Jeg synes det høres ut som inspillingene. Prøv sporet Talking Wind på denne: https://tidal.com/browse/album/13369139
Det er en av mine referanser innen perkusjon.
Den var fin! Hørte henne live sammen med 3-4 andre kvinnelige perkusjonister på Dølajazz for noen år siden. Artig med Tidal, finner mye nytt (og gammelt..) hele tiden. Det er en fin en på High Fidelity referanse-cd nr 8, spor 4 også. Finner den ikke på Tidal, selv om den sikkert er der. Har tagget artisten som Marilyn Mazur's Future Song, og låta Drum Duo. Rippet alle CDene i sin tid, og tagget dem sikkert manuelt.Jeg synes det høres ut som inspillingene. Prøv sporet Talking Wind på denne: https://tidal.com/browse/album/13369139
Det skjønner jeg, men jeg var middels ivrig etter å få lyd i demDu kan ikke spille på nye horn med gamle Audiolense filtere. Da blir lyden fullstendig feil, og låter garantert høggorm.
Jada, artig å høre hva andre synes om detteNoen mulighet til å få høre på dette når det er ferdig? Du holder vel til på Lillehammer?![]()
Takk! En flott dag i Lillehammer i dag. SP10-prosjektet er spennende for meg også. Når det gjelder plint har jeg ingenting å sammenligne med, men får vel en formening om hvordan helheten blir uansett. Jeg er usikker på om jeg skal ha dempeføtter, evt isolatorer, eller stiv kobling via spikes til underlaget. Jeg tenker å prøve spikes først, siden jeg har flytende betonggulv, som bør være en god "noise sink". Såvidt jeg kan se har jeg nok gain i RME UFXen (mic-inngang) for å få bra signal fra DL103R pickupen, men jeg er litt usikker på hva som er den beste måten å koble pickupen til med. For å få utnyttet en del av CMRR som ligger i RME prøver jeg nok å bruke balansert kabel, og koble skjerm og den ene lederen til ene polen på pickup-spolen, og i andre enden koble skjermen til pin 1, og lederen som ikke er koblet til skjerm til pin 2, og den siste til pin 3. Jeg ser noen kobler på samme måten, men legger motstander fra pin 2 og 3 til pin 1 i tillegg. Disse er valgt i forhold til hvilken belastningsimpedans en ønsker for pickupen. Jeg er også usikker på om jeg bør koble motor/chassis på SP10 til pin 1 på RME, ved en egen leder, eller koble en ledning til kabelen som går fra pickupen og til RME.Gratulasjoner med dagen til deg å Cyber.
Det følges med på sidelinjen. Ikke minst et plinth prosjektet morsomt for oss sp 10 fans
Nå snakker viJ Lo har henge butt.
Shakiras butt er mer spretten.
Veldig interessant! Har lest om bruk av epoxy/sand før. Jeg skal fullføre betong/gummiplinten, så får vi se om det trengs en versjon II. Brukte du 80/20 vektprosent sand/epoxy? Har de slippmiddel også på Biltema?I am late to the party - men mtp "enkel" støping av former som skal dempe vibrasjoner så er denne artikkelen meget lærerik:
https://www.adambender.info/post/2017/03/25/epoxy-granite-machine-frame-how-to
Jeg har selv støpt med sand fra Biltema og lamineringsepoxy og det blir knallsterkt, stumt og tungt. Mitt prosjekt denne gang var ikke Hifi men demping av en CNC-akse til min selvbygde CNC-fres. Gantry var for lett og vibrerte en del (relativt) men økt masse/stumhet forbedret dette med en hel del.
Det står "åpentid" 20 minutter på epoxyen fra BT. Det er kanskje en annen type du bruker?Jeg endte opp med 16% hos meg, dette ga en masse som er meget fast og uten tørre felt. Den flyter ikke ut og må masseres på plass.
Ved valg av epoxy så er det viktigste å velge en kvalitetsepoxy + herder som gir lang "pot life", gjerne flere timer.
Da har man god tid for miksing, forming, massring etc før herding i det hele tatt starter.
Usikker om BT har slippmiddel. effekten er nok også noe redusert da massen inneholder sand som sliper overflaten til formen under massering/shaking. Jeg brukte tynne plastplater som "slipp-lag" da epoxy ikke hefter særlig godt på disse platene.
Gelcoat som topplag, gjerne direkte i form forut for støping, er et tradisjonelt utngangspunkt innen båt/flyproduksjon.
En CNC-fres hadde vært kjekt å ha, både til hifi, og ymse annet. Så igjennom line array tråden din. Har hørt steinost sine, og jeg syntes de spilte veldig fint hos han. Horn er kjekt, men tar mye plass. Kanskje line array kombinert med moderate SLOBs hadde vært noe? Har litt erfaring med lange bånddiskanter, bla helt DIY Apogee Duetta kloner. Mellomtone/diskantbåndet var et ca 1,2m langt, sammenhengende bånd. Spilte fra ca 500Hz og opp til rundt 8kHz, såvidt jeg husker. Eksperimenterte med forskjellige materialer i selve båndet. Skal se om jeg finner et bilde. Bygde to sett, ett rundt 1988, og ett noen år senere.Mitt prosjekt denne gang var ikke Hifi men demping av en CNC-akse til min selvbygde CNC-fres.