K
Khanate
Gjest
Når alt er sagt, og alt er gjort, så er mere sagt enn gjort"Det siste ordet er aldri sagt."
Linda Eide.
Når alt er sagt, og alt er gjort, så er mere sagt enn gjort"Det siste ordet er aldri sagt."
Linda Eide.
Bare synd det tar tid og krefter å overbevise folk om at løgner er løgner. Hvorfor kunne ikke løgneren bare latt være å lyve?^ Der er et eksempel på hvordan takle påstander man enten er uenige i, eller som er gale.
Mener du at vaksinen virker? Får du enda bedre T-cellerespons etter fjortende dose?
Trur'u det hjælper 'a?^ Der er et eksempel på hvordan takle påstander man enten er uenige i, eller som er gale.
"Løgn" er ikke alltid helt åpenbart.Bare synd det tar tid og krefter å overbevise folk om at løgner er løgner. Hvorfor kunne ikke løgneren bare latt være å lyve?
Du mener at faren er stor for at noen lar seg "lure" her inne?Trur'u det hjælper 'a?
Hvor mange har ikke om og om igjen vist at det har vært fremlagt feilaktige påstander, bare for å oppdage at samme menneske kommer med samme påstand 2 sider senere?
Nå er det heller ikke like potensielt alvorlig å mangle kunnskaper om virusenes innerste hemmeligheter, som det er å spre løgner som i ytterste instans kan få folk til å gjøre fatale valg.
Siden det muligens er viktig at alle mener akkurat det samme, hadde det vært best at 3 av de 4 hadde blitt lurt....Nå er vi vel ca 4 stk som leser i denne tråden, og ja, jeg er overbevist at 2 av dem, lar seg lure.
I grunn ikke. Som tidligere nevnt, akkurat her i HFS-familien betyr dette ganske lite, selv om jeg ser at det har utviklet seg en liten klikk med "flat-earth'ere" også her. På prinsipielt grunnlag mener jeg at konspirasjoner og åpenbar feilinformasjon ikke bør passere uhindret.Du mener at faren er stor for at noen lar seg "lure" her inne?
Du tar ikke det eneste poenget som teller;I grunn ikke. Som tidligere nevnt, akkurat her i HFS-familien betyr dette ganske lite, selv om jeg ser at det har utviklet seg en liten klikk med "flat-earth'ere" også her. På prinsipielt grunnlag mener jeg at konspirasjoner og åpenbar feilinformasjon ikke bør passere uhindret.
Kan du derimot argumentere omkring en påstand, og legge premisser for den, er det betydelig enklere å forholde seg til, uansett hvor outrert den måtte være.
Igjen understreker du bare at du ikke har tatt inn over deg hvordan vitenskapen arbeider og fungerer, i motsetning til dine utlegninger omkring de mest absurde påstander.Det er åpenbart skremmende for mange at det kan oppstå divergerende oppfatninger. De vil ha ett svar med to streker under, og absolutt ingen debatt. Alle som bidrar tvil og undring må slaktes kort og kontant. Om våre vitenskapelige miljøer kun var befolket av denne gjengen ville vi fortsatt ha bodd i huler. Vi ville antagelig ikke hatt et særlig avansert språk. Muligens ville den mest vanlige strofen ha vært: "Hold kjeft!".
Dette er vi selvsagt fortsatt helt enige om.Du tar ikke det eneste poenget som teller;
Det prinsipielle. “Jeg er dypt uenig i det du sier, men vil til min død forsvare din rett til å si det.”
Er man uenig i en påstand, argumenterer man mot den.Dette er vi selvsagt fortsatt helt enige om.
Og du har ikke tatt det eneste poenget som teller: Det er forskjell på å mene noe, og å upåvirket gjenta en påstand som alle veit er feil.
Siden du ser ut til å ha blitt ekspert på vitenskapelig metode også: Kunne du snart tenke deg å svare på hva du mener om at vi hadde 99,8-99,9 % negative prøvesvar fra PCR-testene sommeren 2020 vs den teorien din om at PCR-tester gir så mange falske positive at de er ubrukelige? Du vet, hypotese vs nye data?Det er åpenbart skremmende for mange at det kan oppstå divergerende oppfatninger. De vil ha ett svar med to streker under, og absolutt ingen debatt. Alle som bidrar tvil og undring må slaktes kort og kontant. Om våre vitenskapelige miljøer kun var befolket av denne gjengen ville vi fortsatt ha bodd i huler. Vi ville antagelig ikke hatt et særlig avansert språk. Muligens ville den mest vanlige strofen ha vært: "Hold kjeft!".
Det gjør man.Er man uenig i en påstand, argumenterer man mot den.
Og så?Det gjør man.
Ettersom det har blitt bevist utenfor en hver rimelig tvil at jorda er rund, blir det veldig enerverende dersom man ustanselig må forholde seg til en navigasjonsenhet som tar utgangspunkt i at jorda er flat. Det finnes ikke det argument i verden som kan hamle opp med tro.
Er du i ferd med å bli helt skullete. Tror du vi holder på med grunnforskning her inne? Dette er et debattforum hvor noen ser ting annerledes enn deg.Igjen understreker du bare at du ikke har tatt inn over deg hvordan vitenskapen arbeider og fungerer, i motsetning til dine utlegninger omkring de mest absurde påstander.
Vitenskap består av hypoteser og testing, med påfølgende verfisering eller falsifisering. Videre jobbes det ustanselig med å lete opp metodiske svakheter som kan påvirke resultatene. Det f.eks. førstelinjen observerer, danner bakgrunnen for en hypotese, som så testes ut med god metodikk. Det krever større antall, og det krever dobbel blind-metoder, og påfølgende vudering fra fagfeller.
I din verden vil du at vitenskapen skal være det førstelinjen mener å se, og så hoppe bukk over alt det andre. I et slikt system ville din beskrivlelse om boforhold være ganske presise. Vi har kommet dit vi har i dag innen medisin på grunn av vitenskapelige metoder, og på tross av tull og tøys og feilaktige påstander.
Det stemmer, heldigvis.Er du i ferd med å bli helt skullete. Tror du vi holder på med grunnforskning her inne? Dette er et debattforum hvor noen ser ting annerledes enn deg.
Hva tror du jeg kommer til å svare på et sånt spørsmål, lars_erik?Og så?
Er målet at alle skal mene det samme?
I Nederland er det opprør i gatene. Mot hvem da?Sånn har Norge blitt.
De som våger å stå opp mot majoriteten skal tas.
Man kan spørre hvorfor, og jeg tror at hvis man aksepterer at norske helsemyndigheter ikke alltid jobber for befolkningens beste, så innebærer det at man har fulgt noen sjarlataner og forsvant disse sjarlatanene. Det gjør vondt, så da er det best å angripe de som påpeker at helsemyndighetene er uten klær.
Det er derfor vi nå ser massive angrep mot de uvaksinerte. Alternativet var å måtte stille spørsmål til myndighetene som vi nå har søkt trøst og sikkerhet hos. Da forsvinner følelsen av trygghet. Og er det n oe mennesket ønsker så er det å føle trygghet. Så nei takk.
Nettopp.Hva tror du jeg kommer til å svare på et sånt spørsmål, lars_erik?
Tenk så fint det blir når Twitter for ryddet opp i sandkassa.Tips til Høvdingen. Marjorie Taylor Greene, kongressrepresentant, brøt mot Twitters regler om desinformasjon omkring Covid hele fem ganger. Hun fikk en ukes tenkepause i august i fjor, men ga seg ikke. Nå er hennes personlige twitterkonto stengt på livstid. Hun kan fortsatt formidle sine skrullerier gjennom sin representantkonto, men der gjelder ganske strenge regler for hva som er innafor.
Twitter 'permanently suspends' Marjorie Taylor Greene's personal account
Greene's account was suspended over "repeated violations" of Twitter's Covid-19 misinformation policy, the company said.www.nbcnews.com
Her må jeg desverre ty til din egen metode: Du tar jo bare ikke poenget.Nettopp.
Og da ser du også hvorfor rødt vedheng er både unødvendig og uakseptabelt.
Fordi jeg forholder meg til det prinsipielle. Og det er helt uavhengig av hva jeg måtte mene om noens holdninger og meninger.Her må jeg desverre ty til din egen metode: Du tar jo bare ikke poenget.
Her er du inne på noe som kommer til å bli enda mer interessant når pandemien er over. Er det noe vi har lært de siste 2 årene så er det at ord som forby, påby, tvang, steng, restriksjoner, kneble og andre lystige ord er nesten blitt vanlig å bruke når det er noe en ikke liker, og det værste er at det kan synes som at veldig mange synes at det er greit, det er blitt en slags normal.Sånn har Norge blitt.
De som våger å stå opp mot majoriteten skal tas.
Man kan spørre hvorfor, og jeg tror at hvis man aksepterer at norske helsemyndigheter ikke alltid jobber for befolkningens beste, så innebærer det at man har fulgt noen sjarlataner og forsvant disse sjarlatanene. Det gjør vondt, så da er det best å angripe de som påpeker at helsemyndighetene er uten klær.
Det er derfor vi nå ser massive angrep mot de uvaksinerte. Alternativet var å måtte stille spørsmål ved myndighetene som vi nå har søkt trøst og sikkerhet hos. Da forsvinner følelsen av trygghet. Og er det n oe mennesket ønsker så er det å føle trygghet. Så nei takk.
Du har ikke fått med deg massive angrep mot de uvaksinerte?I Nederland er det opprør i gatene. Mot hvem da?
Massive angrep mot uvaksinerte? Hvor? Hvordan?
Hvem er det som "tar" folk med divergerende meninger her, om ikke det er folk med tømrede svart/hvite holdninger til det meste?
Der er jeg også.Fordi jeg forholder meg til det prinsipielle. Og det er helt uavhengig av hva jeg måtte mene om noens holdninger og meninger.
Og dette er mye mer alvorlig enn at Khanate yter sine meninger. Det er også mer alvorlig enn Asbjørns gale regnestykker.Jeg tror det fleste her inne tenker sitt om antivaxere, så det blir en slags stråmann som tar mye oppmerksomhet fra de faktiske problemene vi står ovenfor i Norge.
Det er mulig at denne lenken er postet før, men artikkelen synliggjør en rekke svakheter i beslutningsgrunnlaget til Regjeringen. "Skrekkscenarioet" ble utarbeidet med svært begrenset data og store usikkerheter. Tankerekken til FHI er da at man publiserer så alvorlige tall, at de ikke kan bli tatt på å undervurdere smitten i etterkant. Konsekvensen er da svært inngripende tiltak og tiltaksbyrder ovenfor mennesker som allerede er utslitt fra før, der finansielle resevrer er på bristepunktet.
Dette er en "cover your ass" taktikk og suboptimal tekning, med et totalt fravær av mennesker som forstår konsekvensene av tiltakene.
Regjeringen, FHI og Helsedirektoratet tok ferie, uten å justere tiltakene med nye data, der folk flest samt media ikke bryr seg. Om vi engang hadde et sosialdemokrati, så er det dødt pr idag. Det beste er tydeligvis å ha en godt betalt jobb, og en helseforsikring som dekker utenlandsreiser.
Det eneste jeg ber om at de som skal gjøre jobben sin faktisk utfører den, og bruker litt mindre tid på å vise trynet sitt på TV. Videre, skal man ha svært høye lønninger på bekostning av skattekassen, så er det ingenting som heter hytte og ferie i julen. Da forventer man at folk gjør jobben sin. Strategien er pr idag som alltid, vente og se. Unnskyldningen er at vi må vente på "realistisk" smittetall når nå folk begynner å teste seg igjen. Vel, de har faktisk en indikator på situasjonen, og det er antall innlagte, og de kan se hvilken mutasjon det gjelder.
FHI om tallene som stengte ned Norge: – Vi kan ha hatt et litt feil bilde av smitteveksten
502 kjente tilfeller av omikron var grunnlaget bak skrekkscenarioene om 90.000 til 300.000 smittetilfeller pr. dag i Norge.www.aftenposten.no
Men, vi kan alltids si at situasjonen er OK i dag. Konsekvensene av den mentale helsen kommer ikke før om noen mnd eller år, økonomien som direkte og indirekte baserer seg på olje- og gassproduksjon går bra. Who cares.
God ide!Tips til Høvdingen. Marjorie Taylor Greene, kongressrepresentant, brøt mot Twitters regler om desinformasjon omkring Covid hele fem ganger. Hun fikk en ukes tenkepause i august i fjor, men ga seg ikke. Nå er hennes personlige twitterkonto stengt på livstid. Hun kan fortsatt formidle sine skrullerier gjennom sin representantkonto, men der gjelder ganske strenge regler for hva som er innafor.
Twitter 'permanently suspends' Marjorie Taylor Greene's personal account
Greene's account was suspended over "repeated violations" of Twitter's Covid-19 misinformation policy, the company said.www.nbcnews.com
Det er ikke jeg som hevder at PCR ikke er egnet til diagnostikk. Det er heller ikke jeg som hevder at PCR test kjørt med 45 sykler er meningsløst. Dette kommer fra mannen som utviklet teknologien.Siden du ser ut til å ha blitt ekspert på vitenskapelig metode også: Kunne du snart tenke deg å svare på hva du mener om at vi hadde 99,8-99,9 % negative prøvesvar fra PCR-testene sommeren 2020 vs den teorien din om at PCR-tester gir så mange falske positive at de er ubrukelige? Du vet, hypotese vs nye data?
Jeg behøver ikke tolek det åpenbare.Du har ikke fått med deg massive angrep mot de uvaksinerte?
Det er bare å lese i denne tråden. Det kommer frem i ny og ne at det er de uvaksinerte som er skyld i siste nedstengelse. Skrev du ikke selv at det var de uvaksinerte som opptok sykehusplassene? Koronapasienter opptar ca 10 %.
Det kommer frem holdninger om at uvaksinerte ikke skal få helsehjelp på sykehus. Det kommer frem at uvaksinerte skal skjelles ut. Da vil de til slutt ta vaksinen nemlig. Hva skjer hvis alle skjeller ut noen? Blir ikke det ren trakassering?
Svart/hvitt er din tolkning, og som du har fått beskjed om så bør du slutte med å tolke.
Dette ble vel litt usaklig igjen.Ja, det er jo også et synspunkt. Du leker i hans hage, og driter helt og holdent i hvilke regler som gjelder der. Sånn er du!
Jepp, vi lever faktisk ennå i et demokrati, og det er lov å ha meninger som skiller seg ut fra flokken, og vi har faktisk en frivillig vaksinering i dette landet.Og dette er mye mer alvorlig enn at Khanate yter sine meninger. Det er også mer alvorlig enn Asbjørns gale regnestykker.