Dab veddemål

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Ja, riktig utstyr er viktig. Og riktig måte. I ditt tilfelle Internett for radio.
    Men tror fremdeles ikke på noe svart hull på Østfoldkysten. Eller på Hurum.
    Tror du på sorte hull i verdensrommet da ? :)
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    2.031
    Sted
    Nordland
    Kjøpt meg enda en «ny bil». Uten DAB-radio. Skal jeg investere? Don’t think so, eg har jo alt jeg trenger via my iPhone💚 -Starter alltid kjøreturen på jobb med NRKs nyheter som starter hver halvtime. -Genialt å kunne spole, eller sette på det programmet du har lyst å høre, eller høre live radio. Sef. før man stater å kjøre😇 -Har mobilen i magnet-stativ, montert høyt i bilen, funker fett, manøvrerer TIDAL med rattet🥳 Tut & kjør
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Kjøpt meg enda en «ny bil». Uten DAB-radio. Skal jeg investere? Don’t think so, eg har jo alt jeg trenger via my iPhone💚 -Starter alltid kjøreturen på jobb med NRKs nyheter som starter hver halvtime. -Genialt å kunne spole, eller sette på det programmet du har lyst å høre, eller høre live radio. Sef. før man stater å kjøre😇 -Har mobilen i magnet-stativ, montert høyt i bilen, funker fett, manøvrerer TIDAL med rattet🥳 Tut & kjør
    Radio og Spotify/Tidal er jo bra tilgjengelig i sentrale områder med 4G. Nyheter er jo ikke direkte via app, men det er kanskje ikke så farlig. Er jo ikke helt ny den «nye» bilen din….
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Til dere som plutselig synes at SR radio er best:
    Nevn et program på P3 eller P4 som er bra.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Innlegg på Facebook for 5 år siden av undertegnede:
    Statens vegvesen #1: Nå er det DAB dekning i Nøstvettunnelen.
    (Den som begynner ved Tusenfryd på vei mot Oslo)
    Det tok sin tid.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Litt "morsom" observasjon mht NRK´s pågående reklame på TV for radiolytting. Ingen av de mange personer man viser lyttende til radio i ulike sammenheng og situasjoner lytter til DAB-radio :cool:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Til dere som plutselig synes at SR radio er best:
    Nevn et program på P3 eller P4 som er bra.
    SR P3 og P4? Jeg har nok blitt for gammel for de kanalene nå, men lo meg skakk av Rally på SR P3 for mange år siden. Direkte trafikkfarlig. Hørte den i bilen på vei hjem fra prosjekter på svenske fabrikker og holdt på å kjøre av veien flere ganger.

    For de som ikke aner hva jeg snakker om: https://sverigesradio.se/grupp/14343

    Problemet med NRK er at alle kanalene forsøker å være SR P3. I Sverige er P1 og P2 fortsatt noe man kan høre på uten å måtte legge igjen hjernen utenfor.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    SR P3 og P4? Jeg har nok blitt for gammel for de kanalene nå, men lo meg skakk av Rally på SR P3 for mange år siden. Direkte trafikkfarlig. Hørte den i bilen på vei hjem fra prosjekter på svenske fabrikker og holdt på å kjøre av veien flere ganger.

    For de som ikke aner hva jeg snakker om: https://sverigesradio.se/grupp/14343

    Problemet med NRK er at alle kanalene forsøker å være SR P3. I Sverige er P1 og P2 fortsatt noe man kan høre på uten å måtte legge igjen hjernen utenfor.
    Det var vel det svaret jeg forventet. Alle de 11 vanlige kanalene ?
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Litt "morsom" observasjon mht NRK´s pågående reklame på TV for radiolytting. Ingen av de mange personer man viser lyttende til radio i ulike sammenheng og situasjoner lytter til DAB-radio :cool:
    Har ikke sett noen slike reklamer, men det er jo en selvfølge at folk flest bruker radio.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det var vel det svaret jeg forventet. Alle de 11 vanlige kanalene ?
    Det er mitt bestemte inntrykk. Jada, Alltid Klassisk sender noeslags klassisk, men det er jo den samme håndfullen svisker på endeløs repeat. Selv Østlandssendingen har blitt til så hjernedød pludring at det er en lidelse. Og lydkvaliteten har vi jo snakket om en million ganger allerede.

    Det er nesten så man må si seg litt enig i ditt evindelige «det verste med DAB er at det fungerer». Det hadde vært bedre om det bare sluttet å fungere, i barmhjertighetens navn.
     
    Sist redigert:

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Interiore Simplicitate
    SR (og SVT for den del) tar sin rolle som allmennkringkaster på alvor, de leverer fremdeles solid. Tilsynelatende uten å bry seg nevneverdig om lytter- eller seertall. Jeg hører på SR P1 og P2 daglig.

    NRK virker mer opptatt av å konkurrere med de kommersielle aktørene, og pøser på med idiotisk pludreradio, realityshows og ikke minst en uendelig rekke med med konkurransefjas i beste sendetid på NRK1. Noen MÅ visst stemmes ut for at lørdagspizzaen skal bli spiselig.

    For bare noen få år siden var nrk distrikt flinke til å spille lokale artister, og ga disse en viktig profilering. I dag er spillelistene satt opp fra sentralt hold, og de samme over hele landet. Det er i hvert fall forklaringen flere jeg kjenner godt har fått, angivelig til distriktjournalistenes store frustrasjon.

    Nrk er allerede ferdig finansiert, og burde ha fokus på kvalitet, dybde og variasjon og la de andre levere fjaset. Gudene skal vite at det ikke akkurat er noen mangel på kommersiell underholdning på øvrige kanaler.

    Ja, jeg blir 50 år i år. 😉
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Det er mitt bestemte inntrykk. Jada, Alltid Klassisk sender noeslags klassisk, men det er jo den samme håndfullen svisker på endeløs repeat. Selv Østlandssendingen har blitt til så hjernedød pludring at det er en lidelse. Og lydkvaliteten har vi jo snakket om en million ganger allerede.

    Det er nesten så man må si seg litt enig i ditt evindelige «det verste med DAB er at det fungerer». Det hadde vært bedre om det bare sluttet å fungere, i barmhjertighetens navn.
    Vi snakker om radio. For meg selskap på veien, selv om jeg ikke kjører så mye alene.
    Så kommer det an på hva man forventer. Livssynsspørsmål ? Neppe. Da må man eventuelt høre på P2.
    Man må jo også forstå at de fleste radiokanaler har programledere som er et resultat av 80 og 90 tallet.
    Jeg vet ikke om folk sa så mye mer fornuftig før. Jeg har jo vært noen tusen timer på radio, og for meg som nå, så er musikken det viktigste. Ikke hva som blir sagt. Og musikken på svensk radio er annerledes enn på norsk radio.
    Og dansk osv.
    Det er mye musikk jeg savner. Den kan jeg eventuelt høre på hjemme.
    Det er mye i dette landet som kunne vært bedre. I radio og TV.
    Men sånn er det. Ettersom jeg har bakgrunn fra radio, så skjønner jeg godt hvorfor det er som det er.
    P1+ leverer stort sett best. Mange bra gjenhør med radio programmer fra noen år tilbake.
    Perler fra platearkivet og Bård Ose. Vinyl innimellom, dvs. tirsdager og repriser av BB gutta.
    P13 hører jeg altfor lite på. P9 Retro innimellom, annerledes enn Vinyl.
    Blir det noe bedre i framtiden? Aner ikke.
    Gode radiofolk vokser ikke på trær.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    SR (og SVT for den del) tar sin rolle som allmennkringkaster på alvor, de leverer fremdeles solid. Tilsynelatende uten å bry seg nevneverdig om lytter- eller seertall. Jeg hører på SR P1 og P2 daglig.

    NRK virker mer opptatt av å konkurrere med de kommersielle aktørene, og pøser på med idiotisk pludreradio, realityshows og ikke minst en uendelig rekke med med konkurransefjas i beste sendetid på NRK1. Noen MÅ visst stemmes ut for at lørdagspizzaen skal bli spiselig.

    For bare noen få år siden var nrk distrikt flinke til å spille lokale artister, og ga disse en viktig profilering. I dag er spillelistene satt opp fra sentralt hold, og de samme over hele landet. Det er i hvert fall forklaringen flere jeg kjenner godt har fått, angivelig til distriktjournalistenes store frustrasjon.

    Nrk er allerede ferdig finansiert, og burde ha fokus på kvalitet, dybde og variasjon og la de andre levere fjaset. Gudene skal vite at det ikke akkurat er noen mangel på kommersiell underholdning på øvrige kanaler.

    Ja, jeg blir 50 år i år. 😉
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Som jeg har sagt før, gode radio (eller TV) folk, gror ikke på trær.
    Hørte mye på svensk P3 på 60-70 og 80 tallet.
    Svensk P1 og P2 har aldri vært interessant.
    Og jeg blir 75 i år.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Har skjønt at svensk P1 og P2 ikke er for deg.

    Dette handler om veivalg og prioritering, og samme tufs(er) som har dratt nrk i denne retningen også har vært pådrivere av dab.

    Gode folk får man tak i om man vil, spesielt om man kan tilby noe profesjonelt og faglig attraktivt. Men å få gode folk til å produsere fjas er sikkert ikke så lett, nei.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.172
    Sted
    Trondheim
    Nrk er allerede ferdig finansiert, og burde ha fokus på kvalitet, dybde og variasjon og la de andre levere fjaset. Gudene skal vite at det ikke akkurat er noen mangel på kommersiell underholdning på øvrige kanaler.
    Nettopp. NRK trenger ikke slåss med de kommersielle kanalene om lytterne. De er allerede fullfinansiert gjennom skatteseddelen. De skal gi et alternativ til de kommersielle kanalene. Det gjør de ikke i dag.
    Og selvfølgelig er det mulig å finne dyktige medarbeidere. De trenger bare søke etter folk med kompetanse. Og la de bruke denne kompetansen. Slike vokser selvfølgelig ikke på trær, og med 11 kanaler trenger de veldig mange. Det er en kabal som nok ikke går opp, men da kunne man kanskje vurdere å ikke ha så mange kanaler?
    De som ønsker å være "kjendiser" kan jo få seg jobb andre steder.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Kompetente folk ja. Kjenner du til mange kompetente folk som er mellom 25-50 år som hadde passet i radio?…
    Eller generelt kompetente folk i det som amerikanerne kaller «the arts» i landet vårt ?
    Det er nok det største problemet. Ellers har, som jeg har sagt før, Nrk gått igjennom en stor forandring de siste 25 år, og 25 år før det. Det skjedde ikke noe spesielt i året 2017 da riksdekkende FM ble slukket.
    Da hadde vi å mange år hatt div. DAB kanaler, helt fra 1995 med Nrk klassisk. Så kom Nrk Nyhe, Folkemusikk, og jazz.
    Nrk P1+ i 2012, som het nrk Gull i et par år først. I 2014 P13. Sameradioen som bare var i NordNorge har blitt riksdekkende.
    Mp3 i mange år.
    Skulle gjerne hatt en kanal som bare spilte norsk. Ordentlig radio som gjør det, og på DAB i noen år i Oslo burde henge seg på det nye, nasjonale DAB nettet.
    Og med så mange kanaler 24/7 så må det bli mye musikk.
    Og ikke glem at mange ansatte i Nrk er sønner og døtre av de som allerede jobber der.
    Leste nettopp om noen nye folk som var ansatt eller flyttet for å lage nye strukturer i radioen.
    Neste også om at P1 på FM hadde en dekning på 98,5 %, og P2 og P3 bare halvparten av senderne til P1.
    Nå er dekningen på 99,3%, og de kommersielle på over 92%, og det er det man kaller fremskritt.
    Og fremdeles morsomt når folk skriver på Facebooksiden over alle Facebooksider om problemer på DAB.
    Men de som gjør det får fint lite svar.
    PS: regner med at en del mennesker setter pris på kanalen været til sjøs, som også har vært på plass i mange år.
    PPS: ellers er vi nordmenn verdensmestre i å klage og syte.
    PPSS: nå kommer Bauer med talk radio.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.172
    Sted
    Trondheim
    Så du sier altså at det ikke finnes dyktige folk som NRK kan ansette? Underlige innfallsvinkel.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Mens det tydeligvis fortsatt kryr av dyktige folk i Sverige som SR kan ansette?
     

    hifiml

    Medlem
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    28
    Antall liker
    37
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet om man får inn noen kanaler i Oslo på en radio med DAB (Altså ikke DAB+) ?
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Mens det tydeligvis fortsatt kryr av dyktige folk i Sverige som SR kan ansette?
    Det kan godt hende. Kanskje du burde sjekke alder på de du hører på.
    Ellers er det stor forskjell på Norge og Sverige.
    Det eneste som er felles er grensen.
    Men merkelig at etter 2017 ble Nrk mye dårligere….eller du aldri har hørt på mer enn en Nrk kanal ?
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Som jeg har sagt før, gode radio (eller TV) folk, gror ikke på trær.
    Hørte mye på svensk P3 på 60-70 og 80 tallet.
    Svensk P1 og P2 har aldri vært interessant.
    Og jeg blir 75 i år.
    Du er neppe representativ for din aldersgruppe, men det er kanskje ikke jeg heller.

    Uansett hva man måtte mene om dab, og hvilke preferanser man har mtp programmer, er det ikke til å stikke under stol at nrk har har forandret seg ganske radikalt fra å være en kultur- og kunnskapsformidler til å forsøke å være en utfordrer til de reklamefinansierte kanalene.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.172
    Sted
    Trondheim
    Da er det bare å sende anbefalinger til NRK.
    Så det er liksom min jobb å fungere som ubetalt head-hunter for NRK? I don't think so.
    NRK kan finne kvalifiserte folk hvis de vil. Og når de har kvalifiserte folk kan de jo bruke dem til det de er kvalifiserte til heller enn å putte dem i avdelinger der de ikke får brukt sin kompetanse.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Du er neppe representativ for din aldersgruppe, men det er kanskje ikke jeg heller.

    Uansett hva man måtte mene om dab, og hvilke preferanser man har mtp programmer, er det ikke til å stikke under stol at nrk har har forandret seg ganske radikalt fra å være en kultur- og kunnskapsformidler til å forsøke å være en utfordrer til de reklamefinansierte kanalene.
    Jeg som har hørt på Nrk siden 50 tallet ser det som en naturlig utvikling.
    Men Nrk er ikke lenger 3 kanaler. De har vært mange kanaler de siste 10 år…..
    Det er lenge siden Nrk begynte å konkurrere med de kommersielle. Mens de to kommersielle kanalene har stagnert, og bare utvidet kanaltilbudet, så har Nrk kommet med div. kanaler som Mp3 og P13. Og ikke minst P1+.
    Og hele tiden så kommer det nye folk til som styrer utviklingen.
    Og jeg tror at det ikke er lett å finne gode programledere, akkurat som det er vanskelig å finne flinke folk i alle kultursammenhenger.
    Man kan si mye rart om Norge, men et kulturland har vi aldri vært.
    Og ingenting er som det var før. Verden forandrer seg….og NRK er i en stadig forandring….
    Er musikken bedre i dag? Er litteraturen og kunsten bedre i dag? Er film og TV serier bedre i dag?
    Var programledere bedre før?
    Nå som vi kan høre radio fra hele verden og se bilder og film fra hele verden, og ungdommen sitter foran skjermer og spiller spill hvor det handler om å drepe flest mulig, og aldri hører på radio, hvem skal da være programledere i framtiden ?
    Hvem ser for seg en karriere i radio ?
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.172
    Sted
    Trondheim
    Man må da skille mellom den som presenterer stoffet og redaksjonen som lager det? Programlederen er redaksjonens ansikt utad, men redaksjonen står ansvarlig for det stoffet som presenteres.
    Hvor lett det er å finne gode programledere og hvor lett det er å finne gode fagpersoner og journalister for å produsere saker denne programlederen skal presentere er da 2 vidt forskjellige saker? Og det å jobbe i redaksjonen innenfor sitt interesseområde må da være veldig attraktivt for journalister?

    Men nå har diskusjonen endret fokus fra å handle om DAB til å handle om NRKs rolle i mediabildet, så det hadde kanskje vært bedre å ha en annen tråd med en tittel som passer bedre til innholdet?

    PS: Jeg mener uansett at NRK bruker sine ressurser feil ved å ha så mange forskjellige kanaler. De kunne ha redusert fra 13 kanaler til 5 eller 6? En generell kanal der man bl.a. har nyheter o.l (omtrent som gamle P1), En kulturkanal (med med innhold fra NRK Klassisk, NRK Folkemusikk, NRK Jazz, og innhold omkring forskjellige kultursaker som anmeldelser av teaterstykker, filmanmeldelser etc...) - en utvidet P2. En ungdomskanal (gamle P3). En samiskspråklig kanal. En kanal for repriser.
    Hvordan man behandler sport får man finne ut av, men nå er det jo en kanal som bare spiller musikk på repeat når det ikke er fortballkamp eller skirenn. Dagens innhold i NRK Sport er 1 time "NRK Sport musikkmiks", så 3 minutter Dagsnytt på repeat 24 t. Elendig utnyttelse av sendetiden.

    Det gir 5 eller 6 kanaler. Med det som produseres av innhold i dag ville det være nok. Plassen de 7 eller 8 kanalene som da ville blitt fjernet kunne man f.eks. brukt til å øke båndbredden på de resterende kanalene slik at lydkvaliteten ble bedre.

    PPS: Dette har de sikkert diskutert innad - det burde de i hvert fall ha gjort. Og de har fallt ned på at kvantitet er viktigere enn kvalitet. Det synes jeg er synd.
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    275
    Sted
    Tranby
    Min gamle far har havnet på sykehjem.
    Han trenger bare en radio av den gamle sorten som kun skal slåes av og på, og kansje engang i mellom justere volumet.
    Endte opp med en fantastisk flott Technics Ottowa f. Har mulighet for mange kilder, men vi trenger kun NRK P1.
    Stillte den inn på P1. Den har en funksjon som gjør at man koble ut berøringstastene som man kan velge kilde, hoppe til neste kanal osv. Poenget er at den skal være enkel slik at han ikke får vrang stillt den.
    Nå er det av/på og volum som virker.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Man må da skille mellom den som presenterer stoffet og redaksjonen som lager det? Programlederen er redaksjonens ansikt utad, men redaksjonen står ansvarlig for det stoffet som presenteres.
    Hvor lett det er å finne gode programledere og hvor lett det er å finne gode fagpersoner og journalister for å produsere saker denne programlederen skal presentere er da 2 vidt forskjellige saker? Og det å jobbe i redaksjonen innenfor sitt interesseområde må da være veldig attraktivt for journalister?

    Men nå har diskusjonen endret fokus fra å handle om DAB til å handle om NRKs rolle i mediabildet, så det hadde kanskje vært bedre å ha en annen tråd med en tittel som passer bedre til innholdet?

    PS: Jeg mener uansett at NRK bruker sine ressurser feil ved å ha så mange forskjellige kanaler. De kunne ha redusert fra 13 kanaler til 5 eller 6? En generell kanal der man bl.a. har nyheter o.l (omtrent som gamle P1), En kulturkanal (med med innhold fra NRK Klassisk, NRK Folkemusikk, NRK Jazz, og innhold omkring forskjellige kultursaker som anmeldelser av teaterstykker, filmanmeldelser etc...) - en utvidet P2. En ungdomskanal (gamle P3). En samiskspråklig kanal. En kanal for repriser.
    Hvordan man behandler sport får man finne ut av, men nå er det jo en kanal som bare spiller musikk på repeat når det ikke er fortballkamp eller skirenn. Dagens innhold i NRK Sport er 1 time "NRK Sport musikkmiks", så 3 minutter Dagsnytt på repeat 24 t. Elendig utnyttelse av sendetiden.

    Det gir 5 eller 6 kanaler. Med det som produseres av innhold i dag ville det være nok. Plassen de 7 eller 8 kanalene som da ville blitt fjernet kunne man f.eks. brukt til å øke båndbredden på de resterende kanalene slik at lydkvaliteten ble bedre.

    PPS: Dette har de sikkert diskutert innad - det burde de i hvert fall ha gjort. Og de har fallt ned på at kvantitet er viktigere enn kvalitet. Det synes jeg er synd.
    Redaksjon og journalister ja….
    Jeg har stort sett vært min egen redaksjon når jeg var på radio hos Tango og Radio Classic.
    Da jeg lagde radioprogrammer hos Nrk på 80 tallet, var vi to stykker, så vi møttes noen dager før opptak, for å bestemme hva vi skulle spille, vi valgte ca. 4 låter hver til våre tilmålte 40 minutter, og skrev ned det vi skulle si, noen ganger korrigert og hjulpet av vår produsent, Harald Are Lund. Vet ikke hvor mye redaksjon Bård Ose bruker.
    De siste 20 årene har vi jo opplevd mange unge journalister som ikke kan norsk, som bruker Google Translate,
    og som ikke har mye å fare med. Pluss den politiske vinklingen de fleste av disse journalistene ikke legger skjul på.
    Så da blir det ikke mange igjen, og har disse som har noe å fare med (forhåpentligvis) lydt til å jobbe i Nrk radio????
    Nrk Sport brukes når det er sport. På vinteren og fra og med i helgen, når fotballen begynner.
    På vei hjem fra Drammensdistriktet til Nesodden på 90 og 2000 tallet var det ganske kjedelig med norsk fotball på P1 hver søndag.
    Nrk nyheter er vel ofte det samme som på TV, og det er jo greit.
    P2 har jo alltid vært kulturkanalen.
    Og etterhvert finner vel Nrk ut av hvor de skal gå.
    Flott time med Bård Ose på P1+, med perler i Platearkivet etterpå. Og lyden ? Helt super. Som vanlig.
    Ps: Det er jo en samisk kanal. Har du DAB radio ?…
    Reprisekanalen som het Nrk Gull flr, byttet navn i 2012 til P1+, hvor det går masse repriser.
    3 ungdomskanaler, hvorav P13 har program for de som er forbi ungdommens vår.
     
    Sist redigert:

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Min gamle far har havnet på sykehjem.
    Han trenger bare en radio av den gamle sorten som kun skal slåes av og på, og kansje engang i mellom justere volumet.
    Endte opp med en fantastisk flott Technics Ottowa f. Har mulighet for mange kilder, men vi trenger kun NRK P1.
    Stillte den inn på P1. Den har en funksjon som gjør at man koble ut berøringstastene som man kan velge kilde, hoppe til neste kanal osv. Poenget er at den skal være enkel slik at han ikke får vrang stillt den.
    Nå er det av/på og volum som virker.
    Løsning:
    Push the volume button for turning on, and turn it clockwise for more volume!
     
    Sist redigert:

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Ahh, men den løsningen finnes vel kun på gamle FM radioer.
    Kunne vært løst slik for få alt på en knapp: Dra ut et klikk og vri for å gå til neste kanal? Og dra ut to klikk for å søke.....
    Roberts Revival har løsningen jeg beskrev. Her får du linken en gang til😊 Har en slik på kjøkkenet: Roberts
    Skjermbilde 2021-05-10 kl. 22.19.04.png
     
    Sist redigert:

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Sånn helt apropos antenner. Inne i vaskehall på Årum og en tur på 15 minutter hjem til Skjærviken.
    Ingen problem med Nrk og Riks kanaler. Måtte litt nærmere hjem for at Metro skulle komme inn.
    E49D1B0E-454D-48D9-B8BB-A147004278FD.jpeg
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Dagens lille tilbakeblikk:
    I 1979 rev Televerket radiomastene for mellombølgesenderen på Tyholt, Trondheim. Det førte til et ramaskrik i debattspaltene til Adressa: Tenker dere ikke på de som ikke har råd til å skaffe seg FM-radio enda? – helt til Televerket kom inn og forklarte: Jo, vi var bekymret for det, så vi slo av senderen for et halvt år siden for å se om det var mange som klaget. På et halvt år har vi ikke fått inn så mye som et enkelt spørsmål, og langt mindre noen klage! Da besluttet vi at det var greit å ta ned mastene også.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Dagens lille tilbakeblikk:
    I 1979 rev Televerket radiomastene for mellombølgesenderen på Tyholt, Trondheim. Det førte til et ramaskrik i debattspaltene til Adressa: Tenker dere ikke på de som ikke har råd til å skaffe seg FM-radio enda? – helt til Televerket kom inn og forklarte: Jo, vi var bekymret for det, så vi slo av senderen for et halvt år siden for å se om det var mange som klaget. På et halvt år har vi ikke fått inn så mye som et enkelt spørsmål, og langt mindre noen klage! Da besluttet vi at det var greit å ta ned mastene også.
    Og poenget ditt er ?? At det er ingen grunn til å klage over at FM ble slått av ??
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn