Cyrus!En musikkelsker!
Dette er vel nesten den eneste tråden som omtaler Cyrus på norske nettsider(som jeg fant i allefall),så tenkte puste litt liv i den jeg.Det fortjener den virkelig
Undrer egentlig veldig på hvorfor det ikke virker som det er fler som har komponenter fra Cyrus.De kan virkelig sine saker!Jeg har sjelden hørt slik engasjerende gjengivelse av min favorittmusikk som det jeg i de siste 3 dagene har hørt av 8vs/psx-r.Rett og slett "uber-klasse" sammenlignet med det jeg har hørt av det meste i samme prisklasse.
Det jeg vil gi denne komboen pluss for er:
-Rytmisk driv og timing.Dette skapte meget bra dynamikk.
-Stram og kjapp bass.(1)Dyp.
-God Detaljeringsevne.
-Luftig,klar og naturtro Stemmegjengivelse.
-Flott lydbilde og perspektiv.
-Meget kraftig etter størrelse og oppgitt effekt.
-Musikalsk!
-Stillhet mellom intstrumenter og stemmer.
-Dønn stille i høyttalerne når jeg ikke spilte noe.
-Allrounder (1)
Om jeg må gi minus:
-Litt tendenser til skarphet i toppen *
-Bassen kunne vært hakket dypere*
*Det som er det litt artige her er at jeg trodde jeg hadde 8vs2 på hjemlån og trodde derfor at diskanten ikke kunne bli bedre i og med at dette var den nye versjonen som skulle være bedre på det området.Og at bassen ikke var så dyp som jeg hadde trodd den "nye" versjonen skulle være.Hadde det ikke vært for det så ville valget vært ganske lett i og med at den innehar så utrolige og allsidige egenskaper fra før.Det som gjorde dette til en positiv erfaring er at jeg hadde 8vs og ikke 8vs2 på hjemlån og at etter det jeg har lest så har Cyrus både fjernet den litt pågående toppen samt lagt til det lille ekstra i bunnen på 8vs2 uten at det skal ha gått på bekostning av forgjengerens egenskaper.Da kan i allefall ikke jeg tro annet enn at denne forsterkeren er nær det ultimate man kan oppnå i denne prisklassen(rett matching tatt i betraktning).For da forsvinner de minusene jeg hadde på 8vs(som ikke var av noe enorm betydning) samt at det kommer et par ekstra pluss: (1)Allrounder og dyp bass.Og da er ringen sluttet etter mine standarer i allefall,og det med god margin.Håper flere tar en lytt til denne komboen,for den fortjener det så inderlig.
Jeg tror faktisk det da er mulig Cyrus 8vs2 med PSX-R er hva jeg har søkt etter,for makan til engasjement og musikalitet fra 8vs/psx-r kan jeg ikke huske å ha vært borti.PSX-R må det også nevnes er virkelig verdt hver ekstra krone,da den øker kvaliteten over hele fjøla.Rett og slett en u-unngåelig add-on
Nå skulle jeg jo egentlig fått hørt 8vs2 før jeg endelig kjøper,men det er visst ikke mulighet for det i Trondheim.Men så er det kanksje heller ikke nødvendig..
Om det er noen som vet om disse forskjellene mellom 8vs og 8vs2 er reelle,så ikke nøl.Skriv!