VG har blitt inspirert av FHI. Og folket blir innprentet med at vi kan forutsi det hele. Det er bare å justere på noen faktorer så får vi det hele under kontroll.
Ja det sier ganske mye om deg at du fokuserer mer på person enn sak. Og at du tegner et bilde av Nakstad som blir motbevist på strak arm. Det er mye følelser og lite kunnskap i det du skriver. Det reneste følelsesutbrudd. Det sier selvsagt også mer om deg enn om saken.Ah, så det sier masse om meg at jeg får inntrykk av at Nakstad bruker sin jobb som sin personlige lekegrind. Der han elsker oppmerksomheten han får, og får han ikke nok oppmerksomhet så går han ut i media og er bekymret.
Fyren er en avart av selfiekongen Abid Raja. Elsker å ha kameralinsen på seg selv. Klarer aldri å si nei til media.
Jeg hadde full tillit til norske helsemyndigheter før korona. Trodde på fortellingen om at Norge huser de beste forskerne. At vår måte å gjøre ting på er verdens beste. Vi scorer jo så høyt overalt.
Nei, Nakstad, Guldvåg og Stoltenberg har dratt vekk sceneteppet og vi har fått innblikk i hva som foregår bak scenen.
Min tillit til helsemyndigheter er nå null. Det har Nakstad en stor ære for. Fyren er så høy på seg selv at han ikke har nubbesjans på å se all skaden han utfører på Norge. Dessuten har han snart en oppfølgerbok å selge.
Det er ikke motbevist på strak arm.Ja det sier ganske mye om deg at du fokuserer mer på person enn sak. Og at du tegner et bilde av Nakstad som blir motbevist på strak arm. Det er mye følelser og lite kunnskap i det du skriver. Det reneste følelsesutbrudd. Det sier selvsagt også mer om deg enn om saken.
Ganske utrolig dette. Det virker altså som at man velger å stenge ned landet istedenfor å gjøre organisatoriske endringer i helsevesenet.mer om sykehuskapasitet
(+) Er intensivkapasiteten virkelig halvert?
Regjeringen og helsesektoren mener tidligere planer for å oppskalere intensivkapasiteten ikke lenger er «realistiske». Men bakenfor begrepet «realistisk» skjuler det seg også forhold av mer politisk art.www.minervanett.no
Enn de direkte uvesentlige?Forutsetningene for de reviderte planene er å skjerpe kravene til de indirekte vesentlige punktene, slik at det ikke skal oppstå vanskeligheter.
Nakstad og Guldvog har øret hennes lett tilgjengelig.Kjerkol brukte talltriks til å argumentere mot Raymond Johansen
Helsedirektoratet ble tatt i villedende tallbruk. Kjerkol brukte samme tall som hovedargument i diskusjon med Oslos byrådsleder.www.nettavisen.no
Blir mer og mer utrolig dette. Her er neste forklaring på hvorfor landet må være nedstengt:
"I en VG-sak svarte Kjerkol sin partifelle med at det ikke bare er sykehuskapasiteten det handler om. Slik gjengis Kjerkol i VG:
– Raymond Johansen peker på intensivkapasiteten, men det er kapasiteten i hele helsetjenesten som er utfordret.
Hun legger til:
– Høy smitte og sykdom i befolkningen vil føre til høyt sykefravær blant ansatte i helsetjenesten, men også i andre sektorer. Det kan ramme flere samfunnskritiske funksjoner."
Faren for høyt sykefravær i andre sektorer enn helsetjenesten skal altså begrunne nedstengning av landet??
Det var jo nettopp der det ble litt festlig når det viste seg at kommunene som hadde meldt inn «rød» status hadde høyst skjønnsmessige begrunnelser, som at Ullensaker kommune manglet to vaksinatører på vaktlisten for uke 1 og 2. Derfor «rød» status og svært utfordrende situasjon for den kommunale helsetjenesten, og da var det jo nødvendig å stenge ned både vgs og byens vannhull. Nasjonalt, naturligvis.Faren for høyt sykefravær i andre sektorer enn helsetjenesten skal altså begrunne nedstengning av landet??
Enig i dette, det virket nesten som at det kom som en overraskelse på dem.Denne regjeringen har ikke imponert så veldig på de samme områdene som de selv kritiserte sine forgjengere nord og ned for. Jeg hadde jo trodd at de skulle vært litt forberedt, i det minste.
For 273+ poster siden...ble det spurt om hvorfor være anti...?
1) Jeg ble vaksinert i 2007, når den livsfarlige epidemien "svine-flunsa" herjet. Det tok ca 5 år, 4 forskjellige fast-leger (ble oppsagt etter tur), og dyre timer hos privat nevrolog, før jeg fikk diag: narkolepsi.
Og er arbeids-ufør. Hadde over halvmillionen i lønn for 22 år siden, nå utbet. 21k/mnd.
Jeg var gift med selv-importert russisk lege/kirurg med egen praksis...lærte endel i arbeidet med oversettelse / lesing, da hun ville fortsette sin karriere her. Det gikk til hel**** når hun fikk svar at hun hadde gått på feil universitet. Jeg betalte over 50k bare for å få hennes dokumenter & diplomer oversatt....
Har hatt altfor god tid til å sette meg inn i materien, bedre enn noen lege, (innenfor et mer snevert område).
OG når vitenskap ikke lenger kan diskuteres, er det ikke vitenskap lenger. Da er det er PROPAGANDA.
Det eksperimentet de holder på med, takker jeg nei til.
Feil, helse er primærnæringen i Norge.Lærer stadig nye ting. Ut fra dekning og sutringen i media de siste ukene så må jo barer med skjenkeløyve være primærnæringen i Norge.
Det spiller vel strengt tatt ingen rolle på hvilket personlig, teoretisk eller konspiratorisk grunnlag man avstår, effekten er det samme uansett, både for en selv og omverdenen. Ditto om man f.eks lyver for å unngå sosialt stigma i et miljø man ferdes. Jeg tipper de langt fleste som ikke vil ha av en eller annen grunn selv mener å ha en god grunn til å la være. Om omverdenen er enig eller uenig i den vurderingen har ikke allverdens betydning. En god slump av disse er også fryktelig ivrige til å fortelle omverdenen hvor ille det er med disse vaksinene og hvor feil andre velger.Høres ut som en god personlig grunn til at du ønsker å avstå fra vaksine
Innrømmelse for hva? Han blander sammen en røre som ikke har noen sammenheng. Svineinfluensa vaksinen var et hastverksarbeid og en komplett skandale. Den ble godkjent for barn uten å ha vært testet på barn, og kun 130 mennesker hadde testet den før den ble kjørt ut. Jeg sa nei til den da jeg syntes det luktet. En helt tullete sammenligning med dagens Covid vaksiner.Var en del som hadde svært negative opplevelser rundt den vaksinen.
Da var du kanskje ikke helt "idiot" likevel da, selv om flokken bestemte det.
Tillegg; det forventes innrømmelser fra flokken.
Hva er det som gjør den ene grunnen til ikke å ville vaksinere seg bedre enn den andre? Som sagt antar jeg de langt fleste som avstår selv mener å ha en god grunn til det, hva nå enn denne grunnen er.
Tull!Innrømmelse for hva? Han blander sammen en røre som ikke har noen sammenheng. Svineinfluensa vaksinen var et hastverksarbeid og en komplett skandale. Den ble godkjent for barn uten å ha vært testet på barn, og kun 130 mennesker hadde testet den før den ble kjørt ut. Jeg sa nei til den da jeg syntes det luktet. En helt tullete sammenligning med dagens Covid vaksiner.
Prøv igjen, denne gangen med argumenter.Tull!
Med hysteriet om "Trygghet" blant annet du har stått for, kan jeg nærmest garantere at de fleste av hysterikerne aldri verden hadde tatt sjansen, etter å ha opplevd de bivirkninger vaksinen mot svineinfluensa kunne gi.
Men tøffe i trynet er de, likevel Fordi de mener å ha "den rette mening".
Alltid like morsomt det, når flertallet mener noe- fordi det er det man skal mene.
Hva var det med henvisningen til de bivirkninger enkelte opplevde av vaksinen mot svineinfluensa, og derfor at det er høyst forståelig at de kan være skeptiske nå du ikke mener er "argumenter"?Prøv igjen, denne gangen med argumenter.