RoDa skrev:
Er vi ikke alle hjertens enige (bortsett fra en eller to personer da) om at denne komponenten virker som noe tullball?
Hei!
Bare litt nysgjerrig.....hva baserer du dine synspunkter om at denne saken er tullball på...?
For å lede deg litt hvor jeg vil....det er trolig ikke basert på blindtester. Det er trolig heller ikke basert på målinger eller at den teoretiske produktforklaringen ikke holder mål....
hva er det som får det til å synes at dette er tull, mens du likefullt er overbevist om at det er forskjell på 2 signalkabler med neglisjerbare forskjeller i impedans!
Poenget mitt er at hvis det er "tro (tiltro)" som er avgjørende for om man tror et produkt virker eller ikke (og her kan man jo dra en parallell til placebo igjen) - så blir det jo litt tilfeldig hvor man lander....hvor trekker man linjen for hva man tror på....nettfilter, nettkabler, signalkabler, vibrasjonsplattformer, kabelbukker, Bybee filter, Shatki Steiner, Brilliant Pebbles og Machine Dynamics. Og når man setter grenser....er det pga av at "troen" ikke strekker til lengre....? Hjelper det da og lese en anmeldelse som skryter så mye av produktet at tvilen feies til side.....det gjorde det for min del med Bybee filter!.....
Dette er i grunn et forsøk på å være konstruktiv.....hvor jeg tror mange setter strekker der teorien, fysikken og fakta stopper...., mens andre alltid lar tvilen komme produktet til gode....
Mvh
OMF