Asbjørn
Rubinmedlem
Samme her. Hører mye på musikk i bilen, men enten Spotify, Carplay eller svensk FM. Det er nok mye mer enn et år siden jeg brukte DAB. Kjøkkenradioen fruen fikk på jobb er forlengst resirkulert etter at den streiket. Den ettermonterte i Subaruen gikk også i stykker etter kort tid, for flere år siden nå, og blir ikke savnet. Mazdaen har ennå ikke fått DAB, kommer heller ikke til å få det. Det sies å være DAB-radio i Tesla, men jeg har ikke brukt den siden jeg forsøkte å sammenligne lydkvalitet ved å kalle opp samme spor på Spotify som ble spilt på DAB. Rått parti, man behøvde ikke finlytte så veldig heller. Og den hjernedøde skravlingen mellom sporene - spar meg. Jeg får fysisk vondt av det.Tror ikke jeg har brukt DAB i bilen i det hele tatt, det siste året. Min iPhone kobler seg på automatisk vha Carplay, og jeg velger radiosendinger, podcasts, musikk, helt uproblematisk, med stemmestyring.
Godt spørsmål. Lineær radio er så 1983. Jeg forstår ikke hvorfor noen nekter å innse at DAB er en foreldet teknologi med medioker kvalitet, en dyr blindvei kantsatt av bortkastede penger, forlengst gjort overflødig av 3/4/5G og strømmetjenester. Beats me.Så hvorfor denne motstanden mot en ny måte å distribuere radio på?
Sist redigert: