
Vis vedlegget 767882
[/
Og sist, men ikke minst; vaksinene virker ikke særlig godt. Det burde få deg til å tenke.
Vis vedlegget 767882