HAREPUSEN
avtrådt 010924
Takk for feed backen Thomas , Det er rart å lese nyere rewiev der referanser går til bake dacer som din og stax x1t blir nevnt .Din ref stemmer bra med de revew jeg har sett , så du har nok ett avslørende oppsett Jeg er på jakt etter en bra dac, dvs jeg må ikke , etterssom min x moddede BB1704 nos enda holder stand .Kansje de gamle kommer til å forbli som referanser ?.Til tross for super specs på de nyere dacs tror jeg det er de implementerte multiple filtrene som heller ikke kan kobles ut og en simple analog del som dreper nerven" i musikken , Bare en tanke , Daccem er hjertet" i mitt system og jeg har hatt en del dacer her ihus , jeg klarer ikke lyden av dem en halvtime engang før de må vekk , men det kan jo og være system betinget "Erfaring s messig synes jeg det er vanskelig å gå tilbake i lyd standard" Om ett kretsløp får noe til å lyde søtt eller varmt i viss grad , så er det ikke sikkert at det skal være det ,Da har jeg hatt dac’en i systemet et par dager. Det er altså en eldre dac, eller egentlig så er det en dac/pre, men jeg kobler den slik at jeg kjører utenom volumet.
forskjellene er nokså tydelige på Bluesounf node2 med og uten dac, men Bluesound2 har faktisk et nokså god dac, men med Theta dspre basic2 blir musikerene tydeligere skravert og får mer rom rundt seg. Blåserekker, piano og skarptrommer kommer mer frem i mixen. Samtidig som ting blir tydeligere, blir også scenen litt større. Min dac har en naturlig sødme som særlig kommer frem på gode mixer. Tynne innspillinger låter muligens ett lite hakk tynnere om mulig, men jeg tror at Bluesounden kan maskere slike ting i litt større grad.
Når instrumenter får litt mer "spotlight" vil det også kunne få frem like mye positivt som negativt.
Alt i alt får jeg frem litt mer budskap fra musikken.
Thomas
Hos meg forblir referansen"den som er den mest avslørende uansett, så fremt at favoritt musikken fremdeles forblir det med nye komponenten
Sist redigert: