Dab veddemål

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.957
    Antall liker
    9.729
    Sted
    Trondheim
    DAB fungerer helt utmerket til det det er ment som - å ta livet av intelligent radio og å fjerne NRK-monopolet. Lineær radio er uansett et døende medium.
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    551
    Antall liker
    55
    DAB fungerer helt utmerket til det det er ment som - å ta livet av intelligent radio og å fjerne NRK-monopolet. Lineær radio er uansett et døende medium.
    DAB multipleksingen er perfekt for å opprette/vedlikeholde monopoler.
    Nå har vi et DAB monopol med NRK, Bauer Media og Modern Times Group. De 2 siste består utelukkende av søppel(kanaler).
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.957
    Antall liker
    9.729
    Sted
    Trondheim
    Joda, man har fått inn 2 nye aktører som ikke bringer noe nytt, men som drar NRK ned i søla fordi NRK tror at de må konkurrere på de andres prinsipper. Og kanskje de har rett - hvor mange er det egentlig som aktivt lytter på radio lenger? Er det ikke bare noe som står på i bakgrunnen for de fleste og som de egentlig ikke hører på?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.328
    Antall liker
    11.868
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Problemet for NRK er jo at de gikk nettopp i den fella og spredte programproduksjonen på fjørten kanaler, med det resultat at mange som tidligere hadde faste radioprogrammer på kalenderen fortsatt sliter med å finne de... Da blir det til at man ikke gidder å lete, og særlig mange eldre sliter med å forholde seg til dette mangfoldet. Legg så til at også flere av NRK-kanalene baserer seg på spillelister som omtrent aldri skiftes eller redigeres... Det virker i alle fall slik...
    Nå ser det ut til at dette er en genrell trend i NRK også for TV, hvor man fjerner både nye og gamle programmer som mange men ikke alle så på, for å erstatte de med enda flere kjendisinfiserte serier og konkurranser...
    Teknisk sett er tanken bak DAB grei nok, men det er resultatet som for mange er blitt rævva.... At det i tillegg er et betydelig dårligere beredskapsalternativ skjønte nok ikke politikerne, om de enn noensinne ble forsøkt forklart tekniske fordeler/ulemper....
     

    StoneFree

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2023
    Innlegg
    37
    Antall liker
    90
    Sted
    Kølis
    Denne tråden har vel overlevd seg selv med mange år.

    Noe veddemål er vel ikke lenger realistisk, jfr. post #1. DAB er kommet for å bli, inntil det dør av seg selv.
    DAB er ikke hifi, på langt nær. Feil forum.


    Vi blir uansett ikke enige, alle sammen. Flogging a dead horse?
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.854
    Antall liker
    298
    ^ är det inte en forumsregel om upprepning av samma gnålet om och om igen? Du har mig veterligen aldrig skrivit något annat än det du precis upprepade igen. För femtielvte gången. Var gammalt för tvår sedan. Blir inte mer aktuellt att läsa om din 10 år gamla DAB i din bil om och om igen.
    Og hele denne tiden, i mange, mange år har DAB fungert. Men det er en hemmelighet, ikke si det til noen. Og for all del, ikke prøv det sjøl….det er farlig.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.854
    Antall liker
    298
    Problemet for NRK er jo at de gikk nettopp i den fella og spredte programproduksjonen på fjørten kanaler, med det resultat at mange som tidligere hadde faste radioprogrammer på kalenderen fortsatt sliter med å finne de... Da blir det til at man ikke gidder å lete, og særlig mange eldre sliter med å forholde seg til dette mangfoldet. Legg så til at også flere av NRK-kanalene baserer seg på spillelister som omtrent aldri skiftes eller redigeres... Det virker i alle fall slik...
    Nå ser det ut til at dette er en genrell trend i NRK også for TV, hvor man fjerner både nye og gamle programmer som mange men ikke alle så på, for å erstatte de med enda flere kjendisinfiserte serier og konkurranser...
    Teknisk sett er tanken bak DAB grei nok, men det er resultatet som for mange er blitt rævva.... At det i tillegg er et betydelig dårligere beredskapsalternativ skjønte nok ikke politikerne, om de enn noensinne ble forsøkt forklart tekniske fordeler/ulemper....
    Radio og radiokanaler har alltid vært i utvikling, som radioprogrammer og programledere. De kommer og går, akkurat som programmene.
    Og ikke minst de som sitter og bestemmer.
    Nå har vi hatt P1+ i 10 år, og mye har skjedd på disse årene. Osv. Osv. Mens andre kanaler kjører på samme konsept tiår etter tiår.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.902
    Antall liker
    679
    I faget markedsføring heter det at man skal ta vare på sine faste kunder. Det er de du lever av.

    NRK kunne tatt vare på sine trofaste lyttere. Det var feilen med omleggingen til DAB. De trofaste ble aldri spurt.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.382
    Antall liker
    13.710
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Og hele denne tiden, i mange, mange år har DAB fungert. Men det er en hemmelighet, ikke si det til noen. Og for all del, ikke prøv det sjøl….det er farlig.
    Problemet är att du fremstår som en religiös förkynnare som inte har annat att komme med än det samma mantrat i varje inlägg. Det börjar bli tjatigt med 200+ inlägg som innehåller exakt detsamma.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.854
    Antall liker
    298
    DAB multipleksingen er perfekt for å opprette/vedlikeholde monopoler.
    Nå har vi et DAB monopol med NRK, Bauer Media og Modern Times Group. De 2 siste består utelukkende av søppel(kanaler).
    Hva var og er intelligent radio??????
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.854
    Antall liker
    298
    Næh - ikke farlig vel..? Men ubrukelig.

    Eller kanskje ikke for gubber med dårlig hørsel.... :ROFLMAO:
    Som alle andre her inne…og som har levd en stund..så er min hørsel utmerket. Og ikke glem at det er den delen av hjernen som dekoder lyden som er viktigst….ikke ørene …
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.440
    Antall liker
    3.376
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Ah! Som innehaver av ører som ikke fungerer optimalt kan du betrakte deg som heldig - ulyden / signalene fra DAB radioen din når jo aldri skikkelig inn til "dekoderen". Da vet du jo ikke hvilken lidelse du "går glipp av". :) Skjønner!
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.574
    Antall liker
    9.377
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    DAB er helt ok for de aller fleste, fungerer godt i bil hvis antenna er montert korrekt, dvs. Vertikalt. Og hjemme er det selvfølgelig heller ikke noe problem. Hører på mest på P2 og litt på P4. Greit nok. Lydkvaliteten er god nok i bil, hjemme blir det mest lytting når det gjøres andre ting. At noen hifinerder ikke kommer over at den utrolige fine FM tuneren de investerte i for mange år siden ikke lenger egner seg til noe annet enn pynt har vi fått med oss. Kan vi la denne tråden svinne hen som alle FM sendere? FM er over i Norge. Punktum.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    1.139
    Torget vurderinger
    10
    DAB er helt ok for de aller fleste, fungerer godt i bil hvis antenna er montert korrekt, dvs. Vertikalt. Og hjemme er det selvfølgelig heller ikke noe problem. Hører på mest på P2 og litt på P4. Greit nok. Lydkvaliteten er god nok i bil, hjemme blir det mest lytting når det gjøres andre ting. At noen hifinerder ikke kommer over at den utrolige fine FM tuneren de investerte i for mange år siden ikke lenger egner seg til noe annet enn pynt har vi fått med oss. Kan vi la denne tråden svinne hen som alle FM sendere? FM er over i Norge. Punktum.
    Rart å se at noen virker glad for DAB og at FM heldigvis er historie. Ja, ja, dem om det.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.574
    Antall liker
    9.377
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Rart å se at noen virker glad for DAB og at FM heldigvis er historie. Ja, ja, dem om det.
    Hvis det er meg du sikter til så misforstår du totalt. Poenget er at vi må forholde oss til virkeligheten. FM senderne er demontert og de som fungerte er sendt til Afrika, de andre har blitt resirkulert. Dette greier ikke en gjeng på Hifisentralen å endre på. Derfor er det kanskje greit å la denne ballen ligge død nå.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.440
    Antall liker
    3.376
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    FM er ute, og man må ta til takke med DAB (tvang...). Men man kan fortsette å påpeke - hver gang denne hørselskadede(?) "predikanten" messer - at DAB skiten er nettopp det - skit! Det beste er vel at Høvdingen dreper tråden... ;)
     

    Tunghør

    Fersking
    Ble medlem
    18.05.2024
    Innlegg
    3
    Antall liker
    10
    Sted
    På et lydforum som dette er det vel rimelig at radioteknikk diskuteres. Spesielt med måten DAB ble innført.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.328
    Antall liker
    11.868
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Enig - men det er jo ikke det som diskuteres... Det eneste som evangeliseres her er DABs uovertrufne fantastiskhet.... DAB kunne vært et rimelig OK distribusjonsmedium, men måten det brukes på med å skvise inn nærmest maksimalt antall kanaler med sterkt redusert kvalitet er noe annet. Et nærmest tragisk programinnhold for de som er interessert i program innhold, og ikke bare bakgrunnsstøy, er egentlig en annen diskusjon.
    DAB er OK for distribusjon til bil og reiseradioer, - de som evt er interessert i lydkvalitet finner feks NRK-kanalene på streaming, og jeg antar at de aller fleste Hifioter er i besittelse av en eller flere streamere....
    Så hevdet jeg for lenge siden at beredskapsaspektet ved DAB er for dårlig, - noe som nylig også ble bekreftet av den svenske rapporten. DAB er for enkelt å forstyrre/jamme, noe jeg selv og hele nabolaget opplevde fra august i fjor til slutten av april i år, da Telenor hadde funnet det for godt å endre på antenneriggen til den lokale senderen. Siden signalnivået innomhus hos meg ble såpass redusert , og et annet anlegg i nærområdet på helt annet frekvens men likevel med reststråling nok til å forstyrre det lille jeg satt igjen med av signal. Problemet ble løst ved at jeg selv spilte opp mine kontakter i div transmisjonsmiljøer med resultat at antenneriggen ble tilbakestilt i april i år....
    DAB er dessverre kommet for å bli, men på sikt ser jeg ikke bort fra at det kan dukke opp en riksdekkende beredskapskanal på FM - om politikerne makter å innse den tabben som ble begått...
    Derfor enig - denne tråden har fullstendig utspilt sin rolle.
    PS: Jeg jobbet med radio i forskjellige former hele mitt yrkesaktive liv...alt fra amatørradio, nærradio, komm.radio, space comm.. mao en passe god radiot.... :cool:
     
    Sist redigert:

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    355
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    ^^
    Hvis tråden fullstendig har utspillt sin rolle, kan vi heller VEDDE om den blir stengt.
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    852
    Antall liker
    434
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    ^^
    Hvis tråden fullstendig har utspillt sin rolle, kan vi heller VEDDE om den blir stengt.
    Min mening er at tråden har utspilt sin rolle for lengst, og jeg ville ha den stengt i 2021, så jeg ville ikke veddet tusenlapper på at den blir stengt nå!

    Det er bra vi har godt syn, når du kommer med miniatyrbilder i posten, som ikke kan forstørres... :rolleyes:

    Påsken er over, og det samme er nedstengningen av NRK sine FM-sendere, så vi kan stenge tråden nå.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    1.139
    Torget vurderinger
    10
    Enig - men det er jo ikke det som diskuteres... Det eneste som evangeliseres her er DABs uovertrufne fantastiskhet.... DAB kunne vært et rimelig OK distribusjonsmedium, men måten det brukes på med å skvise inn nærmest maksimalt antall kanaler med sterkt redusert kvalitet er noe annet. Et nærmest tragisk programinnhold for de som er interessert i program innhold, og ikke bare bakgrunnsstøy, er egentlig en annen diskusjon.
    DAB er OK for distribusjon til bil og reiseradioer, - de som evt er interessert i lydkvalitet finner feks NRK-kanalene på streaming, og jeg antar at de aller fleste Hifioter er i besittelse av en eller flere streamere....
    Så hevdet jeg for lenge siden at beredskapsaspektet ved DAB er for dårlig, - noe som nylig også ble bekreftet av den svenske rapporten. DAB er for enkelt å forstyrre/jamme, noe jeg selv og hele nabolaget opplevde fra august i fjor til slutten av april i år, da Telenor hadde funnet det for godt å endre på antenneriggen til den lokale senderen. Siden signalnivået innomhus hos meg ble såpass redusert , og et annet anlegg i nærområdet på helt annet frekvens men likevel med reststråling nok til å forstyrre det lille jeg satt igjen med av signal. Problemet ble løst ved at jeg selv spilte opp mine kontakter i div transmisjonsmiljøer med resultat at antenneriggen ble tilbakestilt i april i år....
    DAB er dessverre kommet for å bli, men på sikt ser jeg ikke bort fra at det kan dukke opp en riksdekkende beredskapskanal på FM - om politikerne makter å innse den tabben som ble begått...
    Derfor enig - denne tråden har fullstendig utspilt sin rolle.
    PS: Jeg jobbet med radio i forskjellige former hele mitt yrkesaktive liv...alt fra amatørradio, nærradio, komm.radio, space comm.. mao en passe god radiot.... :cool:
    Jeg trodde et øyeblikk du skulle si du var radioaktiv også.:)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.848
    Antall liker
    8.539
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    på sikt ser jeg ikke bort fra at det kan dukke opp en riksdekkende beredskapskanal på FM

    Vil det være mer enn en bitteliten håndfull folk som kan ha nytte av en slik kanal? Personlig kjenner jeg ingen som har mulighet for å motta FM-signaler (jeg teller ikke dem som har en gammel FM-tuner eller to stående i et skap av nostalgihensyn), eller for den del noen som lytter på radio jevnlig. For egen del har jeg hverken DAB eller FM og lytter kun sporadisk på radio via streaming, så når bombene faller blir det nok trykkbølgen og røyksoppen som opplyser meg om hva som skjer.
     

    StoneFree

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2023
    Innlegg
    37
    Antall liker
    90
    Sted
    Kølis
    Vil det være mer enn en bitteliten håndfull folk som kan ha nytte av en slik kanal? Personlig kjenner jeg ingen som har mulighet for å motta FM-signaler (jeg teller ikke dem som har en gammel FM-tuner eller to stående i et skap av nostalgihensyn), eller for den del noen som lytter på radio jevnlig. For egen del har jeg hverken DAB eller FM og lytter kun sporadisk på radio via streaming, så når bombene faller blir det nok trykkbølgen og røyksoppen som opplyser meg om hva som skjer.
    Tja, jeg har 2 biler med DAB som også har FM. Og 2 TivoliDABBer med FM, og en Tivoli FM uten DAB. Og noe annet gammelt tjafs, dersom behovet skulle melde seg.
    Det er jo etterhvet mange biler som kan motta både DAB og FM. FM er jo praktisk dersom man skulle forville seg utenfor kongerikets grenser, i lang tid fremover.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.089
    Antall liker
    36.497
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tja, jeg har 2 biler med DAB som også har FM. Og 2 TivoliDABBer med FM, og en Tivoli FM uten DAB. Og noe annet gammelt tjafs, dersom behovet skulle melde seg.
    Det er jo etterhvet mange biler som kan motta både DAB og FM. FM er jo praktisk dersom man skulle forville seg utenfor kongerikets grenser, i lang tid fremover.
    Man kan vel nærmest garantere at ingen andre land vil følge Norges eksempel med å stenge ned FM til fordel for DAB. Eneste mulige unntak er Sveits, hvor man utrolig nok ser ut til fortsatt å diskutere dette som en mulighet. Jeg tipper de planene kommer til å bli satt til side av beredskapshensyn.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.888
    Antall liker
    4.005
    Sted
    Sunnmøre
    Eg tykkjer denne traff godt.

    DAB var et konsept for en fremtid som ikke inntraff.
    Om dei som skulle utreia DAB i si tid ikkje kunne vita kor bra 4G/5G-nettet skulle verta, så burde dei i det minste sett kor populær iPods og andre bærbare musikkspelarar vart ganske rett etter år 2000, og sett på det som ein frampeik. Spikeren i kista kom kanskje då NRK gjorde sine eigne, gode produksjonar tilgjengelege som podcasts.

    FM var sikkert ueigna for å forbetra radiomediet, men ein burde erkjent at fleirkanals kringkasta radio i seg sjølv var eit daudt medium, sjølv om programtilbodet ikkje var det. Eller, om ikkje daudt, så iallfall så raskt døyande at det berre var tull å skulle få folk til å kjøpa DAB-radioar til hus og bil. Skiftet i seg sjølv trur eg pressa fram overgangen til spelelister og podcasts.

    At DAB vart gjennomført som bestemt, trass i at det var tydeleg i lang tid at framtida kom til å sjå annleis ut, er skandalen.

    (For meg fungerer DAB heilt greitt som bilradio).
     
    Sist redigert:

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.854
    Antall liker
    298
    I faget markedsføring heter det at man skal ta vare på sine faste kunder. Det er de du lever av.

    NRK kunne tatt vare på sine trofaste lyttere. Det var feilen med omleggingen til DAB. De trofaste ble aldri spurt.
    Hvilken Nrk kanal sikter du til? P1+ var allerede i gang i 2013 på DAB, og ble godt tatt i mot. Et alternativ til dunk dunk på P1, som det til og med ble laget en sang om. P2 har jo vært igjennom mange forandringer. Jazzfolket og de klassiske fikk egen kanal. Trafikk og vær. Og en haug med lokale sendinger - som før- morgen og ettermiddag. Og noen programledere sluttet, eller gikk av med pensjon.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.854
    Antall liker
    298
    Vil det være mer enn en bitteliten håndfull folk som kan ha nytte av en slik kanal? Personlig kjenner jeg ingen som har mulighet for å motta FM-signaler (jeg teller ikke dem som har en gammel FM-tuner eller to stående i et skap av nostalgihensyn), eller for den del noen som lytter på radio jevnlig. For egen del har jeg hverken DAB eller FM og lytter kun sporadisk på radio via streaming, så når bombene faller blir det nok trykkbølgen og røyksoppen som opplyser meg om hva som skjer.
    Og dette Internettet da…men du har kanskje ikke en smarttelefon ?
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.854
    Antall liker
    298
    Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i mitt bilmerke. Hvis bilmerke har noe å si for hvor bra eller dårlig DAB fungerer, er DAB problemet.
    Eller…utrolig nok…kanskje radioen i ditt bilmerke.
    Fornorsket som har levd en stund, så var det ganske stor forskjell på bilradioer den gang bilene kom uten, og man måtte sette inn bilradio og montere antenne. Så begynte bilmerkene å levere biler med ferdig installert bilradio, og der var det mye ymse man fikk levert av de forskjellige bilmerker.
    Det samme, tydeligvis med DAB/FM fra 2012/13/24/15.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.854
    Antall liker
    298
    DAB multipleksingen er perfekt for å opprette/vedlikeholde monopoler.
    Nå har vi et DAB monopol med NRK, Bauer Media og Modern Times Group. De 2 siste består utelukkende av søppel(kanaler).
    Og alternativet er?
    Vi har jo også fått en del kanaler noen steder i landet på Riks2.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.888
    Antall liker
    4.005
    Sted
    Sunnmøre
    Og dette Internettet da…men du har kanskje ikke en smarttelefon ?
    Det er eit interessant spørsmål, i ei tid der vi nærast er sett 70 år tilbake i tid: kva for infrastruktur kjem til å halda lengst dersom det verkeleg smell, og det verkeleg er behov for å senda påliteleg kommunikasjon ut til ALLE (3x3 støyt på tyfonen)?

    1. Kabla internett
    2. Internet over 4G/5G
    3. Vanleg mobilnett (naudvarsel)
    4. DAB-nettet i dag
    5. FM-nettet, dersom det hadde vore vedlikehalde

    I dag er det vel minst like mange einingar som kan kopla til Internet og/el 4G som det var FM-mottakarar i gamle dagar, men litt sårbart dersom straumen vert borte i dagesvis.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    355
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Eller…utrolig nok…kanskje radioen i ditt bilmerke.
    Fornorsket som har levd en stund, så var det ganske stor forskjell på bilradioer den gang bilene kom uten, og man måtte sette inn bilradio og montere antenne. Så begynte bilmerkene å levere biler med ferdig installert bilradio, og der var det mye ymse man fikk levert av de forskjellige bilmerker.
    Det samme, tydeligvis med DAB/FM fra 2012/13/24/15.
    Skjønner du i det hele tatt hva jeg sier om MIN radio/antenne/bil ? du må jo ha betalt for å komme med alternative usanne oppdiktede greier!
     

    StoneFree

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2023
    Innlegg
    37
    Antall liker
    90
    Sted
    Kølis
    Jeg skjønner ikke denne panegyriske entusiasmen for DAB, med tilhørende nedsabling av andre meninger. Vi har fått påtvunget DAB, og har vel egentlig ikke noe særlig valg. For eller mot DAB / FM er totalt uinteressant i dag. Hvilket bilmerke og radio som er installert er vel også knekkende likegyldig.
    Hva er greia; bransjetilhørighet, diagnose eller bare gammeldags kverulantisme? Det er mange nok troll i hi-fi-verdenen som det er.

    Vi trenger vel ikke flere kanaler som ingen hører på. Om jeg har 3 eller 30 kanaler i bilen driter jeg i. Radio er en greie for gamle folk som er vokst opp med det. Jeg kjenner ingen som er under 30-40 år som kunne tenke seg å kjøpe en radio når det finnes så mange andre og bedre alternativer. Selv jeg som er en gammel gubbe hører bare på radio i bilen; selv om jeg har flere radioer i heimen brukes de ikke. Telefonen med radio-apper eller streameren er langt bedre alternativer.

    Please, la denne tråden dø. Den er like meningsløs som enkelte kabeltråder.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn