Det går fint, stort sett hjemme fra 16:30, eller så, men kan tilpasses ved behov.Ser ut som meget fint utført arbeid, sender på en PM angående lytt, jobber på Lillehammer for tida og kjører Gjøvik-Lillehammer hver dag, har mulighet til å stikke innom etter jobb eller noe slikt.
Takk! Forholdsvis lavbudsjett, men det viktigste er jo at en har glede av detRåflott oppsett!
Skrivefeil?Pakke med Anaview-moduler fra junaiten i går. Brukte, av forrige generasjon, type ALC0100-2300. Prisen snek seg opp på ca $13 pr stk.
Neida, mener det var ca $13 pr stk. Frakt og moms i tillegg, husker ikke nøyaktig pris totalt, men jeg kjøpte 8 stk inkl kabling.Skrivefeil?Pakke med Anaview-moduler fra junaiten i går. Brukte, av forrige generasjon, type ALC0100-2300. Prisen snek seg opp på ca $13 pr stk.
Relativt ruvende er nå ihvertfall riggen ������ Det er ALC0100-2300 jeg har bygd nå. 4 stk koblet som single-ended stereo-moduler. Har enda 4 stk moduler til, som ikke er tiltenkt noe spesielt enda. Hadde tenkt å bruke 2stk brokoblet til midtbassene, men prøver 1stk stereo på diskantene i stedet, for å slippe å modifisere de forsterkerne jeg allerede har. Det er to stk AMS0100-2300 og èn AMS1000 i samme boks, èn for hver høyttaler. AMSene blir jeg nok å beholde, men ALC har jeg flere enn jeg kommer til å bruke. Hvilken klasse A har du tilovers?En av de tøffeste riggene på HFS.
Er det AMS 0100 bokser du har laget?
Siden du ikke bruker alle, kan jeg få en?
Så kan du få noe annet tilbake.
Edit: jeg ser du har både AMS og ALC.
Du kan få 2x25 klasse A av meg, og jeg kan få AMS av deg.
Jeg har en Pass F5 2x25 w.Relativt ruvende er nå ihvertfall riggen ������ Det er ALC0100-2300 jeg har bygd nå. 4 stk koblet som single-ended stereo-moduler. Har enda 4 stk moduler til, som ikke er tiltenkt noe spesielt enda. Hadde tenkt å bruke 2stk brokoblet til midtbassene, men prøver 1stk stereo på diskantene i stedet, for å slippe å modifisere de forsterkerne jeg allerede har. Det er to stk AMS0100-2300 og èn AMS1000 i samme boks, èn for hver høyttaler. AMSene blir jeg nok å beholde, men ALC har jeg flere enn jeg kommer til å bruke. Hvilken klasse A har du tilovers?En av de tøffeste riggene på HFS.
Er det AMS 0100 bokser du har laget?
Siden du ikke bruker alle, kan jeg få en?
Så kan du få noe annet tilbake.
Edit: jeg ser du har både AMS og ALC.
Du kan få 2x25 klasse A av meg, og jeg kan få AMS av deg.
Takk for approbasjon! Nesten i vater:
Takk blanda drops..Fantastisk artig tråd!
God jul!Hei Cyber. Morsomt å se at du holder dampen. Spennende med tanker om ny bass løsning. Kanskje ikke så lett for deg men har du tenkt noe på SBA, single bass array? Ikke det at jeg vet så mye om det men ArneM driver å bygger opp et slikt system som allerede på tidig stadie imponerer og i følge kyndige en veldig god måte å kjempe rom problemer. Hørte også noe slikt i Østfold i går med 4 stk 18 tommere og ble meget imponert.
Nå har jeg fått noen J horn i hus ( foreløpig i kjelleren og noen ventekasser til mine jbl 2245 så litt bevegelse her om ikke så lenge.
Har mange gode minner fra en slik SAAB. Moren til en ven av meg på videregående hadde en slik, ble brukt på råner runden i Reykjavik og som tilnærmet terreng gående på fisketurer
Jeg vet ikke om det skjer resampling i Windows når det er huket av for "Listen to this device". Men jeg legger merke til at på Jriver-forumet har dette med RME og loopback vært oppe noen ganger. Da har det vært nødvendig å sette et kanal-offset under "Open Live" i Jriver, ASIO-IN. Hos meg spiller dette ingen rolle, så det er noe som ikke stemmer. Jeg har "Open Live" i en egen sone, men kan ikke svitsje mellom sonene, uten å restarte Jriver. Du nevnte at du bruker en av knappene på ARC for å velge vinylavspilling. Er dette bare for å sette ned gainet på den analoge inngangen når du ikke spiller vinyl? Eller slår du av/på loopback med knappen?Det er meg kjent eneste måten å gjøre det og slik de jeg kjenner til gjør det også.
Ikke sikker på om egentlig Windows egentlig har noe med signalet å gjøre annet en routing, etter som man må huke av på WDM driveren og UFX jobber jo med Asio.
Men du har rett jeg bruker fortsatt min Steelhead, tør ikke å prøve AL RIAA korreksjon, om den er bedre hva skal jeg da med min svine dyre RIAA
Det som jeg uansett ønsker å sette meg litt bedre inn i er bruk av passende trafoer til å forsterke opp MC signalet og impedans tilpasse til en analog inngang på UFX. Enkelt å legge RIAA korreksjonen i feks en egen sone i J river og bytte fra digital avspilling til RIIA med hopp fra en sone til neste som er veldig enkelt
Bare stokket litt om på utstyret, men det er bare å stikke innom. Må bestemme meg for akustikktiltak, og regner med at jeg kan få til litt ekstra når dette er på plass. Skulle ha vært bortom deg en tur ogsåSpennende med litt ny arrangering i kjellern din, Gunnar. Ser i alle fall ganske annerledes ut enn sist gang jeg hørte på det der. Har du tid så stikker jeg gjerne innom en tur.
Så da trenger du kanskje ikke loopback i TotalMix, eller kanaloffset i Jriver heller? Får eksperimentere litt mere og se om jeg finner ut av det. Skulle gjerne ha blitt kvitt Jriver, men jeg trenger WDM-driveren, for å være sikker på at alle kilder rutes gjennom konvolveren. Hvis ikke blir det ball med kanalrekkefølgen, og lett å havarere elementer.. 13-åringen bruker anlegget, det bør helst fungere uten for mye fikling.Har nå forenklet totalmix oppsettet og bruker ikke ARC til kildevalg mer. Alle kilder, optisk fra BD spiller RIAA, etc og huker av det som trengs i Windows